آموزش فعال کردن قابلیت App-Specific Password

آموزش فعال کردن قابلیت App-Specific Password در موبایل کمک

یکی از ویژگی های امنیتی که اپل برای اپل آیدی (Apple ID) داده های مرتبط با آن در نظر گرفته است، قابلیت App-Specific Password یا “گذرواژه ویژه برنامه ها” نام دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد ماهیت قابلیت App-Specific Password (گذرواژه ویژه برنامه ها) و نحوه فعال کردن آن صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با پسورد یا گذرواژه ویژه برنامه ها در اپل آیدی (App-Specific Password)

اپل همواره سعی می‌کند تا بهترین بستر امنیتی ممکن را برای کاربران خود ارائه کند. یکی از ویژگی‌های امنیتی که اپل در اختیار مشتریانش قرار داده است، قابلیت تایید دو مرحله ای اپل آیدی محسوب می‌شود که پیش از این در مقاله همه چیز در مورد تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی و نحوه فعال سازی آن راجع به آن صحبت کردیم.

اما علاوه بر این ویژگی، قابلیت دیگری تحت عنوان App-Specific Password یا گذرواژه ویژه برنامه ها هم وجود دارد که اپل آن را برای افزایش امنیت اطلاعات کاربرانی ارائه کرده که اپل آیدی خود را به طور مستقیم با اپلیکیشن ها و سرویس های دیگری در ارتباط می‌کنند که تحت پشتیبانی اپل قرار ندارند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در این مقاله قصد داریم در مورد ماهیت قابلیت App-Specific Password (گذرواژه ویژه برنامه ها) و نحوه فعال کردن آن صحبت کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

قابلیت App-Specific Password یا گذرواژه ویژه برنامه ها چیست؟

علاوه بر سرویس‌هایی که اپل ارائه کرده و با اپل آیدی (Apple ID) ارتباط دارند، سرویس ها و برنامه های دیگری هم وجود دارند که توسط خود اپل پشتیبانی نشده و در عین حال می‌توانند از با آیکلود یا اپل آیدی شما در ارتباط باشند. برای مثال ممکن است اپل آیدی شما با برنامه‌هایی همچون مایکروسافت اوت لوک (Microsoft Outlook)، موزیلا تاندربرد (Mozilla Thunderbird) و غیره در ارتباط باشد. در این شرایط حتی اگر قابلیت تایید دو مرحله ای برای اپل آیدی شما فعال باشد هم ممکن است اطلاعات شما در معرض خطر قرار بگیرند. اپل برای ایجاد محدودیت و افزایش امنیت اپل آیدی و اطلاعات کاربرانش در برنامه های سوم شخصی که توسط خودش ساخته نشده‌اند، قابلیت App-Specific Password یا گذرواژه ویژه برنامه را ارائه کرده است.

زمانی که این قابلیت را برای اپل آیدی خود فعال کنید، تمام برنامه های سوم شخصی که با آن یا اطلاعات آیکلود شما در ارتباط باشند، نیازمند ارائه پسورد اختصاصی می‌شوند که شما تعیین کرده‌اید. بدین ترتیب به نوعی قابلیت تایید دو مرحله ای اپل آیدی در برنامه های سوم شخص هم ارائه می‌شود. این مسئله سبب می‌شود تا امنیت اپل آیدی به شدت افزایش یابد و خیال اپل و کاربران از جانب برنامه های سوم شخص هم راحت تر باشد. اما چگونه می‌توانیم قابلیت App-Specific Password یا گذرواژه ویژه برنامه را برای اپل آیدی خود فعال کنیم؟

تعمیرات اپل

فعال کردن قابلیت App-Specific Password یا گذرواژه ویژه برای برنامه های غیر اپلی در ارتباط با اپل آیدی

برای فعال کردن قابلیت App-Specific Password یا همان گذرواژه ویژه برنامه های سوم شخص در اپل آیدی (Apple ID) خود ابتدا باید قابلیت تایید هویت دو مرحله ای آن را فعال کنید. اگر این قابلیت برای اپل آیدی شما فعال نیست، مراحل زیر را برای فعال کردن آن طی کنید. اگر این قابلیت برای آیکلود یا اپل آیدی شما فعال است، نیازی به طی کردن این مرحله ندارید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات ایفون

آموزش فعال کردن قابلیت App-Specific Password در موبایل کمک

  • به منوی Settings آیفون یا آیپدتان بروید که اپل آیدی شما در آن فعال است.
  • گزینه iCloud را لمس کنید.
  • نام خود را لمس کنید.
  • گزینه Password & Security را لمس نمایید.

آموزش فعال کردن قابلیت App-Specific Password در موبایل کمک

  • گزینه Set Up Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  • گزینه Continue را انتخاب کنید.
  • گزینه Turn On Anyway را انتخاب نمایید.

آموزش فعال کردن قابلیت App-Specific Password در موبایل کمک

  • از قسمت زیری صفحه تیک گزینه Text Message را بزنید تا کد فعال سازی به صورت پیام برایتان ارسال شود.
  • در بخش Country کشور محل سکونت خود را انتخاب کنید.
  • در بخش Number هم شماره تماس مد نظرتان را وارد کنید.
  • سپس گزینه Next را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید.
  • پسورد را در پنجره بعد وارد و سپس گزینه Continue را انتخاب کنید.

تعمیرات اپل

به این ترتیب قابلیت تایید دو مرحله‌ای یا همان Two Factor Authentication اپل ایدی و سرویس آیکلود شما فعال می‌شود. حال نوبت به فعال سازی قابلیت App-Specific Password می‌رسد. برای فعال کردن قابلیت مذکور یا همان گذرواژه ویژه برنامه های سوم شخص در ارتباط با اپل آیدی مراحل زیر را طی کنید:

آموزش فعال کردن قابلیت App-Specific Password در موبایل کمک

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه اختصاصی اپل آیدی خود مراجعه کنید. لازم است تا مشخصات اپل آیدی خود را وارد و ساین این (Sign In) شوید.
  • بخش Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Generate an App-Specific Passwords را انتخاب نمایید.

آموزش فعال کردن قابلیت App-Specific Password در موبایل کمک

  • یک لیبل برای پسورد خود وارد کنید و اطمینان حاصل کنید که نام این لیبل با برنامه ای که با اپل آیدی یا آیکلود شما در ارتباط است، همخوانی دارد.
  • سپس بر روی گزینه Create کلیک کنید.

آموزش فعال کردن قابلیت App-Specific Password در موبایل کمک

  • پسورد ساخته شده را کپی کنید.
  • هر اپلیکیشن یا برنامه ای که با اکانت آیکلود شما ارتباط دارد را اجرا کنید و این پسورد را به عنوان پسورد خواسته شده، وارد نمایید.

به این صورت قابلیت App-Specific Password یا گذرواژه ویژه برنامه های سوم شخص در ارتباط با آیکلود فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در مورد ماهیت قابلیت App-Specific Password (گذرواژه ویژه برنامه ها) و نحوه فعال کردن آن صحبت کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

شیشه آیفون 8 پلاس

ال سی دی A10s

قطعات سامسونگ A01

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments