آموزش خشک کردن آیفون آب خورده

آموزش خشک کردن آیفون آب خورده

اگر آیفونتان با آب در تماس بود و یا بنا به دلایل خاصی در آب غوطه‌ور شد باید سریعا از خود عکس‌العمل نشان داده و بدین صورت از خراب شدن آیفون جلوگیری کنید، در غیر این صورت شک نکنید که ضرر چند میلیونی را متحمل خواهید شد. با موبایل کمک همراه باشید.

تعداد گوشی‌های هوشمندی که سالیانه بر اثر سهل انگاری کاربران به درون آب سقوط کرده و خراب می‌شوند کم نیست! تماس با آب یکی از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن دستگاه‌های الکترونیکی بوده و گوشی‌های هوشمند هم در قبال این موضوع بسیار حساس هستند. طی چند سال اخیر سعی شده که در طراحی گوشی‌های هوشمند از استانداردهای ضد آب استفاده شود و به این صورت مقاومت این محصولات در برابر آب خوردگی افزایش یابد. این موضوع عامل موثری بوده اما با این حال همچنان آب خوردگی و تماس با آب از اصلی‌ترین خطراتی است که می‌تواند گوشی هوشمندتان را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

آیفون‌های اپل از طراحی و ساخت بسیار با کیفیتی بهره می‌برند اما این محصولات هم به شدت در قبال تماس با آب و آب خوردگی حساس هستند. اگر بنا به هر دلیل خاصی آیفونتان با آب در تماس شد و یا حتی در آب غوطه‌ور گردید، کاملا نا امید نشوید و تلاش خود برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه را انجام دهید. در بسیاری از شرایط دیده شده که با عکس‌العمل سریع و صحیح کاربر، آیفون وی از خرابی ناشی از آب نجات یافته است.

فراموش نکنید که خرابی ناشی از آب خوردگی به هیچ عنوان جزو گارانتی دستگاه محسوب نمی‌شود. ما در این مقاله قصد داریم که راهنمای جامعی از مراحل مورد نیاز به منظور جلوگیری از خراب شدن آیفون در تماس با آب خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر..

جلوگیری از خراب شدن آیفون آب خورده و راه‌های خشک کردن آیفون آب خورده

اگر بنا به هر دلیلی آیفونتان با آب در تماس بود و یا حتی در آب غوطه‌ور شد به هیچ وجه تمرکز خود را از دست نداده و اصطلاحا هول نشوید. خونسردی خود را حفظ کرده و اعتماد به نفس داشته باشید. در این شرایط حفظ خونسردی به افزایش سرعت عمل و دقت شما کمک به سزایی می‌کند. سرعت عمل شما در این شرایط از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. سعی کنید هر چه سریع‌تری آیفون خود از محلی که آب در آن وجود داشته خارج کنید. اگر آیفون به درون کاسه توالت افتاده باید سریعا آن را از محل مورد نظر خارج کنید. فراموش نکنید که هر چقدر مدت زمان تماس آیفون شما با آب بیشتر باشد، خطر خراب شدن آن هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

خشک کردن آیفون آب خورده

پس از خارج کردن آیفون از محل مورد نظر سریعا با استفاده از یک دستمال یا پارچه مناسب که در جذب آب قوی است، بدنه آیفون خود را کاملا خشک کنید. این امر با نهایت سرعت و دقت انجام دهید و مراقب باشید که آیفون از دست شما رها نشده و به زمین سقوط نکند! اگر آیفون خود را در قاب یا کیس اختصاصی قرار داده‌اید، سریعا آن کیس را خارج کرده و بدنه آیفون را خشک کنید.

آموزش خشک کردن آیفون آب خورده

حال به صفحه نمایش آیفون خود نگاهی داشته باشید. اگر صفحه نمایش آن روشن است سریعا با استفاده از دکمه پاور (Power) نسبت به خاموش کردن دستگاه اقدام کنید. اگر صفحه نمایش خاموش است، دکمه هوم (Home) دستگاه را فشرده و سپس با استفاده از دکمه پاور آیفونتان را خاموش کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله به هیچ عنوان نباید از آیفون خود استفاده کنید. اگر در حین استفاده از آیفون باشید و قطره آبی به درون آن نفوذ کند منجر به بروز اختلال در مدارات داخلی و الکترونیکی دستگاه شده و صدمات جبران ناپذیری را به آن وارد می‌کند. بنابراین به محض خشک کردن بدنه اصلی آیفون نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنید.

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر.

خشک کردن آیفون آب خورده

پس از اینکه آیفون خود را خاموش کردید باید آن را در معرض موادی قرار دهید که قابلیت بیرون کشیدن و جذب آب بالایی دارند. یکی از این نوع مواد که همواره در دسترس است، برنج محسوب می‌شود. برنج خاصیت فوق‌العاده‌ای در جذب آب دارد. بنابراین آیفون خود را در کیسه‌ای از برنج نپخته قرار داده و برای مدت زمان 24 الی 48 ساعت در حال خود رها کنید. در این شرایط برنج تمام آب درون آیفون را بیرون کشیده و به خود جذب می‌کند.

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر.

آموزش خشک کردن آیفون آب خورده

علاوه بر برنج می‌توانید از بسته‌های آماده ژل سیلیکا هم در این راستا استفاده کنید اما از آنجایی که این ماده عموما در شرایط عادی در دسترس اغلب افراد نیست، اولین پیشنهاد ما استفاده از برنج است.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

آموزش خشک کردن آیفون آب خورده

مرحله و اقدام بعدی که می‌توانید انجام دهید کاملا اختیاری بوده و ما پافشاری مبنی بر انجام آن نداریم. اگر سابقه و قابلیت دمونتاژ آیفون را دارید، می‌توانید با استفاده از پیچ گوشتی‌های مخصوص آیفون آن را دمونتاژ کرده و نسبت به خشک کردن دستی اجزای داخلی آن اقدام کنید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه در این شرایط از ابزارهایی نظیر سشوار، خشک کن و… استفاده نکنید و فقط از یک پارچه جذب کننده رطوبت و آب به منظور خشک کردن مدارات داخلی آیفون استفاده کنید. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه باز کردن یا دمونتاژ آیفون خود می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر.

آموزش خشک کردن آیفون آب خورده

پس از انجام مراحل فوق می‌توانید آیفون خود را روشن کنید. به احتمال زیاد با انجام مراحل شرح داده شده، آیفونتان روشن شده و قابل استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که حتی اگر آیفونتان روشن نشود هم شما شانس خود را امتحان کرده و با انجام مراحل فوق میزان آسیب وارد شده به دستگاه را به حداقل رسانده‌اید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

نکاتی که توصیه می‌کنیم در نظر داشته باشید

به منظور جلوگیری از آب خوردگی دستگاه در برخی از شرایط بهترین راه حل پیشگیری است. به عنوان مثال اگر از افرادی هستید که دائما به استخر مراجعه کرده یا بنا به هر دلیل سرو کار زیادی با آب دارید، بهتر است پیش از وقوع اتفاقی این چنینی پیشگیری‌های لازم را انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید آیفون خود را به گونه‌ای در جیب خود قرار دهید که قابل افتادن نباشد. همچنین استفاده از قاب‌ها و کیس‌های ضد آب در این راستا بازده بسیار عالی خواهند داشت. بنابراین اگر سر و کار زیادی با آب و محیط‌های این چنینی دارید، حتما آیفون خود را به کیس ی قاب‌های ضد آب مجهز کنید.

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر.

آموزش خشک کردن آیفون آب خورده

نکته بعدی این است که در خرید خود دقت کنید. اگر سر و کار زیادی با آب و محیط‌های خیس دارید می‌توانید آیفون 7 اپل را خریداری کنید. آیفون 7 اپل از استاندارد ضد آب IP67 بهره می‌برد و به موجب آن می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری از آب دوام داشته باشد. البته باید در نظر داشت که به هیچ وجه نباید اطمینان کاملی به این استاندارد کنید و با متکی شدن به آن، آیفون خود را در آب رها سازید. این استاندارد تنها در شرایط ضروری می‌تواند به مقاومت و عدم خرابی دستگاهتان کمک شایان ملاحظه‌ای کند.

آموزش خشک کردن آیفون آب خورده

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی

نکته آخری که لازم می‌دانیم به آن اشاره کنیم مربوط به عدم ارتباط سیستم عامل دستگاه با طراحی ضد آب می‌شود! چند سال پیش عده‌ای در فضای مجازی مدعی شدند که با نصب سیستم عامل آی او اس 7 در آیفون‌های اپل، این محصولات ضد آب می‌شوند! این ادعا کاملا بی‌پایه و اساس بود و پس از گذشت مدت زمان خاصی مشخص شد که حتی برخی افراد با باور کردن این موضوع آیفون خود را از دست دادند. بنابراین به این موضوعات فرعی و بی‌پایه هم دقت داشته باشید. سیستم عامل دستگاه به هیچ عنوان ارتباطی با طراحی ضد آب بدنه آن ندارد. چنانچه در مورد هر یک از موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

تاچ ال سی دی سامسونگ نوت 10

قطعات گوشی iPhone XS

قطعات گوشی سامسونگ نوت 20

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (8)

guest
8 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمد طاها
محمد طاها
1 سال گذشته

سلام گوشی من آیفون۵اس هست من بهش الکل زدم بعد الکل زیر صفحه رفته و یکم صفحه تیره نشون می‌دهد چطوری درستش کنم لطفا جواب بدید

Mehrsa
Mehrsa
2 سال گذشته

سلام من گوشیم ایفون سیکس اس پلاس هست یه خورده رو قسمت بالاش بستنی ریخته بود حالا موقع تماس وقتی کسی پشت تلفن صحبت میکنه صداش از ته چاه میاد نمیدونم چیکار کنم این درست شدنی هست؟

علی احمدی
علی احمدی
2 سال گذشته
پاسخ به  Mehrsa

سلام بله نیاز به سرویس داره چون از دو حالت خارج نیست یکی این که سوراخ های مربوط به عبور صدا پرشدن یا اینکه نیم سوز شده بلندگوتون. اما باید بررسی بشه. میتونید با پشتیانی ما با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ تماس حاصل فرمایید راهنماییتون میکنن.

سید حسین حسینی
سید حسین حسینی
3 سال گذشته

سلام من گوشیم ایفون ۵S هستش تازه صفحه نمایش هم بغلش بازه تو رطوبت شدید قرار گرفته و یکخورده خ
اب مستقیم خورده روشن میشه ولی صحفه اش یک جوری است سریع با دستمال خشکش کردم و یک زره سشوار کشیدشم الان گذاتمش تو گونی برنج
حالا دلم داره مثل سیر سرکه می جوشه
چکار کنم

علی احمدی
علی احمدی
3 سال گذشته

با ۷۵۱۴۷-۰۲۱ تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان موبایل کمک برای حل مشکلتون استفاده کنید.

مینو حسینی
مینو حسینی
4 سال گذشته

سلام واقعا ازتون متشکر و سپاسگزارم نمیدونین چه لطفی در حق من کردید خدا ازتون راضی باشه بهترینها رو براتون ارزو میکنم منو از حالت دپرس شدن نجات دادین

رها
رها
5 سال گذشته

سلام گوشی من که آیفون ۶ دیروز با روغن گیاهی که درجیبم بود ودرش شکسته تماس پیدا کرد وکمی روغن از طریق بلند گوی جلوی گوشی واردش شد صفحه گوشی لک افتاده چه کاری باید بکنم کمکم کنید