چگونه فعالیت خود را در یوتیوب شروع کنیم؟

یوتیوب یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی جهان است و در حال حاضر ماهانه 2.6 میلیارد کاربر فعال دارد. این تعداد بالای کاربران فعال نشان می‌دهد که یوتیوب در جذب مخاطبان و ترغیب آن‌ها به فعالیت مداوم و مستمر در این رسانه موفق بوده است. کافی است به افزایش مشارکت و تعامل کاربران ایرانی در یوتیوب توجه کنید. متوجه خواهید شد که محبوبیت این رسانه نزد ایرانیان تا چه اندازه بیشتر شده است. ساخت کانال یوتیوب یکی از پرجستجوترین عباراتی است که اخیراً کاربران ایرانی در گوگل سرچ کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که تمایل ایرانی‌ها به ساخت کانال و شروع فعالیت در این رسانه افزایش یافته است.

در این مقاله تصمیم داریم در مورد آغاز فعالیت در یوتیوب صحبت کنیم و در کنار هم مزایای ساخت کانال یوتیوب را مورد بررسی قرار دهیم. درک قطعاً همین نکات به ما کمک می‌کند که روند جذب مخاطب را سرعت ببخشیم و در حوزه کاری خودمان نزد مخاطبان هدف شناخته شویم. در صورتی که شما هم به ساخت کانال یوتیوب و فعالیت در این رسانه علاقه دارید، این مقاله می‌تواند نقطه شروع خوبی برای شما باشد.

چگونه فعالیت خود را در یوتیوب شروع کنیم؟

آشنایی با شیوه ساخت کانال یوتیوب

در گذشته خیلی از افراد تمایل چندانی به حضور در یوتیوب و استفاده از محتوای آن نداشتند ولی امروزه، یوتیوب به یک ابررسانه اجتماعی تبدیل شده و خودش را به عنوان یک دانشگاه تمام‌عیار به مخاطبان هدف و علاقمندانش معرفی کرده است. از این رو است که می‌بینیم خیلی‌ها دنبال یادگیری و آموزش ساخت کانال یوتیوب هستند و دوست دارند با قدرت تمام در این رسانه فعالیت کنند.

در صورتی که شما هم می‌خواهید کانال یوتیوب خاص خودتان را بزنید و فعالیت‌تان در این رسانه را آغاز کنید، کافی است که مراحل زیر را یکی پس از دیگری طی کنید:

  • ابتدا یک جیمیل برای خودتان بسازید. یوتیوب از سال 2006 تاکنون یکی از زیرمجموعه‌های یوتیوب محسوب می‌شود. از این رو برای فعالیت در این رسانه لازم است جیمیل بسازید.
  • اکنون که جیمیل خودتان را ایجاد کردید، وارد سایت یوتیوب شوید و در آن «Sign in» کنید. توجه داشته باشید که قبل از ورود به یوتیوب، حتماً با استفاده از ابزارهای موجود، آی‌پی خود را تغییر دهید.
  • در گام‌های قبلی موفق شدید جیمیل خود را به حساب یوتیوب خود متصل کنید. اکنون زمان آن است که وارد فرایند ساخت کانال یوتیوب شوید. برای ساخت کانال روی آواتار (نشانه حساب کاربری خود در بالای سمت راست صفحه) کلیک کنید تا یک منو برای شما باز شود. اکنون گزینه «Create a channel» که مربوط به ساخت کانال یوتیوب است را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید نوع کانالی که می‌خواهید بسازید را تعیین نمایید. در صورتی که می‌خواهید از کانال یوتیوب برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید و می‌خواهید کانال به نام بیزینس‌تان باشد، گزینه «Use a custom name» را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید کانال به اسم خودتان ثبت شود گزینه «Use your name» را انتخاب نمایید.
  • در گام بعدی یوتیوب از شما درخواست می‌کند که اسم کانال خود را انتخاب کنید. وقتی اسم کانال را انتخاب کردید، روی «Create» کلیک کنید تا ساخت کانال یوتیوب به پایان برسد.

اکنون که کانال ساخته شد می‌توانید تمام ویرایش‌های لازم را روی آن اعمال کنید. مراحلی که تا به اینجای کار بیان کردیم، شیوه ساخت کانال یوتیوب به روش دستی بود. خوشبختانه مسیری برای ساخت کانال یوتیوب به صورت سریع هم وجود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

شیوه ساخت کانال یوتیوب به سرعت برق و باد

یوتیوب برای اینکه ساخت کانال را برای کاربران خود راحت کند، امکانی فراهم کرده که افراد بتوانند خیلی سریع کانال خود را بسازند و تولید محتوا را آغاز کنند. در صورتی که می‌خواهید از این مسیر جهت ساخت کانال یوتیوب اقدام کنید، کافی روی create youtube channel کلیک کنید.

چرا ساخت کانال یوتیوب اهمیت زیادی برای کسب و کارها دارد؟

در دنیای امروز یوتیوب گوی سبقت را از اکثر رسانه‌های اجتماعی ربوده و به یکی از محبوب‌ترین سوشال مدیاهای موجود تبدیل شده است. تعداد کاربران یوتیوب روز به روز بیشتر می‌شود و به همین خاطر لازم است که کسب و کارها هر چه سریع‌تر تولید محتوا در این بستر را آغاز کنند تا رقبا نتوانند از آن‌ها پیشی بگیرند. بدون شک اگر مدیران و صاحبان کسب و کار نتوانند این فرصت را غنیمت بشمارند، در آینده‌ای نه‌چندان دور حسرت این فرصت شگفت‌انگیز را خواهند خورد.

در این بخش از مقاله می‌خواهیم یک سری از مهم‌ترین دلایل ساخت کانال یوتیوب را بیان کنیم. اگر شما هم دوست دارید کارفرمای خود را برای تولید محتوا در این رسانه متقاعد کنید یا خودتان مدیر هستید و می‌خواهد مزایای فعالیت در یوتیوب را بدانید، این بخش می‌تواند دلایل متقاعدکننده‌ای در اختیارتان قرار دهد.

1. انتشار محتوا و پرورش ایده‌های ناب محتوایی

یکی از مهم‌ترین دلایل ساخت کانال یوتیوب این است که در آن، محتوای مناسب و منحصر به فرد منتشر کنیم و از این طریق، مخاطبان هدف کسب و کار خود را جذب نماییم. در صورتی که ایده‌ای برای تولید محتوا به ذهنتان نمی‌رسد، می‌توانید سایر کانال‌هایی که به نوعی با کسب و کار شما مرتبط هستند را بررسی کنید.

چرا ساخت کانال یوتیوب اهمیت زیادی برای کسب و کارها دارد؟

در صورتی که ویدیوی جذابی به چشمتان خورد، حتماً آن را دانلود کنید و از آن الهام بگیرید. با یادگیری دانلود از یوتیوب می‌توانید تمام ویدیوهای جذاب و مورد علاقه خود را دانلود و ذخیره کنید.

2. بازاریابی برای محصولات و خدمات

می‌توانید از طریق ساخت کانال یوتیوب ، محتوای مربوط به محصولات و خدمات خود را در منتشر و دیگران را به خرید محصولات و خدماتی که عرضه می‌کنید، ترغیب کنید. خوشبختانه افراد مختلفی به صورت فعال و جدی در یوتیوب فعالیت دارند و اگر بتوانید محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید، خیلی راحت می‌توانید مشتریان را با برند خود آشنا کنید و فروش محصولات خود را نهایی کنید.

3. کسب درآمد از طریق ساخت کانال یوتیوب

جدای از مزایایی که با ساخت کانال یوتیوب ، تولید محتوا و بازاریابی به آن‌ها می‌رسید، فعالیت در یوتیوب از طریق کانال می‌تواند درآمد دلاری خوبی برای شما به همراه داشته باشد. البته یوتیوب تنها به آن کانال‌هایی درآمد دلاری می‌دهد که یک سری شرایطط را رعایت کنند. در ادامه به این شرایط اشاره شده است:

  • کانال شما باید دست کم 1000 سابسکرایبر داشته باشد؛
  • لازم است ویدیوها و محتواهای کانال یوتیوب شما در 12 ماه اخیر، دست کم 4000 ساعت نمایش داده شده باشد. بعضی افراد نمایش 4000 ساعتی را دشوارتر از جذب 1000 سابسکرایبر می‌دانند. این در حالی است که عقیده خیلی از متخصصان یوتیوب، عکس این است. آن‌ها جذب 1000 سابسکرایبر را دشوار قلمداد می‌کنند.
  • سومین شرط برای کسب درآمد دلاری از طریق یوتیوب این است که باید باید به عنوان صاحب کانال یوتیوب، حساب گوگل ادسنسن داشته باشید. توجه داشته باشید که باید حساب گوگل ادسنس، حساب بانکی و ایمیل، متعلق به یک نفر باشد.

4. افزایش ترافیک سایت و برندسازی

می‌توانید آدرس سایت خود را در بخش توضیحات ویدیو قرار دهید و از کاربران خود بخواهید که به وب‌سایتتان مراجعه کنند. همین کار باعث بهبود وضعیت سئو افزایش معروفیت برند شما خواهد شد. این کار خودش نوعی سئو خارجی تلقی می‌شود و می‌تواند رنک وب‌سایت یک کسب و کار در نتایج جستجوی گوگل را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.

با توجه به تعداد زیاد کاربران یوتیوب، تولید محتوای مرتبط با برند می‌تواند برندتان را روز به روز معروف‌تر کند و باعث شود که جایگاهی مستحکم در بازار هدف خود بسازید.

می‌توانید کانال یوتیوب خود را به یک ماشین تولید ثروت تبدیل کنید

کانال‌های یوتیوب با اهداف مختلفی فعالیت می‌کنند ولی تقریباً همه آن‌ها دنبال کسب درآمد از این رسانه هستند. درست است که کسب درآمد از این رسانه، فرایند پیچیده و عجیبی ندارد ولی در صورتی که ترفندهای درآمدزایی از این رسانه را یاد بگیرید، می‌توانید خیلی بیشتر از رقبای خود به درآمد برسید. به عنوان مثال می‌توانید در این رسانه، محصولات خود را به فروش برسانید. در صورتی که می‌خواهید از طریق یوتیوب، فروش کسب و کار خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید، لازم است مهارت تولید محتوا در یوتیوب را یاد بگیرید. ساخت کانال یوتیوب نخستین گامی است که باید برای کسب درآمد از این رسانه بردارید. تولید محتوای ناب، مفید و منحصر به فرد می‌تواند این رسانه را به ماشین تولید ثروت برای شما تبدیل کند. خوشبختانه آموزش‌های زیادی وجود دارد که شیوه درآمدزایی و تولید محتوای حرفه‌ای برای یوتیوب را به شما آموزش می‌دهد. اگر می‌خواهید به فعالیت خود در این رسانه، شخصیت و قدرت ببخشید، این آموزش‌ها می‌تواند کمک زیادی به شما بکند و تأثیر فعالیت‌هایتان را چند برابر نماید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments