ترفندی ساده و سریع به منظور افزایش سرعت عملکرد آیفون

افزایش سرعت عملکرد آیفون

اگر از کاربران آیفون‌های اپل باشید، شاید گاها با کاهش سرعت عملکرد دستگاه دست و پنجه نرم کرده باشید. در این شرایط اغلب کاربران دستگاه خود را ریستارت می‌کنند، اما ترفندی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به ریستارت کردن آیفون و از طریق کاهش مصرف مموری، سرعت عملکرد دستگاه را افزایش دهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آیفون‌های اپل محصولات فوق‌العاده‌ای هستند اما این موضوع بدان معنا نیست که این محصولات دچار افت سرعت عملکرد، با‌گ‌های کوچک و مشکلات این چنینی نمی‌شوند. بروز این مشکلات و به ویژه کاهش سرعت عملکرد دستگاه در برخی از شرایط امر بسیار طبیعی محسوب می‌شود که در هر دستگاه هوشمند موبایلی شاهد رخ دادن آن خواهیم بود. بنابراین کند شدن آیفون‌ها در برخی از شرایط امر کاملا طبیعی و اجتناب‌ناپذیری است. اما چگونه می‌توانیم سرعت عملکرد آیفون خود را در شرایطی که دستگاه کند شده افزایش دهیم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

عموما کاربران به منظور افزایش سرعت عملکرد آیفون خود در این شرایط دستگاه را خاموش کرده و چند دقیقه به آن استراحت می‌دهند. سپس آیفون خود را روشن کرده و بدین صورت مموری و منابع مصرفی آن احیاء می‌شوند و این موضوع منجر به افزایش سرعت عملکرد دستگاه خواهد شد. عده‌ دیگری از کاربران هم در این شرایط آیفون خود را ریستارت می‌کنند که بازده این عمل هم مشابه با حالت پیشین است. در بسیاری از شرایط دیده شده که آیفون‌های اپل در حین اتصال به شبکه وای فای یا موبایل دیتا (Mobile Data) با مشکل کندی عملکرد مواجه شده‌اند. اما دلیل بروز این امر چیست و چگونه می‌تواند بدون نیاز به ریستارت کردن آیفون، سرعت عملکرد آن را افزایش داد؟

دلیل اصلی کند شدن آیفون‌های اپل در حین استفاده مربوط به پر شدن ظرفیت منابع اصلی آن از جمله مموری یا حافظه دستگاه است. منظور از مموری حافظه داخلی دستگاه نبوده و بخشی از حافظه دستگاه است که آن را با عنوان رم (RAM) می‌شناسیم. پر شدن ظرفیت رم آیفون‌ها یا هر گوشی هوشمند دیگری منجر به افت سرعت عملکرد و کندی دستگاه می‌شود. بنابراین با احیاء این منبع اطلاعاتی و حذف موارد غیر ضروری می‌تواند سرعت عملکرد دستگاه را بهبود بخشید. این موضوع دقیقا همان امری است که پس از ریستارت شدن دستگاهتان به وقوع پیوسته و منجر به افزایش سرعت عملکرد آیفونتان می‌شود.اما چگونه بدون نیاز به ریستارت یا خاموش کردن آیفون می‌توانیم مموری آن را بازیابی کرده و سرعت عملکرد دستگاه را افزایش دهیم؟ با موبایل کمک همراه باشید تا توضیحات دقیق‌تری در این رابطه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر.

 افزایش سرعت عملکرد آیفون

ترفندی وجود دارد که با استفاده از آن بدون نیاز به ریستارت کردن آیفون خود می‌توانید رم آن را بازیابی کرده و سرعت عملکرد دستگاه را افزایش دهید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

  • ابتدا به صفحه اصلی یا همان Home Screen آیفون خود مراجعه کرده و دکمه پاور (Power) دستگاه را فشرده و چند ثانیه نگه دارید تا اسلایدر با عنوان Power Off آیفونتان نمایان شود. دقت داشته باشید که به هیچ وجه نباید صفحه نمایش دستگاه قفل باشد.
  • حال انگشت خود را بر روی دکمه هوم (Home) یا همان اسکنر اثر انگشت آیفون خود قرار داده و چند ثانیه نگه دارید. انگشت خود را تا زمانی بر روی این دکمه نگه دارید که آیفونتان به طور اتوماتیک شما را به صفحه اصلی منتقل کند. در این شرایط منابع مصرف کننده رم دستگاهتان احیاء شده‌اند و به نوعی شما رم آیفون خود را رفرش کرده‌اید. این عمل سبب می‌شود که سرعت عملکرد آیفونتان افزایش پیدا کند.

ترفندی که به آن اشاره کردیم، بدون نیاز به خاموش کردن آیفون و یا ریستارت کردن آن منجر به بهینه‌سازی مصرف مموری یا رم دستگاه می‌شود. ما با انجام این عمل در آیپد ایر اپل (Apple iPad Air) که از رم 1 گیگابایتی بهره‌مند بود، توانستیم چیزی در حدود 75 مگابایت از حافظه رم دستگاه را خالی کنیم. همچنین این روش در آیفون 6 اس اپل با رم 2 گیگابایتی هم فضایی در حدود 50 مگابایت را احیاء کرد.

بیشتر بخوانید:  بهترین گارانتی موبایل در ایران

بنابراین از این پس می‌توانید با استفاده از این ترفند سرعت عملکرد آیفون خود را بدین نیاز به خاموش یا ریستارت کردن دستگاه افزایش دهید. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

شیشه آیفون اس ای 2020

تاچ ال سی دی سامسونگ A51

قطعات iPhone 8 Plus

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments