چگونه با آیفون خود در زیر آب عکس بگیریم؟

عکس با آیفون زیر آب

شاید بنا به دلایل خاصی تمایل داشته باشید که با استفاده از آیفون خود در زیر آب عکسبرداری کرده و یا به ضبط ویدیو بپردازید. این عمل کاملا شدنی و قابل انجام است. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه عکسبرداری در زیر آب با استفاده از آیفون‌های اپل بپردازیم.

عکسبرداری در زیر آب به واقع می‌تواند تجربه بسیار جالب و منحصر به فردی را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین منظره‌ای که در زیر آب توسط دوربین ضبط شود به واقع زیبا و آرامش بخش است. به منظور عکسبرداری یا حتی ضبط ویدیو در آب حتما نباید به عمق اقیانوس آرام سفر کنید! انجام این عمل در زیر آب استخر‌ها هم می‌تواند تجربه‌ای ناب را برایتان به همراه داشته باشد. شما می‌توانید جسم خاصی را در عمق آب استخر مورد هدف قرار داده و از آن عکسبرداری کرده و یا ویدیو ضبط کنید. در بحث‌های تبلیغاتی به وفور از این ترفندها استفاده می‌شود. اما آیا این امکان وجود دارد که با استفاده از آیفون خود به عکسبرداری یا ضبط ویدیو در زیر آب بپردازیم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

خوشبختانه این امر امکانپذیر است. اگرچه انجام دادن آن می‌تواند ریسک‌های خاصی را به همراه داشته باشد اما بدون تردید با در نظر گرفتن موارد امنیتی خاصی می‌توانید بدون بروز هیچ مشکلی با استفاده از آیفون خود در زیر آب به عکسبرداری یا حتی ضبط ویدیو بپردازید. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه انجام این عمل بپردازیم. در این مقاله به تمام مواردی که باید به منظور عکسبرداری در زیر آب با استفاده از آیفونتان توجه داشته باشید اشاره می‌کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

از چه آیفونی استفاده کنیم؟

ما در این مقاله به مراحل و مواردی اشاره می‌کنیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید با استفاده از هر آیفونی در زیر آب عکسبرداری کرده یا به ضبط ویدیو بپردازید. بنابراین بدین منظور نیاز به وجود مدل خاصی از آیفون نخواهد بود. با این حال از آنجایی که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی کرده و قادرند که تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متری از آب دوام داشته باشند، استفاده از این دو محصول به مراتب ریسک کمتری را برای کاربر به همراه خواهد داشت.

عکس با آیفون زیر آب

همچنین فراموش نکنید که دوربین آیفون‌های اپل روز به روز در حال پیشرفت است. بدون تردید کیفیت عکسبرداری دوربین آیفون 7 از آیفون 6 بیشتر خواهد بود. همچنین چراغ فلش آیفون 7 اپل متشکل از چهار چراغ LED است که در محیط‌های تاریک نظیر عمق آب می‌تواند به زیبایی و وضوح تصویر بیشتر کمک به سزایی کند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید بگوییم که به منظور عکسبرداری یا ضبط ویدیو در زیر آب با استفاده از آیفون‌های اپل محدود به نوع خاصی از این محصولات نیستید اما استفاده از آیفون‌های جدیدتر می‌تواند بازده بهتر و همچنین ریسک کمتری را برایتان به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی آیفون

تعمیرات اپل

موارد و تنظیمات اولیه پیش از شروع کار

پیش از شروع هر عمل باید یک سری بسترهای اولیه را محیا کنید. پیش از هر چیز باتری آیفون خود را کاملا شارژ کنید تا از تمام نشدن آن مطمئن شوید. ممکن است عکسبرداری یا ضبط ویدیو در زیر آب کمی به طول بیانجامد. در این شرایط اگر باتری آیفونتان شارژ نباید به مشکل بر خواهید خورد. بنابراین پیش از هر چیز از شارژ بودن کامل باتری دستگاه اطمینان حاصل کنید.

در قدم دوم باید تنظیمات اولیه مورد نیاز را انجام دهید. به برنامه دوربین آیفون خود مراجعه کرده و وضعیت و تنظیمات مورد نظر را برای بخش‌های مختلف آن تعیین کنید. به عنوان مثال وضوح تصویر مورد نظرتان را برای عکس‌های دریافتی انتخاب کنید. باید تمام این تنظیمات و موارد مورد نظرتان را پیش از شروع عکسبرداری در زیر آب انجام دهید چرا که در زیر آب استفاده از صفحه نمایش لمسی دستگاه تقریبا غیرممکن بوده یا فرآیند بسیار دشواری را در بر می‌گیرد. بنابراین بهتر است این تنظیمات را پیش از شروع عملیات در آیفون خود اعمال کنید.

کیس یا قاب ضد آب و اختصاصی را برای آیفون خود خریداری کنید

بدون تردید استفاده مستقیم از آیفون‌های اپل در زیر آب یک ریسک بزرگ است. حتی آیفون 7 اپل که از استاندارد ضد آب IP67 بهره می‌برد هم بدین منظور نباید به صورت مستقل استفاده ش.د. اپل علیرغم بهره‌مندی آیفون 7 و 7 پلاس از استاندارد ضد آب IP67 هیچ گارانتی را در قبال خرابی ناشی از آب خوردگی این دو محصول ارائه نمی‌کند. بنابراین حتما پیش از شروع عملیات یک کیس یا قاب ضد آب مناسب برای آیفون خود خریده و از آن استفاده کنید.

عکس با آیفون زیر آب

دقت داشته باشید که کیس یا قاب ضد آب انتخابی باید مطابق با نوع آیفونتان انتخاب شود. به عنوان مثال شما نمی‌توانید از کیس آیفون 5 برای آیفون 7 استفاده کنید، بنابراین دقت کنید که در حین خرید کیس یا قاب ضد آب مورد نظر آن را مطابق با مدل آیفونتان انتخاب کنید. همچنین به کیفیت کیس یا قاب ضد آب مورد نظر اهمیت دهید. از خرید کیس‌های غیراستاندارد خودداری کنید. کیس یا قاب ضد آبی که خریداری می‌کنید باید کاملا از نفوذ آب به درون بدنه آیفون جلوگیری کند.

توصیه می‌کنیم که خرید هر کیس ضد آب ابتدا آن را تست یا آزمایش کنید. برای انجام این عمل پس از نصب کیس یا قاب خریداری شده بر روی آیفونتان به طور موقت و آزمایشی آن را در داخل آب غوطه‌ور سازید. پس از چند دقیقه آن را از آب خارج کرده و وضعیت دستگاه را بررسی کنید. در این شرایط نباید حتی یک قطره آب هم به داخل آیفون نفوذ کرده باشد. خرید یک قاب یا کیس با کیفیت امر بسیار مهمی در انجام موفقیت آمیز پروسه عکسبرداری در زیر آب از طریق آیفون محسوب می‌شود، بنابراین در انتخاب این کیس دقت لازم را به خرج دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل اپل با گارانتی معتبر  

لنزهای قدرتمندتر و اختصاصی خریداری کنید

عکس با آیفون زیر آب

سعی کنید که تا حد امکان به منظور عکسبرداری یا ضبط ویدیو در زیر از طریق آیفون خود، لنزهای اختصاصی و قدرتمندی را خریداری کنید. استفاده از این لنزها می‌تواند دقت و کیفیت عکسبرداری را افزایش دهد. هم اکنون لنزهای متنوعی به منظور استفاده در آیفون‌های اپل موجود هستند، بنابراین یک نمونه از با کیفیت‌ترین این نوع لنزهای ثانویه را خریداری کرده و به آیفون خود متصل کنید.

منظره مورد نظر و سناریو خود را شناسایی کنید

حال که آیفونتان تقریبا آماده شده باید منظره مورد نظر به منظور عکسبرداری یا ضبط ویدیو را مشخص کنید. اگر قصد ضبط ویدیویی در زیر آب را دارید باید سناریو و روند مورد نظرتان را مرور کنید. سعی کنید که به عمق مورد نظرتان مراجعه کرده و وضعیت نور محیطی را در آن بررسی کنید. چنانچه نیاز باشد باید از ابزارهای ساطع کننده نور در زیر آب استفاده کنید چرا که در عمق‌های زیاد نور خورشید کم شده و تقریبا محیطی تاریک پیش رویتان قرار می‌گیرد. این امر می‌تواند کیفیت عکسبرداری یا ضبط ویدیو و وضوح آن را به شدت کاهش دهد.

به منظور عکسبرداری در زیر استخر تا عمق مشخصی با کمبود نور مواجه نمی‌شوید. اگر استر سربازی پیدا کرده و در روزی آفتابی به منظور انجام این عملیات وارد عمل شوید، بی‌شک نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. به طور کلی سعی کنید که پیش از شروع عملیات تمام این موارد را بررسی کنید. اگر منطقه مورد نظرتان از نظر نوری دچار مشکل است باید ابزارهای اختصاصی و چراغ‌های ساطع کننده نو در زیر آب را خریداری نمایید. دقت داشته باشید که تاثیر چراغ فلش LED گوشی در زیر آب می‌تواند بسیار محدود باشد اما با این حال در برخی شرایط می‌توانید از آن هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

تعمیرات اپل

از مونوپادهای ضد آب استفاده کنید

بدون تردید شنا کردن همزمان، کنترل بدن و انجام عکسبرداری یا ضبط ویدیو امر بسیار دشواری است و هر فردی به سادگی قادر به انجام آن نخواهد بود. توصیه می‌کنیم که به منظور عکسبرداری یا ضبط ویدیو در زیر آب از مونوپادهای ضد آب اختصاصی استفاده کنید که دکمه شاتر را به همراه دارند. استفاده از این نوع مونوپادها به ویژه در شرایطی که قصد عکسبرداری سلفی در زیر آب را داشته باشید بسیار کارآمد است.

عکس با آیفون زیر آب

مونوپاد ضد آب می‌تواند تمرکز شما را در آب‌های ساکن افزایش دهد. دقت داشته باشید که هیچگاه از مونوپاد به منظور عکسبرداری از عمیق آب‌ها در حال جریان استفاده نکنید. ممکن است نیروی زیاد آب در حال جریان، آیفون شما را از مونوپاد جدا کرده و ضرری چند میلیون تومانی به شما وارد سازد. استفاده از مونوپاد ضد آب تنها در آب‌های ساکن توصیه می‌شود.

به نحوه حمل آیفون خود دقت کنید

نکته بعدی که توصیه می‌کنیم حتما به آن توجه داشته باشید مربوط به نحوه حمل آیفون در زیر آب می‌شود. بدون تردید قرار دادن آیفون در جیب شلوارکتان به هیچ عنوان رویکرد مناسبی نبوده و ریسک بالایی را به همراه دارد. بنابراین حتما باید برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشید.

عکس با آیفون زیر آب

توصیه می‌کنیم که برای حمل ساده‌تر آیفون خود، با استفاده از قفل‌های سگکی اختصاصی آن را به بخشی از لباس خود متصل سازید و بدین صورت از جدا شدن احتمالی آن ممانعت به عمل آورید. همچنین ابزارهای خاصی وجود دارند که با استفاده از چگالی بر روی آب شناور باقی می‌مانند. با اتصال این نوع ابزارها به آیفون خود در آب‌های ساکن نظیر استخر می‌توانید از گم شدن آن جلوگیری کنید. دقت کنید که حتی اگر در استخر هم آیفون شما از دست‌تان رها شود به ته استخر رفته و یافتن آن در عمق‌های زیاد و تاریک به مراتب دردسرساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  تعمیر ال سی دی ایفون

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش مراحل مورد نیاز به منظور عکسبرداری یا ضبط ویدیو با استفاده از آیفون در زیر آب پرداختیم. انجام این امر غیرممکن نبوده و با در نظر گرفتن تدابیر امنیتی و پیش‌نیازهای نامبرده شده به طور کاملا امنی قابل انجام است. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

شیشه آیفون 7

تاچ ال سی دی سامسونگ A10e

قطعات iPhone 6

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments