چگونه نسبت به تغییر اپل آیدی آیفون یا آیپد خود اقدام کنیم؟

تغییر اپل آیدی

اگر قصد دارید که نسبت به تغییر اپل آیدی خود اقدام کنید، نگران باشید. انجام این عمل به سادگی امکانپذیر است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش دقیق نحوه تغییر اپل آیدی پردازیم، بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در مورد تغییر اپل آیدی

اپل آیدی نقش شناسنامه محصولات آی او اسی اپل را ایفا می‌کند. شما بدون داشتن یک اپل آیدی تقریبا قادر به استفاده از قابلیت‌های اصلی آیفون یا آیپدتان نخواهید بود. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “آموزش تنظیمات اولیه آیفون یا آیپد و مراحل راه اندازی دستگاه” اشاره داشتیم که در یکی از مراحل اولیه راه اندازی آیفون‌ها و آیپدهای اپل باید مشخصات اپل آیدی خود را وارد کنید. اگر هنوز اپل آیدی ندارید، به منظور ساخت آن می‌توانید از طریق این صفحه وارد عمل شده و سفارش ساخت اپل آیدی را در سایت موبایل کمک ثبت کنید. اما اگر بنا به هر دلیلی تمایل داشته باشید که نسبت به تغییر اپل آیدی دستگاهتان اقدام کنید چه می‌شود؟ آیا این عمل امکانپذیر است؟

خوشبختانه تغییر اپل آیدی امکانپذیر بوده و انجام آن فرآیند چندان پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. شما به راحتی می‌توانید اپل آیدی فعال شده در آیفون یا آیپدتان را تغییر دهید. در این مقاله قصد داریم که نحوه انجام این عمل و تغییر اپل آیدی را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

چگونه اپل آیدی آیفون یا آیپد خود را تغییر دهیم؟

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، تغییر اپل آیدی فرآیند چندان پیچیده‌ای را به همراه ندارد. به منظور تغییر اپل آیدی آیفون یا آیپدتان کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • در قدم اول باید اپل آیدی مورد نظر و فعال کنونی خود را در تمام دستگاه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند لاگ اوت (Log Out) کنید. سپس با باید وارد صفحه اکانت اپل آیدی خود شوید. با کلیک بر روی این قسمت و وارد کردن مشخصات اپل آیدی خود می‌توانید فرآیند لاگین را انجام دهید.
  • حال به بخش Account مراجعه کنید و بر روی گزینه Edit کلیک نمایید. در زیر اپل آیدی شما گزینه‌ای با عنوان Change Email Address وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید. به احتمال زیاد در این شرایط باید به یک سوال امنیتی پاسخ دهید. این سوال امنیتی پیش از این توسط خود شما برای اپل آیدی تعیین شده است. اگر سوال امنیتی خود را فراموش کرده باشید قادر به تغییر آن خواهید بود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه تغییر سوال امنیتی اپل آیدی خود، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

تغییر اپل آیدی

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل واچ

تعمیرات اپل

  • پس از کلیک بر روی گزینه Change Email Address باید آدرس ایمیل جدیدی که قصد دارید به عنوان اپل آیدی جدیدتان تعریف شود را وارد کنید. با وارد کردم ایمیل جدید یک لینک فعال سازی برای آن ارسال می‌شود.
  • حال باید وارد آدرس ایمیل جدیدی که برای اپل آیدی خود ثبت کرده‌اید را بررسی کنید. در اینباکس آن یک ایمیل فعال سازی وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید. در این ایمیل یک کد فعال سازی ارائه می‌شود. این کد را کپی کرده و در صفحه مربوط به تغییر اپل آیدی وارد کنید.

با انجام مراحل فوق فرآیند تغییر اپل آیدی شما انجام می‌شود. می‌توانید با مشخصات جدید اپل آیدی خود در هر دستگاه هوشمند مبتنی بر سرویس‌های آن لاگین (Log In) شوید.

دقت داشته باشید که اگر آدرس ایمیل جدید مورد نظرتان پیش از این در یک اپل آیدی دیگر استفاده شده باشد، امکان انتخاب آن به عنوان ایمیل جدید اپل آیدی شما وجود نخواهد داشت. بنابراین از ایمیل‌های تکراری نمی‌توانید برای تغییر اپل آیدی استفاده کنید. همچنین اگر آدرس ایمیلی که به منظور تغییر اپل آیدی از آن استفاده می‌کنید به صورت @iCloud.com، @me.com یا @mac.com تعریف شده باشد، احتمالا قادر به انتخاب آن به عنوان اپل آیدی جدید خود نخواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11 پرو

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه تغییر اپل آیدی آیفون پرداختیم. انجام این عمل به هیچ وجه فرآیند پیچیده‌ای را به همراه ندارد و شما به راحتی می‌توانید نسبت به تغییر اپل آیدی خود اقدام کنید. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

شیشه آیفون 11 پرو مکس

تاچ ال سی دی سامسونگ M11

iPhone XS قطعات

تعمیرات موبایل

منبع apple

نظرات کاربران (5)

guest
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
نشمیل م
نشمیل م
2 سال گذشته

برای ساخت اپل آیدی جدید شماره تماس میخاد که ایران بخاطر تحریم تو لیست کد کشورها نیس، چاره چیه!؟

محدثه
محدثه
2 سال گذشته

یه سوال بس جرا من این مراحل رو میرم ازم شماره میخواد اونم نه خط إیرانی من مجبور شدم شماره مجازی بکیرم

masoudi
masoudi
3 سال گذشته

آیا با تغییر اپل ایدی اطلاعات قبلی گوشی پاک میشود؟

راضیه مختاری
راضیه مختاری
5 سال گذشته

اگر اپل آیدی ساخته توسط فردی باشد که دسترسی به آن فرد وجود نداشته باشد ، چگونه میتوان به سوالات امنیتی پاسخ داد؟؟

محدثه
محدثه
2 سال گذشته

ابل ایدی برای دایی من بود که سوالاشو ریست کردم میتونی بعدش جواب های خودت رو وارد کنی