روش‌های باز کردن قفل گوشی اندرویدی

باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده

اگر بنا به هر دلیلی رمز عبور الگویی یا عددی لاک اسکرین دستگاه اندرویدی خود را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید! شما با استفاده از روش‌های خاصی قادر به مقابله با این مشکل و باز کردن قفل گوشی خود خواهید بود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش 3 روش کاربردی به منظور باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده است

در طول روز کاربران زیادی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس گرفته و اعلام می‌کنند که رمز عبور گوشی اندرویدی خود را به خاطر نمی‌آورند و حال نمی‌دانند که چگونه قادر به باز کردن قفل گوشی اندرویدی خود خواهند بود! آیا در این شرایط تنها راه و روشی که می‌توان از آن استفاده کرد مربوط به روش‌هایی می‌شود که منجر به از دست رفتن اطلاعات دستگاه خواهند شد؟ خوشبختانه این چنین نیست! اگر رمز عبور دستگاه اندرویدی خود را فراموش کردید، به هیچ عنوان نگران نباشید. روش‌های خاصی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نسبت به باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده است، وارد عمل شوید.

در این مقاله ما سه روش کاربردی را به منظور رفع این مشکل خدمت شما عزیزان شرح می‌دهیم. هر سه روش مد نظر دارای شرایط و ضوابطی هستند که باید حتما در دستگاهتان برقرار باشند، در غیر این صورت شما قادر به استفاده از روش های مد نظر نخواهید بود. بنابراین در ادامه این مقاله به آموزش نحوه باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده است می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مشاوره تعمیرات موبایل

روش اول: باز کردن قفل گوشی اندرویدی از طریق قابلیت Android Device Manager

یکی از بهترین روش‌هایی که با استفاده از آن قادر به باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده است می‌شوید مربوط به به‌کار‌گیری قابلیت Android Device Manager است. استفاده از این قابلیت دو شرط دارد! شرط اول این است که یک اکانت گوگل در دستگاه اندرویدی شما لاگین شده باشد و شرط دوم مربوط به متصل بودن دستگاه به شبکه اینترنت می‌شود. اگر دو شرط نام برده شده در دستگاه اندرویدی شما برقرار باشد، به راحتی قادر به باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده، می‌شوید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا با استفاده از یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند دیگر بر روی این قسمت کلیک کنید تا به بخش Device Manager گوگل هدایت شوید. اگر لازم بود باید اکانت گوگلی که در گوشی هوشمندتان فعال است را ساین این (Sign In) نمایید.
  • حال در پنجره کوچکی که در بخش سمت چپ صفحه موجود است، گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده را انتخاب کنید. اگر اکانت گوگل شما تنها در همان گوشی فعال باشد، نیازی به انتخاب گوشی مورد نظر نخواهید داشت و لیستی برایتان نمایش داده نمی‌شود. حال بر روی گزینه Lock کلیک کنید.
  • از شما خواسته می‌شود تا رمز عبور جدید را برای دستگاهتان وارد نمایید. پس این عمل را انجام دهید.
  • باز هم رمز عبور مد نظر و جدید خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه Lock کلیک نمایید.

حال چند دقیقه صبر کنید. پس از گذشت چند دقیقه، گوشی اندرویدی خود را بردارید و در صفحه لاک اسکرین، رمز عبوری که به تازگی و از طریق Device Manager برای دستگاهتان تعریف کرده بودید را وارد کنید و به همین سادگی قادر به باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده می‌شوید.

روش دوم: استفاده از ابزار Find My Mobile سامسونگ

این روش تنها در شرایطی کاربرد دارد که گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده است، محصولی از برند سامسونگ باشد. برای استفاده از این روش شما باید یک اکانت سامسونگ در دستگاهتان ساخته و لاگین کرده باشید. در غیر این صورت قادر به استفاده از قابلیت Find My Mobile و باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده نخواهید بود. همچنین دستگاه شما باید به اینترنت متصل باشد تا تغییرات رمز عبور سریعا اعمال شود. اگر شرایط نام برده شده در گوشی یا تبلت اندرویدی شما برقرار است، مراحل زیر را به منظور باز کردن قفل گوشی طی کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه Find My Mobile سامسونگ مراجعه کنید. این عمل را با استفاده از یک کامپیوتر یا دستگاه هوشمند دیگر متصل به اینترنت انجام دهید.
  • حال مشخصات اکانت سامسونگ خود را وارد کنید و بر روی گزینه Sign In کلیک نمایید.
  • سپس بر روی گزینه Lock My Screen کلیک کنید. این گزینه در پنل سمت چپ واقع شده است.
  • در این شرایط از شما خواسته می‌شود تا رمز عبور جدیدی را برای دستگاهتان در نظر بگیرید. رمز عبور جدید مد نظرتان را وارد و سپس بر روی گزینه Lock کلیک کنید.

کمی منتظر بمانید تا تغییرات مد نظرتان اعمال شود. حال گوشی اندرویدی خود را بردارید و در لاک اسکرین آن رمز عبور جدیدی که تعیین کرده بودید را وارد کنید. به همین سادگی در محصولات برند سامسونگ قادر به باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده می‌شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ

روش سوم: استفاده از گزینه Forgot Pattern

گوگل از زمان عرضه اندروید 4.4 کیت کت یک قابلیت تحت عنوان Forgot Pattern را به لاک اسکرین دستگاه‌های اندرویدی اضافه کرد. بنابراین اولین شرط استفاده از این روش مربوط به بهره‌مندی دستگاه شما از اندروید 4.4 یا نسخه‌های بالاتر آن می‌شود. دومین شرط مربوط به لاگین بودن اکانت گوگل شما در دستگاه اندرویدی است. شرط سوم هم مربوط به متصل بودن دستگاه به شبکه اینترنت می‌شود. چنانچه شروط فوق در دستگاه اندرویدی شما برقرار است و رمز عبور یا قفل دستگاه اندرویدی خود را فراموش کرده‌اید، به صفحه لاک اسکرین آن مراجعه کنید و سپس مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

  • سعی کنید تا رمز عبور دستگاه را وارد کنید. این عمل را تا 5 بار پیاپی انجام دهید تا با پیغام “Try again in 30 seconds” مواجه شوید. در این شرایط گزینه‌ای تحت عنوان “Forgot Pattern” هم در بخش زیرین صفحه نمایان می‌شود.
  • گزینه Forgot Pattern را لمس کنید.
  • در این شرایط از شما خواسته می‌شود تا جزئیات اکانت گوگل فعال در دستگاه را وارد کنید. این عمل را انجام دهید.
  • سپس گوگل یک ایمیل ریکاوری را برایتان ارسال می‌کند. کافیست که با کامپیوتر یا گوشی هوشمند دیگری ایمیل خود را چک کنید. در این ایمیل رمز عبور فراموش شده شما نمایش داده می‌شود یا امکان تغییر آن را خواهید داشت.

بنابراین با استفاده از گزینه Forgot Pattern هم قادر به باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده خواهید بود. اگر شروطی که به منظور به‌کارگیری هر یک از سه روش فوق واجب هستند را ندارید، باید از روش‌های دیگری به منظور باز کردن قفل دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید که منجر به از دست رفتن تمام اطلاعات دستگاه خواهند شد. یکی از این روش‌ها مربوط به ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) و ریست کردن تمام اطلاعات دستگاه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود به حالت ریکاوری دستگاه‌های اندرویدی مختلف به مطالعه مقاله “آموزش ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode)دستگاهای اندرویدی” بپردازیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S9 Plus

جمع‌بندی

همانگونه که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش‌های باز کردن قفل گوشی اندرویدی که رمز آن فراموش شده پرداختیم. بدین منظور سه روش مختلف معرفی شدند. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

خرید قطعه موبایل

تاچ ال سی دی آیفون 7 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی Samsung J5

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ام اس اس
ام اس اس
1 سال گذشته

سلام لطفا در بخش ریست فکتوری بگید که بعدش اکانت گوگل میخواد وفقل میشه

مهدی.
مهدی.
4 سال گذشته

سلام.گوشی روباایمن کردن دستگاه باdevice managerقفل کردم وقتی دستگاه گم شده بود.الان پیداشده.نمیدونم چجوری باید قفلشوبازکنم.ممنون میشم راهنماییم کنید