آموزش روشن نگه داشتن صفحه گوشی اندروید هنگام اجرای برنامه ها

روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی

اگر گوشی اندرویدی خود را با صفحه نمایش روشن در گوشه‌ای قرار دهید، پس از مدت مشخصی نمایشگر دستگاه تاریک (Dim) و نهایتا خاموش می‌شود. اما آیا می‌دانستید که با ترفند خاصی قادر به روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های خاص مد نظرتان خواهید بود؟ در این مقاله به آموزش نحوه انجام این عمل می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های خاص

سیستم عامل اندروید به گونه‌ای طراحی شده که برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه و غیرضروری شارژ، در شرایطی که از دستگاه استفاده نمی‌شود دست به اقدامات خاصی بزند. یکی از این اقدامات مربوط به خاموش کردن صفحه نمایش دستگاه می‌شود. اگر هم اکنون گوشی اندرویدی خود را با صفحه نمایش روشن در گوشه‌ای قرار دهید و نظاره‌گر عملکرد آن باشید، می‌بینید که پس از گذشت مدت زمان مشخصی نمایشگر دستگاه به طور اتوماتیک تاریک و نهایتا خاموش می‌شود. به بیان دیگر به محض اینکه گوشی اندرویدی شما درک کند که از آن استفاده نمی‌کنید و با صفحه نمایش روشن آن را رها کرده‌اید، شروع به بهینه‌سازی مصرف انرژی از طریق تاریک و نهایتا خاموش کردن صفحه نمایش دستگاه می‌کند. این عمل حتی اگر برنامه یا اپلیکیشن‌های خاصی در گوشی اجرا شده باشد هم صورت می‌پذیرد.

اما این احتمال وجود دارد که در برخی از شرایط تمایل داشته باشیم که در حین اجرای یک برنامه خاص شاهد تیره و خاموش شدن اتوماتیک صفحه نمایش دستگاه نباشیم. به بیان دیگر شاید تمایل داشته باشید که در حین اجرای یک برنامه خاص، صفحه نمایش گوشی اندرویدی ما دائما و حتی در شرایطی که از آن استفاده نمی‌کنیم هم روشن باقی بماند. خوشبختانه انجام این عمل امکانپذیر است و شما می‌توانید نسبت به روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های مختلف وارد عمل شوید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه انجام این عمل و روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های خاص بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شماره تماس تعمیرات موبایل

تعمیرات سامسونگ

پیش نیازها

به منظور پیاده‌سازی روش مد نظرمان برای روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های خاص باید پیش نیازهایی در دستگاه وجود داشته باشند که به شرح زیر هستند:

  • دستگاه اندرویدی شما باید حتما حداقل از سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی بهره‌مند باشد.
  • دستگاه اندرویدی شما باید حتما روت شده باشد.
  • قابلیت یا گزینه Unknown Sources دستگاه اندرویدی باید فعال باشد.
  • اکسپوزد فرمور یا همان Xposed Framework باید در دستگاه اندرویدی شما نصب باشد.

اگر هر یک از شروط فوق در تبلت یا گوشی اندرویدی شما برقرار نیست، قادر به دستیابی هدف اصلی مد نظر نخواهید بود. اگر شروط فوق برایتان برقرار است با طی کردن دو مرحله ساده قادر به روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های خاص می‌شوید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید.

قدم اول: نصب ماژول StayAwake

در قدم اول باید ماژول StayAwake را دانلود و نصب کنید. برای انجام این کار اپلیکیشن اکسپوزد اینستالر را اجرا کنید و به منوی دانلود یا Downloads بروید. سپس عبارت StayAwake را تایپ و جستجو کنید تا ماژول آن یافته شود. در این شرایط لیستی از نسخه‌های مختلف در دسترسی این ماژول نمایان می‌شود. با لمس آیکون Download جدیدترین یا آخرین نسخه ماژول StayAwake را دانلود کنید.

روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی

پس از اتمام پروسه دانلود ماژول StayAwake با لمس گزینه Install دستور نصب این ماژول را صادر نمایید. منتظر بمانید تا ماژول مد نظر نصب شود. سپس پیغامی مبنی بر نیاز به ریستارت دستگاه برای اجرایی کردن ماژول نمایان می‌شود. با لمس گزینه Restart یا Reboot دستگاه اندرویدی خود را ریستارت کنید. به همین سادگی ماژول StayAwake در دستگاهتان نصب می‌شود. در قدم دوم باید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ در تهران

تعمیرات سامسونگ

قدم دوم: استفاده از ماژول StayAwake

پس از اینکه تبلت یا گوشی اندرویدی شما ریستارت شد، ماژول StayAwake در آن راه‌اندازی می‌شود. حال اپلیکیشن مد نظرتان که قصد دارید در حین اجرای آن از خاموش شدن اتوماتیک نمایشگر دستگاه جلوگیری کنید را اجرا نمایید. در حالی که برنامه مد نظر اجرا شده است، دو کلید افزایش و کاهش صدا (Volume) دستگاه را به طور همزمان بفشارید تا پیغام “KEEP_SCREEN_ON is true” نمایان شود. در این شرایط ماژول StayAwake برای برنامه مد نظر فعال شده است. بنابراین این ماژول منجر به روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای آن برنامه می‌شود. می‌توانید گوشی هوشمندتان را بر روی میز قرار دهید و ببینید که صفحه نمایش دستگاه به صورت اتوماتیک تیره یا خاموش نمی‌شود.

روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی

اما به محض اینکه از برنامه مورد نر خارج شوید و برنامه دیگری را اجرا کنید یا وارد هر بخش دیگری از دستگاه اندرویدی خود شوید، تنظیمات پیش فرض اعمال می‌شود و نمایشگر دستگاه به طور اتوماتیک قادر به تیر ه و خاموش شدن خواهد بود. اگر قصد دارید که از روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه خاصی جلوگیری کنید، کافیست که آن برنامه را اجرا و بار دیگر دکمه‌های افزایش و کاهش صدا را به طور همزمان بفشارید تا عبارت “KEEP_SCREEN_ON is false” بر روی نمایشگر دستگاه پدیدار شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A20

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های خاص پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

ال سی دی آیفون 6 اس

تاچ ال سی دی Samsung A71

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments