چرا استفاده از خدمات دامپزشکی در محل برای پت شما بهتره؟

چرا استفاده از خدمات دامپزشکی در محل برای پت شما بهتره؟

چکیده : خدمات دامپزشکی در محل یکی از دغدغه های سرپرستان حیوانات خانگی به شمار میره. دامپزشک با شناختی که نسبت به نژاد حیوان شما داره و هم چنین با بررسی ویژگی هایی مثل سن، ظاهر و نشانه هایی که در اون می بینه در کنار آزمایش های سالانه، واکسیناسیون و… متوجه مشکلاتی که داره میشه و روال درمان رو برای بهتر شدن حال پتتون انجام میده و همه ی این ها در منزل خودتون و بدون هیچ استرسی یا ترسی برای پت شما اتفاق میفته

 

خدمات دامپزشکی در محل یکی از دغدغه های سرپرستان حیوانات خانگی به شمار میره.

این روزها تعداد انسان هایی که حیوانات رو به سرپرستی میگیرن رو به افزایشه. این حیوانات، به انسان ها کمک می کنن، حس همدلی رو بهشون هدیه میدن و مثل یک عضو از اعضای دیگرِ خانواده، در کنار سرپرستشون زندگی می کنن.

نگهداری یک حیوان در فضای خونه، اونقدر ها هم ساده نیست و برای داشتن اون، شما احتیاج به یک راهنما دارید؛ کسی که بتونه شما رو با خصوصیات بچه تون و بهترین راه های مراقبت ازش، آشنا کنه.

به علاوه، این یه امر طبیعیه که چون یک حیوان همیشه برای بیان نیازهاش موفق عمل نمی کنه و نمی تونه سرپرستش رو در جریان خواستش قرار بده، حضور یک راهنما تحت عنوان دکتر دامپزشک اهمیت بالایی پیدا می کنه. مشابه این اتفاق در انسان ها هم وجود داره، البته در سال های ابتدایی زندگی.

دامپزشک با شناختی که نسبت به نژاد حیوان شما داره و هم چنین با بررسی ویژگی هایی مثل سن، ظاهر و نشانه هایی که در اون می بینه در کنار آزمایش های سالانه، هم متوجه مشکلاتی که داره میشه و بسیاری از مشکلات کوچک رو قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ تشخیص میده و درمانی رو براش در نظر می گیره و هم به شما که سرپرستش هستید راهکارهایی رو در مسیر نگهداری ازش که شامل تغذیه، خواب، پیاده روی، ارتباط و … میشه رو ارائه میده. اگر هم حیوان خانگی شما مشکلی نداشته باشه و کاملا سالم باشه، خیالتون از بابت سلامتیش راحت میشه که این برای یه سرپرست بسیار خوشحال کنندست.

چرا استفاده از خدمات دامپزشکی در محل برای پت شما بهتره؟

این ویزیت های دوره ای که توسط دامپزشک در انجام میشه به طور معمول در بیمارستان، کلینیک و به طور کلی مراکز دامپزشکی انجام میشه. در حال حاضر مراکز بسیار خوب و شناخته شده ای در شهر ها وجود دارن که در این زمینه فعالیت دارن. اما یکی از بزرگ ترین مشکلات اغلب سرپرست ها اینه که پت هاشون با رفتن به فضایی خارج از فضای خونه، اون هم برای چکاپ و درمان مشکل دارن. ما بارها به این موضوع اشاره کردیم که فضای جدید و غریبه برای حیوانات احساس ناخوشایندی رو در اون ها ایجاد می کنه و نباید توقع داشته باشیم در تمامی مکان ها یک نوع رفتار رو از پت هامون مشاهده کنیم؛ چرا که تعدادی از اون ها در کنار این حس ناخوشایند، ممکنه احساس ترس بهشون دست بده چون نمی تونن درک کنن که دلیل این مراجعه چی بوده. یکی از بهترین راه ها برای کمک به بچه های عزیزتون، استفاده از خدمات دامپزشکی در محله.

چرا باید خدمات دامپزشکی در محل رو انتخاب کنین؟

خدمات دامپزشکی در محل، این امکان رو برای شما و بچه هاتون فراهم می کنه که تمام این راهنمایی ها رو در محیطی داشته باشین که پت شما باهاش راحت تره. اینطوری هم بچه هاتون تجربه یه ویزیت با خیال راحت و آرامش رو دارن و هم با توجه به کمبود وقت و ترافیکی که توی خیابونا وجود داره، لازم نیست مسیری رو برای رفتن به کلینیک ها طی کنین. اما همچنان بهترین دلیل برای استفاده از خدمات دامپزشکی در محل، ترس بچه های شماست.

وِتوریا این امکان رو برای شما فراهم کرده که بتونین بدون مراجعه به مراکز، با خدمات دامپزشکی در محل از تمامی خدمات مربوط به حیوان خانگیتون استفاده کنین.

اگر هنوزم این سوال رو تو ذهنتون دارین که چرا خدمات دامپزشکی در محل باید بگم که پیشگیری از بیماری در حیوانات اهمیت بالایی داره و از اون جایی که امکان این که نشانه هایی از بیماری در اون ها بروز پیدا نکنه خیلی بالاست، اهمیت بررسی سلامت اون ها بیشتر میشه. یکی از مهم ترین مسائل اینه که این بررسی باید به طور منظم و به صورت ویزیت دوره ای انجام بشه.

نکته خیلی مهم اینه که ترس حیوانات از ویزیت در مراکز و تغییر محیطشون برای معاینه شدن، میتونه با تغییر در وضعیت بدنشون، باعث تغییر در علائمی مثل فشار خون و … بشه و این نتیجه ویزیت رو متفاوت نشون میده و باعث تشخیص و درمان متفاوت توسط دامپزشک میشه.

با استفاده از خدمات دامپزشکی در محل وِتوریا، شما میتونین این ویزیت رو به صورت مرتب انجام بدین و نگران وضعیت سلامت بچه هاتون نباشین چرا که وتوریا تمامی این خدمات رو به صورت کامل انجام میده. در ادامه قصد داریم شما رو با این بسته‌ی خدمات دامپزشکی در محل آشنا کنیم.

خدمات دامپزشکی در محل شامل موارد زیر میشن:

۱) ویزیت دامپزشک در محل

معمولا اولین مرحله در مراجعه به دامپزشک، ویزیت حیوانه. به طور معمول دامپزشک در شروع بررسی ها، یک ویزیت کلی برای اطمینان از سلامت اون انجام میده و اگر مشکلی رو مشاهده کرد، کار تشخیص و درمان شروع میشه. از اون جایی که خیلی از تجهیزات دامپزشکی قابل حمله، ویزیت خیلی از بخش های بدن از جمله چشم، گوش، دستگاه گوارش، سیستم قلبی عروقی، دستگاه تناسلی و … رو میشه در خدمات دامپزشکی در محل انجام داد و همونطور که گفتم نتیجه دقیق تر هممیشه اون هم به این دلیل که شرایط حیوان از هیچ نظری تغییر نکرده و لازم نیست هیچ تغییر شرایطی رو به عنوان یه فاکتور در نظر بگیرین.

۲) آزمایش خون و نمونه گیری

نمونه های مختلف آزمایشگاهی حیوانات از قسمت های مختلف بدن با توجه به مشکل پیش اومده، گرفته میشه. مثل نمونه گیری از پوست، گوش، واژن، مقعد و ….

آزمایش خون نه تنها همون اندازه که برای انسان مهمه، برای حیوان ها هم اهمیت داره بلکه از اونجایی که یک سال سن پت ها چیزی معادل ۷ سال در انسان هست، اهمیت آزمایش خون سالیانه در حیوانات بیشتر هم هست.

خدمات دامپزشکی در محل با جلوگیری از احساس استرس و ترس در حیوانات که باعث تغییر در نتیجه آزمایش خون اون ها میشه، تجربه یه آزمایش در آرامش و یه نتیجه دقیق رو برای پت و سرپرستش به ارمغان میاره.

چرا باید خدمات دامپزشکی در محل رو انتخاب کنین؟

۳)انگل تراپی

انگل تراپی هم یکی از خدمات دامپزشکی در محل با وتوریاست. اگر بچه های دلبندتون خیلی کوچولو باشن و سن اونا زیر یک ماه باشه، شربت ضد انگل بهترین درمانه. اما از بعد ۲ ماهگی می تونن از قرص های ضد انگل استفاده کنن. نکته حائز اهمیت اینه که باید حتما از اینکه قرص رو به خوبی بلعیدن اطمینان داشته باشین.

برای راهنمایی بهتر و در نظر داشتن یه برنامه مناسب جهت انگل تراپی، میتونین از دامپزشک های وتوریا کمک بگیرین. انگل تراپی یا درمان با قرص ضد انگل بهتره که هر سه ماه یک بار تکرار بشه و بهترین روش برای جلوگیری از بیماری های زئونوس ( بیماری های مشترک بین انسان و دام ) به حساب میاد.

۴)واکسیناسیون

همون طور که میدونین واکسیناسیون از خیلی از بیماری های خطرناک ویروسی جلوگیری میکنه و قبل از تکمیل فرایند واکسیناسیون، نباید بچه هاتون رو خیلی از خونه خارج کنین، خصوصا سگ ها که برای پیاده روی در کنار سگ های دیگه قرار میگیرن. حتی برای بردن به کلینیک هم باید خیلی مراقب باشین. در این مواقع خدمات دامپزشکی در محل میتونه بهترین راه حل برای انجام واکسیناسیون بدون دغدغه و جلوگیری از بیماری دوستای عزیزمونه.

واکسیناسیون سگ از ۸ هفتگی شروع میشه و به فاصله یک ماه به سگ تزریق میشه و این کار باید در سه دوز در ماه های دوم، سوم و چهارم انجام بشه. بعد از اتمام سه دوز ابتدایی، واکسیناسیون سالیانه انجام میشه.

از چهار ماهگی به بعد تزریق واکسن هاری هم اهمیت بالایی داره. این واکسن در کنار واکسن اولیه برای سگ ها تزریق میشه و به همون شکل یعنی سالیانه ادامه پیدا میکنه. به این واکسن ها واکسن چندگانه میگن.

واکسیناسیون گربه، واکسن سه گانه نامیده میشه، بوستر تزریق واکسن گربه هم شبیه به سگ هاست.

چرا باید خدمات دامپزشکی در محل رو انتخاب کنین؟

یکی از خدمات دامپزشکی در محل که بسیار هم برای سرپرست ها مهم و برای حیوانات لازمه، واکسیناسیونه که وِتوریا این نیاز رو برطرف کرده و با خیال راحت میتونین از دامپزشک های مجرب ما بخواین که کار واکسیناسیون دلبندانتون رو در محلی که سلامت اون ها رو تضمین کنه انجام بدین.

۵)سرم تراپی

مبتلا شدن به یه سری بیماری ها مثل دیستمپر ، پاروا ویروس و یا بعضی از بیماری های دستگاه گوارشی مثل گاستریت ( التهاب معده ) به سرم تراپی روزانه احتیاج داره که شما میتونین به جای بردن پت هاتون به کلینیک، این نیاز رو با خدمات دامپزشکی در محل برطرف کنین و نکته مثبتش اینه که دامپزشک با آموزش سرم تراپی به شما، به عنوان سرپرست، شما و پت تون رو از مراجعه روزانه به کلینیک ها راحت کنه

تزریقات هم به همین صورته که در فرایند درمان، لازمه که تا رسیدن به بهبودی مرتب انجام بشه. پس برای آسودگی خاطر شما و‌مراجعه نکردن دائم به کلینیک ها تا حاصل شدن بهبودی ما استفاده از خدمات دامپزشکی در محل رو به شما پیشنهاد می کنیم.

۶)تعویض پانسمان

از خدمات دامپزشکی در محل، میتونیم به تعویض پانسمان هم اشاره کنیم که کار ساده ایه و داخل منزل هم قابل انجامه.

حیوان ها ممکنه به دلایل مختلفی مثل برخورد با اشیا یا درگیری با حیوانات دیگه، زخمی بشن. زخم اون ها در زمان کوتاهی بهبود پیدا میکنه در صورتی که پانسمان و تعویض روزانه اون به خوبی انجام بشه. کار پانسمان توسط دامپزشک و یا پرستار دامپزشک انجام میشه و با استفاده از خدمات دامپزشکی در محل نیازی نیست که روزانه پت رو از خونه خارج کنید و قاعدتا اینطوری کمتر اذیت میشه.

 

۷)آموزش و تربیت

از کارهای خیلی مهمی که همه سرپرست ها باید برای حیوانشون انجام بدن آموزش و تربیته. سگ ها آموزش پذیرن و باید از سنین پایین آموزش و تربیت اون هارو شروع کرد.مثلا فرمان های مختلف که شامل فرمان های مقدماتی و پیشرفته، آموزش دوره ای توله سگ ها، فرمان های اصلی یعنی بشین، هم قدم، بخواب، بمون، ولش کن و موارد دیگری مثل آموزش ادرار روی پد باید کاملا به سگ ها آموزش داده بشن.

با خدمات دامپزشکی در محل، ترینر (مربی) میتونه این آموزش رو صورت کامل انجام بده و اون هم در محلی که سگ شما با تمرکز بیشتری میتونه آموزش ببینه.

چرا باید خدمات دامپزشکی در محل رو انتخاب کنین؟

۸)صدور گواهی سلامت

گاهی شما به دلایلی مجبور میشین پت تون رو با تمام علاقه ای که بهش دارین، واگذار کنین یا به هر شکلی سرپرستیش رو به شخص دیگه ای بدین. در این مواقع لازمه که یه گواهی سلامت داشته باشه.

دامپزشک های وتوریا میتونن در محلی که میخواین حضور داشته باشن و برای پت شما گواهی سلامت معتبر با مهر دامپزشکی صادر کنن.

۹)شست و شو، کوتاهی مو و گرفتن ناخون

آرایش حیوانات از نظر بهداشتی، سلامتی و زیبایی، یکی از نیازهای ضروری حیوانات خانگیه. اگرچه گاهی اوقات، مسئولیت این کار رو سرپرست ها به عهده میگیرن، اما اون ها هم همیشه نمیتونن این کارو انجام بدن.

این کار در خدمات دامپزشکی در محل وتوریا توسط تیمی مجرب انجام میشه که میتونه خیالتون رو از این موضوع راحت کنه.خدمات پیرایش و کوتاه کردن موی حیوانات خانگی، حمام و شستشوی سگ و گربه، کوتاه کردن ناخون سگ و اقدامات دیگه برای آرایش حیوانات از جمله خدماتی هستن که توسط تیم وتوریا انجام میشه.

حیوانات زمان گرفتن ناخون هاشون استرس زیادی رو تحمل‌ می کنن. بنابراین انجام شدن این کار در محیطی که با اون آشنایی کامل داره به مراتب این استرس رو کاهش میده و تجربه بهتری رو براشون رقم میزنه.

کوتاهی مو در حیوانات به دلایل مختلفی نظیر جلوگیری از گرمازدگی در تابستان برای سگ ها و گربه های پر مو انجام میشه. مو در سگ و گربه ها یکی از مهم ترین عوامل زیبایی اون هاست. پس آراستگی پت های شما اون هم توسط یه تیم حرفه ای، بهترین هدیه شما به پت هاتونه.

چرا باید خدمات دامپزشکی در محل رو انتخاب کنین؟

۱۰)صدور شناسنامه

از اولین اقداماتی که سرپرست ها انجام میدن، دریافت شناسنامه برای پت هاشونه. شناسنامه برای حیوانات شامل اطلاعاتی نظیر مشخصات خودش مثل نوع، نژاد و جنسیت و مشخصات سرپرست مثل نام، شماره تماس و آدرس منزل میشه. هم چنین برچسب واکسن هایی که تزریق شده در شناسنامه درج میشه و در واقع گزارشی از فرایند واکسیناسیون و انگل تراپی حیوان رو میشه مشاهده کرد.

صدور شناسنامه هم جزو خدمات دامپزشکی در محله که توسط دامپزشک های تیم وتوریا با مهر دامپزشکی انجام میشه.

۱۱) تزریق میکروچیپ

میکروچیپ یه تراشه کوچک الکترونیکیه که در یه شیشه استوانه‌ای محصور شده و تقریباً به اندازه یه دونه برنجه. بعد از انتقال اون به زیر پوست حیوان، توسط یه اسکنر که از روی ناحیه مورد نظر بدن (که ریزتراشه جا ساز شده) عبور داده شده

و فعال می‌شه. در واقع امواج رادیویی منتشر شده توسط اسکنر تراشه رو فعال می‌کنه. تراشه شماره شناسایی رو به اسکنر ارسال می‌کنه تا اون رو روی نمایشگر مخصوصی نمایش بده. در نهایت شماره شناسایی در شناسنامه پت شما ثبت می‌شه.

از خدمات دیگر تیم وتوریا تزریق میکروچیپ زیر پوسته. میکروچیپ برای پت هایی که قراره از کشور خارج بشن، ضروریه و وسیله ای برای شناسایی اون هاست. باید در نظر داشت که GPS همراه میکروچیپ وجود نداره و صرفا توسط میکروچیپ ریدر میشه اطلاعات رو دریافت کرد.

خدمات دامپزشکی در محلی که توسط تیمی بسیار مجرب در وتوریا انجام میشه، به شما کمک میکنه لذت اطمینان از سلامتی و یا بهبود پت تون رو بچشید، اونم بدون موندن پشت چراغ قرمز!

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments