آیا تبدیل گوشی ۴G به ۵G امکان‌پذیر است؟

تبدیل گوشی 4G به 5G

تب گوشی‌های 5G هر روز داغ و داغتر می‌شود و هر هفته یک گوشی جدید با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G معرفی می‌شود. اما در این بازار داغ چه بلایی سر گوشی‌های 4G می‌آید؟ آیا باید با گوشی‌های 4G خداحافظی کنیم؟ آیا راهی برای تبدیل گوشی 4G به 5G وجود دارد؟ اینها سوالاتی است که در ذهن خیلی‌ها شکل گرفته است. در این مطلب پاسخ این سوالات را برای شما آماده کردیم.

پس اگر نگران این هستید که گوشی 4G شما در شبکه 5G کار می‌کند یا نه، این مطلب را بخوانید. اینجا راهنمای کامل تبدیل استفاده از فناوری 5G و تبدیل سیم‌کارت 4G به 5G برای شما آماده شده است.

فناوی 5G چیست؟

فناوری 5G نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار است. این فناوری که چند سالی بیشتر از حضور آن در گوشی‌های هوشمند نمی‌گذرد سرعت رویایی را برای کاربران اینترنت گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد. شبکه 5G دنباله‌روی مسیری است که شبکه 4G آن را ساخته؛ سرعات بالای اینترنت برای کاربردهای جدید و مدرن. شبکه نسل پنجم قادر است سرعتی تا 20 گیگابایت بر ثانیه را به شما ارائه دهد!

بیشتر بخوانید: فناوری 5G چیست؟

با این سرعت تقریبا دانلود هر چیزی در چند ثانیه انجام می‌شود! البته در کنار سرعت بالا باید تاخیر پایین این شبکه را نیز به عنوان برگ برنده آن اعلام کرد. تاخیر 1 میلی‌ثانیه‌ای این فناوری را به بهترین شبکه موجود برای اینترنت اشیا، خودروهای خودران و فناوری‌های جدید و درحال توسعه تبدیل کرده است. حالا برای بهره بردن از این سرعت فضایی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

فناوری 5g

مواد لازم برای استفاده از اینترنت 5G!

قبل از اینکه به بحث تبدیل گوشی 4G به 5G بپردازیم بیایید نگاه عمیق‌تری به سبکه 5G بیاندازیم. استفاده از هر فناوری جدیدی با فراهم کردن پیش‌نیازهای آن میسر می‌شود. شبکه 5G نیز از این قاعده پیروی می‌کند. بیایید این پیش‌نیازها را بررسی کنیم:

شبکه 5G: اولین و مهم‌ترین پیش‌نیاز استفاده از شبکه نسل پنجم، راه‌اندازی آن توسط اپراتورهای تلفن همراه است. در حال حاضر کشورهای پیشرفته دنیا درحال توسعه شبکه فایو جی هستند و توانسته‌اند فناوری 5G را به دست کاربران برسانند.

در ایران نیز اپراتورهای تلفن همراه درحال توسعه فناوری فایو جی در کشور هستند و وعده راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم را در آینده نزدیک داده‌اند. اما در حال حاضر این شبکه برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.

سیم‌کارت 5G: برای استفاده از اینترنت فایو جی علاوه بر وجود شبکه فایو جی شما نیاز دارید سیم‌کارت‌ 5G تهیه کنید. تهیه سیم‌کارت 5G وقتی شبکه آن راه‌اندازی شود کار سختی نخواهد بود و شما قادر خواهید بود سیم‌کارت 4G را به 5G تبدیل کنید.

گوشی 5G:پیش‌نیاز آخر نیز گوشی هوشمندی است که از شبکه 5G پشتیبانی کند. در حال حاضر گوشی‌های 5G زیادی به بازار عرضه شده‌اند و این فناوری دیگر منحصر به گوشی‌های گرانقیمت و پرچمدار نیست!

حالا که اطلاعات ما درباره شبکه 5G کامل شد، وقت پاسخ به سوالات مهم شما درباره این فناوری جدید و تبدیل کردن گوشی و سیم‌کارت 4G به 5G است.

بیشتر بخوانید: تفاوت 4G با 5G

آیا تبدیل گوشی 4G به 5G امکان‌پذیر است؟

احتمالا تا الان خودتان جواب این سوال را فهمیده باشید! برای بهره بردن از فناوری 5G گوشی ما باید مودم 5G داشته باشد. از آنجایی که این یک تغییر سخت‌افزاری است پس گوشی‌های 4G نمی‌توانند از فناوری 5G استفاده کنند. یعنی تبدیل گوشی 4G به 5G امکان‌پذیر نیست!

دقت کنید که با هیچ نرم‌افزار و اپلیکیشنی نمی‌توانید گوشی خودتان را مجبور کنید به شبکه 5G متصل شود و تنها راه استفاده از این شبکه داشتن گوشی 5G است. پس گول تبلیغات بعضی اپلیکیشن‌های تبدیل گوشی 4G به 5G را نخورید! اگر گوشی 4G نمی‌تواند به شبکه 5G وصل شود پس تکلیف گوشی‌های ما چه می‌شود؟ آیا گوشی‌ها 4G ما بعد از همه گیر شدن فناوری 5G بلا استفاده خواهند شد؟

تبدیل سیم‌کارت 4g به 5g

آیا گوشی 4G روی شبکه 5G کار می‌کند؟

اگر بخاطر داشته باشید چند سال پیش که فناوری 4G وارد ایران شد نیز خیلی‌ها نگران گوشی‌های 3G خودشان بودند! اما اتفاقی برای این گوشی‌ها نیافتاد؛ در حقیقت همین حالا هم گوشی‌های 3G قابل استفاده هستند. پس جای نگرانی نیست! گوشی‌های 4G شما نیز در شبکه 5G کار می‌کنند. تنها نکته این است که نمی‌توانند از حداکثر سرعت این شبکه استفاده کنند.

پس خیالتان راحت باشد؛ گوشی 4G شما روی شبکه 5G بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد. اگر بخواهیم واقع بین باشیم گوشی‌های 4G تا سالیان درازی در بازار و دستان ما خواهند بود زیرا توسعه و گسترش شبکه 5G به این زودی‌ها تمام نخواهد شد!

تبدیل گوشی 4G به 5G؟ خیر!

همانطور که مطالعه کردید تبدیل گوشی 4G به 5G بدون خرید گوشی جدید امکان پذیر نیست! البته این تنها پیش‌نیاز برای استفاده از فناوری 5G نیست. برای این کار شما باید سیم‌کار 5G نیز داشته باشد. در این مطلب به تمام سوالات درباره تبدیل گوشی و سیم‌کارت 4G به 5G پاسخ دادیم. اگر در این زمینه سوالی دارید آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 5G بازار 2021

سوالات متداول

برای تبدیل سیم‌کارت 4G به 5G چه باید کرد؟

ساده‌ترین راه برای تبدیل سیم‌کارت 4G به 5G مراجعه به دفاتر اپراتورها و یا سایت آنهاست.

آیا برای تبدیل گوشی 4G به 5G اپلیکیشنی وجود دارد؟

خیر، هیچ اپلیکیشنی برای تبدیل گوشی 4G به 5G وجود ندارد.

تبدیل گوشی 4G به 5G سامسونگ چگونه است؟

برای این کار باید گوشی خودتان را عوض کنید و از گوشی‌های 5G سامسونگ استفاده کنید.

تبدیل گوشی 4G به 5G آیفون چگونه است؟

برای این کار باید گوشی موبایل خودتان را عوض کنید و از گوشی‌های 5G آیفون استفاده کنید. البته اپل طرحی برای جایگزینی گوشی‌های قدیمی و 4G با گوشی‌های 5G دارد.

تبدیل 4G به 5G همراه اول چگونه است؟

تبدیل اینترنت 4G به 5G همراه اول بعد از عرضه رسمی آن و ارائه تنظیمات 5G میسر خواهد بود.

تبدیل 4G به 5G ایرانسل چگونه است؟

تبدیل اینترنت 4G به 5G ایرانسل بعد از عرضه رسمی آن و ارائه تنظیمات 5G میسر خواهد بود.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (13)

guest
13 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سید
سید
1 سال گذشته

اطلاعاتت خوب بود

امیر عباس صمصامی
امیر عباس صمصامی
1 سال گذشته

من گوشی a10sبا اندروید ۱۱ دارم نتم ۴gهستش بغیر از عوض کردن گوشیم چجوری میتونم ۵gکنم نتم را .ولی بابای من میگه که نت تو ۵gاست فقط تو پرند چون که نت پرند ضعیفه ۵gرا پشتیبانی نمیکنه. آیا حرف بابای من درسته یا اشتباه.گوشی دختر عموی من نتش ۵gهستش ولی مدل گوشیش جی۷هستش و اندروید هم ۹ است چجوری برای اون ۵gاست ولی برای من که اندروید گوشیم ۱۱ هستش ۴gاست و ۵gنمیشه.

ممل
ممل
1 سال گذشته

خودت خسته نشدی این همه حرف زدی
چرا هیجانو علکی میبری بالا
یه سوال ساده یک جواب ساده بده و در ادامه اگه توضیحی بود بگو
در کل اطلاعاتت خوبه بشرطی که کمتر حرف بزنی و خلاصه بگی
موافقا لایک و کامنت😉😀

محمد
محمد
1 سال گذشته

ایا گوشی هست که اندرویدش ۱۰ باشه و از اینترنت ۵G پشتیبانی کنه؟

محمدی
محمدی
1 سال گذشته
پاسخ به  محمد

سلام بله
Mi 10t lite 5g

یاسمن
یاسمن
2 سال گذشته

۷ساعت حرف زدی که اخرش بگی نه 😒

Mtn
Mtn
1 سال گذشته
پاسخ به  یاسمن

گفت که میشه وصل شه ولی نهایت سرعت رو نمیگیره دوما قرار نیست حالا حالا ها بیاد