معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

اگر از افرادی هستید که تمایل دارید به صورت حرفه ای تر از برنامه گوگل مپ (Google Map) استفاده کنید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل را خدمتتان معرفی کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ترفند های گوگل مپ (Google Map)

اپلیکیشن یا برنامه گوگل مپ (Google Map) یک برنامه بسیار کاربردی است که قابلیت های مختلف و کارآمدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما با این وجود بسیاری از ما قابلیت های جالب این اپلیکیشن را نمی‌شناسیم! اگر شما هم از این دسته افراد هستید، توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان این مقاله اختصاصی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در این مقاله قصد داریم به معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در اندروید بپردازیم. چنانچه در مورد هر یک از ترفند های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

 معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): ذخیره آدرس خانه و دسترسی سریع به آن

اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید آدرس مکان های خاصی مثل خانه و محل کارتان را به صورت اختصاصی ذخیره کنید و به این صورت هر زمان که نیاز داشتید، خیلی سریع‌تر از حالت عادی به آدرس مکان مورد نظر دست یابید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد برنامه گوگل مپ (Google Map) شوید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Your Places را انتخاب کنید.
  • یکی از دو گزینه Home یا Work را انتخاب کنید که به ترتیب مربوط به آدرس منزل و محل کار شما می‌شوند.
  • آدرس مورد نیاز را وارد و ذخیره کنید.

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

بدین ترتیب از این پس هر زمان و در هر شرایطی که باشید می‌توانید با تایپ عبارت Home یا Work در بخش جستجوی برنامه گوگل مپ (Google Map) به آدرس منزل یا محل کارتان دسترسی یابید. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید مکان های دیگری را هم به همین صورت به لیست Your Places اضافه کنید و یک نام اختصاصی را برای آن ها در نظر بگیرید و بعد از آن به صورت سریع بتوانید به آدرس آن مکان دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) را اجرا کنید.
  • مکان مورد نظرتان را بر روی نقشه انتخاب کنید.
  • گزینه More Info را لمس کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید.
  • گزینه Add Label را انتخاب کنید.
  • نام مورد نظرتان را برای آن مکان وارد کنید.

به همین سادگی مکان مورد نظر با نامی که انتخاب کردید در لیست Your Places قرار می‌گیرد. حالا هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید فقط با تایپ نامی که خودتان برای آن مکان انتخاب کرده بودید در فیلد جستجوی برنامه گوگل مپ (Google Map) به آدرس آن دست پیدا کنید. این مسئله یکی از جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی آیفون

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): جستجوی سریع مکان های خاص در نزدیکی شما

یکی دیگر از ترفندهای جالب برنامه گوگل مپ (Google Map) مربوط به امکان جستجوی مستقیم مکان های خاص موجود در اطراف شما می‌شود. برای مثال تصور کنید که به یک شهر دیگر سفر کرده‌اید و حال قصد دارید که آدرس نزدیک‌ترین هتل های موجود در اطراف خود را بیابید. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه گوگل مپ (Google Map) را اجرا کنید.
  • در فیلد جستجو عبارت Hotels Near Me را وارد کنید.

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

مشاهده خواهید کرد که لیستی از هتل های موجود در اطراف شما نمایش داده می‌شوند. می‌توانید هر یک از رستوران های مورد نظرتان را انتخاب و مسیر مراجعه به آن را مشاهده کنید. ضمنا برنامه گوگل مپ (Google Map) اطلاعات دقیق مربوط به هر یک از مکان های موجود در نزدیکی شما را به تصویر می‌کشد. این اطلاعات شامل ساعت کاری، فاصله هتل از شما، میزان کیفیت آن و غیره می‌شود. در نظر داشته باشید که شما فقط محدود به جستجوی هتل های اطراف خود از طریق ترفند فوق نیستید و به شیوه مشاهده می‌توانید سایر مکان های دیگر مثل بمب بنزین، رستوران و غیره را هم جستجو کنید.

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): مشاهده مسیر دستیابی به یک مکان

مشاهده مسیر دستیابی به مکان های خاص مورد نظرتان اصلی ترین و پایه ای ترین ترفندی است که شما برای استفاده از برنامه گوگل مپ (Google Map) باید با آن آشنا باشید. تصور کنید که در حال رانندگی هستید و قصد دارید از مکان فعلی خود به یک مکان دیگر بروید. در این شرایط برنامه گوگل مپ (Google Map) می‌توانید مسیر دستیابی شما به آن مکان را نمایش دهد. برای انجام این کار به شرح زیر عمل کنید:

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

  • برنامه گوگل مپ (Google Map) را اجرا کنید.
  • مقصد مورد نظرتان را از طریق جستجوی نام یا با لمس بر روی نقشه مشخص کنید.
  • آیکون آبی رنگ موجود در گوشه سمت راست و پایین صفحه را لمس کنید.

به همین سادگی مسیر دستیابی شما به مقصد مورد نظر مشخص می‌شود. دانستن این قابلیت یکی از اصلی ترین مسائلی است که برای بکارگیری اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) باید با آن آشنا باشید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی های سامسونگ در تهران

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): اشتراک گذاری موقعیت مکانی

آدرس دادن صحیح و قابل درک به افراد عموما یک کار دشوار است! تصور کنید که یکی از اقوام شما در استان و شهر دیگری زندگی می‌کند و شما برای مسافرت به شهر آن ها سفر کرده‌اید و حال قصد دارید به منزل آن ها بروید. در این شرایط رسیدن به آن مقصد و آدرس مورد نظر بدون شک یکی از چالش های پیش رویتان خواهد بود. خوشبختانه برنامه گوگل مپ (Google Map) به سادگی می‌توانید این مشکل را برطرف سازد. با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید موقعیت مکانی خود و آدرس فعلیتان را با افرادی که تمایل دارید اشتراک گذاری کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر طی شوند:

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

  • ابتدا باید فردی که در مقصد مورد نظرتان قرار دارد وارد برنامه گوگل مپ (Google Map) شود.
  • حال باید انگشت خود را بر روی مکانی که منزل وی در آن واقع است قرار داده و کمی نگه دارد تا این مکان با پین قرمز رنگ انتخاب شود.
  • حالا باید گزینه More Info انتخاب شود.
  • سپس گزینه Share انتخاب گردد.
  • حالا روش مورد نظر برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی باید انتخاب گردد. برای مثال می‌توانید برنامه تلگرام را برای انجام این کار انتخاب کنید.

به همین سادگی موقعیت مکانی هر فرد توسط برنامه گوگل مپ (Google Map) قابل اشتراک گذاری خواهد بود. در نظر داشته باشید که برای انجام این کار شما مجبور به اشتراک گذاری موقعیت مکانی فعلی خود نیستید، بلکه می‌توانید هر مکان و آدرس مورد نظرتان را از روی مپ انتخاب و آدرس آن را از طریق گوگل مپ (Google Map)  برای دوستانتان ارسال نمایید. این مسئله هم یکی دیگر از جالب ترین ترفند های برنامه گوگل مپ (Google Map) محسوب می‌شود.

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): زوم با ضربه لمسی

اغلب افراد تصور دارند که زوم کردن در برنامه گوگل مپ (Google Map) فقط با قرار دادن دو انگشت بر روی نمایشگر و دور کردن آن ها از یکدیگر امکانپذیر است، اما در واقع این چنین نیست. شما با دو بار ضربه زدن آرام و لمسی به هر نقطه در گوگل مپ (Google Map) هم می‌توانید در آن زوم کنید. اما باز هم موضوع به اینجا ختم نمی‌شود و یک ترفند جالب دیگر هم برای زوم کردن در اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) وجود دارد. این روش به شرح زیر است:

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

  • برنامه گوگل مپ (Google Map) را اجرا کنید.
  • نقطه مورد نظرتان برای زوم را بر روی نقشه بیابید.
  • دو بار پیاپی به آن نقطه ضربه لمسی بزنید و زمانی که برای دومین بار به آن ضربه زدید، انگشت خود را از روی نمایشگر بر ندارید.
  • حال انگشت خود را به سمت بالا و پایین صفحه بکشید تا به ترتیب دستور بزرگ نمایی (Zoom In) و کوچک نمایی (Zoom Out) صادر شود.

به نظر ما این ترفند هم یکی دیگر از جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) محسوب می‌شود. نظر شما در این رابطه چگونه است؟

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): ذخیره مکان های مورد علاقه

یکی دیگر از ترفندهای جالب برنامه گوگل مپ (Google Map) مربوط به قابلیت آن در ذخیره سازی مکان های مورد علاقه کاربر می‌شود. به بیان دیگر شما می‌توانید در اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) لیستی از مکان های مورد علاقه خود را ایجاد و همواره به سریع ترین شکل ممکن آدرس و مسیر دستیابی به آن ها را مشاهده نمایید. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

  • برنامه گوگل مپ (Google Map) را اجرا کنید.
  • مکان مورد نظرتان را در نقشه مشخص نموده یا پی‌دار کنید.
  • گزینه More Info را از بخش زیرین صفحه انتخاب کنید.
  • گزینه SAVE را لمس نمایید.
  • حالا دسته بندی مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید آن مکان را در لیستی با عنوان Favorite یا Starred Places (مکان های ستاره دار) ذخیره نمایی یا حتی با انتخاب گزینه + New List یک دسته بندی جدید ایجاد و مکان مورد نظر را در آن ذخیره کنید.

به همین سادگی می‌توانید در اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) لیستی از مکان های مورد علاقه خود را به صورت یک آرشیو ذخیره نمایید و هر بار از منوی اصلی این برنامه و انتخاب گزینه Your Places به این لیست دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 6s

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): مشاهده وضعیت ترافیک

برنامه گوگل مپ (Google Map) این قابلیت را دارد تا وضعیت ترافیک جاده ها و مسیرهای مختلف را نشان دهید. برای مشاهده وضعیت ترافیکی جاده ها از طریق این اپلیکیشن کافیست که به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه گوگل مپ (Google Map) را اجرا کنید.
  • از منوی زیرین صفحه آیکون با نماد اتومبیل را انتخاب کنید.

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

مشاهده خواهید کرد که رنگ هایی در مسیرهای جاده ای نمایان می‌شود. رنگ قرمز نشان دهنده ترافیک سنگین و رنگ سبز نشان دهنده ترافیک سبک است. اگر دقت کنید در هر مسیر دو خط نمایش داده شده که یکی از آن ها ترافیک مسیر رفت را نشان می‌دهد و دیگری ترافیک مسیر بازگشت را به تصویر می‌کشد.

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): مشاهده تاریخچه مکان ها

اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) می‌تواند تمام مسیرهایی که شما طی کرده‌اید را به صورت آرشیو در خود ذخیره کند. برای انجام این کار باید گزینه Location History در منوی تنظیمات برنامه فعال باشد. برای فعال کردن یا غیر فعال سازی این گزینه مراحل زیر را طی کنید:

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

  • برنامه گوگل مپ (Google Map) را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • گزینه Personal Content را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه Location History را لمس کنید و آن را به حالت On (فعال) یا Off (غیرفعال) منتقل نمایید.

از این پس برنامه گوگل مپ (Google Map) تمام مسیرهایی که شما به آن ها سفر می‌کنید را ردیابی و به صورت یک آرشیو ذخیره می‌کند. شما با کلیک بر روی این قسمت و ورود به اکانت فعال خود در گوشی می‌توانید به این آرشیو دسترسی پیدا کنید. از خود برنامه گوگل مپ و با انتخاب گزینه Your Timeline هم می‌توانید به این لیست دسترسی یابید. لازم به اشاره است کاربر هر زمان که تمایل داشته باشد می‌تواند آرشیو مکان هایی که به آن ها مراجعه کرده‌ است را حذف کند. متاسفانه این قابلیت به طور پیش فرض برای کاربران ایرانی فعال نیست.

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): فعال کردن حالت دید سه بعدی

یکی دیگر از قابلیت های اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) مربوط به توانایی آن در نمایش سه بعدی مسیر می‌شود. البته انتظار نداشته باشید که کل جزئیات مسیر به صورت کاملا سه بعدی و دقیق نمایش داده شود، اما در هر حال گوگل مپ می‌تواند از زاویه دید سه بعدی مسیرهای مختلف را برایتان به تصور بکشد. برای انجام این کار در برنامه گوگل مپ (Google Map) به شرح زیر عمل کنید:

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

  • اپلیکیشن گوگل مپ (Google Map) را اجرا کنید.
  • دو انگشت خود را به صورت همزمان بر روی صفحه نمایش قرار داده و کمی نگه دارید.
  • حالا انگشت های خود را به سمت بالا بکشید.

مشاهده خواهید کرد که حالت دید سه بعدی گوگل مپ (Google Map) فعال می‌شود. برای اینکه دید واقع‌گرایانه‌تری داشته باشید می‌توانید حالت ماهواره‌ای یا Satellite گوگل مپ (Google Map) را هم فعال کنید. برای انجام این کار کافیست که آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و پایین صفحه را لمس و گزینه Satellite را فعال نمایید.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات ال سی دی موبایل

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): دستیابی به مسیر چند مقصد همزمان

یکی دیگر از جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) مربوط به توانایی آن در نمایش همزمان مسیر چند مقصد می‌شود. برای مثال تصور کنید که شما قصد دارید به سه مقصد مختلف مثل فروشگاه زنجیره‌ای، منزل دوست خود و استخر بروید. گوگل مپ (Google Map) در این شرایط می‌توانید مسیر هر سه مقصد را برایتان نمایش دهد. برای تعریف چند مقصد مختلف در برنامه گوگل مپ (Google Map) به شرح زیر عمل کنید:

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

  • برنامه گوگل مپ (Google Map) را اجرا کنید.
  • اولین مقصد مورد نظرتان را بر ری مپ مشخص نمایید.
  • گزینه Directions را لمس کنید تا مسیر دستیابی شما به آن مقصد نمایش داده شود.
  • حالا آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Add Stop را انتخاب کنید.
  • حالا فیلد جدیدی که با عنوان B نمایان شده را لمس نمایید و آدرس مکان دوم مورد نظرتان را برای توقف وارد نمایید.
  • با وارد کردن مکان دوم، آدرس و مسیر دستیابی به آن هم نمایش داده می‌شود و فیلد جدیدتر با عنوان C ایجاد خواهد شد. باید همین روال را به ترتیب طی کنید و تمام مقصد های مورد نظرتان را وارد نمایید.
  • پس از وارد کردن تمام مقصدهای مورد نظرتان، گزینه Done را لمس کنید.

مشاهده خواهید کرد که در برنامه گوگل مپ (Google Map) مسیر های مختلف مورد نظرتان ایجاد می‌شوند و شما به ترتیب برای دستیابی به هر یک از مقصدهایی که تعریف کرده‌اید هدایت خواهید شد.

جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map): استفاده از دستورات صوتی

اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید، می‌توانید دستورات صوتی را به برنامه گوگل مپ (Google Map) بدهید و به این صورت بدون نیاز به تایپ هیچ عبارتی با گوگل مپ ارتباط برقرار کنید. برای فعال سازی تعامل صوتی با گوگل مپ (Google Map) باید آیکون میکروفون موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید و سپس دستور صوتی مورد نظرتان را ارائه کنید.

معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل

برای مثال می‌توانید با بیان عبارت “Find Restaurants” از برنامه گوگل مپ (Google Map)  بخواهید تا رستوران های اطراف را برایتان نشان دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستورات صوتی قابل پشتیبانی توسط برنامه گوگل مپ (Google Map) بر روی این قسمت کلیک کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی جالب ترین ترفند های گوگل مپ (Google Map) در موبایل پرداختیم. چنانچه در مورد هر یک از ترفند های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

قیمت دوربین پشت آیفون 8 Plus

ال سی دی سامسونگ A10

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
عباس
عباس
4 سال گذشته

آیا راهنمایی صوتی دارد یا نه