خاموش کردن ۵G در اندروید؛ کاهش مصرف باتری!

خاموش کردن 5G اندروید

فناوری 5G همان چیزی است که همه ما مدت‌ها دنبالش بودیم؛ سرعت نامحدود! اما همیشه هم اینگونه نیست؛ وقتی شبکه 5G اطراف شما نباشد قابلیت 5G گوشی اندرویدی شما نه تنها یک مزیت نیست بلکه یک نکته منفی نیز هست. این موضوع در ایران بیشتر به چشم می‌خورد زیرا هنوز هیچ اپراتوری شبکه 5G را راه‌اندازی نکرده است. وقتی 5G گوشی شما روشن باشد و شبکه 5G در محدوده شما نباشد گوشی 5G در جستجوی شبکه نسل پنجم انرژی بیشتری مصرف می‌کند در نتیجه باطری زودتر خالی می‌شود! اما جای نگرانی نیست؛ راه‌حل خاموش کردن 5G در اندروید است. اینجا نحوه خاموش کردن اینترنت 5G در Android را به شما آموزش می‌دهیم.

چرا باید اینترنت 5G گوشی را خاموش کنیم؟

خاموش کردن 5G در اندروید در نگاه اول کار عاقلانه‌ای نیست! وقتی بدانید با روشن بودن 5G باتری شما زودتر تمام می‌شود احتمالا شما نیز برای خاموش کردن اینترنت 5G در Android اقدام می‌کنید! سوال مهم این است که چرا باید اینترنت 5G گوشی را خاموش کنیم؟ وقتی در محدوده‌ای باشید که از شبکه 5G خبری نباشد، گوشی اندرویدی شما در تلاش برای پیدا کردن شبکه 5G به هر دری خواهد زد! این تلاش منجر به مصرف بیشتر باتری می‌شود.

مشکل بزرگ گوشی‌های 5G در حال حاضر پوشش کم (در ایران پوشش صفر درصد!) آن است. پس اگر در منطقه‌ای هستید که در آن خبری از فناوری 5G نیست بهتر است این ویژگی را در گوشی خودتان غیرفعال کنید. البته مشکل باتری تنها دلیل شما برای این کار نخواهد بود. اگر اینترنت 5G شما روشن باشد اتفاقات زیر برای شما رخ می‌دهد:

  • افزایش مصرف باتری
  • داغ شدن گوشی موبایل
  • اختلال در ارسال پیامک
  • اختلال در برقراری و دریافت تماس
  • اختلال در عملکرد اپلیکیشن‌ها

حالا که دلایل خاموش کردن 5G در اندروید را دانستیم وقت آن است که روش انجام این کار را یاد بگیریم. نحوه غیرفعال کردن 5G در تمام گوشی‌های اندرویدی تقریبا مشابه است اما از آنجایی که تنظیمات گوشی‌های اندرویدی شرکت‌های مختلف تا حدودی باهم متفاوت است ما این آموزش را برای هر برند به صورت جداگانه آماده کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: فناوری 5G چیست؟

خاموش کردن 5G در گوشی‌های سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ همیشه جزو پرفروش‌ترین‌ها و محبوب‌ترین گوشی‌های بازار بوده‌اند. حالا که سامسونگ گوشی‌های 5G خودش را معرفی کرده محبوبیتش بیشتر نیز شده است. پس ما نیز اول به سراغ این برند می‌رویم. برای خاموش کردن 5G در گوشی سامسونگ مراحل زیر را بروید:

  • وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.
  • به قسمت ارتباطات (Connections) بروید.
  • شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) را انتخاب کنید.

خاموش کردن 5g در اندروید

  • حالا نوع شبکه (Network Mode) را انتخاب کنید.
  • از بین گزینه‌ها LTE/3G/2G را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن 5g در اندروید

کار تمام است. اگر خواستید دوباره به شبکه 5G بازگردید کافیست مراحل بالا را بروید و این بار 5G/LTE/3G/2G را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس؛ باشگاه شگفت‌انگیز صداها!

خاموش کردن اینترنت 5G در گوشی شیائومی

شیائومی جزو اولین شرکت‌هایی بود که وارد بازار گوشی‌های 5G شد. برای همین کاربران زیادی از گوشی‌های 5G شیائومی استفاده می‌کنند. نحوه غیرفعال کردن 5G در اندروید و گوشی شیائومی به صورت زیر است:

  • وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.
  • به قسمتSIM cards & mobile networks بروید
  • تنظیمات سیم‌کارت (SIM card settings) را انتخاب کنید.

کاهش مصرف باتری گوشی 5g

حالا Preferred network type را انتخاب کنید و از بین گزینه‌ها Prefer LTE را انتخاب کنید. خاموش کردن 5G در اندروید با موفقیت انجام شد!

خاموش کردن 5G در گوشی هواوی

طرفداران هواوی نگران نباشند! حالا می‌خواهیم نحوه خاموش کردن 5G گوشی هواوی را آموزش دهیم. روند کار مشابه 2 برند قبل است؛ پس مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.
  • شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) را انتخاب کنید.
  • حالا Mobile data را انتخاب کنید.

خاموش کردن 5g در اندروید شیائومی

  • در این قسمت Preferred network mode را انتخاب کنید.
  • از بین گزینه‌ها LTE/WCDMA/GSM auto را انتخاب کنید.

گوشی 5g شیائومی

تغییر شبکه موبایل به همین راحتی انجام شد.

غیرفعال کردن اینترنت 5G در گوگل پیکسل

روند کار در گوشی‌های شرکت گوگل نیز مشابه روش‌های قبل است. اگر می‌خواهید اینترنت 5G گوشی اندرویدی خودتان را خاموش کنید، به ترتیب زیر عمل کنید:

  • وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.
  • Network & Internet را انتخاب کنید.
  • حالا Mobile Network را انتخاب کنید.

بعد از انجام مراحل بالا در این قسمت Preferred Network Type را انتخاب کنید و از بین گزینه‌ها LTE/ را انتخاب کنید. به این ترتیب شما اینترنت 5G گوشی را غیر فعال کردید.

غیرفعال کردن شبکه 5G درسایر گوشی‌های اندرویدی

از آنجایی که هر برندی که گوشی اندرویدی تولید می‌کند، نسخه اندروید مخصوص به خودش را استفاده می‌کند، تنظیمات شبکه 5G در برندهای مختلف گوشی متفاوت است. اگر از برند دیگری استفاده می‌کنید روند کار تفاوت چندانی با برندهایی که نام بردیم ندارد. یعنی اول به تنظیمات بروید، بعد تنظیمات شبکه یا اینترنت را پیدا کنید. در نهایت نیز نوع شبکه را انتخاب کنید.

چگونه اینترنت 5G را روشن کنیم؟

اگر شبکه 5G در محل شما راه‌اندازی شد و قصد استفاده از اینترنت پرسرعت 5G را داشتید وقت آن است که شبکه 5G گوشی خودتان را روشن کنید. برای روشن کردن 5G در اندروید راه سختی پیش رو ندارید. تنها کافیست با توجه به برند گوشی، مراحل بالا را بروید و این بار شبکه موبایل را روی 5G تنظیم کنید.

علائم 5G روی موبایل بعد از اتصال

زمانی که اینترنت 3G و حتی 4G معرفی شدند سوالی که برای خیلی‌ها بوجود آمد این بود که از کجا بفهمیم که در حال حاضر گوشی ما به کدام شبکه وصل شده است؟ خیلی از افراد در آن دوره بین H، H+ و 3G سردرگم بودند و معنای آن را نمی‌دانستند. حالا همین سوال برای شبکه 5G هم وجود دارد. اما جای نگرانی نیست؛ در اینجا به شما می‌گوییم هر علامت شبکه 5G به چه معناست:

5G: این به معنی حضور شبکه 5G در نزدیکی شما و اتصال گوشی شما به آن است.

5G+: این به معنی حضور شبکه قوی‌تر و سریع‌تر 5G در نزدیکی شما و اتصال گوشی شما به آن است.

5Guw: این به معنی حضور شبکه قوی‌تر و سریع‌تر 5G در نزدیکی شما و اتصال گوشی شما به آن است.UW به معنی Ultra-Wideband یا شبکه‌ای با باند وسیع است.

نه به اینترنت 5G!

ورود گوشی‌های 5G به بازار، هر کسی را برای خرید آنها وسوسه می‌کند! چه کسی از سرعت بالا و عمکلرد بهتر اینترنت موبایل بدش می‌آید؟ اما مشکل اینجاست که وقتی شبکه 5G در دسترس نباشد گوشی شما در تلاش برای پیدا کردن شبکه 5G سردرگم شود و مدام از شبکه 4G به 5G تغییر وضعیت بدهد. این به معنی مصرف بیشتر باتری در گوشی شماست. پس برای کاهش مصرف باتری باید اینترنت 5G گوشی Android خودتان را خاموش کنید. در این مطلب آموزش نحوه خاموش کردن 5G در اندروید را آموزش دادیم. به نظر شما راه دیگری برای کنترل مصرف باتری در گوشی‌های 5G وجود دارد؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments