آموزش بازیابی اکانت یاهو ؛ بازیابی پسورد و اکانت یاهو هک شده

بازیابی اکانت یاهو

پروسه بازیابی اکانت یاهو هم بسیار شبیه به بازیابی اکانت جیمیل است. اگر بنا به هر دلیل رمز عبور یا همان پسورد اکانت یاهو خود را فراموش کردید یا اکانت یاهو شما هک شده است، باید نسبت به تغییر رمز عبور و بازیابی اکانت یاهو خود اقدام کنید. در این مقاله به آموزش نحوه بازیابی اکانت یاهو (بازیابی پسورد و اکانت یاهو هک شده) خواهیم پرداخت. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بازیابی اکانت یاهو

یاهو یکی از سرویس‌های قدیمی است که اغلب ما از آن استفاده می‌کردیم اما با گسترش استفاده از جیمیل، میزان کاربرد یاهو به تدریج کاهش یافت. پیش از این در مقاله “آموزش بازیابی اکانت جیمیل هک شده توسط ریست کردن پسورد جیمیل” به آموزش نحوه بازیابی اکانت جیمیل و تغییر رمز عبور آن پرداخته بودیم و حال لازم می‌دانیم که نحوه انجام این عمل را برای اکانت یاهو هم آموزش دهیم. اگر بنا به هر دلیلی رمز عبور یا پسورد اکانت یاهو خود را فراموش کرده‌اید یا احساس می‌کنید که اکانت شما هک شده است، باید از طریق تغییر پسورد نسبت به بازیابی اکانت یاهو خود وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

هدف ما در این مقاله آموزش دقیق نحوه بازیابی اکانت یاهو محسوب می‌شود. در همین راستا شیوه‌های تغییر پسورد یا همان رمز عبور اکانت یاهو را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. دقت داشته باشید که اگر فرد سودجو یا هکری بتواند پس از دستیابی به رمز عبور اکانت یاهو شما نسبت به اعمال تغییراتی اساسی نظیر تغییر شماره تماس اضطراری، ایمیل ثانویه و سایر مسائل امنیتی این چنینی وارد عمل شود، شانس شما به منظور بازیابی اکانت یاهو از بین می‌رود. البته باید اشاره کنیم که این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد و در اغلب شرایط هکر یا فرد سودجو مورد نظر تنها به پسورد اصلی شما دسترسی خواهد داشت. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش بازیابی اکانت یاهو هک شده یا اکانتی که پسورد آن فراموش شده است

به منظور بازیابی اکانت یاهو سه روش مختلف وجود دارد که در ادامه مقاله نحوه استفاده از هر کدام را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. به منظور بازیابی اکانت یاهو و تغییر رمز عبور آن مراحل زیر را طی کنید.

بازیابی اکانت یاهو

ابتدا با کلیک بر روی این قسمت به صفحه ورود به اکانت یاهو مراجعه کنید. در این صفحه بر روی گزینه Trouble Signing in کلیک نمایید.

بازیابی اکانت یاهو

حال باید یکی از چهار نوع اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  • ایمیل اکانت یاهو که قصد بازیابی آن را دارید
  • شماره تماسی که برای امانت یاهو خود تعیین کرده بودید
  • شماره تماسی که به منظور ریکاوری یا بازیابی اکانت یاهو خود تعیین کرده بودید
  • ایمیل ثانویه یا ریکاوری که به منظور بازیابی اکانت یاهو تعیین کرده بودید

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی iPhone با گارانتی اصلی

به احتمال زیاد شما آدرس ایمیل اکانت یاهو خود را به یاد دارید و رمز عبور آن را فراموش کرده‌اید. در این شرایط ایمیل مربوط به اکانت یاهو خود را در فیلد موجود وارد نمایید و بر روی گزینه Continue کلیک کنید. اگر با شرایط یا وضعیت متفاوتی مواجه هستید، می‌توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. در این شرایط سه روش مختلف به منظور ریکاور کردن پسورد و بازیابی اکانت یاهو شما ارائه می‌شود. این سه روش به شرح زیر هستند:

  • بازیابی اکانت یاهو و رمز عبور آن از طریق شماره تماس (Mobile phone number recovery)
  • بازیابی اکانت یاهو و رمز عبور آن از طریق ایمیل ثانویه (Alternative Email Address)
  • بازیابی اکانت یاهو و رمز عبور از طریق سوال امنیتی (Secret Questions)

در ادامه نحوه استفاده از هر سه مورد فوق را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. از نظر ما بهترین روش موجود به منظور بازیابی اکانت یاهو و رمز عبور آن استفاده از روش دوم یعنی ایمیل ثانویه است.

بازیابی اکانت یاهو و پسورد آن از طریق تماس تلفنی

این روش (Mobile phone number recovery) در شرایطی کاربرد دارد که در حین ساخت اکانت یاهو خود شماره تماسی را به عنوان شماره اضطراری تعریف کرده باشید و هم اکنون به آن شماره دسترسی داشته باشید. با انتخاب این گزینه بخشی از شماره تماس ریکاوری ثبت شده اکانت یاهو نمایش داده می‌شود و از شما سوال می‌گردد که آیا به این شماره دسترسی دارید؟ در این شرایط باید بر روی گزینه Yes, text me a code کلیک کنید.

بازیابی اکانت یاهو

با کلیک بر روی گزینه Yes, text me a code یک پیامک از طرف سرور یاهو برای شماره تماس شما ارسال می‌شود. این کد را در فیلدی که مانند عکس زیر نمایان می‌شود وارد کنید و نهایتا بر روی گزینه Verify کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ

بازیابی اکانت یاهو

با انجام مراحل فوق به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید در آن به تغییر رمز عبور اکانت یاهو خود بپردازید و بدین صورت فرآیند بازیابی اکانت یاهو خود را تکمیل کنید.

بازیابی اکانت یاهو و پسورد آن از طریق ایمیل ریکاوری یا ثانویه

اگر از گزینه (Alternative Email Address) استفاده کنید، یک ایمیل ریکاوری به آدرس ایمیل ثانویه‌ای که برای اکانت یاهو خود تعیین کرده بودید ارسال می‌شود. به منظور استفاده از این گزینه و روش مراحل زیر را طی کنید:

  • پس از انتخاب روش بازیابی اکانت یاهو و رمز عبور آن از طریق ایمیل ثانویه (Alternative Email Address) آدرس ایمیل ریکاوری شما نمایش داده می‌شود. در این شرایط باید بر روی گزینه Yes, send me a code کلیک کنید.
  • سپس به اینباکس آدرس ایمیل وارد شده مراجعه نمایید. در این ایمیل یک کد اختصاصی ضمیمه شده است. این کد را کپی کنید.
  • در صفحه سایت یاهو فیلدی ارائه می‌شود که باید کد دریافتی در ایمیل ثانویه به این فیلد منتقل کنید. نهایتا بر روی گزینه Verify کلیک نمایید.
  • با انجام مراحل فوق به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید در آن به تغییر رمز عبور اکانت یاهو خود بپردازید و بدین صورت فرآیند بازیابی اکانت یاهو خود را تکمیل کنید.

بنابراین استفاده از روش بازیابی اکانت یاهو و رمز عبور آن از طریق ایمیل ثانویه (Alternative Email Address) یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌هایی است که به منظور بازیابی اکانت یاهو می‌توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

بازیابی اکانت یاهو و پسورد آن از طریق پرسش امنیتی

هنگامی که به ساخت اکانت یاهو خود می‌پرداختید، سوالاتی به عنوان پرسش‌های امنیتی مطرح شده بودند و شما برای آن‌ها پاسخ‌های منحصر به فردی را انتخاب کرده بودید. اگر این پاسخ‌ها را به خاطر دارید، می‌توانید از روش بازیابی اکانت یاهو و رمز عبور از طریق سوال امنیتی (Secret Questions) استفاده کنید. با انتخاب این گزینه پرسش‌های امنیتی مطرح می‌شود و اگر به آن‌ها پاسخ صحیح بدهید به صفحه تغییر پسورد اکانت یاهو هدایت خواهید شد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه بازیابی اکانت یاهو پرداختیم. شما با طی کردن مراحل فوق و استفاده از روش‌های نامبرده شده می‌توانید نسبت به ریست کردن پسورد و بازیابی اکانت یاهو خود اقدام نمایید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات گوشی آیفون 11 Pro Max

قطعات گوشی سامسونگ نوت 20 اولترا

ال سی دی سامسونگ نوت 20 اولترا

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (36)

guest
36 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
یوسف
یوسف
2 سال گذشته

سلام من ایمیل دارم پسوردشم دارم ولی قبل ورود سوال امنیتی میاد یادم نمیاد چیه . ایمیل واسه ۱۰ سال پیشه و اطلاعت کیف پول بیت کوینم اونجاس چیکار کنم

داود
داود
2 سال گذشته
پاسخ به  یوسف

سلام منم دقیقا همین مشکل رو دارم. کاری تونستی انجام بدی ؟؟؟

پریسا
پریسا
2 سال گذشته

سلام من ایمیل قدیمی دارم که شماره موبایل و سوال امنیتی نداره و دسترسی به ایمیل ثانویه هم ندارم. الان چجوری میتونم پسوردم پیدا کنم؟

محسن
محسن
2 سال گذشته
پاسخ به  پریسا

سلام برای این مشکلتون راه حلی پیدا کردین ؟

مهرداد علیشیر
مهرداد علیشیر
2 سال گذشته

با سلام و احترام…..حدود ۱۰ روز است که‌‌ قادر نیستم وارد ایمیل یاهوی خودم(که ایمیل کاری و پر کاربرد هست شوم) وبا این پیام مواجه میشوم
Sorry, we don’t recognize this email.
یعنی اصلا به مرحله ورود پسورد هم نمی‌رسد.هر گونه تلاشم نیز بیفایده بوده است.
تنها فعالیت غیر روتین که اخیرا انجام داده ام تعویض گوشی تلفن همراه و وارد کردن اکانت جیمیل و یاهو در گوشی جدید می‌باشد.در حال حاضر هم با توجه به کارهایی که بر روی گوشی جدید انجام داده ام،اگر در صفحه ایمیل یاهو،به جای آدرس یاهو ،آدرس و پسورد جیمیلم رو وارد کنم وارد جیمیلم میشوم اما در قالب و پوسته ظاهری یاهو…. لطفاً راهنمایی بفرمایید.سپاسگزارم

فایزه علیپور
فایزه علیپور
3 سال گذشته

سلام وقت بخییر من دوتا اکانت یاهو دارم که هردوش هک شده و هردو اطلاعات مهمی توش داره و این ایمیلام به پیج اینستاگرامم متصله و کسی که هکم کرده راحت میتونه پسورد اینستامو تغییر بده چطوری میتونم ایمیلمو پس بگیرم و پسوردشو عوض کنم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

قهرماني
قهرماني
3 سال گذشته

با سلام، من بازیابی ایمیلم رو از ایمیل ثانویه استفاده کردم اما به اینیل ثانویه کدی فرستاده نمیشه که اونو استفاده کنم چرا؟ حکار باید کنم؟