آموزش دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره

دانلود ویدیو های Youtube

یوتیوب یکی از شناخته‌شده‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین منابع موجود به منظور تماشای ویدیو محسوب می‌شود. متاسفانه گوگل این امکان را فراهم نمی‌کند تا در شرایط عادی کاربران بتوانند نسبت به دانلود ویدیو های Youtube در دستگاه‌های اندرویدی اقدام کنند. اما ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش ترفندی به منظور دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره

اگر با استفاده از تبلت یا گوشی اندرویدی خود به سایت یوتیوب یا همان Youtube مراجعه کنید، قادر به مشاهده تمام ویدیوهای موجود در آن خواهید بود اما نمی‌توانید در شرایط عادی و پیش فرض هیچ یک از آن‌ها را دانلود نمایید. هم اکنون گوگل دانلود ویدیو های Youtube را غیر قانونی محسوب می‌کند و این عمل را نقض قوانین و ضوابط استفاده از یوتیوب به شمار می‌آورد. اما با این حال بسیاری از کاربران تمایل دارند که ویدیو ها یا کلیپ های موجود در یوتیوب را دانلود کنند. برای رفع این مشکل گوگل در سال 2014 قابلیتی تحت عنوان Offline Playback را در یوتیوب ارائه کرد. به موجب این قابلیت کاربران یوتیوب می‌توانستند ویدیوها و کلیپ های مورد نظرشان را به طور موقت دانلود کنند و سپس بدون نیاز به اتصال اینترنت در بازه زمانی مشخصی آن‌ها را مشاهده کنند.

دانلود ویدیو های Youtube

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

با گسترش استفاده از قابلیت Offline Playback گوگل استراتژی جدیدی را به کار برد و از سال 2016 استفاده از این قابلیت را تنها برای کاربران خاصی امکانپذیر کرد که اشتراک سرویس یوتیوب را خریداری کنند. بنابراین هم اکنون تنها کاربرانی که از اشتراک Youtube Red استفاده می‌کنند قادر به دانلود موقت ویدیو های این سایت و مشاهده آفلاین آن‌ها خواهند بود. بنابراین کاربران عادی، یعنی ما، قادر به دانلود ویدیو های Youtube نیستیم! اما چگونه می‌توان نسبت به دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره اقدام کرد؟ به بیان دیگر چگونه می‌توانیم کلیپ های ویدیویی یوتیوب را در تبلت یا گوشی اندرویدی خود دانلود کنیم؟ آیا غیر قانونی بودن این عمل به آن معناست که دیگر قادر به انجام آن نخواهیم بود؟

خوشبختانه روش ها و ترفندهای مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نسبت به دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره وارد عمل شوید. به عنوان مثال اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های اندرویدی مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها قادر به انجام این عمل می‌شوید. برنامه Youtube Ripper یک نمونه از بهترین این نوع برنامه‌ها محسوب می‌شود. اما گوگل و اپل اجازه نمی‌دهند که اپلیکیشن‌های این چنینی در گوگل پلی استور (Google Play Store) و اپ استور (App Store) عرضه شوند. بنابراین برای دانلود این برنامه‌ها باید از منابع ناشناخته و احتمالا غیرقابل اعتماد استفاده کنید که این امر می‌تواند شما را معرض ریسک قرار دهد. پس بهتر است از این روش یعنی استفاده از اپلیکیشن‌های واسط به منظور دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره صرف نظر کنیم و به دنبال یک روش کارآمد دیگر باشیم.

دانلود ویدیو های Youtube

یکی دیگر از روش های کارآمدی که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره وارد عمل شوید مربوط به سایت‌های واسطی می‌شود که انجام این عمل را امکانپذیر می‌کنند. سایت‌هایی نظیر YouTubeMP3.to و clipconverter.cc دو نمونه از بهترین سایت‌ها و منابعی هستند که با استفاده از آن‌ها امکان دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره فراهم می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از این سایت‌ها به منظور دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ

چگونگی دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره

همانطور که اشاره کردیم ما در این روش از سایت واسطی استفاده می‌کنیم. بنابراین این روش در دستگاه دیگری نظیر کامپیوتر، آیفون، آیپد و غیره هم قابل استفاده است و محدود به دستگاه‌های اندرویدی نمی‌شود. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

دانلود ویدیو های Youtube

  • ابتدا در سایت یوتیوب یا اپلیکیشن آن به ویدیویی مراجعه کنید که قصد دانلود آن را دارید.
  • مانند عکس فوق و سمت چپ بر روی آیکون اشتراک گذاری ویدیو کلیک کنید.
  • سپس گزینه Copy URL که در بخش زیرین و سمت راست ویدیو قرار دارد را انتخاب کنید.
  • حال با کلیک بر روی این قسمت به سایت Clipconverter مراجعه کنید.
  • فرمت مورد نظرتان را انتخاب کنید و لینک ویدیوی مد نظرتان که کپی شده بود را در فیلد ارائه شده ساید Clipconverter پیست (Paste) نمایید.
  • با کلیک بر روی گزینه Download پروسه دانلود کلیپ مد نظر آغاز می‌شود.

دقت داشته باشید که شما حتی می‌توانید از یک ویدیو نسخه MP3 ذخیره کنید. در انتخاب فرمت و تنظیمات مورد نظرتان برای دانلود ویدیو های Youtube از طریق سایت‌های نامبرده شده دقت کافی را به عمل آورید. بنابراین به همین سادگی می‌توانید نسبت به دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی اپل در تهران

جمع‌بندی

همانگونه که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روشی به منظور دانلود ویدیو های Youtube در اندروید، iOS و غیره پرداختیم. با استفاده از این روش می‌توانید کلیپ های یوتیوب را در هر دستگاه هوشمند متصل به اینترنت دانلود کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

دوربین اصلی آیفون 8

تاچ ال سی دی سامسونگ A10

قطعات گوشی آیفون 6

تعمیرات موبایل

منبع gottabemobile

نظرات کاربران (8)

guest
8 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مینا جعفری
مینا جعفری
1 سال گذشته

وای خدا خیرتون بده هرکاری میکردم نمیتونستم دانلود کنم از یوتیوب🥹🥹

Ava
Ava
5 سال گذشته

خیلی خیلی عالی
مرسسسسسسییییییی

مریم
مریم
5 سال گذشته

واقعا ممنونم .

بهار جون
بهار جون
5 سال گذشته

نمیشه😣نمیشه😣نمیشه😣

زینب
زینب
5 سال گذشته

سلام میشه برای دانلود موزیک ویدیوهای یوتیوب هم یه سایت معرفی کنین چون این سایت اجازه دانلود موزیک ویدیوهارو نمیده اصلا