بررسی و دانلود برنامه تلگرام ایکس X ؛ جایگزین جالب تلگرام

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) یک پیام رسان امن و سریع است که مطابق با پیام رسان محبوب و پرطرفدار تلگرام ساخته شده و قابلیت هایی مشابه با آن را ارائه می‌کند. با این وجود از سرعت بالاتری نسبت به تلگرام برخوردار بوده و شامل قابلیت ها و امکانات پیشرفته تری می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) پرداخته و لینک دانلود آن را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن تلگرام ایکس یا Telegram X

نسخه های غیر رسمی بسیاری از تلگرام با قابلیت های پیشرفته تر منتشر شده‌اند. با این وجود اکثر این نسخه های غیر رسمی شامل تبلیغات درون برنامه‌ای آزار دهنده می‌شوند و یا به صورت ناخواسته شما را در کانال های مختلف عضو می‌کنند. نسخه های غیر رسمی تلگرام معمولا از امنیت پایینی برخوردار هستند و مدیر عامل تلگرام همواره بر روی عدم استفاده از این نسخه های غیر رسمی تاکید داشته است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

با این وجود اخیرا اپلیکیشنی با نام تلگرام ایکس (Telegram X) عرضه شده که نسخه غیر رسمی تلگرام با قابلیت ها و امکانات پیشرفته تر محسوب می‌شود و مورد تایید تلگرام بوده و همانند تلگرام از امنیت بالایی برخوردار است. بنابراین کاربران می‌توانند بدون هیچ نگرانی از این اپلیکیشن استفاده کنند. اپلیکیشن Telegram X (تلگرام ایکس) در ابتدا با نام چلگرام (Challegram) به صورت آزمایشی برای سیستم عامل آی او اس منتشر شد و پس از مدتی با انتشار نسخه اندرویدی این اپلیکیشن، نام آن به تلگرام ایکس تغییر یافت.

در ادامه این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی دقیق برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) بپردازیم. به منظور دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از آیکون ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با اپلیکیشن تلگرام ایکس (Telegram X) سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

هزینه و سازگاری برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) به صورت کاملا رایگان عرضه شده و این موضوع یکی از نقاط قوت برنامه محسوب می‌شود. تمامی قابلیت ها و امکانات ارائه شده توسط این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان قابل استفاده هستند و کاربران برای استفاده از این قابلیت ها نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت. همچنین برنامه Telegram X (تلگرام ایکس) شامل تبلیغات درون برنامه‌ای هم نمی‌شود. خوشبختانه برنامه مذکور با دستگاه های اندرویدی و آی او اسی سازگاری دارد و برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده است.

تجربه و رابط کاربری برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) را نسبت به نسخه اصلی تلگرام متمایز می‌سازد، بهبود رابط کاربری آن است. به طور قطع پس از استفاده از اپلیکیشن تلگرام ایکس (Telegram X) متوجه سرعت بالا و روان تر بودن رابط کاربری آن نسبت به نسخه اصلی تلگرام خواهید شد. علاوه بر بهبود رابط کاربری، سرعت دریافت و ارسال فایل ها هم در این برنامه افزایش یافته است. از دیگر تغییرات اعمال شده در رابط کاربری این برنامه می‌توان به افزایش اندازه کادر پیام جهت خوانایی بهتر و حذف گزینه Mute و Unmute موجود در قسمت انتهایی صفحات کانال ها اشاره کرد.

پس از اجرای برنامه Telegram X (تلگرام ایکس) و وارد کردن شماره تلفن خود به محیط اصلی برنامه منتقل می‌شوید. یکی از اصلی ترین تفاوت های برنامه تلگرام ایکس نسبت به نسخه اصلی تلگرام مربوط به دسته بندی گفتگوها و تماس ها می‌شود. لیست گفتگوها و تماس ها در این برنامه در دسته بندی ها و یا تب های جداگانه قابل دسترسی هستند. همچنین شما می‌توانید در صفحه اصلی با کشیدن انگشت خود به سمت چپ صفحه وارد لیست تماس ها شوید.

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

پیش نمایش چت ها از دیگر قابلیت های ارائه شده توسط برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) به شمار می‌رود. این موضوع بدان معناست که شما می‌توانید در صفحه گفتگوها با لمس طولانی گفتگو مورد نظر خود به پیش نماس آن دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید بدون باز کردن صفحه چت، از محتوای پیام مورد نظر مطلع شوید. همچنین با لمس طولانی گفتگو مورد نظر به قابلیت های نظیر حذف، پین و یا بی صدا کردن نیز دسترسی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات اپل در تهران

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

در نسخه تلگرام اصلی با کشیدن پیام به سمت چپ امکان پاسخ دادن و یا Reply کردن فراهم می‌شود. علاوه بر امکان استفاده از این قابلیت در برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) شما می‌توانید با کشیدن پیام به سمت راست آن را فوروارد کرده و به اشتراک بگذارید.

در برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) فایل های به اشتراک گذاشته شده در گروه ها، کانال ها و همچنین گفتگوهای دو نفره در دسته بندی های جداگانه قابل دسترسی هستند. بدین معنی که شما می‌توانید تصاویر، اسناد، ویدیوها و سایر فایل های به اشتراک گذاشته شده را در دسته بندی های مربوط به خود مشاهده کنید. همچنین با تغییر منوی ارسال فایل در برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) قادر به ارسال آسان تر و راحت تر فایل های مورد نظر خود نسبت به نسخه اصلی تلگرام خواهید بود.

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

یکی دیگر از قابلیت های برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) مربوط به پخش ویدیو به صورت پاپ آپ و یا شناور می‌شود. بدین ترتیب حتی در صورت خروج از صفحه مورد نظر پخش ویدیو قطع نخواهد شد و به صورت شناور قابل مشاهده خواهد بود و شما می‌توانید همزمان با تماشای ویدیو به چت کردن و یا مطالعه مطالب کانال ها بپردازید. طراحی موزیک پلیر برنامه مذکور هم نسبت به نسخه اصلی تلگرام کمی متفاوت بوده و امکان پخش موسیقی در هنگام دانلود آن از دیگر قابلیت های برنامه Telegram X (تلگرام ایکس) به شمار می‌رود.

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

 بیشتر بخوانید: ادرس نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ شرق تهران  

ویژگی های جانبی برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) به گونه‌ای طراحی شده تا مصرف باتری کمتری داشته باشید. بنابراین این برنامه برای آن دسته از افرادی که همواره با مشکل اتمام سریع شارژ باتری مواجه هستند، می‌تواند کاربردی باشد. همچنین این برنامه قابلیت Night Mode و یا حالت شب را هم شامل می‌شود. این قابلیت به صورت پیش فرض در برنامه فعال است. به منظور غیر فعال سازی قابلیت مذکور آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت چپ صفحه اصلی برنامه را لمس کنید. سپس با لمس اسلایدر گزینه Night Mode در منوی برنامه می‌توانید نسبت به فعال و یا غیر فعال سازی حالت شب اقدام نمایید.

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) امکان حذف حاشیه و کادر دور پیام ها و تصاویر را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است. بدین منظور تنها کافیست تا اسلایدر گزینه Bubble Mode را در حالت غیر فعال قرار دهید. منوی برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) شامل بخشی تحت عنوان Saved Message هم می‌شود که با مراجعه به این بخش به فضای ذخیره سازی خود دسترسی خواهید داشت. تمامی اطلاعات ذخیره شده در این بخش از جمله پیام ها، فایل های چند رسانه‌ای و غیره در دسته بندی جداگانه قابل مشاهده هستند. بنابراین دسترسی به اطلاعات مورد نظر آسان تر خواهد بود.

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

همانند نسخه اصلی تلگرام با مراجعه به بخش Settings می‌توانید به تنظیمات اعلان ها، داده ها و فضای ذخیره سازی، امنیت، تم و مدیریت استیکرها دسترسی داشته باشید. در هر یک از این بخش ها با انتخاب گزینه Advanced تنظیمات پیشرفته تری قابل مشاهده خواهد بود. با این وجود متاسفانه تغییر زبان در برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) امکان پذیر نیست که این موضوع را می‌توان یکی از نقاط ضعف آن دانست. همچنین این برنامه از قابلیت استفاده همزمان از چندین اکانت پشتیبانی نمی‌کند و شما می‌توانید تنها یک اکانت فعال داشته باشید.

برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

بیشتر بخوانید: تعویض باتری ایفون و اندروید

ایده و وجه تمایز برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) نسبت به سایر اپلیکیشن های مشابه

از آنجایی که نسخه های غیر رسمی متعددی برای تلگرام عرضه شده، برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) را نمی‌توان‌ یک ایده نو دانست. با این وجود قابلیت های نظیر پخش شناور ویدیوها، پیش نمایش چت، دسته بندی فایل های اشتراک گذاشته شده، بهینه سازی مصرف باتری، حذف کادر دور پیام، رابط کاربری روان، ارسال و دریافت سریع تر اطلاعات از قابلیت هایی هستند که این  برنامه را نسبت به سایر اپلیکیشن های مشابه متمایز می‌سازند.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) پرداختیم. این برنامه مورد تایید تلگرام بوده و این امکان وجود دارد که در آینده جایگزین تلگرام اصلی شود. بنابراین اگر به دنبال نسخه غیر رسمی تلگرام با امینت بالا و قابلیت های پیشرفته تر هستید، تلگرام ایکس جایگزینی مناسبی به شمار می‌رود. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان منتشر شده و با دو سیستم عامل اندروید و آی او اس سازگاری دارد. به منظور دانلود برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) از آیکون های ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با برنامه مذکور سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

نقاط قوت:

  • رابط کاربری سریع و روان
  • پیش نمایش چت ها
  • امکان پخش ویدیو به صورت پاپ آپ یا شناور
  • مصرف بهینه باتری
  • امکان حذف کادر و حاشیه دور پیام ها
  • امکان اشتراک گذاری و پاسخ دادن به پیام ها با کشیدن آن‌ها به سمت راست و چپ صفحه
  • دسته بندی لیست گفتگوها و تماس ها
  • دسته بندی فایل های به اشتراک گذاشته شده در کانال ها، گروه ها و گفتگو ها
  • سرعت بالا ارسال و دریافت اطلاعات

نقاط ضعف:

  • عدم امکان تغییر زبان برنامه
  • عدم امکان استفاده همزمان از چندین اکانت

بیشتر بخوانید:

قطعات آیفون 8 Plus

دوربین جلو آیفون XS Max

قیمت دوربین پشت آیفون 11 Pro

تعمیرات موبایل

Telegram X
نام Telegram X
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Telegram LLC
برچسب‌ها: برنامه Telegram X

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
فرهاد
فرهاد
2 سال گذشته

اتفاقا تلگرام ایکس نامحدود میتونی اکانت اد کنی شما تو نقاط ضعف نوشتی !!!

amir
amir
4 سال گذشته

سلام خسته نباشین
من ۲روزه تلگرام ایکس من بالا نمیاد من دوتا گوشی دارم تو یکیش مشکلی نداره ولی این گوشیم هرچی اکانت هس اصلا میرم داخل برنامه پرت میشه بیرون

دانا نورایی
دانا نورایی
5 سال گذشته

سلام..خسته نباشید..ممنون از توضیحاتتون و همچین از سایت خوبتون…عذر میخوام من الان هم تلگرام و هم موبوگرام و هم تلگرام ایکس رو دارم..الان اگر تلگرام اصلی رو از گوشی پاک کنم، در کارکرد تلگرام ایکس مشکلی پیش خواهد اومد؟

و یک سوال دیگه…عذر میخوام …من هرچی فیلم یا عکس یا فایلی در تلگرام ایکس دانلود میکنم، در پوشه Telegram گوشیم، فایل هایی که دانلود کردن نیستن!!!!در صورتی که با تلگرام یا موبوگرام این فایل ها رو دانلود میکنم، در اون پوشه وجود دارند…چیکار باید کنم؟

Bahar
Bahar
6 سال گذشته

ببخشید یه سوال واقعا به کمک نیاز دارم فایل رو داخل تلگرام ایکس باز میکنم مثل موزیک عکس ….
ولی بعد چند ساعت به صورت خودکار پاک میشه
واقعا از تلگرام ایکس راضیم ولی این یه مشکل دیوونم کرده اگه میشه جواب رو به ایمیلم ارسال کنین واقعا به کمکتون نیاز دارم