معرفی برنامه‌های پیام رسان برتر اندروید با رمزگذاری سرتاسر

معرفی برنامه‌های پیام رسان برتر اندروید با رمزگذاری سرتاسر

هم اکنون استفاده از برنامه‌های پیام رسان جایگزین روش سنتی ارسال پیامک یا همان اس ام اس شده است. در این بین به دلیل اینکه تعداد برنامه‌های پیام رسان موجود بسیار زیاد هستند، شاید انتخاب یک برنامه مناسب کمی دشوار باشد. در این مقاله به معرفی 5 برنامه پیام رسان برتر با رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

تا چند سال پیش افراد به منظور ارسال پیام‌های متنی برای مخاطبین مورد نظرشان از پیامک یا اس ام اس استفاده می‌کردند. اما با روی کار آمدن برنامه‌های پیام رسان تحولی در این زمینه صورت گرفت و هم اکنون تقریبا ارسال و دریافت اس ام اس روش منسوخ شده‌ای به شمار می‌رود. با استفاده از برنامه‌های پیام رسان موجود می‌توان به راحتی و تنها با اتصال به اینترنت بدون هیچ محدودیتی مابین مخاطبین خود پیامک متنی رد و بدل کرد. برنامه‌های پیام رسان دارای قابلیت‌های متنوعی هستند و در اغلب آن‌ها حتی امکان مکالمه صوتی از طریق اینترنت، ارسال و دریافت فیل‌های ویدیویی و عکس هم ارائه می‌شود.

اما با افزایش محبوبیت برنامه‌های پیام رسان، تنوع این اپلیکیشن‌ها هم بیشتر شد. هم اکنون اگر به دنبال یک اپلیکیشن پیام رسان باشید با گزینه‌های بسیار متعددی رو به رو خواهید بود و شاید انتخاب بهترین گزینه در این بین کمی برایتان دشوار باشد. علاوه بر قابلیت‌های و ویژگی‌های یک برنامه پیام رسان باید به یک نکته حائز اهمیت دیگر هم توجه داشته باشید. این نکته رابطه مستقیم با حفظ حریم خصوصی کاربر دارد. نکته‌ای که توصیه می‌کنیم پیش از انتخاب یک برنامه پیام رسان قدرتمند و برتر به آن توجه داشته باشید مربوط به قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) می‌شود. تمام برنامه‌های پیام رسان موجود از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین سعی کنید برنامه پیام رسانی را انتخاب کنید که حتما به این ویژگی مجهز باشد. اما رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) چیست؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات آنلاین موبایل

رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) چیست؟

رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) در واقع نوعی از سیستم ارتباطی است که به موجب آن تنها دو طرف مخاطب در حال مکالمه (در پیام خصوصی) قادر به خواندن پیام‌های ارسالی و دریافتی می‌شوند. با استفاده از این روش احتمال شنود ارتباطی غیر ممکن می‌شود و حتی سرور اصلی خود اپلیکیشن هم قادر به خواندن پیام‌ها و مکالمات کاربر نخواهد بود. شرکت‌هایی که از شیوه رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کنند، نمی‌توانند حتی پیام‌های مشتریان خود را به مقامات امنیتی ارائه دهند. بنابراین رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) می‌تواند به طور کامل حریم خصوصی شما را حفظ کرده و از شنود پیام‌های شما توسط هر فرد سودجویی جلوگیری به عمل آورد. پیش از انتخاب هر برنامه پیام رسان و استفاده از آن در دستگاه خود حتما توجه کنید که برنامه مورد نظر از قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) بهره‌مند باشد.

اما هدف اصلی ما در این مقاله معرفی 5 برنامه پیام رسان برتر موجود و بهره‌مند از رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) برای دستگاه‌های اندرویدی است. 5 اپلیکیشن پیام رسانی که در این مقاله به شما عزیزان معرفی می‌کنیم، هم اکنون بهترین گزینه‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانید با نصب آن‌ها در گوشی هوشمند خود به رد و بدل امن پیام‌های متنی بپردازید. لینک دانلود گوگل پلی استور (Google Play Store) هر یک از این برنامه‌ها هم در انتهای توضیحات آن ارائه می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از برنامه‌های معرفی شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

برنامه تلگرام (Telegram)

تلگرام هم اکنون یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسان موجود بوده و تقریبا هر کاربر ایرانی از آن استفاده می‌کند. اما محبوبیت برنامه تلگرام بی‌دلیل نیست. تلگرام علاوه بر قابلیت‌ها و امکانات عالی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد از رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) هم پشتیبانی به عمل آورده و هم اکنون یک از امن‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان موجود است. تیم توسعه دهنده این برنامه دائما در حال به روز رسانی آن هستند و تلگرام از پشتیبانی بسیار عالی بهره می‌برد.

برنامه‌های پیام رسان برتر اندروید با رمزگذاری سرتاسر

برنامه تلگرام علاوه بر امکان رد و بدل پیام مابین کاربر و یک مخاطب، قابلیت تشکیل گروه و کانال را هم ارائه می‌کند. شما می‌توانید گروهی تشکیل داده و افراد مورد نظرتان را به آن گروه دعوت کنید و نهایتا از گفتگوی گروهی لذت ببرید. قابلیت‌ها و امکاناتی که توسط برنامه پیام رسان تلگرام ارائه می‌شوند بسیار عالی و متعدد هستند. این موضوع و همچنین بهره‌مندی آن از قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) اصلی‌ترین دلیل افزایش محبوبیت تلگرام محسوب می‌شود.

برنامه سیگنال (Signal)

برنامه پیام رسان سیگنال هم یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های کنونی موجود به شمار می‌رود. این برنامه پیام رسان هم از قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) پشتیبانی می‌کند. این برنامه حتی می‌تواند جایگزین اپلیکیشن پیامک دستگاهتان شده و با آن همگام‌سازی شود. با استفاده از برنامه سیگنال (Signal) علاوه بر چت یا گفتگوی فردی قادر به تشکیل گروه و گفتگو گروهی هم خواهید بود. یکی از برتری‌های این برنامه نسبت به تلگرام را می‌توان در قابلیت برقراری تماس مستقیم آن دانست.

برنامه‌های پیام رسان برتر اندروید با رمزگذاری سرتاسر

هنگامی که با استفاده از برنامه سیگنال (Signal) به برقراری تماس تلفنی مستقیم می‌پردازیم، کیفیت بسیار عالی مکالمه رد و بدل شده از طریق اینترنت را درک خواهید کرد. البته بدین منظور نیاز است که شبکه اینترنت شما سرعت و کیفیت لازم را داشته باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برنامه پیام رسان سیگنال (Signal) به طور اختصاصی برای تبلت‌های اندرویدی بهینه‌سازی نشده، اما تیم توسعه دهنده این برنامه مدعی شده که در تلاش است تا هر چه سریع‌تر آن را به منظور اجرا در تبلت‌های اندرویدی بهینه‌سازی نماید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی J7 Pro

برنامه وایر (Wire)

برنامه وایر (Wire) هم یکی از بهترین برنامه‌های پیام رسانی کنونی موجود برای سیستم عامل اندروید است که رابط کاربری جالبی داشته و ویژگی‌های منحصر به فردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت Doodle یا همان نقاشی کشیدن از طریق انگشت یکی از اصلی‌ترین و جالب‌ترین قابلیت‌های برنامه پیام رسان وایر (Wire) است. با استفاده از این برنامه علاوه بر امکان رد و بدل پیام متنی، قادر به ارسال و دریافت عکس، موقعیت مکانی و ضبط ویدیو و ارسال آن هم خواهید بود. برنامه وایر (Wire) از قابلیت رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) هم پشتیبانی می‌کند و بستر کاملا امنی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ با گارانتی معتبر

برنامه‌های پیام رسان برتر اندروید با رمزگذاری سرتاسر

به منظور استفاده از برنامه پیام رسان وایر (Wire) باید شماره تماس خود را در آن رجیستر کنید. این فرآیند کاملا مشابه با روشی است که در سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان نظیر تلگرام طی می‌شود. ضمنا برنامه وایر (Wire) هم مانند برنامه سیگنال (Signal) از قابلیت برقرار مستقیم تماس صوتی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از لینک زیر می‌توانید نسبت به دانلود ای اپلیکیشن پیام رسان از گوگل پلی استور اقدام کنید:

برنامه واتساپ (WhatsApp)

برنامه پیام رسان واتساپ هم یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام رسان موجود به شمار می‌رود که علاوه بر امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی از قابلیت‌ برقراری تماس و مکالمه مستقیم هم پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن واتساپ هم از رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) بهره‌مند بوده و بستر بسیار امنی را به منظور رد و بدل پیام مابین کاربران ارائه می‌نماید.

برنامه‌های پیام رسان برتر اندروید با رمزگذاری سرتاسر

یکی از موضوعاتی که به نوعی برنامه واتساپ را بیش از پیش محبوب و قابل اعتماد می‌کند، مسئله مالکیت آن توسط فیسبوک است. فیسبوک در زمینه شبکه‌های اجتماعی کاملا شناخته شده بوده و این موضوع به نوعی اعتبار برنامه واتساپ را افزایش می‌دهد. برنامه واتساپ هم قابلیت ارسال و دریافت ویدیو، عکس و فایل‌های این چنینی را دارد. با استفاده از آیکون زیر می‌توانید آخرین نسخه از برنامه پیام رسان واتساپ را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

برنامه داست (Dust)

آخرین برنامه پیام رسان برتری که قصد معرفی آن را داریم، برنامه داست (Dust) است. این برنامه پس از گذشت 24 ساعت بعد از مطالعه هر پیام به طور اتوماتیک آن را حذف می‌کند. برنامه داست (Dust) از ویژگی رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) بهره‌مند بوده و رابط کاربری آن نسبت به سایر برنامه‌های پیام رسان معرفی شده کمی متفاوت است.

برنامه‌های پیام رسان برتر اندروید با رمزگذاری سرتاسر

اگر تمایل دارید که از یک اپلیکیشن پیام رسان متنوع‌تر استفاده کنید که از ویژگی رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) هم بهره‌مند بوده و بستر امنی را برایتان ایجاد کند، توصیه می‌کنیم که هم اکنون نسبت به دانلود و نصب برنامه داست (Dust) در دستگاه اندرویدی خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض دوربین S10 Plus سامسونگ – G975

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به 5 برنامه پیام رسان برتر و مجهز به ویژگی رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) اشاره کردیم. با استفاده از این برنامه‌ها در دستگاه اندرویدی خود می‌توانید به امن‌ترین شکل ممکن مابین خود و مخاطبین مورد نظرتان به رد و بدل پیامک بپردازید. چنانچه در مورد هر یک از برنامه‌های نامبرده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات موبایل

قیمت شیشه iPhone SE 2020

قیمت تاچ ال سی دی S9 Plus

تعمیرات موبایل

منبع greenbot
برچسب‌ها: تلگرام

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments