کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون

کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11

قابلیت کشیدن و رها کردن یا همان Drag & Drop یکی از ویژگی های بسیار کاربردی محسوب می‌شود که در iOS 11 ارائه شده است. این قابلیت به شکل ویژه ای در آیپد ها کاربرد دارد، اما در آیفون های اپل هم کاربرد های خاصی را به همراه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم در مورد کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop)

یکی از قابلیت ها یا ویژگی های بسیار خوبی که در iOS 11 وجود دارد مربوط به قابلیت Drag & Drop می‌شود که اصطلاحا به آن قابلیت کشیدن و رها کردن می‌گوییم. این ویژگی در آیپد های اپل بسیار کاربردی است و در کنار قابلیت های دیگری مثل Split View تجربه‌ ای فوق العاده را برای کاربران به همراه خواهد داشت. اما آیفون های اپل به واسطه قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) سیستم عامل iOS 11 چه کارایی هایی را ارائه می‌کنند؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل 

در این مقاله قصد داریم در رابطه با کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) صحبت کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

جابجایی همزمان چند آیکون هوم اسکرین با قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop)

مدت هاست که می‌توانیم برای جابجا کردن آیکون اپلیکیشن ها یا حتی پوشه های موجود در هوم اسکرین (Home Screen) آیفون از قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) استفاده کنیم. بدین منظور شما می‌توانید انگشت خود را بر روی آیکون یکی از اپلیکیشن ها یا پوشه های موجود در هوم اسکرین آیفون قرار داده و کمی نگه دارید تا حالت “ویرایش” (Edit) فعال شود. سپس می‌توانید بدون برداشتن انگشت خود از روی آیکون مورد نظر و با سر دادن انگشتتان روی نمایشگر، آیکون انتخاب شده را جابجا یا اصطلاحا درگ (Drag) کنید. با برداشتن انگشت خود از روی نمایشگر دستگاه هم دستور دراپ (Drop) صادر می‌شود. اما iOS 11 قابلیت مذکور را به طور جالبی تقویت کرده است! در iOS 11 شما می‌توانید به صورت همزمان چند آیکون یا پوشه را از هوم اسکرین دستگاه انتخاب و با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) به بخش دیگری منتقل کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

بدین منظور ابتدا انگشت خود را بر روی آیکون یک برنامه قرار داده و کمی نگه دارید تا مثل قبل حالت Edit یا ویرایش فعال شود. سپس مثل تصویر متحرک زیر، بدون اینکه انگشت خود را از روی آیکون آن برنامه بردارید، با استفاده از انگشت های دیگرتان سایر آیکون هایی که تمایل به جابجا کردنشان دارید را هم انتخاب کنید. این کار با ضربه زدن لمسی بر روی آیکون برنامه های مورد نظر انجام می‌شود. بعد از انتخاب تمام آیکون های مورد نظرتان، کافیست که آن ها را به محلی که تمایل دارید جابجا شوند برده و انگشت خود را از روی نمایشگر بردارید تا دستور رها کردن (Drop) صادر شود. بنابراین یکی از جالب ترین کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) مربوط به امکان انتخاب و جابجا کردن همزمان آیکون چند برنامه در هوم اسکرین می‌شود.

کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11

جابجایی نوشته های روی اسکرین شات ها با قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop)

در iOS 11 یک ویژگی بسیار جالب و کاربردی با نام Screenshot Editor ارائه شده است! همانطور که از نام این قابلیت مشخص است، به موجب آن امکان ویرایش اسکرین شات ها فراهم می‌شود. در iOS 11 وقتی اسکرین شات ضبط کنید، یک عکس کوچک از آن اسکرین شات در گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایان می‌شود. با لمس این عکس کوچک وارد حالت “ویرایش اسکرین شات” یا همان “Screenshot Edit” می‌شوید که در عکس زیر نمونه آن را مشاهده می‌کنید. اگر چند اسکرین شات ضبط کرده باشید، لیست آن ها در گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایان می‌شود و شما می‌توانید در حین ویرایش اسکرین شات ها هم با کشیدن انگشت خود به سمت راست و چپ مابین آن ها جهش داشته باشید.

کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11

یکی از ویژگی هایی که به موجب وجود قابلیت Screenshot Edit ارائه شده، مربوط به نوشتن متن جدید بر روی هر اسکرین شات می‌شود. حال تصور کنید بعد از نوشتن یک متن جدید بر روی اسکرین شات تمایل داشته باشید که آن را به اسکرین شات دیگری منتقل کنید. در این شرایط قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) به کمک شما می‌آید. می‌توانید مثل تصور متحرک زیر انگشت خود را بر روی نوشته قرار داده و کمی نگه دارید و سپس با کشیدن انگشت به سمت لبه های نمایشگر، آن را به اسکرین شات های دیگر مورد نظرتان منتقل کنید. پس قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) در کنار قابلیت Screenshot Edit هم کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XR کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11

جابجا کردن عکس ها مابین آلبوم هایتان با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop)

یکی دیگر از ویژگی های جالبی که به واسطه قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) در iOS 11 ارائه شده است، مربوط به امکان جابجا کردن عکس ها مابین آلبوم های مختلفی می‌شود که در گالری دستگاه ساخته اید. برای مثال تصور کنید که گالری عکس های آیفون خود را به سه دسته بندی شامل عکس های شخصی، عکس های طبیعت، عکس های مورد علاقه تقسیم کرده‌اید و بعد از قرار دادن عکس ها در آلبوم های ایجاد شده تمایل دارید تا یک یا چند عکس را از آلبومی به آلبوم دیگر منتقل کنید. در این شرایط قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) به کمک شما خواهد آمد.

کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11

کافیست تا مثل همیشه انگشت خود را بر روی عکس مورد نظرتان قرار داده و کمی نگه دارید. سپس بدون اینکه انگشت خود را از روی نمایشگر بردارید به صفحه آلبوم ها بروید و عکس انتخاب شده را بر روی آلبومی که تمایل دارید وارد آن شود قرار داده و انگشتتان را رها کنید. به همین سادگی آن عکس به آلبوم موردنظرتان منتقل می‌شود. همچنین با استفاده از این ویژگی امکان جابجا کردن همزمان چند عکس از یک آلبوم به آلبوم دیگر هم وجود دارد. بدین منظور کافیست که بعد از قرار دادن انگشت خود بر روی عکس و انتخاب شدن آن، بدون برداشتن انگشت از روی نمایشگر و با ضربه زدن لمسی بر روی عکس های دیگر، آن ها را هم انتخاب کنید. سپس انگشت خود را بر روی آلبوم مقصد مورد نظرتان برده و آن را از روی نمایشگر بردارید تا تمام عکس هایی که انتخاب کرده بودید به آلبوم جدید منتقل شوند.

تعمیرات اپل

جابجا کردن نوشته و عکس در برنامه Note ، Mail و غیره با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop)

قابلیت کشیدن و رها کردن یا همان Drag & Drop در iOS 11 برای برنامه Note هم قابلیت های جالبی را به ارمغان آورده است. برای مثال شما می‌توانید یک نوشته را از بخش خاصی برش داده و از طریق قابلیت Drag & Drop به بخش دیگری منتقل کنید یا حتی یک عکس را از بخشی به بخش دیگر منتقل کنید. برای مثال تصور کنید می‌خواهیم بخشی از یک متن را در برنامه Note با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 جابجا کنیم. برای انجام این کار کافیست مثل عکس زیر ابتدا بخشی از نوشته که قصد دارید جابجا شود را انتخاب کنید و سپس انگشت خود را بر روی آن قرار داده و کمی قرار دهید تا حالت Drag & Drop فعال شود. سپس بدون اینکه انگشت خود را از روی نمایشگر بردارید و با سر دادن انگشتتان، نوشته را به بخش مورد نظرتان در برنامه Note ببرید. با برداشتن انگشت از روی نمایشگر دستور Drop یا رها کردن نوشته صادر می‌شود.

کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11

از همین ویژگی می‌توانید در برنامه Note برای جابجا کردن عکس ها هم استفاده کنید. فقط باید دقت داشته باشید که برای انتخاب عکس، حالت لمس سه بعدی (3D Touch) فعال نشود. اما جابجا کردن عکس و نوشته با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) فقط مختص برنامه Note نیست و به شیوه مشابه در برنامه های دیگری مثل برنامه ایمیل (Mail)، یادآور (Reminder) و غیره هم کاربرد دارد. بنابراین شما برای جابجا کردن نوشته و عکس در برنامه های مختلف آیفون می‌توانید به قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) متکی شوید و از این ویژگی کارآمد برای سریع تر شدن کارهایتان استفاده نمایید. در عکس فوق یک نمونه از جابجا کردن عکس در برنامه Mail با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 8 پلاس

کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11

جابجایی پوشه ها و فایل ها در فایل منیجر آیفون با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11

در iOS 11 یک فایل منیجر یا ابزار مدیریت فایل اختصاصی ارائه شده که بسیار کاربردی عمل می‌کند. در این ابزار تمام فایل های ذخیره شده در حافظه دستگاه و همچنین سرویس های ذخیره سازی ابری مثل آیکلود (iCloud)، گوگل درایو (Google Drive) و دراپ باکس (Dropbox) و غیره را مشاهده خواهید کرد. این ابزار هم با قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) سازگاری دارد، اما محدودیت هایی را به همراه خواهد داشت!

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 8 

برای مثال شما نمی‌توانید فایل های موجود در سرویس هایی مثل دراپ باکس یا گوگل درایو را با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) به مکان های دیگری منتقل کنید و این قابلیت فقط برای سرویس آیکلود موجود خواهد بود. ضمنا برای جابجا کردن پوشه ها و فایل ها با استفاده از قابلیت Drag & Drop (کشیدن و رها کردن) محدود به انتخاب مقصد هایی هستید که در همان مسیر فعلی موجود هستند. یعنی فقط می‌توانید فایل یا پوشه انتخاب شده را به پوشه های موجود در همان صفحه منتقل کنید.

کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با کاربردهای قابلیت کشیدن و رها کردن iOS 11 در آیفون (Drag & Drop) صحبت کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

iPhone 11 Pro Max قطعات

دوربین پشت iPhone XR

شیشه آیفون 8

تعمیرات موبایل

منبع gadgethacks

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments