معرفی روش های آنروت گوشی و تبلت اندرویدی یا آنروت اندروید

آنروت گوشی و تبلت اندرویدی

روش های مختلفی وجود داشته که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دستگاه اندرویدی روت شده خود را به نوعی آنروت (Uroot) نمایید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش های آنروت گوشی و تبلت اندرویدی بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با آنروت گوشی و تبلت اندرویدی

روت کردن گوشی و تبلت‌های اندرویدی منجر می‌شود تا شما بتوانید به عنوان یک کاربر تسلط بیشتری بر روی وضعیت عملکرد دستگاه و تنظیمات آن داشته باشید. هنگامی که یک گوشی اندرویدی را روت کنید، قادر به نصب اپلیکیشن‌هایی در آن می‌شوید که ضمن دسترسی به فایل‌های ریشه‌ای سیستم عامل، تغییرات جالب توجهی را در دستگاه ایجاد می‌کنند. در یک جمله می‌توان گفت که روت کردن دستگاه منجر به افزایش کیفیت استفاده از گوشی و شخصی‌سازی بیشتر آن می‌شود. اما متاسفانه روت کردن تبلت و گوشی های اندرویدی نقاط منفی را هم به همراه دارد!

به عنوان مثال گوشی اندرویدی که روت شود دیگر تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد! به بیان دیگر روت کردن دستگاه منجر به ابطال گارانتی آن می‌شود. همچنین برخی از کاربران دید چندان مثبتی نسبت به روت بودن گوشی های هوشمند ندارند! از اینرو اگر کوشی شما روت شده باشد و قصد داشته باشید که آن را به عنوان یک گوشی دست دوم به فردی این چنینی بفروشید، احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد. برای رفع این مشکلات و بسیاری دیگر مشکلات احتمالی باید گوشی اندرویدی یا تبلت خود را آنروت کنید! آنروت گوشی و تبلت اندرویدی به این معناست که تمام تنظیمات آن به حالت پیشین باز گردانده می‌شوند و به نوعی حداقل یک کاربر معمولی با بررسی دستگاه متوجه روت شده بودن آن نخواهد شد.

اما چه روش هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم گوشی یا تبلت اندرویدی روت شده خود را آنروت کنیم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش های آنروت گوشی و تبلت اندرویدی بپردازیم. بدین منظور 4 روش مختلف را خدمت شما عزیزان شرح می‌دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آنلاین موبایل

آنروت گوشی با برنامه SuperSU

برنامه SuperSU یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربرترین برنامه‌هایی است که افراد به منظور آنروت گوشی و تبلت اندرویدی خود از آن استفاده می‌کنند. البته این برنامه شامل قابلیت‌های متعددی می‌شود و آنروت گوشی یا تبلت تنها بخشی از قابلیت‌های آن است. نحوه انجام این عمل هم بسیار است و بدون شک شما به راحتی قادر به انجام آن خواهید بود. ابتدا برنامه SuperUS را اجرا کنید و سپس به تب تنظیمات یا Settings آن مراجعه نمایید. در این بخش گزینه‌ای تحت عنوان “Full Unroot” وجود دارد که با کلیک بر روی آن دستور آنروت گوشی یا تبلت اندرویدی صادر می‌شود. چند مرحله ساده هم باید پس از انتخاب این گزینه طی شوند و نهایتا دستگاه اندرویدی شما به حالت قبل از روت بازگردانده خواهد شد یا اصطلاحا آنروت می‌شود.

آنروت گوشی و تبلت اندرویدی

آنروت گوشی با برنامه فایل منیجر (File Manager)

با استفاده از برنامه‌های مدیریت فایل یا همان فایل منیجر (File Manager) هم می‌توانید به صورت تئوری، گوشی یا تبلت اندرویدی خود را آنروت نمایید. هنگامی که شما گوشی یا تبلت خود را روت می‌کنید، گذشته از تغییرات سیستمی و ریشه‌ای، فایل‌های خاصی به آن اضافه می‌شوند. با حذف این فایل‌ها که کاربران با مشاهده آن‌ها متوجه روت بودن دستگاه می‌شوند، می‌توانید به طور تئوری دستگاهتان را آنروت نمایید. بدین منظور نیازمند استفاده از یک برنامه فایل منیجر نظیر ES File Manager و غیره خواهید بود. برای آنروت گوشی و تبلت اندرویدی خود از طریق برنامه فایل منیجر مراحل زیر را طی کنید:

آنروت گوشی و تبلت اندرویدی

  • ابتدا وارد بخشی از حافظه دستگاه شوید که پوشه‌های اصلی در آن ذخیره شده‌اند. سپس به دنبال پوشه System باشید و وارد پوشه آن شوید. به بخش با عنوان bin مراجعه کنید. فایل‌های busybox و su را از این بخش حذف نمایید. این احتمال وجود دارد که این فایل‌های نام برده شده را در مسیری که اشاره شد یافته نشوند. اگر این چنین شد، مراحل زیر را طی کنید.
  • به پوشه System مراجعه کنید. پوشه xbin را انتخاب کنید و به دنبال دو فایل busybox و su باشید و آن‌ها را حذف کنید.
  • دو قدم دوم به پوشه System و سپس app مراجعه کنید و فایل superuser,apk را حذف کنید.

پس از انجام مراحل فوق و حذف دستی فایل‌های نام برده شده، دستگاه اندرویدی خود را ریستارت کنید. به این صورت شما از نظر تئوری گوشی یا تبلت اندرویدی خود را آنروت کرده‌اید و تقریبا هیچ فرد عادی قادر به تشخیص روت شده بودن گوشی شما نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ در محل

آنروت گوشی یا نصب به روز رسانی OTA

به روز رسانی سیستم عامل دستگاه از طریق آپدیت‌هایی که به صورت OTA برای گوشی یا تبلت ارائه می‌شوند هم می‌تواند یکی از بهترین روش های موجود به منظور آنروت گوشی و تبلت اندرویدی باشد. اگر گوشی یا تبلت شما روت شده است و حال یک به روز رسانی را به صورت OTA دریافت کرده و در دسترس دارید، کافیست که آن را دانلود و بر روی دستگاه نصب کنید تا به این صورت گوشی یا تبلت شما آنروت شود. شما حتی با نصب دستی به روز رسانی‌های رسمی که برای دستگاهتان منتشر شده‌اند هم می‌توانید آن را آنروت کنید. دقت کنید که اگر قصد استفاده از این روش به منظور آنروت گوشی و تبلت اندرویدی خود را دارید، باید حتما استاک ریکاوری دستگاه بر روی آن نصب باشد. در غیر این صورت آپدیت OTA رسمی برای دستگاهتان قابل دریافت نخواهد بود.

آنروت گوشی و تبلت اندرویدی

آنروت گوشی از طریق نصب استاک فرمور

یکی دیگر از روش های کاربردی و بسیار عالی که با استفاده از آن می‌توانید تبلت یا گوشی اندرویدی خود را آنروت کنید مربوط به نصب مجدد فرمور اورجینال یا اصطلاحا استاک فرمور (Stock Firmware) دستگاه می‌شود. در نظر داشته باشید که نحوه نصب استاک فرمور در تبلت و گوشی‌های اندرویدی مختلف به شیوه‌های کاملا متفاوتی انجام می‌شود، بنابراین نمی‌توانیم یک راهنمای مشخص برای تمام آن‌ها ارائه کنیم. برای استفاده از این روش عموما باید فایل‌های فرمور استاک دستگاه دانلود شوند و سپس از طریق USB Debugging و شاید هم دانلود نرم افزارهای کامپیوتری قادر به نصب استاک فرمور خواهید بود. اگر تمایل دارید که از این روش به منظور آنروت گوشی و تبلت اندرویدی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که تماسی با کارشناسان موبایل کمک داشته باشید و از آن‌ها راهنمایی دقیقی در مورد نحوه انجام این کار در گوشی خود بخواهید.

آنروت گوشی و تبلت اندرویدی

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی J7 Pro

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های آنروت گوشی و تبلت اندرویدی پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

قیمت باتری iPhone XS Max

قیمت تاچ ال سی دی Samsung S6 Edge

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments