انواع شماره مجازی کدامند؟

انواع شماره مجازی کدامند؟

شماره مجازی یک قابلیت به‌روز و کاربردی است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون داشتن سیم‌کارت، از شماره تلفن یک کشور دیگر استفاده کنند. این نوع شماره، بسته به نوع سرویس مورد استفاده می‌تواند دارای امکانات متفاوتی باشد. در ادامه این مطلب تعریفی از اینکه شماره مجازی چیست ارائه خواهیم داد و سپس به معرفی انواع شماره‌های مجازی خواهیم پرداخت. برای آشنایی با این نوع شماره، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شماره مجازی چیست؟

انواع شماره مجازی کدامند؟

شماره مجازی نوعی شماره است که وجود واقعی و حقیقی ندارد ولی می‌تواند امکاناتی مشابه شماره‌های واقعی را در اختیار کاربران قرار دهد. بنابراین شما می‌توانید بدون اینکه سیم‌کارت اپراتور یک کشور خارجی را تهیه کنید، یک شماره مجازی برای خود داشته باشید.

با ساخت شماره مجازی هر کدام از شبکه‌های اجتماعی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و غیره می‌توان بدون استفاده از شماره شخصی، از امکانات این پلتفرم‌ها به صورت گسترده استفاده کرد. این شماره‌های مجازی نه‌تنها برای شبکه‌های اجتماعی بلکه برای دریافت و ارسال پیامک و همچنین تماس کاربرد دارند. شما می‌توانید شماره مجازی خود را در اختیار مشتریان و مخاطبان قرار دهید و با کمترین هزینه با آنها در ارتباط باشید. شرکت نامبرلند به شما کمک خواهد کرد تا ابتدا درک کافی از اینکه شماره مجازی چیست پیدا کنید و سپس بهترین خرید را تجربه نمایید. برای خواندن کامل مقاله شماره مجازی چیست اینجا کلیک کنید.

انواع شماره مجازی کدامند؟

برای آشنایی بیشتر با شماره مجازی، باید انواع آن را هم بشناسید. ما در ادامه این بخش، انواع شماره مجازی را برای شما معرفی کرده‌ایم.

شماره مجازی رایگان

بهترین بخش داشتن یک شماره مجازی رایگان، کم‌هزینه و راحت بودن آن است. در این شماره‌ها که غالبا برای بازاریابی یا گسترش کسب ‌و کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید بدون هزینه این شماره‌ها دریافت کنید و در سرویس های مختلف وریفای کنید.

خبر جالب‌تر این است که شماره مجازی رایگان از طریق اینترنت کار می‌کند و بنابراین دارنده شماره هم هزینه‌ای از تماس‌ها متحمل نمی‌شود. بنابراین مهم‌ترین مزیت این نوع شماره مجازی، عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف تلفن است. برای تهیه این نوع شماره‌ها میتوانید از اپلیکشن تکست نو استفاده کنید.

دقت کنید که شماره مجازی رایگان امن نیستند و ممکن از بعد از مدتی به شخص دیگری واگذار شوند. بعلاوه اینکه دریافت کد برای وریفای سرویس ها در شماره مجازی رایگان بسیار سخت می‌باشد.

توصیه ما این است که بجای صرف زمان زیادی برای دریافت کد از شماره مجازی رایگان،‌ از پنل‌های معتبر شماره مجازی استفاده کنید.

شماره‌ مجازی پولی

این نوع شماره مجازی مانند شماره مجازی رایگان است. با این تفاوت که شما هزینه خرید شماره را پرداخت می کنید. شماره های مجازی پولی از اپراتورهای خارج از کشور تهیه می‌شوند. و مزیت های بسیار زیادی را نسبت به شماره مجازی رایگان دارند. شماره مجازی رایگان امن نیستند و ممکن است بعد از مدتی به شخص دیگری واگذار شوند. اما شماره مجازی های پولی که از پنل معتبر خریداری شوند از امنیت بیشتری برخوردارند و کیفیت بهتری دارند.

شماره مجازی در پنل‌های فروش ایرانی به دسته تقسیم می‌شوند:

  1. شماره مجازی عادی(برای دریافت یکبار کد تایید ورود سرویس)
  2. شماره مجازی اجاره‌ای(برای اجاره شماره به مدت زمان معلوم)
  3. شماره مجازی دائمی(شماره مجازی که همیشگی است و معمولا شماره‌ گوگل ویس می باشند)

شماره مجازی ویپ

از دیگر انواع شماره‌های مجازی که برای درک بهتر اینکه شماره مجازی چیست باید به آن بپردازیم، شماره مجازی ویپ است. این شماره‌ها درست همانند شماره‌های موبایل، استاندارد هستند. از مزایای این شماره‌ها این است که امکان اتصال آنها به فضای ابری و در نتیجه، گرفتن پشتیبانی از داده‌ها وجود دارد. برای اینکه این خطوط مجازی ویپ کار کنند، لازم دارند با (CRM) یا نرم‌افزارهای ارتباط با مشتری تلفیق شوند‌. برخی از این شماره‌ها هم خدمات پیامک را پشتیبانی می‌کنند.

از این نوع شماره مجازی برای کسب و کارهایی که می‌خواهند شماره خارجی همراه سیستم ویپ داشته باشند استفاده می‌شود.

شماره مجازی ویپ

جمع‌بندی

درک بهتر اینکه شماره مجازی چیست منوط به درک و شناخت انواع شماره‌های مجازی است. این نوع شماره‌ها امروزه به دلیل افزایش روزافزون کسب ‌و کارهای اینترنتی، طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. از مزایای این شماره‌ها می‌توان به امکان دریافت شماره مجازی یک کشور خاص بدون حضور در آن کشور اشاره کرد. نامبرلند، بهترین و معتبرترین سایت جامع خرید و فروش شماره مجازی، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بهترین خرید متناسب با شرایط خود را تجربه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصولات متنوع به سایت نامبرلند مراجه کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments