یک خانه خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

یک خانه خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

خرید خانه یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های هر خانواده‌ای است. معمولاً خانه چیزی نیست که بتوان زود به زود آن را عوض کرد و گاهاً یک خانه، برای یک عمر زندگی خریده می‌شود و بد بودن آن می‌تواند سبب عدم آسایش تمامی اعضای آن شود. به خصوص در کشور ما، اگر کسی بتواند با شکست دادن غول تورم و عدم ثبات اقتصادی، توانایی خرید خانه‌ای را به دست آورد باید در مورد آن بسیار هوشیار عمل کند تا سرمایه‌ای که به سختی به دست آورده است را صرف چیزی که ارزش آن را ندارند؛ نکند. از همین رو، بر آن آمدیم ویژگی‌های کلی یک خانه خوب که در هر کجای دنیا صدق می‌کند را در اینجا برای افرادی که قصد خرید خانه را دارند بررسی کنیم.

محله خوب: نزدیک بودن به مرکز شهر برای برخی مزیت و برای برخی ناخوشایند است. به هر حال هنگام انتخاب خانه باید به مکان آن دقت کنید و امکانات آن محله و همچنین فضای اجتماعی حاکم بر آن را بررسی کنید.

همسایه خوب: زندگی کردن در فضایی با انرژی مثبت بسیار بر حال و احوال افراد تأثیرگذار است. همچنین حضور در فضایی صمیمی و به دور از کدورت‌های بی‌دلیل، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. قبل از ورود به آپارتمانی، حتماً از نحوه برخورد همسایه‌ها با یکدیگر اطلاع کسب کنید.

نقشه و معماری استاندارد و زیبا: حتماً پیش از خرید خانه‌ای، آن را از لحاظ رعایت استانداردها بسنجید. به عنوان مثال، عرض ورودی ساختمان و راه پله‌ها باید به ترتیب بیش از ۱۱۰ و ۹۰ سانتی متر باشند‌. داشتن ارتفاع حداقل ۱۸ سانتی متری و عرض 90 سانتی متری در مورد پله‌ها نیز بسیار مهم است. از لحاظ نقشه نیز، متراژ ساختمان، تعداد اتاق‌ها، اندازه آشپزخانه و … را حتماً چک کنید و مطمئن شوید که با نیازها و خواسته‌های شما همخوانی داشته باشند.

برای برخی قرار نداشتن سرویس بهداشتی و حمام در نزدیکی سالن پذیرایی بسیار مهم است. اگر از این دسته افراد هستید بررسی کردن این موضوع را فراموش نکنید.

داشتن پارکینگ: مالکین خودروهای شخصی، همیشه داشتن پارکینگ را یک مزیت عالی به شمار می‌آورند. پس اگر داشتن یک پارکینگ دنج و امن برایتان مهم است، دور خانه‌های بدون پارکینگ را خط بکشید. در مورد پارکینگ، طراحی آن بسیار مهم است. برای نمونه طراحی پارکینگ باید به گونه‌ای باشد که ماشین‌های همسایه‌ها مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد نکند و محیط لازم برای دور زدن داشته باشد. همچنین داشتن ریموت کنترل برای درب آن نیز یک مزیت بزرگ است.

داشتن انبار: اگر از تمامی مالکین بپرسید همه آنها تصدیق می‌کنند که وجود یک انبار برای خانه لازم است. چه در مورد خانه ویلایی و حیاطدار و چه آپارتمان، داشتن یک انبار برای نگهداری وسایل اضافی همیشه سبب آرامش خاطر و راحتی افراد می‌شود.

داشتن آسانسور: وجود یک آسانسور کارآمد، در همه آپارتمان‌ها لازم است. رفت و آمد روزانه از راه پله می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. اما اگر اصراری بر وجود آسانسور ندارید باز هم غفلت نکنید و به تعداد طبقات توجه کنید. شاید در ابتدا متوجه نشوید اما نبود آسانسور برای آپارتمان‌های بیش از ۴ طبقه، یک مشکل واقعاً بزرگ است که پس از مدتی با عواقب آن مواجه خواهید شد.

نورگیری مناسب: روانشناسان معتقدند وجود نور کافی در محیط زندگی افراد؛ تأثیر به سزایی در احساسات و احوال آن‌ها دارد. همچنین یک خانه نورگیر، نیاز کمتری به استفاده از لوازم روشنایی الکتریکی دارد. در نتیجه مصرف برق کمتری را موجب می‌شود و در کاهش هزینه‌های شما نیز بسیار مؤثر است. توصیه می‌شود برای چک کردن میزان نورگیر بودن خانه‌ای پیش از خرید آن، در ساعات روشن روز به آن مراجعه کنید تا به خوبی شاهد میزان نورگیر بودن آن باشید. معمولاً خانه‌ای که شرقی-غربی باشد از نور بیشتری برخوردار است.

یک خانه خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

عدم اشتراکی بودن خدمات مصرفی ساختمان: این مورد بسیار مهم است. معمولاً در صورت اشتراکی بودن، هزینه‌ها بین همه خانواده‌های یک ساختمان به طور مساوی تقسیم می‌شود در حالی که ممکن است یک خانواده پر جمعیت، دو برابر دیگران مصرف داشته باشد در حالی که به اندازه دیگران هزینه پرداخت می‌کند. پس اگر در مورد اجرای عدالت سختگیر هستید پیش از خرید خانه‌ای از اشتراکی نبودن خدمات آن اطمینان حاصل کنید تا هزینه اضافی‌ای محتمل نشوید.

فشار آب و گاز: اگر قصد خرید خانه‌ای در طبقات بالای ساختمانی را دارید حتماً و حتماً فشار آب آن را چک کنید. زندگی در صورت کم بودن فشار آب بسیار سخت و فرساینده می‌شود.

فشار گاز نیز یکی از مسائل بسیار مهم است که می‌تواند کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهد بخ خصوص در زمستان. پس حتماً در مورد مناسب بودن فشار گاز اطمینان کسب کنید.

وجود تراس: اگر قصد خرید یک خانه آپارتمانی را دارید اما از افرادی هستید که از فضاهای کاملاً بسته دل خوشی ندارید حتماً داشتن تراس را به عنوان یک مؤلفه مهم در نظر بگیرید. تراس‌ها محل‌های خوب برای پرورش گل و گیاه، همچنین خشک کردن لباس‌ها و عوض کردن حال و هوا و خوردن چای عصرانه هستند.

نبود جانوران موذی و گزنده: یک از بدترین ویژگی‌هایی که ممکن است یک خانه داشته باشد وجود این جانواران است. وجود آن‌ها نه تنها سبب بیماری می‌شود بلکه آرامش همه افراد خانواده را از بین می‌برد. قبل از خرید مطمئن شوید خانه مورد نظر دارای چنین جانوارانی نیست و یا اگر داراست به طور مرتب و در بازه‌های زمانی لازم و منظم، سمپاشی شده باشد.

سالم بودن تأسیسات الکتریکی و مکانیکی: از سیم کشی صحیح ساختمان کسب اطمینان کرده و در مورد لوله کشی‌های آن تحقیق کنید. کوچک‌ترین مشکل در چنین مسائلی می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

سیستم سرمایشی و گرمایشی کارآمد: هیچ چیز به اندازه یک کولر کم توان در تابستان و یک شوفاژ کم قدرت در زمستان، نمی‌تواند موجب افزایش تنش در فضای خانه شود و آرامش را از آن‌ها بگیرد، پس از مناسب بودن این سیستم‌ها با توجه به متراژ خانه مطمئن شوید.

داشتن سیستم شوتینگ برای انتقال زباله: یکی از بهترین اختراعات بشر، بی‌شک این سیستم است. کم شدن دردسر جابجایی زباله‌ها یکی از خواسته‌های هر شخصی است. وجود این سیستم سبب می‌شود دیگر نیازی به بالا پایین رفتن از ساختمان و طی کردن مسافتی نه چندان کم، آن هم هر شب نباشد و زباله‌ها از همان فاصله به جایگاهشان منتقل شوند.

یک خانه خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

دوبیرا یک سایت خرید و فروش خانه است که در آن افراد ساکن در کشورهای خاورمیانه نظیر امارات متحده عربی، ترکیه، عربستان سعودی، کویت، بحرین و عمان می‌توانند جهت فروش، خرید و اجاره خانه به آن مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دوبیرا به نشانی اینترنتی https://dobira.com مراجعه نمایید.

این گزارش به تنظیم شرکت دوبیرا (Dobira) رسیده است.

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments