بهترین گوشی‌های زیر ۵ میلیون بازار – خرداد ۱۴۰۰

بهترین گوشی زیر 5 میلیون

خرید گوشی برای بسیاری از ما حل یک معادله پیچیده و ایجاد توازن بین عملکرد و قیمت است! برای همین است که خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت باکیفیت بالا یک معامله عالی محسوب می‌شود. خوشبختانه با گسترش بازار گوشی‌های هوشمند، تولیدکنندگان طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها با قیمت‌های مختلف را عرضه می‌کنند. این مطلب برای آنهایی است که دنبال خرید یک گوشی هوشمند با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند؛ اینجا لیست بهترین گوشی‌های موبایل زیر 5 میلیون بازار برای شما آماده شده است.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نباید از اکثر گوشی‌های این لیست توقع انجام کارهای خارق‌العاده را داشته باشید. به‌جز چند مدل، بقیه گوشی‌های این لیست برای کاربری روزمره و انجام کارهای ساده طراحی شده‌اند. البته چند مدل خاص نیز در این رنج قیمت وجود دارند که شما را با امکانات زیاد و کیفیت بالا، شگفت‌زده خواهند کرد. پس بلافاصله می‌رویم سراغ فهرست بهترین گوشی‌های زیر 5 میلیون بازار.

گلکسی A01 Core

لیست بهترین گوشی‌های زیر 5 میلیون تومان را با ارزان‌ترین گوشی خانواده گلکسی سامسونگ یعنی گلکسی 01 کور شروع می‌کنیم. گوشی گلکسی A01 Core شاید ارزان‌ترین گوشی هوشمندی باشد که ارزش خریدن دارد! گلکسی A01 کور از یک صفحه‌نمایش PLS 5.3 اینچی از نوع TFT لمسی خازنی بهره می‌برد. این نمایشگر تقریبا 75 درصد بدنه را پوشش داده است و نمایی مدرن به گلکسی A01 Core داده است.

طراحی این گوشی بسیار ساده و رضایت‌بخش است و بدنه و فریم پلاستیکی آن با توجه به برچسب قیمتی، منطقی به نظر می‌رسد. قلب تپنده گلکسی A01 کور پردازنده 28 نانومتری مدیاتک مدل MT6739WW است. وظیفه پردازش گرافیکی نیز به عهده PowerVR GE8100 است.  این گوشی در 3 مدل با حافظه داخلی 16 گیگابایت و 1 گیگابایت رم، 16 گیگابایت با 2 گیگابایت رم و درنهایت 32 گیگابایت با 2 گیگابایت رم عرضه شده است.

گوشی ارزان قیمت

در بخش دوربین گلکسی A01 Core از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و f/2.2 بهره می‌برد که توانایی فیلم‌برداری باکیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. اگر توقع زیادی از دوربین این گوشی نداشته باشید، شما را راضی نگه می‌دارد!

این گوشی برای استفاده روزمره و انجام کارهای ساده مانند برقراری تماس، ارسال پیام و استفاده از شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است. پس توقع انجام کارهای سنگین را نداشته باشید. وظیفه تامین انرژی این گوشی بر عهده یک باطری 3000 میلی‌آمپر ساعتی است که عملکرد متوسطی خواهد داشت. نکته مثبت درباره این گوشی پشتیبانی از شبکه 4G است که ویژگی خوبی در این رنج قیمت است.

چرا بخرم؟

  • ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ
  • امکانات خوب نسبت به قیمت
  • حدود قیمت: 1,650,000 تومان

نوکیا C2

بازگشت نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند قدرتمندانه بود! این برند قدیمی و باکیفیت یکی از بهترین گوشی‌های زیر 5 میلیون بازار و در حقیقت یکی از ارزان‌ترین آنها را برای ما آورده است؛ نوکیا سی 2. این گوشی از یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی IPS با تراکم پیکسلی 282 بهره می‌برد که توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. کیفیت نمایشگر در کل رضایت‌بخش است و می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. هرچند در این رنج قیمت نباید انتظار نمایشگری را داشته باشید که زیر نور خورشید هم قابل روئیت باشد!

طراحی و کیفیت ساخت نوکیا C2 معمولی است و نسبت به گوشی قبلی لیست ظاهر قدیمی‌تری دارد. این گوشی از پردازنده 28 نانومتری و 4 هسته‌ای Unisoc به همراه یک گیگابایت رم استفاده می‌کند. در کنار این توان پردازشی، 16 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که تنها برای انجام کارهای ساده کفایت می‌کند.

بهترین گوشی زیر 5 میلیون

در بخش عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی با یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و f/2.2 روبرو هستیم که توانایی فیلم‌برداری باکیفیت 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی نوکیا سی 2 نیز 5 مگاپیکسلی است. مجموعه دوربین‌های نوکیا C2 عملکرد معمولی دارد و تنها نیازهای اولیه شما را برآورده می‌کند.

در طرف دیگر و جدای از اعداد و ارقام سخت‌افزار، تجربه کاربری نوکیا C2 به لطف اندروید وان رضایت‌بخش است. نقطه قوت این گوشی دوام بالای باطری 2800 میلی‌آمپری آن است که با استفاده معمولی می‌تواند یک روز را دوام بیاورد! در کنار این ویژگی، پشتیبانی از شبکه 4G را نیز در نظر بگیرید تا ارزش بالای این محصول را درک کنید.

چرا بخرم؟

  • کیفیت ساخت مطلوب
  • ارزش خرید بالا
  • حدود قیمت: 1,750,000 تومان

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 5G بازار 2021

گلکسی A01 سامسونگ

تنها کافیست بودجه خودتان را مقداری بالا ببرید و از مرز 2 میلیون بگذرید تا وارد دنیای واقعی گوشی‌های هوشمند شوید و تجربه ناب استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا را داشته باشید. اولین گوشی در این بخش از لیست ما گلکسی A01 سامسونگ است. این گوشی ارزان‌قیمت و زیر 5 میلیون سامسونگ می‌تواند گزینه‌ بسیار خوبی برای آنهایی باشد که دوست دارند گوشی هوشمند داشته باشند اما نمی‌خواهند هزینه زیادی برای آن بپردازند. گلکسی A01 یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با تراکم پیکسلی 301 پیکسل در هر اینچ دارد.

در بخش طراحی، گلکسی A01 نمره قابل قبولی می‌گیرد. وزن پایین این گوشی به لطف استفاده از پلاستیک می‌تواند نکته مثبتی برای این گوشی باشد. وظیفه پردازش دستورات شما در این گوشی بر عهده پردازنده 12 نانومتری Snapdragon 439 است که در کنار 2 گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند تجربه خوبی برای شما رقم بزند. این گوشی در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی عرضه شده است؛ اما چای نگرانی نیست باوجود درگاه حافظه داخلی می‌توانید حافظه گوشی را افزایش دهید.

بهترین گوشی موبایل زیر 5 میلیون

اولین دوربین چندگانه لیست ما برای گلکسی A01 است که یک دوربین 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و f/2.2 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق دارد. برای دوستداران عکس‌های سلفی نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. درمجموع عملکرد دوربین‌های گلکسی A01 نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

باوجود اندروید 10 و سخت‌افزار این گوشی، تجربه کاربری با آن معمولی و خوب است. نباید از این گوشی انتظار اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را داشته باشید ولی برای وب‌گردی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانید روی آن حساب کنید. باوجود پشتیبانی از شبکه 4G و باطری 3000 میلی‌آمپری نباید انتظار داشته باشید این گوشی یک روز کامل شارژ نگه دارد!

چرا بخرم؟

  • شارژ دهی مناسب
  • دوربین دوگانه
  • مناسب برای کارهای روزمره
  • حدود قیمت: 2,100,000 تومان

شیائومی ردمی 9

نوبتی هم که باشد نوبت گوشی‌های شیائومی است. شیائومی با یک گوشی عالی وارد لیست ما شده است! شیائومی ردمی 9 یکی از بهترین گوشی‌های زیر 5 میلیون بازار است. بررسی این گوشی را با صفحه‌ نمایش ردمی 9 شروع کنیم که یک نمایشگر 6.53 اینچی از نوع IPS است. تراکم پیکسلی 395 و حداکثر روشنایی 400 نیت از ویژگی‌های جذاب این گوشی است. طراحی این گوشی‌ نیز با استانداردهای روز دنیا همراه است تا ظاهر یک گوشی مدرن و امروزی را داشته باشد.

در بخش سخت‌افزاری نیز ردمی 9 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد! پردازنده 12 نانومتری Helio G80 مدیاتک به همراه پردازنده گرافیکی مالی G52، قدرت کاملا رضایت‌بخشی را برای این گوشی در رنج قیمت زیر 5 میلیون فراهم کرده است. این پایان ماجرا نیست! حافظه داخلی این گوشی از 32 تا 128 گیگابایت متغیر است و در کنار آن حافظه رم 3 تا 6 گیگابایتی خودنمایی می‌کند.

گوشی ارزان شیائومی

اما برگ برنده این گوشی در بخش دوربین آن است که یک مجموعه چهارگانه را در دل خود جای‌داده است! پنل 13+8+5+2 مگاپیکسلی ردمی 9، یک گزینه جذاب برای دوستداران عکاسی است.  در کنار این دوربین چهارگانه، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی برای ثبت سلفی‌های شما قرارگرفته است. مجموعه 5 دوربین ردمی نوت عملکرد قابل‌قبولی دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای ثبت لحظه‌های شما باشد.

اگر دنبال یک گوشی ارزان و زیر 3 میلیون هستید قطعا ردمی نوت بهترین گزینه برای شماست؛ تجربه کاربری با این گوشی روان و لذت‌بخش است و اگر بازی و اپلیکیشن سنگینی روی آن اجر نکنید شما را ناامید نخواهد کرد. باطری بزرگ و 5000 میلی‌آمپری آن نیز برای استفاده یک روز کافی است. ردمی نوت از تمام شبکه‌های ارتباطی جز 5G پشتیبانی می‌کند.

چرا بخرم؟

  • دوربین چهارگانه با قیمتی زیر 3 میلیون
  • شارژ دهی عالی
  • سخت‌افزار خوب
  • حدود قیمت: 2,849,000 تومان

ردمی نوت 9 شیائومی

درخشش گوشی‌های شیائومی در لیست بهترین گوشی‌های زیر 5 میلیون تومان کماکان ادامه دارد! گوشی بعدی لیست ما از خانواده ردمی نوت و نهمین عضو آن است. ردمی نوت 9 نیز مانند ردمی 9، یکی از بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار است. صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS با تراکم پیکسلی 395 چشم هر بیننده‌ای را به خودش جذب می‌کند.

ازنظر طراحی نیز ردمی نوت 9 نمره قابل قبولی می‌گیرد. شاید فریم و بنده پلاستیکی جلا و زیبایی فلز را نداشته باشد اما پوشش گوریلا گلس 5 و پوشش دافع آب می‌تواند جذابیت‌های بخش طراحی را بیشتر کند. بدون شک یکی از مزیت‌های این گوشی سخت‌افزار قدرتمند آن است. پردازنده مرکزی 12 نانومتری مدیاتک مدل Helio G85 به همراه 3 تا 4 گیگابایت رم و 64 تا 128 گیگابایت حافظه داخلی بیشتر نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

بهترین گوشی زیر 5 میلیون بازار

در بخش دوربین نیز این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد؛ جایی که یک ترکیب چهارگانه از دوربین‌های 48+8+2+2 مگاپیکسلی وظیفه عکس‌برداری و فیلم‌برداری را بر عهده‌دارند. این مجموعه دوربین شامل یک لنز واید، لنز فوق‌عریض، لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق است و توانایی ضبط ویدئو باکیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز 13 مگاپیکسل است.

به دلیل وجود سخت‌افزار قوی و اندروید 10، ردمی نوت یک تجربه کاربری سریع و بدون مشکل را برای شما فراهم می‌کند. ردمی نوت 9 در بخش باطری هم درخشان ظاهر شده است؛ وجود یک باطری 5020 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات، می‌تواند یک روز کامل شما را از شارژ کردن بی‌نیاز کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حضور سنسور اثرانگشت پشت گوشی، شبکه 4G و پشتیبانی از 2 سیم‌کارت اشاره کرد.

چرا بخرم؟

  • کیفیت ساخت خوب
  • مناسب برای کارهای روزمره و بازی سبک
  • دوربین چهارگانه باکیفیت قابل‌قبول
  • حدود قیمت: 3,448,000 تومان

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس چیست؟ همه چیز درباره کلاب هاوس!

گلکسی A12 سامسونگ

اگر طرفدار گوشی‌های سامسونگ هستید و می‌خواهید با هزینه کم، یک گوشی خوب و قابل‌اعتماد داشته باشید، گلکسی A12 سامسونگ گزینه مناسبی برای شماست. این گوشی زیر 5 میلیون تومان سامسونگ در تمامی‌ بخش‌ها عملکرد خوبی دارد. گلکسی A12 از یک نمایشگر 6.5 اینچی با تراکم پیکسلی 264 استفاده می‌کند که در مقایسه با رقبا مقداری پایین است. طراحی این گوشی نیز مانند گوشی‌های دیگر سامسونگ در این رنج قیمتی‌ است و شما را راضی نگه خواهد داشت.

قسمت جذاب گلکسی A12 سخت‌افزار آن است که از پردازنده 12 نانومتری و 8 هسته‌ای مدیاتک Helio P35 استفاده می‌کند. در کنار پردازنده مدیاتک، گلکسی A12 در 4 نسخه 32/3، 64/4، 128/4 و 128/6 گیگابایتی عرضه خواهد شد. وجود 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم می‌تواند تمام نیازهای روزانه شما را برآورده کند.

گوشی ارزان سامسونگ

گلکسی A12 از دوربین چهارگانه 48+5+2+2 مگاپیکسلی با لنزهای عریض، فوق‌عریض، ماکرو و سنسور تشخیص عمق بهره‌ می‌برد. این مجموعه به همراه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، کیفیت قابل قبولی دارد و برای عکاسی و فیلم‌برداری روزمره کافی است. اگر هدف شما گرفتن عکس‌های حرفه‌ای‌تر است گلکسی A12 چندان گزینه مطلوبی نیست.

درمجموع تجربه کاربری با گلکسی A12 خوب است و در استفاده روزانه و معمولی می‌تواند رضایت شما را جلب کند. باطری 5000 میلی‌آمپری این گوشی نیز در طول روز شما را تنها نخواهد گذاشت؛ البته اگر از آن زیاد کار نکشید! از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به شارژ سریع 15 وات، حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، فناوری 4G و پشتیبانی از 2 سیم‌کارت اشاره کرد.

چرا بخرم؟

  • باطری بزرگ
  • حافظه داخلی و رم بالا
  • دوربین مناسب
  • حدود قیمت: 3,500,000 تومان

شیائومی پوکو ام 3

حالا وقت معرفی یکی از بهترین و محبوب‌ترین گوشی‌های زیر 5 میلیون تومان بازار است؛ شیائومی POCO M3! بیایید دلیل محبوبیت بالای این گوشی را بررسی کنیم. گوشی POCO M3 یک نمایشگر 6.53 اینچی با تراکم پیکسلی 395 و کیفیت بسیار خوب دارد. این نمایشگر حدود 83.4 درصد نمای روبروی گوشی را پوشش می‌دهد که ظاهری مدرن و جذاب به آن داده است. اگر دنبال یک گوشی با طراحی خاص هستید قطعا پوکو ام 3 یکی از گزینه‌های شما خواهد بود.

این گوشی طراحی زیبا و جسورانه‌ای دارد و چشم هر بیننده‌ای را محصور زیبایی خودش می‌کند. در بخش قدرت پردازش نیز گوشی POCO M3 عملکرد بسیار خوبی دارد. قلب تپنده ام 3، پردازنده Snapdragon 662 است که توان پردازشی بالا و مصرف باطری کمی دارد. ام 3 در 4 مدل 64/4، 128/4، 64/4 و درنهایت 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود.

در بخش دوربین هم ام 3 درخشان ظاهر می‌شود. ترکیب 3 دوربین 48 مگاپیکسل با لنز عریض، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 2 مگاپیکسل ماکرو و 2 مگاپیکسل تشخیص عمق، نتیجه بسیار خوبی داشته و عاشقان عکاسی را راضی خواهد کرد. دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسل است و کیفیت قابل قبولی دارد. در کنار دوربین و سخت‌افزار خوب، تجربه کاربری با این گوشی نیز بسیار روان و رضایت‌بخش است. به همه این موارد یک باطری غول‌پیکر 6000 میلی‌امپری را اضافه کنید تا به قدرت واقعی ام 3 پی ببرید! این گوشی از شارژ سریع 18 وات، حسگر اثرانگشت کنار گوشی و فناوری 4G نیز پشتیبانی می‌کند.

چرا بخرم؟

  • ارزش خرید بالا
  • مناسب برای بازی
  • دوربین خوب
  • طراحی زیبا
  • حدود قیمت: 3,718,000 تومان

گلکسی A21s سامسونگ

با این گوشی سامسونگ وارد مرز 4 میلیون خواهیم شد! گلکسی A21s یکی دیگر از گوشی‌های خوش‌ساخت و زیر 5 میلیون فهرست ماست. نمایشگر 6.5 اینچی این گوشی برای وب‌گردی و بازی بسیار مناسب است. طراحی گلکسی A21s مانند بیشتر گوشی‌های سری جدید سامسونگ در این رده قیمتی است. این گوشی در بخش طراحی و نمایشگر نمره قابل قبولی می‌گیرد

سامسونگ برای این گوشی از پردازنده اختصاصی خودش یعنی Exynos 850 استفاده کرده است که به علت معماری 8 نانومتری، مصرف بسیار پایینی دارد. گوشی A21s سامسونگ با 2 حافظه 64 و 128 گیگابایتی به همراه 3، 4 یا 6 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

در این رنج قیمت دیدن یک دوربین چهارگانه چندان دور از انتظار نیست. A21s برای بخش دوربین، چهار دوربین 48+8+2+2 مگاپیکسل را انتخاب کرده است. این مجموعه دوربین عملکرد بسیار خوبی را در بازه قیمتی زیر 5 میلیون تومان ثبت کرده‌اند. A21s برای دوربین سلفی از یک لنز 13 مگاپیکسلی استفاده کرده که خبر خوبی برای عاشقان سلفی است.

این گوشی برای استفاده سبک و متوسط روزانه طراحی شده و شما را در این زمینه سربلند خواهد کرد. A21s برای بازی ساخته نشده است اما می‌تواند بازی‌ها را باکیفیت متوسط و پایین اجرا می‌کند. باطری 5000 میلی‌آمپری، شارژ سریع 15 وات، حسگر اثرانگشت در پشت گوشی و پشتیبانی از 2 سیم‌کارت از دیگر امکانات این گوشی است.

چرا بخرم؟

  • مناسب برای استفاده روزانه
  • شارژ دهی مناسب
  • دوربین چهارگانه
  • حدود قیمت: 4,070,000 تومان

ردمی نوت 10 شیائومی

اگر بخواهیم یک گوشی را از بین تمام گوشی‌های این لیست انتخاب کنیم و به آن لقب بهترین گوشی زیر 5 میلیون بازار را بدهیم، قطعا ردمی نوت 10 شیائومی است! این گوشی با سخت‌افزار و دوربین خوب و قیمت پایین، یک گزینه‌ ایده آل است. اول‌ازهمه از نمایشگر ردمی نوت 10 بگوییم؛ زیرا بخش جذاب آن است. ردمی نوت 10 از یک نمایشگر سوپر آمولد 6.43 اینچی با تراکم پیکسلی 409 بهره می‌برد که در این رنج قیمتی چیزی شبیه به معجزه است!

طراحی گوشی جدید شیائومی نیز بسیار زیبا و چشم‌نواز است. این گوشی گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب را نیز دارد. در بخش سخت‌افزار، ردمی نوت 10 از پردازنده 11 نانومتری و 8 هسته‌ای Snapdragon 678 استفاده می‌کند که قدرت زیاد و مصرف کمی دارد. پردازنده گرافیکی آدرئو 612، این گوشی را به یک گزینه اقتصادی برای انجام بازی تبدیل می‌کند.

شایئومی ردمی نوت 10

ردمی نوت 10 در 3 نسخه 64/4، 128/4 و 128/6 گیگابایت عرضه می‌شود. برای بخش عکس‌برداری و فیلم‌برداری، ردمی نوت 10 به چهار دوربین مجهز شده است. مجموعه 48+8+2+2 مگاپیکسلی این گوشی یکی از بهترین‌ تجربه‌های عکاسی در این رنج قیمت است. در کنار دوربین اصلی، یک دوربین 13 مگاپیکسلی نیز برای ثبت عکس‌های سلفی قرار گرفته است.

عملکرد این دستگاه در تمام جنبه‌ها رضایت‌بخش است و شما تجربه کاربری بسیار خوبی را با آن خواهید داشت. از دیگر امکانات ردمی نوت 10 می‌توان به باطری 5000 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات، حسگر اثرانگشت در کنار گوشی، گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب و دو سیم‌کارت هم‌زمان یکی فعال، اشاره کرد.

چرا بخرم؟

  • شارژ دهی عالی
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب
  • دوربین خوب
  • حدود قیمت: 4,575,000 تومان

بیشتر بخوانید: آیا تبدیل گوشی 4G به 5G امکان‌پذیر است؟

گلکسی A31 سامسونگ

آخرین گوشی لیست ما نیز از خانواده گلکسی A سامسونگ است؛ کلکسی A31. گوشی Galaxy A31 سامسونگ یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ است. این گوشی نیز از یک نمایشگر سوپر آمولد 6.4 اینچی با تراکم پیکسلی 411 استفاده می‌کند که بدون شک بهترین نمایشگر حاضر در لیست ماست! طراحی این گوشی نیز مدرن و امروزی است و می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. بدنه و فریم این گوشی از پلاستیک فشرده است که باوجود برچسب قیمتی آن، دور از انتظار نیست.

سخت‌افزار کلکسی A31 نیز مانند نمایشگر آن خوب است. قلب تپنده این گوشی، پردازنده 8 هسته‌ای Helio P65 مدیاتک است که توان پردازشی مطلوبی را فراهم می‌کند. این گوشی در 4 مدل با حافظه‌های مختلف عرضه شده است؛ 64/4، 128/4، 128/6 و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم! این بیشترین حافظه رم در بین گوشی‌های زیر 5 میلیون تومان است.

بهترین گوشی زیر 5 میلیون

گلکسی A31 سامسونگ در بخش دوربین نیز شما را ناامید نخواهد کرد. در اینجا یک دوربین چهارگانه 48+8+5+5 مگاپیکسل داریم که عکس‌هایی باکیفیت مطلوب ثبت می‌کند و می‌تواند ویدئوهایی باکیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت کند. در کنار دوربین اصلی، گلکسی A31 به یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده تا عکس‌های سلفی باکیفیتی بگیرد.

عملکرد این گوشی درمجموع رضایت‌بخش است و اگر انتظار اجرای اپلیکیشن و بازی‌های سنگین را از آن نداشته باشید، شما را ناامید نخواهد کرد. از دیگر امکانات جذاب این گوشی می‌توان سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، باطری بزرگ 5000 میلی‌آمپری باقابلیت شارژ سریع و پشتیبانی از 2 سیم‌کارت (هم‌زمان یکی فعال) اشاره کرد.

چرا بخرم؟

  • مناسب برای عکاسی
  • سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر
  • عمر باتری خوب
  • عملکرد سخت‌افزاری خوب
  • حدود قیمت: 5 میلیون تومان

بهترین گوشی زیر 5 میلیون؟ انتخاب با شماست!

این‌که کدام گوشی از لیست بهترین گوشی زیر 5 میلیون تومان بازار برای شما مناسب است، تصمیم شماست. در این مقاله بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید در این بازه قیمتی خریداری کنید فهرست شده است. بیشتر گوشی‌های این فهرست برای استفاده‌های روزمره و عادی ساخته شده‌اند؛ پس نباید انتظار زیادی از گوشی‌های زیر 5 میلیون تومان داشته باشید. البته زیاد هم ناامید نباشید؛ در این رنج قیمت هم گوشی‌هایی پیدا می‌شود که بیشتر نیازهای شما را برآورده کند.

درمجموع اگر دنبال یک گوشی برای انجام کارهای روزمره مانند ارسال و دریافت پیام، سروکله زدن با شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی و مقدار کمی عکاسی هستید، گوشی موردنظر خودتان را اینجا پیدا خواهید کرد. به نظر شما جای کدام گوشی در لیست ما خالی است؟ کدام گوشی شایسته لقب بهترین گوشی زیر 5 میلیون تومان بازار است؟

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments