چرا باید کیبورد مجازی گوگل (Gboard) رادر آیفون خود نصب کنیم؟

کیبورد مجازی گوگل

گوگل کیبورد مجازی اختصاصی را با نام Gboard برای سیستم عامل آی او اس منتشر کرده است. ما در این مقاله قصد داریم که 5 دلیل قانع کننده برای نصب این کیبورد مجازی بر روی آیفون‌های اپل را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

کیبورد مجازی گوگل در سیستم عامل اندروید با نام اختصاصی Google Keyboard معرفی شده و از جمله بهترین و پرکاربرترین کیبوردهای مجازی ارائه شده برای سیستم عامل اندروید است. نسخه اندرویدی صفحه کلید یا کیبورد مجازی گوگل از جمله محدود کیبوردهایی محسوب می‌شود که زبان فارسی آن قابلیت ایجاد “نیم‌فاصله” را ارائه می‌کند. این کیبورد مجازی قابلیت‌های دیگر هم دارد که می‌توانند آن را از هر صفحه کلید مجازی دیگری برتر جلوه دهند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما گوگل نسخه آی او اسی کیبورد مجازی خود را هم ارائه کرده تا کاربران آیفون‌ها و آیپدهای اپل هم بتوانند از قابلیت‌های فوق‌العاده این صفحه کلید مجازی بهره‌مند شوند. کیبورد اختصاصی که گوگل برای سیستم عامل آی او اس طراحی کرده، Gboard نام دارد و هم اکنون در آیفون‌های اپل قابل نصب و استفاده است. اما چه دلایلی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان قانع شد که استفاده از کیبورد مجازی گوگل در آیفون‌های اپل انتخاب معقولانه‌ای به شمار می‌رود؟ ما در این مقاله قصد داریم که به شرح این موضوع پرداخته و 5 دلیل قانع کننده به منظور استفاده از کیبورد مجازی گوگل در آیفون‌های اپل را ارائه کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: تصحیح راحت‌تر اشتباه تایپی با به کارگیری ترفندی خاص در کیبورد مجازی گوگل

قابلیت جستجوی اختصاصی کیبورد مجازی گوگل (Gboard)

کیبورد مجازی گوگل

قابلیت جستجوی اختصاصی نسخه آی او اسی کیبورد مجازی گوگل یا همان Gboard یکی از ویژگی‌های برتر این صفحه کلید است. بدون تردید اگر به سرعت جستجو در اینترنت و سایر موارد این چنینی اهمیت دهید، قابلیت جستجوی اختصاصی Gboard می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای به منظور نصب این کیبورد مجازی بر روی آیفون یا آیپد شما باشد.

تعمیرات اپل

پیش‌بینی و پیشنهاد اموجی در کیبورد مجازی گوگل (Gboard)

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب و کاربردی نسخه آی او اسی کیبورد مجازی گوگل یا Gboard مربوط به توانایی پیش‌بینی و پیشنهاد اموجی از سوی آن است. به عنوان مثال اگر شما در حین تایپ متن خاصی باشید و در آن به شی یا موضوع خاصی اشاره کنید، کیبورد مجازی گوگل اموجی مربوط به آن را ارائه می‌کند. برای درک بهتر این موضوع به تصویر زیر نگاهی داشته باشید.

کیبورد مجازی گوگل

همانطور که می‌بینید در تصویر سمت چپ به کلمه Key اشاره شده و اموجی کلید به عنوان یک پیشنهاد در بخش فوقانی حروف کیبورد مجازی Gboard نمایان شده است. در تصور سمت راست هم به واژه Dinner اشاره شده و کیبورد مجازی گوگل اموجی قاشق و چنگال را پیشنهاد کرده است. دقت داشته باشید که متاسفانه پیش‌بینی و پیشنهاد اموجی توسط صفحه کلید مجازی گوگل برای زبان فارسی آن ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات محصولات اپل

تایپ کردن سریع‌تر با سر دادن انگشت خود بر روی کیبورد مجازی گوگل (Gboard)

هر دو نسخه اندرویدی و آی او اسی کیبورد مجازی گوگل از قابلیت سر دادن انگشت بر روی حروف صفحه کلید مجازی پشتیبانی می‌کنند. این موضوع بدان معناست که کاربر در حین تایپ نیازی به برداشتن کامل انگشت خود از روی صفحه نمایش ندارد و می‌تواند انگشت خود را بر روی حروف کیبورد مجازی حرکت داده و به منظور انتخاب هر حرف تنها فشار انگشت خود را کمی بیشتر کند.

این قابلیت که اصطلاحا به آن Glide Typing گفته می‌شود در افزایش سرعت تایپ به شدت موثر است. رکوردهای بیشترین سرعت تایپ کنونی در حین تایپ با کیبوردهای مجازی از طریق به کارگیری همین قابلیت ثبت شده‌اند. البته باید دقت داشت که هم اکنون کیبوردهای مجازی متعددی از قابلیت سر دادن انگشت بر روی حروف خود پشتیبانی می‌کنند، اما کیفیت عملکرد کیبورد مجازی گوگل به مراتب در این زمینه بیشتر از سایر موارد مشابه است.

ارسال مستقیم فایل GIF توسط کیبورد مجازی گوگل (Gbaord)

نسخه آی او اسی کیبورد مجازی گوگل یا همان Gboard این قابلیت را ارائه می‌کند که کاربر در حین تایپ و اجرای این صفحه کلید نسبت به انتخاب و ارسال یک فایل GIF اقدام کند. بدین منظور در حین تایپ باید آیکون بخش اموجی‌های کیبورد مجازی Gboard را انتخاب کنید و سپس گزینه GIF را انتخاب نمایید. در این شرایط صفحه کلید اختصاصی گوگل به دنبال فایل‌های GIF پر جستجو و پر استفاده می‌گردد و نهایتا لیستی از این فایل‌ها را ارائه می‌کند.

کیبورد مجازی گوگل

شما با انتخاب هر یک از این فایل‌ها می‌توانید به طور مستقیم آن را برای مخاطب مورد نظرتان ارسال کنید. انجام این عمل بسیار شبیه به ارسال استیکر در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام است، البته با این تفاوت که این بار به جای استیکر فایل GIF برای مخاطب مد نظرتان ارسال می‌شود. قابلیت ارسال مستقیم فایل GIF توسط نسخه آی او اسی کیبورد مجازی گوگل یا Gboard هم از جمله دیگر قابلیت‌هایی است که استفاده از آن در آیفون‌های اپل را الزامی می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 8 پلاس

تعمیرات اپل

شخصی‌سازی حرفه‌ای کیبورد مجازی گوگل (Gboard)

کیبورد مجازی گوگل از نظر قابلیت‌ شخصی‌سازی به واقع یکی از قدرتمندترین صفحه کلیدهای مجازی کنونی طراحی شده برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس است. این موضوع هم بدون تردید از دیگر دلایل قانع کننده‌ای محسوب می‌شود که به منظور استفاده از کیبورد مجازی گوگل در آیفون‌های اپل باید آن را در نظر داشته باشید.

کیبورد مجازی گوگل

بیشتر بخوانید:  گارانتی آیفون در ایران

برای درک این موضوع نگاهی به تصویر فوق بیاندازید. گزینه‌هایی که در این بخش ارائه شده همگی مربوط به قابلیت‌ها و شخصی‌سازی کیبورد مجازی گوگل به شمار می‌روند. به عنوان مثال شما می‌توانید قابلیت Glide Type را در صفحه کلید اختصاصی گوگل غیر فعال کنید و یا قابلیت تصحیح اتوماتیک کلمات را غیر فعال نمایید. اگر در مورد هر یک از گزینه‌های موجود در این لیست سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات گوشی

درب پشت آیفون ایکس آر

تاچ ال سی دی سامسونگ S6 Edge Plus

 

 

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
یه بنده خدا
یه بنده خدا
5 سال گذشته

سلام من این کیبورد رو نصب کردم ولی وقتی باهاش کار میکنم دچار افت فریم میشم که اعصاب خورد کنه و فکر می کنم به خاطر همین قسمت جستجوی گوگل هست که دچار افت فریم میشه، لطفا راهنمایی کنید که چطور این قسمت سرچ گوگل رو غیر فعال کنم.