آموزش تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در اندروید

آموزش تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی

هم اکنون اپلیکیشن‌های متعددی توسط برنامه‌نویسان مختلف برای سیستم عامل اندروید نوشته شده و می‌شود. تنوع و گستردگی اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید از جمله نقاط قوت آن به شمار می‌رود. هم اکنون اگر سری به گوگل پلی استور (Google Play Store) دستگاه خود بزنید، متوجه خواهید شد که تعداد زیادی اپلیکیشن پیام‌رسان با قابلیت‌ها و ظاهر متنوع برای سیستم عامل اندروید ارائه شده‌اند. شما می‌توانید با دانلود این اپلیکیشن‌ها نسبت به تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض دستگاه خود وارد عمل شوید. با موبایل کمک همراه باشید تا چگونگی تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان در دستگاه‌های اندرویدی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

همانطور که اشاره داشتیم، هم اکنون اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متنوعی وجود دارند که می‌توانند در دستگاه اندرویدی شما جایگزین اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض موجود شوند. سیستم عامل اندروید این اجازه را می‌دهد که کاربران نسبت به تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان دستگاه خود وارد عمل شوند. به منظور انجام این عمل و تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان در دستگاه اندرویدی خود مراحل زیر را طی کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در کرج

تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی

در ابتدا و پیش از انجام هر کاری باید نسبت به دانلود یک اپلیکیشن ثانویه یا اصطلاحا سوم شخص به منظور جایگزین کردن با اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض دستگاه خود وارد عمل شوید. تنوع اپلیکیشن‌های پیام‌رسان عرضه شده برای سیستم عامل اندروید بسیار زیاد است، اما برخی از این اپلیکیشن‌ها نسبت به سایر موارد شناخته‌ شده‌تر و محبوب‌تر هستند. به عنوان مثال اپلیکیشن‌هایی نظیر اپلیکیشن Go SMS Pro، Tetra SMS، TextPlus و… از جمله این اپلیکیشن‌ها به شمار می‌روند. ما در این مقاله قصد داریم که اپلیکیشن Textra SMS را جایگزین اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض دستگاه اندرویدی خود کنیم.

آموزش تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی

ابتدا وارد گوگل پلی استور دستگاه اندرویدی خود شده و سپس نام اپلیکیشن مورد نظرتان را جستجو کنید. پس از یافتن اپلیکیشن مورد نظر آن را دانلود نموده و در دستگاهتان نصب نمایید. حال از گوگل پلی استور خارج شوید.

آموزش تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی

وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شوید.

آموزش تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات سامسونگ تهران

حال در لیست ارائه شده، گزینه More را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که ما به دنبال بخش Default SMS App هستیم. این بخش ممکن است در دستگاه‌های اندرویدی مختلف با توجه به نسخه سیستم عامل نصب شده بر روی آن‌ها و رابط کاربری اختصاصی کمپانی تولید کننده محصول در مسیرهای مختلفی موجود باشد. اگر تمایل دارید که مسیر دقیق تعیین اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در دستگاه اندرویدی خود را بدانید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها یاری بخواهید.

آموزش تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی

پس از یافتن گزینه Default SMS App، آن را انتخاب کنید.

آموزش تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی

با انتخاب این گزینه پنجره پاپ‌آپی نمایان می‌شود که در آن لیست اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نصب شده بر روی دستگاهتان نمایش داده می‌شود. نام اپلیکیشن مورد نظرتان را انتخاب کنید تا فرآیند تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض دستگاه انجام شده و اپلیکیشن مد نظرتان به عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض دستگاه تعیین شود. همانطور که در تصور فوق مشاهده می‌کنید، ما اپلیکیشن Textra SMS را انتخاب کرده‌ایم.

آموزش تغییر اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض در دستگاه‌های اندرویدی

بیشتر بخوانید:  تعمیر تاچ ال سی دی

حال هر زمان که پیامک جدیدی برایتان ارسال شده و یا قصد ارسال یک پیامک جدید را داشته باشید به طور پیش‌فرض اپلیکیشن پیام‌رسان مورد نظرتان اجرا می‌شود. چنانچه طی انجام هر یک از مراحل شرح داده شده با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها یاری بخواهید.

آموزش ویدئویی تغییر اپلیکیشن پیام رسان پیش فرض در اندروید

بیشتر بخوانید: 

خرید موبایل

خرید قطعات موبایل

قطعات گوشی iPhone 6

قطعات گوشی سامسونگ A7 2018

تعمیرات موبایل

منبع wikihow

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس
ناشناس
1 سال گذشته

سلام وقت بخیر
من زبان گوشیم فارسی هستش اما زبان پیام رسان انگلیسی شده،میتونم پیامک فارسی ارسال یا دریافت کنم اما برنامه پیام رسان خودش انگلیسی شده،تنظیمات پیام رفتم زبان فارسی هستش،نمیدونم مشکل از کجاست.
لطفا راهنمایی کنید . با تشکر