معرفی ۵ کاربرد و کارایی اسکنر انگشت در گوشی های هوشمند

کارایی اسکنر انگشت گوشی

این روزها تقریبا هر گوشی هوشمندی به اسکنر اثر انگشت مجهز است و استقبال کاربران از آن سبب شده که بیشتر شاهد گسترش استفاده از اسکنرهای انگشت کاربر باشیم. اما این اسکنرها چه کاربرد و کارایی دارند؟ در این مقاله قصد داریم که به 5 کاربرد و کارایی اسکنر انگشت در گوشی های هوشمند اشاره کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با کارایی اسکنر انگشت در گوشی های هوشمند

استقبال کاربران از تجهیز گوشی‌های هوشمند به اسکنر انگشت چشمگیر بوده و این موضوع سبب شد که طی چند سال اخیر به شدت شاهد گسترش استفاده از اسکنرهای انگشت در گوشی و تبلت‌ها باشیم. تا چند سال پیش فقط محصولات برتر و رده بالا به اسکنر انگشت مجهز می‌شدند اما این روزها شاهد تجهیز بسیاری از گوشی های میان رده هم به اسکنر اثر انگشت هستیم. به نظر شما اسکنرهای انگشت گوشی های هوشمند چه کاربرد و کارایی دارند؟ به بیان دیگر تجهیز یک گوشی هوشمند به اسکنر انگشت منجر می‌شود تا چه قابلیت‌های به موجب آن در اختیار کاربر قرار گیرند؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

در این مقاله قصد داریم که به 5 کاربرد و کارایی اسکنر انگشت در گوشی های هوشمند اشاره کنیم. اگر شما هم از گوشی هوشمندی استفاده می‌کنید که به اسکنر انگشت کاربر مجهز است، بهتر است که این مقاله را مطالعه کرده و با برترین کاربردهای اسکنر انگشت گوشی خود آشنا شوید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

کاربرد و کارایی اسکنر انگشت گوشی: قفل گشایی از صفحه نمایش

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای اسکنر انگشت در گوشی های هوشمند مربوط به ایجاد امکان قفل گشایی از صفحه نمایش بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور عددی یا الگویی می‌شود. به احتمال زیاد تمام شما این قابلیت را می‌شناسید و با آن آشنا هستید. در گوشی های هوشمندی که به اسکنر انگشت مجهز هستند، کاربر می‌تواند مشخصات انگشت خود را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد در حافظه دستگاه ثبت کند و به این صورت بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور عددی یا الگویی و تنها با لمس اسکنر انگشت دستگاه از لاک اسکرین آن عبور کند. این قابلیت یکی از اصلی‌ترین کاربرد و کارایی‌های اسکنر انگشت گوشی های هوشمند به شمار می‌رود.

کاربرد و کارایی اسکنر انگشت گوشی: تایید پروسه خرید از گوگل پلی استور یا اپ استور

کاربرد بعدی اسکنر انگشت دستگاه می‌تواند برایتان به همراه داشته باشد مربوط به تایید پروسه پرداخت و خرید از طریق اپلیکیشن‌هایی همچون گوگل پلی استور (Google Play Store) و اپ استور (App Store) می‌شود. تا چند وقت پیش، گوگل برای جلوگیری از خریدهای اشتباه از گوگل پلی استور، کاربران را مجبور به ارائه رمز عبور عددی می‌کرد اما با بهره‌مندی دستگاه از اسکنر انگشت دیگر نیازی به رمز عبور عددی یا هر نوع تایید این چنینی برای خرید از گوگل استور یا اپ استور نخواهید داشت. کافیست که انگشت خود را بر روی اسکنر دستگاه قرار دهید و پروسه مورد نظر را تایید کنید.

کاربرد و کارایی اسکنر انگشت گوشی: قفل گشایی از اپلیکیشن‌ها

سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض این امکان را در اختیارتان قرار نمی‌دهد که اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های نصب شده در دستگاه را قفل کنید، اما برخی از برنامه‌های سوم شخص برای ایجاد این امکان طراحی شده و عملکرد بسیار مطلوبی دارند. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید هر کدام از اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاهتان را قفل‌گذاری کنید. در این شرایط هر زمان که شما یا هر فرد دیگری با هدف اجرای آن اپلیکیشن قفل شده وارد عمل شود باید رمز عبور مد نظر شما را وارد کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XR اپل

برخی از اپلیکیشن‌های قفل‌گذاری این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهند تا به جای رمز عبور عددی یا الگویی از اسکنر انگشت دستگاه استفاده کنید. بنابراین اگر اپلیکیشن خاصی با استفاده از این نوع برنامه‌ها قفل‌گذاری شود، برای اجرای آن اپلیکیشن کافیست که انگشت خود را بر روی اسکنر انگشت دستگاه قرار دهید. به این صورت قادر به قفل گشایی از اپلیکیشن مد نظر و اجرای آن می‌شوید.

کاربرد و کارایی اسکنر انگشت گوشی: استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی و تایید مبادلات

برخی از اپلیکیشن‌های بانکداری و مرتبط با رد و بدل وجه مابین حساب‌های مختلف هم از اسکنر انگشت پشتیبانی می‌کنند. وظیفه اسکنر انگشت گوشی شما در این نوع اپلیکیشن‌ها هم مشابه با سایر موارد پیشین است. شما با قرار دادن انگشت خود بر روی اسکنر گوشی هوشمندتان ضمن تایید هویت خود قادر به تکمیل مبادله مد نظر خواهید بود. بنابراین این موضوع هم از دیگر کاربرد و کارایی‌های اسکنر انگشت در گوشی های هوشمند محسوب می‌شود.

کاربرد و کارایی اسکنر انگشت گوشی: استفاده از سرویس‌هایی نظیر اندروید پی (Android Pay) و اپل پی (Apple Pay)

اگر گوشی هوشمندتان به اسکنر انگشت کاربر مجهز باشد، می‌توانید بدون بروز هیچ دردسری از سرویس‌های پرداخت الکترونیکی همچون اپ پی یا اندروید پی استفاده کنید. در این شرایط تنها کافیست که پس از وارد کردن مشخصات کارت اعتباری خود و نگه داشتن گوشی در مجاورت ریسیور سرویس مد نظر، انگشت خود را بر روی اسکنر گوشی قرار دهید و تایید هویت و پروسه پرداخت را تکمیل نمایید. بدون تردید سهولت استفاده از سرویس‌های پرداخت الکترونیکی این چنینی از طریق اسکنر انگشت دستگاه هم از دیگر کاربردهای آن به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 5 کاربرد و کارایی اسکنر انگشت گوشی های هوشمند پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

تاچ ال سی دی iPhone 6

قیمت تاچ ال سی دی A5

قطعات آیفون 6 Plus

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments