تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی؛ چه کارهایی را انجام ندهیم؟

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی؛ چه کارهایی را انجام ندهیم؟

سخنی تکراری اما درستی است که این روزها تبلیغات در شبکه‌های مجازی کاری ضروری است و هیچ کسب و کاری پیدا نمی‌شود که خود را بی‌نیاز از آن تعریف کند چرا که ورود نکردن به حوزه تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، شکستی حتمی در پی خواهد داشت. اما باید مراقب باشید که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به جای این که ناجی کسب و کار شما شود تبدیل به نقطه ضعف و پاشنه آشیل‌تان نشود. اما چگونه ممکن است تبلیغات به ضرر یک برند عمل کند و به آن آسیب بزند؟ هر روزه حجم عظیمی از محتواهای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌شود و خسته شدن مخاطبان از تبلیغات گسترده، باعث شده که تبلیغات کمی شانس این را داشته باشند که توسط کاربران و مخاطبان دیده شوند و تاثیر خود را بگذارند. از طرفی محتواهای تکراری و غیرجذاب مخاطبان را از تبلیغات متنفر کرده است. برای این که کسب و کارتان به چنین سرنوشتی دچار نشود، ادامه مطب را بخوانید.

با این مشکلات آشنا شوید

مطالعات نشان می دهد که تقریبا 75٪ از بینندگان فکر می‌کنند تبلیغات بیش از حد در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. در رابطه با تبلیغات، مسائل بسیاری از جمله کیفیت، کمیت، تناوب، مدت زمان و مرتبط بودن تبلیغات پیش روی بینندگان وجود دارد. مردم نمی‌خواهند از میان کوهی از تبلیغات عبور کنند تا بتوانند محتوای مورد نظر خود را مشاهده کنند. علاوه بر این، آنها دوست ندارند ردیابی و هدف گذاری شوند، که به نوعی تجاوز به حریم خصوصی آنها محسوب می‌شود. در نهایت، آنها نمی‌خواهند با ارائه تبلیغات بی ربط، کسل کننده یا تکراری با آنها مانند احمق‌ها رفتار شود. یادتان باشد مخاطبان شما افرادی باهوش هستند که باید با زیرکی آنها را جذب کنید. برای آگاهی از صفر تا صد تبلیغات در شبکه‌‌های اجتماعی این مطلب را در وبلاگ مگنت بخوانید.

بد و خوب تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

پلتفرم‌ها تلاش می‌کنند محتوا را کنترل کنند، اما ردیابی تمامی آن چه در شبکه‌های اجتماعی قرار داده می‌شود، امکانپذیر نیست. در سال 2020، تنها در هر دقیقه 500 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شد. این بدان معناست که هیچ راهی برای تضمین عدم نمایش تبلیغات شما در کنار ویدیوهای ناخوشایند وجود ندارد. اما این یک طرف ماجراست. طرفی دیگر شما هستید که باید تبلیغات مناسبی را تولید کنید. مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار است و می‌توانید جزئیات آن را در مقاله‌ای در وبلاگ مگنت بخوانید. اما نکات زیر از مهم‌ترین اصولی است که باید رعایت شود و شبکه تبلیغات دیجیتال مگنت این موارد را جزیی اصول کاری خود در تبلیغات شبکه‌های مجازی قرار داده است:

1. تبلیغات بهتری ایجاد کنید (خلاقیت)

2. تبلیغات کمتری اجرا کنید

3. تبلیغات مفید منتشر کنید

4. متنوع و فراگیر باشید

5. تبلیغات را حرفه‌ای اجرا کنید

6. با مخاطب ارتباط برقرار کنید

6. معامله منصفانه با مخاطب انجام دهید

7. تبلیغات را کوتاه اجرا کنید

8. محتوای جذاب تولید کنید

9. به کاربران پاداش دهید

با توجه به مشکلاتی در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی وجود دارد بهتر است هدفمند جلو بروید و کار را به متخصصان بسپرید. اگر استراتژی شما را تیمی حرفه‌ای تعیین کند از مشکلاتی که با مخاطبان خود دارید، فرار خواهید کرد. ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت تلاش داریم که با استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی بهترین نتیجه را به مشتریان خود بدهیم و همچنین با تدوین استراتژی مناسب به مخاطبان نیز حس بدی منتقل نکنیم.

— بیشتر بخوانید : مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بد و خوب تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

 

در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت خدمات زیر را به مشتریان ارائه می‌کنیم:

1. تعیین استراتژی و خط مشی کلی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

بررسی و تحلیل وضعیت فعلی محصول و ارائه گزارشی کامل به همراه نکاتی برای بهبود و بهینه‌سازی آن انجام می‌شود و پلتفرم‌های مناسب با توجه به نیازمندی‌ها، توانمندی‌ها و درخواست‌ها بسته به ماموریت و استراتژی برند و البته فرهنگ حاکم بر شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های مناسب برای حضور و فعالیت، پیشنهاد می‌شود.

در زمان تعیین استراتژی تدوین و بهبود تقویم محتوایی با توجه به نیازمندی‌ها، ترندها، و شیوه‌های موثر حضور مشخص می‌شوند و به شما برای تعیین هویت برندتان مشورت داده می‌شود.تعیین لحن بیان مناسب برند متناسب با شبکه های اجتماعی نیز در این مرحله انجام می‌شود. همچین تعیین اهداف و KPIها، با تایید مشتری، از ماه چهارم به بعد تنظیم می‌شود.

 

2. اجرا / بهبود اجرا:

 

تنظیمات امنیتی و مشاوره‌های مرتبط با امنیت اکانت‌ها، درصورت نیاز و بهبود زمان‌بندی انتشار محتوا بر اساس داده‌های موجودبخشی از کاری است که در مرحله دوم توسط آژانس تبلیغات دیجیتالی مگنت برای مشتریان انجام می‌شود.

 

3. تحلیل داده‌ها و اتفاقات رخ داده در شبکه‌های اجتماعی

 

تحلیل دائمی اثر کارهای انجام شده و بهبود برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همچین ارائه گزارش ماهیانه از خلاصه کارهای انجام شده و اثرات آن‌ها و تحلیل و برنامه‌ریزی جدید برای ادامه مسیر در این مرحله انجام می‌شود.

 

4. مشاوره، برنامه‌ریزی و اجرای تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

Campaign Management از ایده تا اجرا و آنالیز کمپین‌ها

5. تولید محتوای متناسب با هر شبکه اجتماعی

تولید محتوای گرافیکی، ویدیویی شامل موشن‌گرافی، استاپ موشن، … به همراه استوری بورد، طراحی قالب محتواهای پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، تولید گیف‌های خلاقانه و مرتبط به کمپین‌های مختلف، تنها بخشی از اقدامات تیم تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی مگنت برای مشتریان خود است.

سخن پایانی

یادتان باشد سرمایه‌گذاری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری برای مشتری بیشتر است. از طرفی شما به عنوان تبلیغ‌کننده باید بیشتر روی خلاقیت سرمایه‌گذاری کنید، زیرا مخاطبان از تبلیغات خوب قدردانی می‌کنند و به آن وفادار خواهند ماند. این حوزه را خوب بشناسید و بعد از آن عمل کنید. برای مثال اجرای تبلیغات کوتاه‌تر مخاطب بیشتری برای شما جذب خواهد کرد. تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد یک تبلیغ ویدیویی شش ثانیه‌ای غیرقابل رد شدن می‌تواند موثرتر از دیگر تبلیغات باشد اما این قانون کلی نیست و باز هم به برند و محصول شما مرتبط است.. سعی کنید در تمامی مراحل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله پلتفرم تبلیغات اینستاگرام ، توئیتر، لینکدین و تلگرام از مشاوران ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت کمک بگیرید تا در هزینه‌های تبلیغاتی خود نیز صرفه‌جویی کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments