یک شرکت تامین کننده تجهیزات شبکه و سرور خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

هنگامی که قصد به‌کارگیری یک شبکه کامپیوتری را دارید باید به الزامات مختلفی توجه کنید تا بتوانید شبکه‌ای پایدار و قابل استفاده در اختیار داشته باشید. به بیان دقیق‌تر، شبکه‌های سازمانی مدرن بر مبنای نقشه راه دقیقی طراحی می‌شوند تا هر زمان شبکه با مشکلی روبرو شد یا نیاز بود تا بزرگ‌تر شود، مشکلی از این بابت به وجود نیاید. با این‌حال، یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت کنید خرید تجهیزاتی با کیفیت، مرغوب و با گارانتی معتبر از شرکت‌های فعال در این زمینه است. به بیان دقیق‌‌تر، قبل از آن‌که به سراغ خرید تجهیزات شبکه بروید، ابتدا باید ابعاد و عملکرد شرکتی که قصد تامین تجهیزات شبکه از آن‌را دارید بررسی کنید. در این مقاله با ویژگی‌های یک شرکت تامین‌کننده تجهیزات شبکه خوب آشنا می‌شویم.

 

کالای با کیفیت همراه با گارانتی معتبر

ارائه کالای با کیفیت و معتبر از مهم‌ترین نکاتی است که تامین‌کنندگان کالا و به ویژه خریداران با آن روبرو هستند. این موضوع زمانی حائز اهمیت می‌شود که مشتریان به‌شکل مستقیم به تولید‌کننده تجهیزات دسترسی ندارند و مجبور هستند به سراغ نمایندگی‌ها یا فروشندگان ثالث بروند. به همین دلیل، ارائه گارانتی معتبر پس از فروش تجهیزات، ارائه خدمات پس از فروش و تامین تجهیزات اصل به ویژه در ارتباط با سوییچ‌ها، ذخیره‌سازهای تحت شبکه و سرورها از مهم‌ترین وظایف شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات است. با توجه به اهمیت گارانتی پس از فروش و تامین قطعات و ارائه خدمات پشتیبانی، همواره پیشنهاد می‌شود تجهیزات مهم شبکه، مثل سرورها، سوییچ‌ها و ذخیره‌سازها از شرکت‌های معتبر خریداری شود. بنابراین در هنگام خرید تجهیزات شبکه ابتدا تحقیقی در ارتباط با تامین‌کننده‌ای که قصد خرید محصولات از آن‌را دارید انجام دهید.

ارائه راه‌حل‌های تخصصی شبکه

شبکه‌های کامپیوتری قبل از نصب و اجرا ابتدا باید ارزیابی شوند. ارزیابی به این معنا که نیازهای مشتری در خصوص نوع سرویس‌ها، سرورها و تجهیزات به دقت بررسی و ارزیابی شده و مطابق با بودجه مشتری و نیازهای او راهکار متناسب ارائه شود. آمارها نشان می‌دهند بیشتر مشکلاتی که سازمان‌ها با آن دست به گریبان هستند به دلیل عدم تحقیق و بررسی در زمان خرید تجهیزات شبکه به وجود می آیند. علاوه بر این، افراد غیر متخصص اقدام به خرید تجهیزات شبکه کرده و بدتر آن‌که افرادی با حداقل سطح دانش فرایند پیاده‌سازی شبکه را بر عهده می‌گیرند. همین مسئله باعث می‌شود تا مشکلاتی مثل کندی سرعت ارتباطات در شبکه، نرخ بالای Packet Loss ، حمله‌های بدافزاری و از کار افتادن سرور به دلایل مختلف به وجود آید. بر مبنای دلایلی که به آن‌ها اشاره کردیم، یکی دیگر از وظایف مهم یک تامین کننده خوب تجهیزات شبکه و سرور، ارزیابی نیازمندی‌های مشتریان است. به‌طور مثال، کارشناسان فروش شرکت باید از مشتری سوال کنند که قصد پیاده‌سازی چه نوع شبکه‌ای را دارد و بر مبنای اطلاعات مشتریان به او پیشنهاد دهند که یک شبکه وایرلس یا یک شبکه کابلی پاسخ‌گوی نیازهای آن‌ها خواهد بود.

مشاوره در هنگام خرید تجهیزات

مشاوره در هنگام خرید تجهیزات

به‌طور معمول، تامین‌کنندگان حرفه‌ای تجهیزات شبکه و سرور به مشتریان خود مشاوره‌های تخصصی می‌دهند. این مشاوره‌ها در زمینه خرید، نصب و راه‌اندازی بسته‌های امنیتی تحت شبکه، مشاوره در خرید انواع تجهیزات شبکه متناسب با نیاز مشتری، مشاوره درخرید سرور متناسب با سرویس و نیاز مشتری، مشاوره در اجرای شبکه‌های وایرلس، مشاوره در اجرای شبکه‌های کابلی، مشاوره در خصوص طراحی زیرساخت شبکه و دیتاسنتر و مشاوره در خصوص بهبود امنیت شبکه و راه‌حل‌های فعلی می‌شود.

پشتیبانی از مشتریان

به‌طور کلی، شرکت‌های فعال در زمینه فروش محصولات شبکه در زمینه پیاده‌سازی شبکه نیز به فعالیت اشتغال دارند و مهم‌تر آن‌که از مشتریان خود پشتیبانی فنی و علمی به عمل می‌آورند. خدمات پشتیبانی شبکه به فرایند تعمیر و نگهداری سامانه‌های کامپیوتری در شبکه‌، سرویس دوره‌ای سخت‌افزارها و سرورهای یک سازمان و نظارت و بررسی مشکلات شبکه و پیش‌بینی مشکلات احتمالی که در شبکه ممکن است به وجود آید اشاره دارد. پشتیبانی شبکه یکی از مباحث مهمی است که مورد توجه همه شرکت‌ها قرار دارد، زیرا شبکه‌های کامپیوتری تنها زیرساخت ارتباطی کسب‌و‌کارها هستند و درصورت بروز مشکل در ارتباطات شبکه، تجهیزات شبکه، سرور و سیستم‌های تحت شبکه، بهره‌وری کاهش و سطح درآمدهای شرکت روبه افول می‌نهد. پشتیبانی از شبکه به سرویس‌های متنوعی اشاره دارد که متناسب با نیازهای مشتریان است. هزینه‌های پشتیبانی شبکه باید مقرون به صرفه باشند و هزینه جانبی زیادی به شرکت‌ها وارد نکنند.

ارایه همه تجهیزات موردنیاز مشتری

به‌طور معمول، هنگامی که قصد خرید تجهیزات شبکه را دارید دوست دارید به سراغ تامین‌کنندگانی بروید که همه یا بیشتر تجهیزات موردنیاز را داشته باشند. خرید تجهیزات از یک فروشنده واحد مزایای زیادی به همراه دارد. اول آن‌که اطمینان حاصل می‌کنید که همه محصولات اصل هستند، دوم آن‌که مطمئن می‌شوید که شرکت پشتیبانی خوبی از شما به عمل می‌آورد و سوم آن‌که در صورت امکان قادر هستید محصولات متعلق به یک برند را خریداری کنید. ترکیب این عوامل کمک می‌کنند تا بتوانید شبکه‌ای پایدار را بر مبنای محصولات یک شرکت واحد پیاد‌ه‌سازی کنید. البته باید به این نکته دقت کنید که برخی تامین‌کنندگان در زمینه تجهیزات پسیو و برخی دیگر در زمینه تجهیزات اکتیو فعالیت می‌کنند و به‌طور معمول؛ به ندرت پیش می‌آید که شرکتی در هر دو حوزه حضور فعال و گسترده‌ای داشته باشد.

وجود پرسنل مجرب در مجموعه

در یک شرکت تامین‌کننده تجهیزات شبکه، پرسنلی با دانش فنی بالا مشغول به فعالیت هستند که دانش کافی در ارتباط با محصولات یا مشکلات احتمالی که ممکن است برای تجهیزات به وجود آید را دارند. به‌طور مثال، ممکن است سوییچی را خریداری کرده باشید که ویژگی‌های فنی‌ آن جدید باشد و اطلاعی در مورد آن نداشته باشید. در چنین شرایطی است که پرسنل مجرب شرکت به شما در استفاده صحیح از تجهیزات کمک می‌کنند.

نصب و راه‌اندازی

نصب و راه‌اندازی

در نهایت، یک شرکت تامین‌کننده تجهیزات شبکه و سرور مانند شرکت نتسا netssa.net باید بتواند در صورت نیاز و در‌خواست مشتری اقدام به نصب و راه‌اندازی شبکه در محل کند. طراحی و پیاده‌سازی شبکه وظیفه‌ای کاملا تخصصی است و باید به شکل درستی انجام شود. امروزه یکی از دغدغه‌های مهم مدیران شرکت‌ها، راه‌اندازی شبکه‌های درون سازمانی است. انتخاب تجهیزات شبکه مناسب و توانایی در انتخاب بهترین تجهیزات مانند سرور نیز از دغدغه های هر سازمانی است. به عنوان مثالHPE سرورهای خود را متنوع و بر مبنای کارهای متنوع و حوزه های مختلف می سازد. سرور های نسل ۱۰ HPE بر اساس ۴ فاکتور مهم طراحی شده اند؛ Security، Mobility، Cloud و Big Data. از انواع سرورهای HP میتوان Apollo Systems، BladeSystem، Synergy، Superdome، SimpliVity و انواع سرورهای پرولینت نام برد.

شبکه ستون فقرات یک شرکت است و در پویایی و عملکرد فعالیت‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها نقش حیاتی دارد. به همین دلیل یک تامین‌کننده خوب باید بتواند با اتکا بر تجربه و دانش پرسنل خود توانایی پیاده‌سازی یک شبکه را به درخواست مشتری داشته باشد. برون‌سپاری خدمات شبکه و انفورماتیک به شرکت‌ها کمک می‌کند تا خدمات تخصصی را با کمترین هزینه دریافت کنند. به‌طور مثال، ممکن است به مکانیزم‌هایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در شبکه نیاز داشته باشید. در همه سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات از هارد‌دیسک‌ها استفاده می‌شود. استفاده از هارددیسک‌ها در سرورها متفاوت از سامانه‌های عادی است. به‌طور کلی برای نگهداری و ذخیره داده‌ها در شبکه 3 روش اصلی دستگاه‌های ذخیره‌ساز DAS، دستگاه‌های ذخیره ساز تحت شبکه SAN و دستگاه‌های ذخیره‌ساز تحت شبکه NAS وجود دارند که یک تامین‌کننده حرفه‌ای اطلاعات بیشتری در این خصوص نسبت به شرکت‌های عادی دارد.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments