آموزش رفع مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ اندرویدی

آموزش روش های رفع مشکل اتصال واتساپ (WhatsApp) در اندروید

اگر احساس می‌کنید که اپلیکیشن واتساپ در دستگاه اندرویدی شما، پیام‌های دریافتی را با تاخیر ارائه می‌کند، حتما این مقاله اختصاصی را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش رفع مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ اندرویدی بپردازیم. بنابراین با دموبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ اندرویدی

برخی از کاربران برنامه پیام رسان واتساپ مدعی می‌شوند که در دریافت به موقع و آنی پیام‌هایی که برایشان ارسال می‌شود با مشکل مواجه شده‌اند. آن‌ها عقیده دارند که این پیام‌ها با تاخیر به دستشان می‌رسد یا به بیان دیگر واتساپ این پیام‌های دریافتی را با تاخیر برایشان به معرض نمایش قرار می‌دهد! برای مثال یکی از مشکلات شایعی که کاربران نسخه اندرویدی واتساپ در این زمینه به آن اشاره می‌کنند بدین شرح است که واتساپ پیام‌های دریافتی آن‌ها را به طور آنی ارائه نکرده و تنها زمانی که این اپلیکیشن را اجرا می‌کنند، قادر به مشاهده تمام پیام‌های جدید دریافتی در واتساپ خواهند بود! از اینرو آن‌ها هم عقیده دارند که با مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ مواجه هستند!

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

اما آیا به واقع برنامه واتساپ در ارائه پیام‌های کاربران تاخیر دارد؟ این احتمال وجود دارد که در برخی موارد سرورهای هر برنامه پیام رسانی با تاخیرهای ثانیه‌ای مواجه شود، اما مطمئن باشید که تاخیرهای زیاد و عجیبی که تجربه می‌کنید هیچ ارتباطی با سرورهای واتساپ ندارند و به احتمال زیاد ناشی از تنظیمات دستگاه یا شبکه اینترنت شما هستند. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه رفع مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ اندروید بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

وضعیت اینترنت دستگاه را بررسی کنید

کاملا طبیعی است که اگر به اینترنت متصل نباشید، واتساپ هم قادر به برقرار ارتباط با سرورهایش و نهایتا ارائه پیام‌های دریافتی شما نخواهد بود. پس در اولین قدم مطمئن شوید که به منظور دریافت آنی پیام‌های واتساپ، دستگاهتان دائما به اینترنت متصل است. در قدم بعدی باید کیفیت شبکه اینترنتی که به آن متصل هستید را بررسی کنید. ممکن است دستگاه اندرویدی شما به شبکه اینترنت خاصی متصل شده باشد که سرعت جالبی ندارد و دائما تایم اوت (Time Out) می‌دهد. در این شرایط کاملا طبیعی است با مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ مواجه شوید، چرا که رد و بدل اطلاعات به دلیل تایم اوت با تاخیر انجام می‌شود و منشا مشکل مربوط به شبکه اینترنتی است که از آن استفاده می‌کنید. به موضوعات دیگری همچون تمام شدن حجم بسته اینترنتی و سایر موارد این چنینی هم دقت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی آیفون

از محدود نبودن فعالیت واتساپ در پس زمینه دستگاه اندرویدی مطمئن شوید

سیستم عامل اندروید قابلیتی دارد که به آن Background App Restriction به معنای مفهومی “محدود کردن اپلیکیشن‌های پس زمینه” گفته می‌شود. هنگامی که این قابلیت برای یک برنامه فعال باشد، آن برنامه دیگر قادر نخواهد بود که در پس زمینه دستگاه اندرویدی فعال باقی بماند و به رد و بدل اطلاعات از طریق اینترنت و به روز رسانی محتوای خود بپردازید. در این شرایط برنامه مذکور فقط هنگامی به اینترنت دسترسی پیدا می‌کند که توسط کاربر اجرا شود. این موضوع دقیقا مربوط به آن دسته از کاربرانی می‌شود که مدعی هستند واتساپ پیام‌های دریافتی آن‌ها را به طور آنی ارائه نکرده و تنها زمانی که این اپلیکیشن را اجرا می‌کنند، قادر به مشاهده تمام پیام‌های جدید دریافتی در واتساپ خواهند بود! برای رفع این مشکل در گوشی اندرویدی خود باید مسیر زیر را طی کنید:

  • به منوی تنظیمات یا همان Settings واتساپ مراجعه کنید.
  • گزینه Data Usage را انتخاب کنید.
  • در هر دو بخش Wi-Fi و Mobile Fata نام اپلیکیشن واتساپ (WhatsApp) را لمس کنید.
  • گزینه Restrict App Background Data را غیر فعال کنید.

بنابراین به احتمال زیاد با انجام این عمل مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ شما برطرف می‌شود. خاطر نشان می‌شویم که حتما این گزینه را در هر دو حالت Wi-Fi و Mobile Data غیر فعال کنید. اگر این گزینه به طور پیش فرض غیر فعال بود، مشخص می‌شود که مشکل از جای دیگری نشأت پیدا می‌کند.

از فعال باقی ماندن شبکه وای فای در حالت اسلیپ (Sleep) اطمینان حاصل کنید

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در سیستم عامل اندروید می‌تواند منجر به بروز مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ یا هر برنامه دیگری شود مربوط به اعمال تنظیمات اشتباه برای استفاده از شبکه وای فای در حالت اسلیپ (Sleep) می‌شود. حالت اسلیپ (Sleep) یا حالت خواب در واقعی هنگامی در دستگاه اندرویدی شما ایجاد می‌شود که شما آن را برای مدت زمان خاصی در گوشه‌ای رها کنید. در این شرایط نمایشگر دستگاه اندرویدی خاموش و دستگاه به حالت اسلیپ منتقل می‌شود.

حال در تنظیمات بخش وای فای دستگاه‌های اندرویدی گزینه‌ای تحت عنوان “Keep Wi-Fi One During Sleep” ارائه شده که اگر به درستی تنظیم نشود، دستگاه در حالت اسلیپ قادر به رد و بدل اطلاعات از طریق اینترنت و نهایتا به روز رسانی محتوای اپلیکیشن‌هایی نظیر واتساپ یا تلگرام و غیره نخواهد بود. پس اگر از اینترنت وای فای استفاده می‌کنید، تنظیمات اشتباه گزینه Keep Wi-Fi One During Sleep می‌تواند منجر به بروز مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ شود. برای رفع این مشکل به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد منوی تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.
  • با لمس آیکون سه نقطه موجود در گوشه صفحه و سپس انتخاب گزینه Advanced به منوی تنظیمات پیشرفته مراجعه کنید.
  • گزینه Keep Wi-Fi On During Sleep را لمس کنید و آپشن Always را برای این بخش انتخاب نمایید.

دقت داشته باشید که این روش تنها در شرایطی بر روی مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ تاثیرگذار است که شما از اینترنت وای فای استفاده کنید. بنابراین ایجاد تغییر در تنظیمات این قسمت هیچ تاثیری بر روی عملکرد اینترنت موبایل دیتا (Mobile Data) ندارد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

تنظیمات عملکرد اپلیکیشن‌ها را ریست کنید

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند در بروز مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ موثر باشد مربوط به تنظیمات خاصی است که شما برای دستگاه اندرویدی خود در نظر گرفته‌اید. به عنوان مثال ممکن است شما برنامه واتساپ را به لیست برنامه‌های “غیرفعال شده” (Dsiabled) منتقل کرده باشید و از این امر بی‌خبر باشید. برای ریست کردن تنظیمات عملکردی برنامه‌ها در دستگاه اندرویدی خود به شرح زیر عمل کنید:

  • به بخش Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در گوشه صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Reset App Preferences را انتخاب کنید.
  • در پنجره پاپاپ نمایش داده شده هم گزینه Reset Apps را انتخاب نمایید.

دقت داشته باشید که با انجام این عمل تمام اپلیکیشن‌هایی که فعالیت و نوتیفیکیشن آن‌‌ها را غیر فعال یا اصطلاحا Disable کرده بودید، بار دیگر فعال می‌شود. اپلیکیشن‌هایی که پیش از این به عنوان اپلیکیشن پیش فرض برای اجرا انتخاب شده بودند هم به حالت اولیه بازگردانده می‌شوند. همچنین محدودیت‌های دسترسی و فعالیت در پس زمینه برنامه‌ها هم به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده خواهد شد. به بیان دیگر با انجام مراحل فوق تمام تنظیمات عملکردی اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه اندرویدیتان به حالت اولیه باز گردانده می‌شوند.

از برنامه تسک کیلر (Task Killer) استفاده نکنید

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به بروز مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ شود مربوط به استفاده از برنامه‌های تسک کیلر است. بنابراین اگر از این قبیل برنامه‌ها استفاده می‌کنید، همین حالا آن‌ را حذف (Uninstall) کنید.

از غیر فعال بودن گزینه Wi-Fi Optimization اطمینان حاصل کنید (اندروید 4.1 الی 4.4)

اگر دستگاه اندرویدی شما به سیستم عامل اندروید 4.1 الی 4.4 مجهز است، حتما از غیر فعال بودن گزینه Wi-Fi Optimization اطمینان حاصل کنید. برای انجام این عمل مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد منوی تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.
  • آیکون منوی تنظیمات این بخش را لمس و گزینه Advanced را انتخاب کنید.
  • گزینه Wi-Fi Optimization را غیر فعال نمایید.

همچنین توصیه می‌کنیم که با مراجع به مسیر زیر از فعال بودن قابلیت Auto-Sync Data هم اطمینان حاصل کنید:

  • وارد منوی تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • گزینه Data Usage را انتخاب کنید.
  • آیکون منوی تنظیمات این بخش را لمس و گزینه Auto-Sync Data را فعال نمایید.

به احتمال زیاد با طی کردن مراحل فوق در گوشی اندرویدی مجهز به اندروید 4.1 الی 4.4 مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

از غیر فعال بودن حالت Do Not Disturb اطمینان حاصل کنید (اندروید 6 و بالاتر)

اگر دستگاه اندرویدی شما به اندروید 6 یا نسخه‌های بالاتر آن مجهز است، حتما مطمئن شوید که حالت Do Not Disturb در آن فعال نباشد. برای انجام این عمل می‌توانید مسیر زیر را طی کنید:

  • به بخش Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Sound را انتخاب کنید.
  • گزینه Don Not Disturb را بررسی کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم که در اندروید 6 یا نسخه‌های بالاتر آن، دسترسی واتساپ را هم مورد بررسی قرار دهید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Apps را انتخاب کنید.
  • برنامه WhatsApp را از لیست انتخاب کنید.
  • گزینه Permissions را بررسی کنید.

مطمئنا با بررسی تمام مواردی که اشاره داشتیم، مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ در دستگاه اندرویدی شما برطرف می‌شود. در غیر این صورت با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه رفع مشکل تاخیر در دریافت پیام واتساپ در دستگاه‌های اندرویدی پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

تاچ ال سی دی آیفون 6

تاچ ال سی دی آیفون اس ای

تاچ ال سی دی iPhone 11 Pro Max

تعمیرات موبایل

منبع whatsapp

نظرات کاربران (17)

guest
17 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیر
امیر
2 سال گذشته

دوستان اگه از نسخه های دیگه واستاپ استفاده میکنین تنها راهش اینه حذف کنین از اول نصب کنین درست میشه مال من اوکی شد

آیناز نارویی
آیناز نارویی
1 سال گذشته
پاسخ به  امیر

ولی پیاما دیگ نمیان حذف میشن

عباس
عباس
2 سال گذشته

سلام من از اف ام و جی بی واتساپ استفاده کردم و هنوز هم استفاده میکنم و در هر دوتا نسخه تا حدود ۲ هفته بعد از نصب مشکل نداره ولی بعدش پیاما با چند ساعت تاخیر میاد. بعد از حدود یه ماه تاخیر میرسه به ۴ تا ۵ روز و همینطور بیشتر میشه. لطفا راهنمایی کنید.

r e
r e
2 سال گذشته

سلام من یو واتساپ دارم پیاما خیلی دیر میاد واسم گروه درسی هم دارم لطفت کمکم کنید😢🙏😢

زهرا چلداوی
زهرا چلداوی
2 سال گذشته

سلام من بعضی از پیامای واتساپ برام نمیان یعنی از رو ریپلی متوجه میشم کا پیامی فرستاده شده برا من نیومده کی میدونه مشکل چیه

Mehdi.Fathizadeh
Mehdi.Fathizadeh
1 سال گذشته
پاسخ به  زهرا چلداوی

منم مثل تو! جستجو برای پیام جدید!روش میزنم ولی پیامی پیدا نمیکنم

Elahe
Elahe
2 سال گذشته

من هرواتساپی نصب میکنم مینویسه جستجو برای پیام جدید وات رو چند بار حذف و نصب کردم پیام میاد بالا اما بعد دو الی سه ساعت دوباره خراب میشه
کلی وات عوض کردم فایده نداشت 🤕

یلدا
یلدا
2 سال گذشته
پاسخ به  Elahe

راست میگی برای منم همین جوری میشه بعضی موقعه ها من جرعت ندارم برای واتساپ جی پی تم انتخاب کنم یا کار های دیگه کنم همش میزنه جستو جوی پیام

aylinjavadi
aylinjavadi
1 سال گذشته
پاسخ به  Elahe

اره واسه منم همینه دوروزه ن پیام بالا میاد ن استوریا