بهترین سرور مجازی برای موبایل و کامپیوتر چه ویژگی‌هایی دارد؟

میزبانی وب به اشکال مختلفی ارائه می‌شود، از هاست اشتراکی برای پروژ‌ه‌های کوچک گرفته تا میزبانی سرور اختصاصی که بیش‌تر برای کاربران سازمانی اهمیت دارد. سرور مجازی یا VPS یکی از گزینه‌های جذاب است که نسبتا جدید محسوب شده و به اعتقاد بسیاری، بهترین راه‌حل همه‌جانبه است.

در حال حاضر می‌توانید بهترین سرور مجازی را با قیمت‌های مختلفی خریداری کرد. این تنوع بالای پلن‌ها باعث می‌شود تا برخی کاربران هنگام انتخاب VPS مناسب خود دچار سردرگمی شوند. همچنین با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند، برخی کاربران ترجیح می‌دهند امکان اتصال به سرور مجازی را از طریق گوشی موبایل خود داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌هایی که بهترین سرور مجازی برای موبایل و کامپیوتر باید داشته باشند اشاره کنیم.

اتصال به سرور مجازی از طریق گوشی

پیش از اینکه به ویژگی‌های مهم یک سرور مجازی کارآمد اشاره کنیم، خوب است بدانید که اساسا هیچ سرور مجازی خاصی برای موبایل وجود ندارد. بنابراین، سرور مجازی موبایل و کامپیوتر یکی هستند و در واقع شما با خرید یک سرور مجازی لینوکس یا ویندوز امکان اتصال از طریق گوشی موبایل را هم در اختیار دارید.

 ویژگی‌های مهم برای انتخاب بهترین سرور مجازی

 ویژگی‌های مهم برای انتخاب بهترین سرور مجازی

به دلیل تنوع نسبتا بالای پلن‌های سرور مجازی، ممکن است انتخاب بهترین سرور مجازی برای برخی از کاربران چالش‌برانگیز باشد. در این بخش به چند ویژگی مهم اشاره کردیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید بهترین سرور مجازی ویندوز یا لینوکس متناسب با شرایط خودتان را خریداری کنید.

عملکرد سرور مجازی

سرعت سرور مجازی نباید سرعت بارگذاری صفحه اشتباه گرفته شود. سرعت سرور مجازی ایران یا لوکیشن‌های خارجی به مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک سرور مجازی به درخواست‌های پردازش واکنش دهد اشاره دارد. این سرعت نشان می‌دهد چه سطح خدماتی را می‌توانید از یک ارائه‌دهنده سرویس VPS انتظار داشته باشید.

همیشه باید به دنبال سرور مجازی با بالاترین آپ‌تایم ممکن باشید. هرگونه خرابی در سرور به معنی غیرقابل دسترس بودن یک وب‌سایت باشد که علاوه بر ضررهای مالی می‌تواند به تجربه کاربری منفی و گسترده‌ی مخاطبان شما منجر شود.

در نتیجه توصیه می‌شود همیشه ارائه‌دهنده سرور مجازی را انتخاب کنید که آپ‌تایم 99.9 درصدی را تضمین می‌کند.

اقدامات امنیتی

اگرچه سرور مجازی به طور ذاتی امن‌تر از هاست اشتراکی محسوب می‌شود، اما بین اقدامات امنیتی که توسط ارائه‌دهندگان مختلف انجام می‌شود تفاوت‌هایی وجود دارد. یک سرور مجازی ایمن ممکن است به محافظت از داده‌های شخصی، جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها و افزایش قابلیت اطمینان سایت به شما کمک کند.

برخی از خدماتی که به طور رایگان توسط ارائه‌دهندگان سرور مجازی فراهم می‌شود شامل ارائه‌ی گواهینامه SSL است که یک ویژگی امنیتی مهم برای سرور مجازی است. اما علاوه‌براین، اگر از یک ارائه‌دهنده معتبر سرور مجازی خود را تهیه کنید می‌توانید به مزایایی مانند آنتی‌دیداس و فایروال، چندین روش احراز هویت و به‌روزرسانی خودکار دسترسی داشته باشید.

مدیریت‌شده یا مدیریت‌نشده

اگر در خصوص سرور مجازی و به طور کلی مفاهیم مربوط به مدیریت هاست دانش فنی بالایی ندارید، بهترین کار این است که به سراغ یک سرور مجازی مدیریت‌شده بروید. سرور مجازی مدیریت‌شده تقریبا یک پکیج آماده است و با حداقل دانش فنی می‌توانید از آن استفاده کنید. ضمن اینکه اگر از یک ارائه‌دهنده معتبر سرویس بگیرید، می‌توانید سوالات خود را با کارشناسان فنی در میان بگذارید.

سرور مجازی مدیریت‌نشده فقط برای کاربرانی است که تخصص پشتیبانی فنی بالایی دارند و در بحث مدیریت سیستم باتجربه هستند. این نوع از سرورهای مجازی امکان تنظیمات دلخواه را فراهم می‌کند که در برخی موارد می‌توان به عملکردهای بهتری دست پیدا کرد.

مقیاس‌پذیری

یک سرور مجازی انعطاف‌پذیر (یعنی سروری که مقیاس‌پذیر است) به کاربر اجازه می‌دهد منابع بیش‌تری مانند حافظه ذخیره‌سازی، پهنای باند و سایر ویژگی‌ها را برای مطابقت با شرایط مختلف اضافه کند. برخورداری از گزینه مقیاس‌پذیری نیاز به تغییر پلن‌ را از بین می‌برد.

اگر قصد دارید به صورت طولانی‌مدت از یک سرور مجازی استفاده کنید، قبل از خرید پلن موردنظر از شرکت ارائه‌دهنده در خصوص گزینه‌های ارتقا و روند آن پرس‌وجو کنید.

به‌روزرسانی یا ارتقاء منابع در سرور مجازی به سادگی انجام می‌شود و زمان‌بر نیست. یک ارائه‌دهنده حرفه‌ای و معتبر احتمالا می‌تواند منابع پلن سرور مجازی شما را در عرض چند دقیقه ارتقا یا کاهش دهد.

کنترل پنل

اگر از کامپیوتر برای اتصال به بهترین سرور مجازی استفاده می‌کنید، خوب است بدانید که چندین کنترل پنل در دسترس شماست که cPanel رایج‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. سی پنل یک کنترل پنل ساده است که توسط بسیاری از ارائه‌دهندگان سرور مجازی ارائه می‌شود. سایر کنترل پنل‌های رایج شامل پلسک، دایرکت ادمین و وبمین می‌شود.

توصیه می‌کنیم یک کنترل پنل با قابلیت استفاده‌ی آسان را انتخاب کنید. یک کنترل پنل با رابط کاربری ساده به کاربر اجازه می‌دهد تا به راحتی CMS (مانند وردپرس) را نصب و از اسکریپت‌های سفارشی، افزونه‌ها و موارد دیگر استفاده کند.

سیستم‌عامل

معمولا ارائه‌دهندگان سرور مجازی امکان انتخاب پلن‌هایی با سیستم‌های عامل مختلف را در دسترس قرار می‌دهند. رایج‌ترین سیستم‌عامل‌ها برای سرورهای مجازی شامل لینوکس، ویندوز و یونیکس می‌شود. معمولا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و یا صاحبان وب‌سایت که به دنبال یک سرور مجازی کارامد و بهینه هستند به سراغ انواع لینوکسی می‌روند.

البته لینوکس هم به توزیع‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود که هرکدام مزایای خاصی خود را ارائه می‌دهند. به طور کلی، از آنجایی که اکثریت کاربران از سیستم‌عامل ویندوز برای کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند، کار کردن با سرورهای مجازی ویندوزی نیز آسان‌تر است. علاوه‌براین، برخی از وب‌سایت‌هایی که به زبان ASP.NET نوشته شده‌اند باید بر روی سرورهای مجازی ویندوزی میزبانی شوند.

اما در نهایت برای کاربرانی که قرار است از طریق موبایل خود به سرور مجازی متصل شوند، تفاوت خاصی بین سرور مجازی لینوکس و ویندوز وجود ندارد.

پشتیبانی مشتری

شاید حیاتی‌ترین ویژگی در خصوص سرور مجازی خدمات مشتری باشد. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد برای دریافت یک پاسخ کوتاه چندین روز منتظر بماند. در صورت امکان، قبل از اینکه یک سرویس را خریداری کنید با تیم پشتیبانی در تماس باشید تا نحوه ارائه خدمات مشتری را بهتر ارزیابی کنید.

یک ارائه‌دهنده‌ی معتبر، علاوه بر سیستم تیکتینگ موثر، از طریق کانال‌های مختلفی مانند چت، تماس تلفنی، پایگاه دانش یا حتی یک انجمن آنلاین از مشتریان خود پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

اتصال به سرور مجازی از طریق گوشی‌های موبایل برای صاحبان وب‌سایت و بسیاری از افرادی که در دنیای دیجیتال کسب درآمد می‌کنند به یک امر ضروری تبدیل شده است. دسترسی از طریق موبایل علاوه بر راحتی و سهولت استفاده بسیار زیاد، امنیت قابل اطمینانی را فراهم می‌کند. سرورهای مجازی در حال حاضر از انواع پروتکل‌های امنیتی و تکنولوژی‌های رمزنگاری مناسب بهره می‌برند و به‌این‌ترتیب ارتباط بین سرور مجازی و گوشی به طور امن و محرمانه برقرار می‌شود.

به‌این‌ترتیب، کاربران از طریق موبایل اندرویدی یا آیفون خود می‌توانند به راحتی و فقط با نصب اپلیکیشن‌های مناسب با توجه به سیستم‌عامل سرور مجازی، به سرویس خود متصل شوند. این قابلیت، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات و امکانات را فراهم می‌کند و برای صاحبان وب‌سایت، فریلنسرها و تریدرهایی که ممکن است در لحظه به مشاهده یا تغییر اطلاعات نیاز داشته باشند بسیار مفید است.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments