چگونه یک مشاور سئو خوب پیدا کنیم؟

چگونه یک مشاور سئو خوب پیدا کنیم؟

سئو و بهره‌مندی از مشاوره سئو امروزه بیش‌ازپیش موردتوجه مدیران موفق و صاحبان کسب‌وکار قرار گرفته‌ است. این مسئله تا جایی پیش رفته است که مدیران و کارآفرینان موفق برخورداری از خدمات مشاوره را جهت پیشرفت در کار و به‌دست‌آوردن جایگاه مناسب در موتور‌های جستجو مانند گوگل امری الزامی می‌دانند که این مسئله خود بیانگر جایگاه سئو در بازاریابی است. سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) برای دیده‌شدن وب‌سایت شما نقش اساسی دارد. این یک راه مهم برای برقراری ارتباط با گوگل و سایر موتورهای جستجو برای اثبات ارتباط سایت شما برای کاربران و سؤالات جستجوی آنها است.

بدون شک توجه مدیران به سئو به دنبال افزایش و رونق کسب‌وکارهای اینترنتی و همچنین فرهنگ‌سازی در جهت انجام خریدهای آنلاین است؛ چرا که این مسائل باعث تبدیل سئو به‌عنوان یک مسئله داغ بین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و شرکت‌های سئو شده است؛ زیرا امروزه اکثر کاربران خدمات و محصولات موردنیاز خود را از طریق اینترنت فراهم می‌کنند و مسلماً کسب‌وکارهای مختلف برای بقا و افزایش درآمد مجبورند که وارد این حوزه شوند و باتوجه‌به زمینه‌ای کسب‌وکار خود با طراحی یک سایت مناسب فعالیت خود را در جهت پیشبرد اهدافشان ادامه دهند.

ما در این مقاله قصد داریم به خدمات و نحوه انتخاب مشاور سئو بپردازیم.

سئو چیست؟

سئو در واقع به فرایندی اطلاق می‌شود که به سازمان‌های مختلف کمک می‌کند تا به بهبود جایگاه خود در موتور‌های جستجو بپردازند و از این راه مخاطبان خود و در پی آن مشتریان خود را افزایش دهند تا فروش بیشتری داشته باشند. چرا که رقبای هر سازمان دقیقاً سایت‌ همان سازمان‌هایی هستند که با کلمات کلیدی مشترک در موتور‌های جستجو از جایگاه بهتری نسبت به آن‌ها برخوردارند؛ بنابراین می‌توان گفت که مفهوم کلی سئو به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت یک سازمان باتوجه‌به الگوریتم‌ها و رفتارهایی است که توسط موتور‌های جستجو مانند گوگل تأیید شده باشد.

لازم توجه است که سئو خدمات متنوعی دارد که انجام هرکدام از آن‌ها به دانش برنامه‌نویسی نیاز دارد و ازآنجایی‌که هر کارفرما با اینکه در زمینه کسب‌وکار خود متخصص است اما ممکن است در زمینه برنامه‌نویسی اطلاعی چندانی نداشته باشد، در این شرایط افراد باید به دنبال یک سرویس مشاوره سئو خوب باشند، تا از مزیت‌های داشتن مشاوره بهینه‌سازی وب‌سایت بهره‌مند شوند.

گاهی ممکن است یک کارفرما از دانش برنامه‌نویسی برخوردار باشد اما خدمات سئو آن‌قدر گسترده است که شاید فرد نتواند استراتژی‌های موردنظر را پیاده‌سازی کند.

خدمات مشاوره سئو

خدمات مشاوره سئو چیست؟

کیفیت خدمات سئو بسیار بیشتر از تعداد استراتژی‌های اجرایی در زمینه‌های بهینه ساختن سایت‌ها اهمیت دارد. خدمات سئو بسیار گسترده است اما مسئله لازم توجه این است در انتخاب هر یک از این استراتژی‌های متنوع باید به مسائل بسیار مهمی از جمله نوع کسب‌وکار کارفرما، نوع سایت و جایگاه آن از نظر تعداد نرخ ورود توجه کرد. باتوجه‌به این مسائل و نیازی که سایت دارد خدمات مشاوره‌ سئو مناسبی را انتخاب و اجرا کرد.

در واقع یک شرکت سئو برای اینکه بتواند خدمات مشاوره بهینه‌سازی را برای سایت شما اجرا کند، رفتار کاربران هنگام ورود به سایت و بازدید از صفحه را آنالیز و بررسی کرده و بر اساس نیاز کاربر یک استراتژی مناسب را انتخاب و پیشنهاد می‌کند. مسلماً اگر یک سایت سعی در رفع نیاز کاربران خود داشته باشد، موجب ایجاد اعتماد بین کارفرما و کاربران سایت شده و موجب تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل و دائمی می‌شود.

مسئله‌ای که در زمینه مشاوره سئو باید بدانید این است که مشاوره به معنی راهنمایی و پیشنهادی است که مشاور سئو آن را به شما ارائه می‌دهد و باید گفت که مشاور سئو در قبال پیاده‌سازی و اجرای آن پیشنهاد توسط صاحب سایت مسئولیتی ندارد. باتوجه‌به مسائل گفته شده این حقیقت مسلم می‌شود که بهره‌مندی از خدمات مشاوره و مزیت‌های سئو برای رسیدن سایت‌ها به موفقیت امری ضروری است، چرا که گوگل و موتورهای جستجوی دیگر بیشتر برای رفع نیاز کاربران فعالیت می‌کنند و باتوجه‌به این مسئله سعی می‌کنند که الگوریتم‌های خود را باتوجه‌به آخرین خواسته‌ها و نیازهای کاربران تعیین کرده و در صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهند؛ بنابراین سایت‌ها نیز برای اینکه بتوانند خود را همگام با الگوریتم‌های گوگل کند و در صفحه اول نتایج جستجو در موتورهای جستجو قرار گیرد باید خود را مطابق با تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو تغییر دهند.

بهره‌مندی از پیشنهادات یک مشاوره سئو و استفاده از سرویس مشاوره کارفرمایان را در زمینه به‌روزرسانی سایت‌های خود همراهی می‌کند. از طرف دیگر موتورهای جستجو اصولاً تلاش دارند که در نتیجه جستجو سایتی را معرفی کنند که بهترین ساختار و محتوا را داشته باشد؛ بنابراین سایتی در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد که چنین ساختاری کاربرپسندی داشته باشد و ایجاد چنین سایت‌هایی تنها با بهره‌مندی از خدمات سئو و اجرای استراتژی‌های پیشنهادی مشاور سئو صورت می‌گیرد. از طرفی مشاور به شما کمک می‌کند که بهینه‌سازی خود را از طریق قانونی و اصولی و به‌اصطلاح کلاه سفید انجام دهید، چرا که گوگل سایت‌هایی را که از طریق راه‌های غیرقانونی و یا به‌اصطلاح کلاه‌سیاه رتبه می‌گیرند را شناسایی کرده و آن‌ها را از لیست خارج می‌کند.

باتوجه‌به این مسئله که امکان تخلف در ارائه خدمات مشاوره سئو وجود دارد این سؤال که چگونه می‌توان یک سرویس مشاوره سئو خوب پیدا کرد بسیار اهمیت می‌یابد.

چگونه یک سرویس مشاوره سئو خوب انتخاب کنیم؟

اگر در نظر دارید یک مشاور سئو برای وب سایت خود استخدام کنید و اولین بار است که این کار را انجام می دهید، می تواند تجربه دلهره آوری باشد! متخصصانی وجود دارند که از ادعاهای گسترده استفاده می کنند تا خدمات خود را به شما بفروشند. از سوی دیگر، مشاوران سئو خوبی نیز وجود دارند که می توانند نتایج فوق العاده ای را برای برند شما ارائه دهند.
دومی را چگونه پیدا می کنید؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مشاور سئو شما توانایی کمک به کسب و کار شما را دارد

سوال بپرسید

برای یافتن بهترین مشاور سئو برای پروژه خود، باید بدانید که چه سوالاتی باید بپرسید. اگر در زمینه سئو اطلاعات کافی ندارید، نمی توانید آن ها را از لحاظ فنی بررسی کنید. سوالاتی وجود دارد که می توانید از آنها بپرسید تا بدانید آیا مشاور سئو فرد مناسبی برای همکاری است یا خیر.

با چه سرعتی می توانید وب سایت من را به صفحه اول گوگل برسانید؟

این یک سوال یک ترفند است؛ زیرا پاسخ دقیقی برای آن وجود ندارد. یک مشاور سئو نمی تواند رتبه را تضمین کند. گوگل الگوریتم خود را برای رتبه‌ بندی وب‌سایت‌ها به‌طور عمومی فاش نمی‌کند و الگوریتم را مرتباً به‌روزرسانی می‌کند تا کارشناسان سئو را درگیر نگه دارد.
اگر یک مشاور سئو ادعا می کند که می تواند در مدت زمان مشخصی، سایت شما را به رتبه یک برساند، ممکن است تمام حقیقت را نگوید. سئو غیر قابل پیش بینی است، به خصوص با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر هستند. بنابراین اگر یک مشاور سئو قول رتبه تضمین شده را می دهد، احتمالاً از نوعی روش سئو کلاه سیاه استفاده می کند که ممکن است به طور موقت رتبه بالایی کسب کند، اما در نهایت وب سایت شما جریمه می شود.

استراتژی ساخت لینک شما چیست؟

مشاور سئوی شما باید در نحوه ایجاد بک لینک برای وب سایت شما شفاف باشد. آخرین چیزی که می خواهید مشاوری است که به مقالات ضعیف را به وبلاگ های بی کیفیت ارسال می کند. مطمئناً، شما تعداد زیادی بک لینک خواهید داشت که به وب سایت شما اشاره می کنند، اما آنها از وب سایت های ضعیف هستند که در بهترین حالت تاثیری روی سایت شما ندارد؛ اگر باعث پنالتی نشود!
نمونه هایی از محتوایی را که در وب سایت های دیگر منتشر کرده اند، از آن ها بخواهید. آیا محتوا جذاب و خوب نوشته شده است؟ آیا آن را در یک وب سایت معتبر انتشار داده است؟
به طور خاص، مطمئن شوید که آنها از بک لینک های مصنوعی در یک شبکه PBN استفاده نمی کنند. برخی شرکت های سئو می توانند شبکه وبلاگ خود را برای حمایت از برند شما راه اندازی کنند. آنها به همین راحتی می توانند بک لینک های شما را در صورت قطع قرارداد با آنها حذف کنند که لزوماً چیز بدی نخواهد بود؛ زیرا وب سایت شما احتمالاً پس از کشف PBN توسط Google در نهایت جریمه می شود!

روش کاری شما چیست؟

در حالی که یک شرکت سئو ممکن است دوست نداشته باشد اسرار کاری خود را فاش کند، اما باید به طور منطقی در مورد نحوه دستیابی به نتایج مورد انتظار شما شفاف باشد. یک طرح کلی از استراتژی سئو آنها برای برند شما باید روی این موضوعات باشد:

  •  آنالیز وب سایت
  • محتوای صفحات تجاری
  •  نقش ها و مسئولیت های آنها در پروژه
  • تحقیق در مورد رقبای شما
  • استراتژی بک لینک سازی ارگانیک
  • بهینه سازی نرخ تبدیل

ممکن است برای پروژه سئوی شما موارد بیشتری وجود داشته باشد، اما موارد بالا فرآیندهای اصلی هستند که مشاور سئو شما باید در مورد آنها هماهنگ با شما باشد.

کلام آخر

تعداد زیادی از افراد خود را متخصص سئو معرفی می کنند، اما تعداد کارشناسان واقعی کم است. هنگام استخدام یک مشاور سئو، جدا کردن گندم از کاه نیازمند زمان و تلاش است؛ اما یافتن متخصص مناسب برای کمک به رشد شما ارزش سرمایه گذاری را دارد.
در حالی که هیچ عامل واحدی وجود ندارد که بتواند عملکرد واقعی یک مشاور را به طور قابل اعتماد پیش بینی کند، با تمرکز بر چندین ویژگی کلیدی، شانس خود را برای استخدام مشاور سئو مناسب افزایش می دهید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments