چگونه در عرض ۵ دقیقه یک سایت راه اندازی کنم؟

چگونه در عرض 5 دقیقه یک سایت راه اندازی کنم؟

در حال حاضر کسب و کارها دارد به سمت اینترنتی شدن پیش می‌‎رود و بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار بر این باور هستند که تمامی کسب و کارها حتی کسب و کارهای حضوری هم باید یک وب‌سایت داشته باشند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند و خودشان را به مخاطبان و مشتریان بیشتری معرفی کنند. در این مقاله قصد داریم روش راه اندازی سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را یاد بگیریم. در صورتی که شما هم می‌خواهید با کمترین هزینه ممکن یک سایت خوب و درجه یک طراحی کنید، کافی است تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی در کوتاه ترین زمان ممکن

در صورتی که قصد دارید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید باید ابتدا تکلیف خود را در مورد طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت به کمک یک سیستم مدیریت محتوای خوب روشن کنید. بسیاری از متخصصان، کارشناسان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به شما پیشنهاد می‌کنند که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید. در ادامه دلیل این مسئله را بیان خواهیم کرد:

اصلاً چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

  • اولاً که وردپرس کاملاً رایگان است. شما اگر بخواهید یک سایت اختصاصی طراحی کنید، باید کلی هزینه بدهید تا این سایت را برای شما طراحی کنند و تازه کلی هم زمان می‌برد. دست آخر هم مشخص نیست که این سایت همان چیزی باشد که شما سفارش داده بودید ولی با وردپرس می‌تواند در عرض چند دقیقه و به صورت کاملاً رایگان سایت خود را راه اندازی کنید.
  • وردپرس مدام در حال به‌روزرسانی است و جامعه گسترده و بزرگی هر روز وقت می‌گذارند تا بتوانند افزونه‌های جذاب و کاربردی برای این پلتفرم تولید کنند. این در حالی است که در روش طراحی سایت اختصاصی، به ازای هر قابلیت جدید در سایت خود باید کلی هزینه کنید.
  • وردپرس امنیت بسیار بالایی دارد و هیچ نگرانی از بابت امنیت آن وجود ندارد. در روش سایت اختصاصی چنین مزیتی وجود ندارد و باید کلی هزینه کنید تا بتوانید امنیت سایت خود را تأمین کنید.
  • طراحی سایت با وردپرس و سپس کار با آن واقعاً آسان است و هیچ مشکل یا دغدغه خاصی ندارد. کافی است آموزش وردپرس را ببینید. بعد از آن می‌توانید خیلی راحت سایت خود را طراحی کنید و هر تغییری که مد نظرتان بود در آن اعمال کنید.
  • وردپرس با سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو سازگاری دارد و به همین خاطر هم وقتی سایت خود را راه اندازی کنید و سپس در آن محتوای باکیفیت تولید کنید، خیلی راحت سایتتان در نتایج موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو بالا می‌آید.

گام اول: هاست و دامنه را خریداری کنید

اولین کاری که برای راه اندازی سایت دارید این است که یک هاست و دامنه خریداری کنید. هاست در واقع همان فضای میزبانی است که سایت شما در آن قرار می‌گیرد و دامنه هم همان آدرس سایتتان است. سایت‌های مختلفی هستند که هاست و دامنه به شما می‌فروشند. با یک هزینه پایین می‌توانید هاست و دامنه خود را خریداری کنید.

گام دوم: راه اندازی سایت با استفاده از وردپرس

دومین کاری که باید انجام دهیم نصب وردپرس روی هاست است. در این مرحله دیگر باید سایت خود را راه اندازی کنیم. در صورتی که تمایل دارید خیلی سریع سایت خود را راه اندازی کنید، پیشنهاد می‌شود که آموزش وردپرس را ببینید تا بتوانید خیلی راحت این کار را انجام دهید. با دیدن این آموزش می‌توانید با افزونه صفحه و عکس آشنا شوید، افزونه‌های مورد نظر خود را به سیستم مدیریت محتوا اضافه کنید و همان سایتی که مد نظرتان است را بسازید. همچنین در آموزش وردپرس، مدیریت کاربران و ابزارها به شما آموزش داده می‌شود تا بتوانید سایت خود را به همان سایتی که آرزویش را داشتید، تبدیل کنید.

گام سوم: نصب ووکامرس برای داشتن یک سایت فروشگاهی

در صورتی که می‌خواهید سایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل و محصولات مورد نظر خود را در آن بفروشید، باید افزونه فروشگاه‌ساز ووکامرس را روی وردپرس خود نصب کنید. با نصب این افزونه می‌توانید محصولات مورد نظر خود را به سایت اضافه کنید و سپس آن‌ها را بفروشید. مزیت ووکامرس این است که با درگاه‌های پرداخت ایرانی هم سازگاری دارد و می‌توانید خیلی راحت فروشگاه خود را به درگاه پرداخت متصل و خرید را برای مشتریان آسان کنید.

البته در صورتی که می‌خواهید کارایی و بازدهی فروشگاه خود را بالا ببرید، پیشنهاد می‌شود که در دوره آموزش ووکامرس شرکت کنید. در این دوره یاد می‌گیرید که افزونه ووکامرس را روی وردپرس خود تصب کنید، تغییرات دلخواه خود را در آن اعمال کنید ویک فروشگاه ایده‌آل برای خودتان و مشتریان بسازید. پیش‌نیاز این دوره، آشنایی با وردپرس است؛ یعنی اگر با وردپرس آشنا باشید خیلی راحت می‌توانید با ووکامرس هم کار کنید.

توجه داشته باشید که ووکامرس فقط مخصوص محصولات فیزیکی مثل پوشاک نیست بلکه می‌توانید با استفاده از آن محصولات دانلودی و مجازی مثل دوره آموزشی یا جزوه را هم بفروشید. با شرکت در این دوره دیگر هیچ دغدغه‌ای برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بی‌نظیر نخواهید داشت.

همه چیز برای رسیدن به یک درآمد عالی آماده است

اکنون که مراحل فوق را پشت سر گذاشتید، سایت شما آماده تولید محتوا و درآمدزایی است. البته برخی از مدیران و صاحبان کسب و کار اینترنتی بر این باور هستند که قالب‌های آماده چندان جالب نیست و تمایل دارند یک سایت کاملاً اختصاصی داشته باشند. بهتر است که این افراد در دوره آموزش طراحی سایت شرکت کنند. آن‌ها در این دوره یاد می‌گیرند که با استفاده از دانش طراحی گرافیک و برنامه‌نویسی سایت اختصاصی خودشان را از صفر تا صد طراحی کنند. البته در این مسیر هم اساس و مبنای کار ما وردپرس است. این دوره به قدری کامل، جامع و عملی است که پس از شرکت در آن می‌توانید در کنار راه اندازی فروشگاه اینترنتی، به صورت فریلنسری در زمینه طراحی سایت و قالب هم فعالیت کنید و سفارش طراحی سایت بگیرید.

این دوره‌ای کاملاً عملی و پروژه محور است و با شرکت در آن دو پروژه طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت مشاور املاک به شما آموزش داده می‌شود. در واقع خودتان با دست خودتان این دو سایت را طراحی و راه اندازی می‌کنید. اساتید این دوره هم از بهترین و مطرح‌ترین اساتید حوزه طراحی سایت و برنامه‌نویسی هستند. در صورتی که تمایل دارید سایت اختصاصی خودتان را داشته باشید، معطل نکنید و هر چه سریع‌تر در این دوره غیرحضوری و آنلاین شرکت کنید. مطمئن باشید که پایان از پایان این دوره می‌توانید خودتان را با عنوان «یک طراح سایت و قالب اختصاصی حرفه‌ای» معرفی کنید.

مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی در کوتاه ترین زمان ممکن

همیار آکادمی؛ بهترین مرجع آموزش کسب و کار اینترنتی

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و رشد و توسعه آن هیچ چیز بهتر و ارزشمندتر از یک دوست و مرجع آموزشی نیست. همیار آکادمی سال‌ها است که در زمینه آموزش راه اندازی و مدیریت کسب و کار اینترنتی فعالیت می‌کند و می‌تواند بهترین دوست و همراه برای پیشبرد اهداف شما در زمینه کسب و کار اینترنتی باشد. وب‌سایت همیار آکادمی پر از دوره‌های رایگان و غیررایگانی است که می‌تواند شما را به یک مدیر توانمند و کاربلد در زمینه بیزینس آنلاین تبدیل کند. در صورتی که تمایل دارید با خانواده همیار آکادمی آشنا شوید، کافی است به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

منبع این مقاله: وب‌سایت همیار آکادمی

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments