با شهرهای توریستی و زیارتی عراق آشنا شوید

با شهرهای توریستی و زیارتی عراق آشنا شوید

با شهرهای توریستی و زیارتی عراق آشنا شوید

 

چقدر با شهرهای عراق و مکان‌های گردشگری‌شان آشنایی دارید؟ احتمالا اطلاعات‌تان در حد آشنایی جزئی با چهار شهر زیارتی عراق و پایتخت آن یعنی بغداد باشد. اما به هر طرف این سرزمین پهناور که نگاه کنید، اثری از تمدن‌های باستانی در آن می‌بینید که روزگاری از بزرگ‌ترین شهرهای جهان باستان بودند. سراسر عراق و به‌ویژه پایتخت این کشور پر از جاذبه‌های گردشگری است و می‌تواند یک مقصد عالی برای گردشگران باشد. شما می‌توانید با خرید بلیط بغداد تهران از تمام شهرهای زیارتی و مکان‌های تاریخی این کشور بازدید کنید. در این مطلب شما را با بهترین شهرهای زیارتی و توریستی عراق آشنا می‌کنیم.

 

 

بغداد؛ پایتخت تاریخی عراق

بغداد در دوره عباسیان تبدیل به قطب علمی و فرهنگی جهان اسلام ‌شد و گذشته پر فرازونشیبی را از سر گذرانده است. از جمله مکان‌های گردشگری بغداد می‌توانیم به کاخ عباسی بغداد (آخرین کاخ باقی‌مانده از دوران خلافت عباسیان که در مرکز شهر قرار دارد)، موزه ملی عراق (موزه‌ای که آثار شگفت‌انگیز تمدن بین‌النهرین را به نمایش می‌گذارد) و مسجد عبدالرحمن اشاره کنیم.

 

نجف؛ زیارتگاه حضرت علی

نجف از شهرهای زیارتی عراق به شمار می‌آید که آرامگاه حضرت علی (ع) در آن قرار دارد. هر سال بسیاری از شیعیان جهان از جمله ایرانیان بلیط بغداد تهران را با هدف سفر به نجف می‌خرند. این شهر به واسطه حضور زائران و جویندگان علوم دینی رونق بسیار زیادی دارد.

در نجف به جز حرم مولای متقیان آثار دیگری همچون قبرستان وادی‌الاسلام هم وجود دارد. این قبرستان با بیش‌از پنج میلیون قبر عنوان بزرگ‌ترین قبرستان جهان را در اختیار دارد. اهمیت این قبرستان نه به خطر تعداد قبورش، بلکه به خاطر مقدس‌بودن آن در میان مسلمانان است. اما در این شهر به جز مکان‌های مذهبی، جاذبه‌های تاریخی باستانی هم وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به «برج نمرود» اشاره کنیم. این برج آجری از باقی‌مانده‌های تمدن بابل است و طبق گفته بعضی‌ها، حضرت ابراهیم را از این برج به آتش انداختند.

 

کربلا؛ مهد زائران بغداد

هیچ شهری در عراق بیشتر از کربلا زائر ندارد. این شهر زیارتی به خاطر وجود حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) سرزمین مقدس شیعیان به‌شمار می‌رود. به همین دلیل، هر سال در برای روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین حدود 30 میلیون زائر از سراسر جهان به این شهر می‌روند تا ارادتشان را به سالار شهیدان ابراز کنند. به جز این دو مکان، مکان‌های دیگری هم در کربلا وجود دارند که زائران را به خود جذب می‌کنند. این مکان‌ها شامل بین‌الحرمین (صحن میان دو حرم که محل برگزاری مراسم مذهبی و دعا است)، مزار حرم بن یزید ریاحی و آرامگاه امیرکبیر (وزیر ناصرالدین شاه) می‌شوند.

 

 

سامرا؛ سومین شهر زیارتی عراق

در سومین شهر زیارتی عراق که شیعیان آن را گرامی می‌دارند، حرم امام حسن عسگری (ع) و امام علی نقی (ع) قرار دارد. حرم این دو امام بزرگوار یکی از جاذبه‌های سامرا است که در طبقه زیرین آن سرداب امام زمان قرار دارد. ظاهرا غیبت امام زمان از این سرداب آغاز شده است. سامرا بناهای تاریخی زیادی هم دارد که معماری آن‌ها بسیار دیدنی است. از جمله این بناهای خاص و جذاب به مسجد جامع سامرا اشاره می‌کنیم. مناره 52 متری این مسجد به شکل مارپیچ ساخته شده است.

 

کاظمین؛ محل حرم دو امام شیعیان

چهارمین و آخرین شهر زیارتی عراق محل حرم مقدس امام موسی ابن جعفر (ع) و امام جواد (ع) است. حرم این دو امام بزرگوار دو گنبد طلایی دارد و در آن چهره‌های سرشناسی از جمله خواجه نصیرالدین طوسی دفن شده‌اند.

 

سلیمانیه؛ مقصد گردشگران

بازدید از شهرهای زیارتی تنها دلیل خرید بلیط بغداد تهران نیست. شهر سلیمانیه هم یکی از مقاصد گردشگران است که به خاطر آب و هوای معتدل، بازارهای بزرگ و غذاهای خوشمزه شهرت دارد. اما در این شهر معروف، یک منطقه بسیار خاص به نام «گوردخمه قیزقاپان» وجود دارد که یادگاری از دوره مادها است. در ورودی این گوردخمه دو سرباز مادی در کنار یک آتشدان ایستاده‌اند.

 

اربیل؛ شهر کردنشین عراق

شهر مرکزی کردستان عراق قدمتی بیش‌از 8000 سال دارد و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود. جاذبه گردشگری اصلی این شهر «ارگ اربیل» است که قدمت آن به دوران آرامی‌ها بر می‌گردد اما قدیمی‌ترین شواهد پیاده‌شده در این ارگ به حدود 2500 سال پیش بر می‌گردد. دیگر جاذبه گردشگری اربیل، مسجد جلیل خیاط است که با سنگ‌های رنگارنگ و معماری جذابش مثل یک جواهر در اربیل می‌درخشد.

 

شهرهای باستانی عراق

اگر بلیط بغداد تهران را بخرید و از این شهرهای باستانی بازدید نکنید، مطمئنا ضرر خواهید کرد. این شهرها دیگر محل سکونت نیستند اما، یادگاری از گذشته‌ها هستند و پیشرفته‌بودن تمدن‌های کهن را به شما نشان می‌دهند. این مکان‌ها آنچنان دیدنی‌ و جذاب‌اند که حتی تصاویر آن‌ها هم شما را شگفت‌زده می‌کند.

 

  • شهر باستانی اور

اور در میان گردشگران بسیار محبوب است. قدیمی‌ترین زیگورات بین‌النهرین در اور واقع شده است و بیشتر از 4000 سال قدمت دارد. اور با این بنای خاص، یکی از عجیب‌ترین مناطق عراق به‌شمار می‌رود.

 

  • بابل

نام بابل را حتما شنیده‌اید. شهری که در دنیای باستان بسیار پیشرفته و پررونق بود و توسط کوروش بزرگ فتح شد. ویرانه‌های بابل هنوز هم در عراق وجود دارند و قدم‌زدن در این منطقه حس عجیبی به شما می‌دهد.

 

 

  • هترا

شگفت‌انگیزترین شهر باستانی عراق با بناهای عجیب و ستون‌های بلندش در غرب این کشور خودنمایی می‌کند. آثار این شهر مربوط به دوره اشکانیان می‌شوند. بیشتر بناهای باقی‌مانده این شهر، معابد و ستون‌های سنگی بلند هستند.

 

  • تیسفون

تیسفون را هم احتمالا می‌شناسید. شهری که در دوره ساسانیان نماد شکوه و قدرت ایران‌زمین بود و طاق کسری آن یکی از مهم‌ترین سازه‌های جهان باستان به‌شمار می‌رود. طاق کسری 25 متر عرض دارد و اوج هنر معماری ساسانی در آن به کار رفته است.

 

بلیط بغداد تهران را از فلای تودی بخرید

عراق شاید در نظر بسیاری از شما تنها یک کشور با مکان‌های زیارتی باشد. اما زمانی‌که به گذشته طولانی آن نگاه و تمدن‌های باستانی بین‌النهرین را مرور می‌کنید، متوجه می‌شوید که سفر به این کشور جاذبه های دیگری نیز خواهد داشت. شما می‌توانید با کمترین هزینه بلیط بغداد تهران را از فلای تودی بخرید و از سفر به شهرهای دیدنی عراق لذت ببرید. همچنین امکان رزرو هتل ارزان در شهرهای مختلف این کشور در این سایت وجود دارد. کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و با مشخص کردن تاریخ سفر خود، بهترین خدمات را دریافت کنید.

 

 

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments