بهترین ابزارها برای تحلیل عملکرد وب سایت در بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به معنای «تبلیغ محصولات یا خدمات یک کسب و کار با استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، وب سایت، اپلیکیشن های موبایل و سایر فناوری های دیجیتال» است.

شما برای آنکه بتوانید کاربران بیشتری را به بازدید از وب سایت خود ترغیب کنید، باید نسبت به حوزه دیجیتال مارکتینگ آگاهی کاملی داشته باشید. به همین خاطر، با شرکت در دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ که توسط متخصصان ژاکت آکادمی فراهم شده‌اند می‌توانید تسلط بالایی نسبت به انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و نحوه استفاده از آن‌ها به دست آورید.

محبوب‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ صنعتی پویا و رو به رشد است که داشتن آگاهی نسبت به اصول آن می‌تواند سکوی پرشی برای رشد کسب و کارها باشد. صرف نظر از نوع خدماتی که به کاربران خود در دنیای دیجیتال ارائه می‌دهید، لازم است تا آگاهی کاملی نسبت به نحوه کار با مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. زیرا از این طریق می‌توانید عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و به رفع مشکلات فنی آن بپردازید.

از مهم‌ترین ابزارها برای بررسی عملکرد وب سایت می‌توان به گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول اشاره کرد.

در ادامه بیشتر در مورد علت اهمیت این دو ابزار محبوب صحبت می‌کنیم.

ابزار گوگل آنالیتیکس

آنالیتیکس، ابزاری رایگان است که توسط شرکت گوگل به بازار دیجیتال معرفی شده است. شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال یا مدیر وب سایت می‌توانید به کمک گوگل آنالیتیکس عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. از دیگر مزایای این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابزار گوگل آنالیتیکس

  • ابزار گوگل آنالیتیکس اطلاعات دقیقی راجع‌به اینکه کاربران از چه طریقی با وب سایت شما آشنا شده‌اند، به شما می‌دهد. علاوه بر این، با کمک گوگل آنالیتیکس می‌توانید از تعداد کاربران وب سایت خود و نحوه تعامل آن‌ها با وب سایت اطلاع پیدا کنید.
  • شما با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید میزان اثربخشی کمپین‌های بازاریابی خود را بررسی کنید و عملکرد صفحات، محصولات یا خدمات خاصی که در وب سایت خود به کاربران ارائه کرده‌اید را تجزیه و تحلیل کنید.
  • گوگل آنالیتیکس ابزاری ارزشمند است که به کمک آن می‌توانید به درک کاملی راجع‌به علایق و رفتارهای مخاطبان خود دست پیدا کنید. در نتیجه، مخاطبان هدف خود را بهتر می‌شناسید و استراتژی‌های بازاریابی خود را بر این اساس تنظیم می‌کنید.
  • شما به کمک گوگل آنالیتیکس می‌توانید در هر زمان از شبانه‌روز بر عملکرد وب سایت خود نظارت کنید و در هر لحظه که بخواهید، نحوه فعالیت مخاطبان وب سایت خود را رصد کنید.
  • یکی از مزیت‌های مهم گوگل آنالیتیکس، دسترسی به گزارش‌ها و داشبوردهای سفارشی برای بررسی معیارهای خاص و تجزیه و تحلیل داده‌هاست؛ به گونه‌ای که بیشترین ارتباط را با نیازهای کسب و کار شما داشته باشند.
  • ابزار گوگل آنالیتیکس می‌تواند به‌راحتی با سایر محصولات گوگل مانند گوگل ادز (Google Ads) ادغام شود. در نتیجه می‌توانید به دید جامع‌تری نسبت به استراتژی بازاریابی خود دست پیدا کنید.

 

به‌صورت کلی، گوگل آنالیتیکس یک ابزار ضروری برای مدیران وب سایت و بازاریابان دیجیتال است که با استفاده از آن می‌توانند عملکرد کسب و کار خود در دنیای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنند و استراتژی صحیحی را برای حضور در این فضا طراحی کنند.

بر همین اساس، گروه آموزشی ژاکت با برگزاری دوره‌ای جامع تحت عنوان «دوره آموزش آنالیتیکس» کلیه اصول لازم برای کار با گوگل آنالیتیکس را در اختیار شما قرار داده است. شما با آموزش آنالیتیکس می‌توانید از مشکلات فنی وب سایت خود باخبر شوید و با رفع آن‌ها، جامعه مخاطبان خود را گسترش دهید.

ابزار سرچ کنسول

سرچ کنسول یکی دیگر از ابزارهای شناخته شده برای تحلیل عملکرد وب سایت است که توسط شرکت گوگل به دنیای مارکتینگ معرفی شده است. این ابزار که در گذشته با نام Google Webmaster Tools شناخته می‌شد، به صورت رایگان در اختیار افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته است. شما به کمک ابزار سرچ کنسول می‌توانید رتبه خود را در صفحه نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید و بر عملکرد آن نظارت داشته باشید.

از دیگر مزایای ارزشمند سرچ کنسول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابزار سرچ کنسول

  • شما به کمک سرچ کنسول می‌توانید متوجه شوید که چه عباراتی ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت شما می‌آورند. علاوه بر این، می‌توانید به آمار صفحاتی که بیشترین کلیک را دریافت می‌کنند دسترسی پیدا کنید.
  • استفاده از سرچ کنسول این امکان را به شما می‌دهد تا از وضعیت صفحات وب سایت خود را در موتور جستجوی گوگل باخبر شوید و هر مشکلی را که ممکن است مانع از خزیدن یا ایندکس شدن آن‌ها شود را شناسایی کنید.
  • با سرچ کنسول گوگل می‌توانید نحوه عملکرد وب سایت خود در دستگاه‌های مختلف تلفن همراه را بررسی کنید و هر گونه مشکلی که ممکن است بر رتبه بندی جستجوی وب سایت شما تأثیر بگذارد را شناسایی کنید.
  • شما با ارسال نقشه سایت خود به سرچ کنسول، به گوگل کمک می‌کنید تا ساختار و محتوای وب سایت شما را بهتر درک کند. در نتیجه وب سایت شما برای افراد بیشتری به نمایش در می‌آید.
  • چنانچه وب سایت شما با مشکلات امنیتی مانند انواع بدافزار مواجه شود، از طریق سرچ کنسول می‌توانید نسبت به آن باخبر شوید و آن را برطرف کنید.
  • سرچ کنسول نیز مانند ابزار گوگل آنالیتیکس می‌تواند به‌راحتی با سایر محصولات گوگل ادغام شود. در نتیجه آگاهی شما نسبت به نحوه عملکرد کسب و کارتان افزایش پیدا می‌کند و سریع‌تر می‌توانید مشکلات آن را شناسایی و رفع کنید.

 

به‌صورت کلی، سرچ کنسول ابزاری محبوب در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که تمام مدیران کسب و کار و بازاریابان دیجیتال باید نحوه کار با آن را یاد بگیرند و آگاهی کاملی نسبت به شیوه عملکرد آن داشته باشند. به همین خاطر، متخصصان گروه آموزشی ژاکت آکادمی دوره سرچ کنسول را برای شما در نظر گرفته‌اند تا با شرکت در آن بتوانید مشکلات فنی وب سایت خود را شناسایی کنید و نحوه رفع مشکلات‌ را یاد بگیرید.

کلام پایانی

تحلیل عملکرد وب سایت بخش مهمی از موفقیت کسب و کارها در دنیای دیجیتال است. این موضوع نه تنها به بررسی اثربخشی استراتژی‌ بازاریابی شما کمک می‌کند، بلکه در شناسایی مشکلات وب سایت شما نیز نقش به‌سزایی دارد. شما با استفاده از بهترین ابزارهای شناخته شده در این حوزه می‌توانید به بینش کاملی نسبت به عملکرد وب سایت خود دست پیدا کنید.

به همین خاطر ما در این مقاله به معروفی دو مورد از محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال پرداختیم تا به کمک آن‌ها بتوانید در هنگام تعیین استراتژی‌های بازاریابی به‌صورت آگاهانه تصمیم بگیرید و مسیر رشد کسب و کار خود را هموار کنید.

آکادمی ژاکت نیز در این مسیر همراه شماست تا با آموزش دیجیتال مارکتینگ و دوره‌های ارزشمند آن،‌ شما را در رسیدن به اهداف کسب و کار خود همراهی کند.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments