شهریه تحصیل در آمریکا چقدر است ؟

شهریه تحصیل در آمریکا چقدر است ؟

چکیده : ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است، اما هزینه آن می تواند گیج کننده باشد. اگه به دنبال کسب اطلاعات در زمینه شهریه تحصیل در آمریکا هستید، با ما در این مقاله همراه باشد .

شهریه تحصیل در آمریکا چقدر است ؟

 

ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است، اما هزینه آن می تواند گیج کننده باشد. اگه به دنبال کسب اطلاعات در زمینه شهریه تحصیل در آمریکا هستید، با ما در این مقاله همراه باشد .
به عنوان یک دانشجوی بین المللی که به دنبال تحصیل در آمریکا است، ممکن است پرداخت هزینه های شهریه برای شما آسان نباشد. در حالی که سیستم آموزشی آمریکا به دلیل کیفیت بالای آن شناخته شده است، اما می تواند پیچیده هم باشد. به همین دلیل، ما اینجا هستیم تا آن را ساده کنیم. ما داده‌ها را بررسی کرده‌ایم و یک نمای کلی از هزینه‌ تحصیل در آمریکا ایجاد کرده‌ایم، با این هدف که به شما کمک کنیم در مورد آنها بیشتر بدانید، و ایده‌ای از آنچه ممکن است برای دوره خود بپردازید به شما ارائه دهیم.

شهریه تحصیل چه چیزی را پوشش می دهد؟

شهریه تحصیل در آمریکا توسط دولت محلی یا ملی تعیین نمی شود. در عوض، دانشگاه ها تصمیم می گیرند. این بدان معنی است که آنچه آنها پوشش می دهند می تواند متفاوت باشد. با این حال، معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که حداقل این موارد را پوشش دهند:

  • سخنرانی ها، سمینارها و آموزش ها
  • دسترسی به منابع دانشگاه به عنوان مثال کتابخانه ها و اتاق های کامپیوتر
  • دسترسی به امکانات و تجهیزات مرتبط با دوره به عنوان مثال آزمایشگاه ها و استودیوها

شهریه تحصیل، لوازم دانشجویی (مانند کتاب‌های درسی یا لوازم التحریر) یا هزینه‌های زندگی (مانند اجاره، سفر یا صورت‌حساب) را پوشش نمی‌دهد.

درک شهریه تحصیل

هنگام محاسبه شهریه تحصیل در آمریکا ، چندین نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. هزینه ها می توانند بسیار متفاوت باشند.

موسسه آموزشی

شهریه تحصیلی بین مؤسسات به طور قابل توجهی متفاوت است. اغلب، آنهایی که در بالاترین جدول لیگ قرار دارند، مانند رتبه بندی های برتر دانشگاه های جهانی QS، هزینه بیشتری برای دوره های خود دریافت می کنند.

موسسات دولتی در مقابل خصوصی

دانشگاه های دولتی (دولتی) معمولاً شهریه های ارزان تری در ایالات متحده نسبت به دانشگاه های خصوصی ارائه می دهند.

اگر بودجه کمی دارید، ممکن است بخواهید برای یک کالج محلی درخواست بدهید. در اینجا شما معمولا برای مدرک کاردانی به جای مدرک لیسانس تحصیل خواهید کرد. مدارک کاردانی هزینه کمتری دارند و گاهی اوقات می توان از آنها به عنوان نیمه اول دوره کارشناسی استفاده کرد.

موقعیت جغرافیایی

شهریه تحصیل در آمریکا در ایالت های ساحل غربی نسبت به ایالت های ساحل شرقی ارزان تر است. هزینه در ایالت های داخلی اغلب حتی ارزان تر است.

نوع صلاحیت

اغلب، شهریه تحصیل برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در سال از هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر است. با این حال، این می تواند متفاوت باشد.

موضوع مورد مطالعه

به خصوص در مقطع کارشناسی، بسیاری از دانشگاه های آمریکا هزینه های متفاوتی را برای موضوعات مختلف دریافت نمی کنند. با این حال، مدارک علمی اغلب بیشتر از مدرک‌های هنر یا علوم انسانی هزینه دارند. از این میان، دوره های علوم پزشکی و دامپزشکی گران ترین هستند.

طول دوره

به طور کلی، هر چه دوره شما بیشتر طول بکشد، در کل هزینه آن بیشتر خواهد بود. دوره های کارشناسی در ایالات متحده آمریکا معمولاً چهار سال هستند.

روش یادگیری

برخی از دوره ها با گزینه آموزش از راه دور ارائه می شوند که ممکن است به طور قابل توجهی ارزان تر از روش های مطالعه سنتی باشد.

در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دوره های پژوهش محور ارزان تر از دوره های تدریس شده خواهد بود.

سالهای خارج از کشور

اگر دوره شما یک سال در خارج از کشور ارائه می دهد، هزینه های تحصیل در آن سال ممکن است با سال های دیگر متفاوت باشد.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا چقدر است؟

شهریه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های ایالات متحده می تواند بین 9000 تا 70000 دلار در سال باشد.

محدوده بزرگ است و ارقام پیچیده هستند. برای گیج‌کننده‌تر شدن اوضاع، دانشگاه‌های مختلف ممکن است تصمیم بگیرند که بر اساس واحد درسی، ترم، سه ماهه یا سال هزینه کنند، و این باعث می‌شود که مقایسه آن تقریبا غیرممکن باشد.

با این حال، لازم نیست نگران باشید. در این مقاله، اعداد را در سراسر کشور بررسی کرده‌ایم تا یک راهنمای تقریبی برای گزینه‌های شما ایجاد کنیم.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مختلف آمریکا چقدر است؟

همانطور که در بالا گفته شد، هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های ایالات متحده بسیار متفاوت است.

برخی از گران ترین شهریه ها توسط موسسات با رتبه بالا و بسیار انتخابی دریافت می شود. اینها شامل آنهایی است که بخشی از گروه های نخبه مانند لیگ آیوی هستند. به عنوان مثال، هزینه ها در دانشگاه ییل در ساحل شرقی 64700 دلار در سال برای تمام دوره های آن است. در ساحل غربی، موسسه معتبر فناوری کالیفرنیا سالانه 60816 دلار آمریکا دریافت می کند.

با این حال، حتی در بین دانشگاه های برتر، گزینه های کم هزینه تر وجود دارد. سایر مؤسسات رتبه بندی شده در داخل 100 دانشگاه برتر ایالات متحده مانند دانشگاه ایالتی اوهایو (39650 دلار در سال) و دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (40612 دلار آمریکا) نسبتاً ارزان هستند.

با این وجود، این دانشگاه ها کم هزینه ترین دانشگاه های ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی نیستند. هزینه های کمتری را می توان در تعداد زیادی از موسسات یافت، که برخی از ارزان ترین آنها از جمله دانشگاه ایالتی جنوب غربی مینه سوتا (10304 دلار در سال) و دانشگاه نیومکزیکو شرقی (9261 دلار آمریکا) هستند. اگرچه ممکن است این دانشگاه‌ها معروف‌ترین دانشگاه‌ها نباشند، اما به شما این امکان را می‌دهند که مدرک خود را دریافت کنید و هزینه‌های خود را به حداقل برسانید.

با این حال، یک نکته مهم در مورد شهریه دانشگاه های آمریکا این است که ارقام اعلام شده می تواند به طور قابل توجهی بالاتر از رقمی باشد که انتظار می رود پرداخت کنید. بسیاری از دانشگاه ها و ایالت ها به دانشجویان خود کمک های مالی ارائه می کنند که می تواند هزینه های تحصیل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از آنجایی که این پشتیبانی بسیار متفاوت است، عاقلانه است که به آنچه ممکن است بتوانید در دانشگاه های مورد علاقه خود دریافت کنید، بررسی کنید.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی برای دوره های مختلف در آمریکا چقدر است؟

موضوعی که برای تحصیل انتخاب می ‌کنید می ‌تواند بر میزان شهریه‌ای که به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در آمریکا پرداخت می‌کنید، تأثیر بگذارد. با این حال، در بسیاری از موارد، چنین نخواهد شد.

بخش بزرگی از دانشگاه های آمریکا هزینه های یکسانی را برای تمام دوره های کارشناسی خود دریافت می کنند. به عنوان مثال، اگر شما در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل می کنید، همان هزینه ای را پرداخت می کنید که در رشته اقتصاد تحصیل می کنید: 58620 دلار آمریکا. به طور مشابه، شما می توانید یک مدرک علوم بهداشتی را در دانشگاه استونی بروک نیویورک با 26860 دلار آمریکا یا یک رشته مدیریت بازرگانی را با همین قیمت دنبال کنید.

البته، در حالی که این یک رویه رایج است، اما مورد قبول همه دانشگاه ها نیست.

شهریه تحصیلات تکمیلی در آمریکا چقدر است؟

شهریه تحصیل در آمریکا در تحصیلات تکمیلی بین المللی در دانشگاه های ایالات متحده بسیار متفاوت است. ارزان ترین دوره ها می توانند حدود 9000 دلار در سال هزینه داشته باشند و گران ترین آنها بیش از 100000 دلار هزینه دارند.

همانطور که در مقطع کارشناسی، شما می توانید انتظار داشته باشید که بالاترین هزینه ها را در دانشگاه های دارای رتبه بالا بپردازید. با این حال، بر خلاف سطح کارشناسی، هزینه های تحصیلات تکمیلی اغلب بسته به موضوعی که در حال تحصیل هستید متفاوت است.

به عنوان مثال، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران در دانشگاه میشیگان برای شما 29492 دلار هزینه دارد. در مقایسه، هزینه کارشناسی ارشد در پایداری و توسعه تنها 26491 دلار آمریکا خواهد بود.

تفاوت های مشابهی را می توان در موسسات کمتر معروف مشاهده کرد. کارشناسی ارشد حسابداری در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی با شهریه 23323 دلار آمریکا همراه است. هزینه معادل برای علوم کامپیوتر 19557 دلار آمریکا و برای ارتباطات 16007 دلار آمریکا است.

در نهایت، ساده ترین راه برای اطمینان از میزان پرداخت شهریه در مقطع کارشناسی ارشد در ایالات متحده این است که به دنبال جزئیات خاص دوره های مورد علاقه خود باشید. درست مانند مقطع کارشناسی، این اطلاعات را می توان از طریق وب سایت های دانشگاه، دفترچه ها و آدرس های تماس پیدا کرد.

چگونه می توانم شهریه تحصیل در آمریکا خود را پرداخت کنم؟

هزینه تحصیل در آمریکا به طور مستقیم به دانشگاه پرداخت می شود. موسسات مختلف ساختارهای پرداخت متفاوتی دارند، بنابراین ممکن است از شما خواسته شود که سالانه، هر ترم یا سه ماهه پرداخت کنید. قبل از درخواست، الزامات دانشگاه انتخابی خود را بررسی کنید.

آیا باید هزینه دیگری پرداخت کنم؟

این یک احتمال است. بسیاری از دانشگاه های آمریکا علاوه بر هزینه های تحصیلی، هزینه های دیگری نیز برای دانشجویان در نظر می گیرند. این هزینه ها ممکن است به سمت هزینه چیزهایی مانند خدمات دانشجویی، اتحادیه ها، یا مدیریت دوره باشد. سطح چنین هزینه هایی متفاوت است، بنابراین مهم است که آنها را با دانشگاه آینده خود بررسی کنید.

البته، برای سهولت کار، بسیاری از دانشگاه ها بورسیه تحصیلی و فرصت های مالی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. ارزش آن را دارد که ببینید آیا موردی وجود دارد که برای شما مناسب باشد یا خیر.

اکنون که همه چیزهایی را که باید در مورد شهریه تحصیل بدانید را خوانده اید، چرا در مورد روند درخواست ویزای تحصیلی آمریکا اطلاعاتی کسب نکنید؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در آمریکا با موسسه اعزام دانشجو studyunique تماس گرفته و از مشاوره رایگان مشاورین خبره آن بهره مند گردید .

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments