غذاهای معروف کانادا

غذاهای معروف کانادا

اخذ ویزای کانادا : کانادا کشوری بزرگ با انواع فرهنگ ها، زبان ها، منظره ها و تاریخ های مختلف می باشد. اگر بخواهیم هویت این کشور را بیان کنیم خیلی سخت و دشوار می باشد و همین طور این امر در مورد‌ ‌‌غذاهای معروف کانادا هم صدق می کند. تفاوت غذا در کشور کانادا از منطقه‌ای به منطقه ی دیگر آن قدر زیاد است که معرفی هر غذایی به نام غذای کانادایی کار سختی می باشد. با این شرایط غذاهای خوشمزه ای در این کشور موجود است که هر گردشگر و یا مسافری می تواند از آن ها برای اولین بار امتحان کند.

غذا خوردن در کانادا می تواند به هر شکل و روشی باشد، می‌توانید در یک خانه کوچک به دور از فرهنگ آن مکان تا رستوران های بزرگ و بین المللی با تجربه های جدید غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید و از طعم و غذا های متنوع و خاص کانادا بهره مند شوید و حتما از لیست غذا های کانادا رضایت خواهید داشت و اینک به چند نمونه از غذا های معروف کانادا اشاره می کنیم مثل پوتین، غذای چینی کانادایی، خورش کاریبو، ماهی سالمون، گوشت گاو با زنجبیل، سوپ نخود، رولت خرچنگ، دونر، بیور تیلز و پیتزای کانادایی.

با معرفی غذا و خوراک های عجیب کشور کانادا می‌توانید در سفر به این کشور حداقل برای یک بار از آن‌ها امتحان کنید. غذا یکی از جاذبه‌ های مهم گردشگری می باشد و امتحان کردن غذا های محلی هر کشور، یکی از تجربه های جذاب در هر سفر است.

اگر از علاقه مندان سفر به کانادا هستید و به دنبال اخذ ویزای کانادا می باشید این لینک را دنبال نمایید

گوشت دودی مونترال

گوشت دودی به سبک مونترالی از غذاهای معروف کانادا به شمار می رود. این غذای معروف در دکه ها و اغذیه فروشی خیابان ها و همین طور در انواع رستوران های کانادا مخصوصاً شهر مونترال به فروش می رسد. برای پخت هر نوع غذایی در هر کشور و یا شهر از روش های مختلف استفاده می کنند.

گوشت دودی مونترال کانادا را این گونه طبخ می کنند که ابتدا گوشت را در نمک و ادویه های مختلف به مدت زمان یک هفته قرار می دهند و بعد از آن گوشت ها را دود دهی می کنند و بعد از آن مواد را بخارپز می کنند. گوشت را به صورت ساندویچ یا نان چاودار آغشته به سس خردل زرد و تند آماده سرو می کنند.

این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشور کانادا است و به شما توصیه می کنیم بعد از سفر به این کشور حتماً برای صرف این غذا به رستوران های معروف کانادا مراجعه کنید.

 

بیکن پیمیل

بیکن پیمیل ساندویچی است از معروف ترین غذای کانادا. بیکن مخصوص کانادا به این روال در تورنتو مورد طبخ قرار گرفت که وقتی که تاجران انگلیسی می خواستند گوشت خوک را به انگلستان صادر کنند، برای ماندن بیشتر گوشت از راه و روش قدیمی استفاده کردند. این روش یکی از بهترین امتحان ها در طعم گوشت خوک مبدل شد و آن را به یک بیکن کانادایی تبدیل کرده است.

بیکن پیمیل دو قرن قبل به دست انگلیسی های مقیم تورنتو ساخته شده است. این گونه نگهداری از گوشت آن چنان لذیذ و خوشمزه می شود که امروزه مردم تورنتو برای خرید این نوع از گوشت صف می بندند و روزانه از این گوشت برای صرف صبحانه استفاده می کنند.

این غذا خیلی سریع در تمام کشور کانادا مورد توجه و علاقه مردم قرار گرفت و به عنوان یکی از غذاهای نمادین این کشور تبدیل شد. بیکن پیمیل در سال ۲۰۱۶ به نام غذای مخصوص تورنتو معرفی گردید.

این غذای خوشمزه یک بیکن آبدار و دودی نشده می باشد که برای طبخ این غذا از موادی مانند گوشت خوک بدون استخوان و آرد ذرت استفاده می کنند. اسم بیکن پیمیل از زمان‌ های گذشته گرفته شده است و در آن زمان تکه های بزرگ از گوشت بدون استخوان را خشک کرده و برای ماندگاری زیاد آن در نخود زرد آسیاب شده می غلتاندند و بعد از جنگ جهانی اول، آرد ذرت به جای آرد نخود استفاده گردید.

این ساندویچ یک برش بیکن پخته شده روی یک نان گرد می باشد و با خردل و شربت افرا و یا سایر سس ها خورده می شود. آب نمک از پخت بیش از اندازه این گوشت ها جلوگیری می کند و چربی کم این گوشت آن را آبدار نگه می دارد و با آرد ذرت ترد می شود.

اغلب مردم برای صبحانه، ناهار و شام از این غذا استفاده می کنند. شخصی به نام ویلیام دیویس اولین تولیدکننده بیکن پیمیل و دارای یک شرکت بسته بندی گوشت خوک در تورنتو بوده است. او در سال ۱۸۵۴ از بریتانیا به کانادا مهاجرت کرد و یک مغازه در بازار سنت لارنس تورنتو افتتاح کرد.

 

دونیر

دونیر نیز در لیست بهترین غذاهای کانادا قرار گرفته است. دنیر نوعی غذا و یا کباب است که در اصل ترکیه‌ای و یونانی است که در سال ۱۹۷۰ به هالیفاکس در نوا اسکوشیا معرفی کردند. این کباب وقتی که از ترکیه به کانادا آمد، آن را تغییر دادند و به نام دونر کباب معرفی کردند.

در هالیفاکس این غذا را با ترکیبی از گوشت گاو، پنیر، سس مخصوص و سیب زمینی و در صبح به عنوان صبحانه می خورند.

پوتین

غذای کانادایی پوتین در بین مردم طرفداران خاص خود را دارد. پوتین نوعی غذای کلاسیک فرانسوی، کانادایی می باشد و بیشتر در مناطق فرانسوی زبان کانادا از این غذا استفاده می کنند ولی همچنان در لیست رستوران های همه کشور ها یافت می شود. غذای پوتین از موادی مانند سیب زمینی سرخ کرده، پنیر با سس عصاره گوشت تشکیل شده است.

روش پخت این غذا به صورت سرخ کرده می باشد و در جای جای کشور کانادا روش پخت این غذا با هم فرق می کند و یا این که با مواد دیگری ترکیب می کنند. ممکن است بعضی از افراد از خرچنگ دریایی، تکه های گوشت گاو آلبرتا یا مرغ و کره در آن استفاده کنند.

غذای پوتین در کانادا در بین مردم طرفداران زیادی دارد و هر ساله در کانادا جشنواره پوتین در سرتاسر کشور برگزار می گردد. این غذا اصلا ربطی به رئیس جمهور روسیه ندارد.

رول خرچنگ نوا اسکوشن

رول خرچنگ نوا اسکوشن از غذاهای خوشمزه کانادا است که این غذا سبکی است که به روش کشور انگلستان آماده می گردد. مواد لازم برای تهیه ی رول خرچنگ نوا اسکوشن مواردی مانند دم خرچنگ است، پس خرچنگی را برای آشپزی انتخاب کنید که از نظر اندازه و وزن سنگین باشد، مایونز، خردل دیژون که نوعی چاشنی است که از موادی مانند دانه خردل، سرکه، نمک، اسید سیتریک و آب تهیه می شود، پیازچه، و فلفل و..

هاگی رول نانی نرم و ضخیم است که سس خامه ای به داخل نان نفوذ نمی کند، پس خرچنگ هم چنان با سس شیرین می ماند. این غذا زمان زیادی برای پخت نمی خواهد، در ابتدا دم خرچنگ را در آب می‌جوشانند، گوشت آن را از استخوان جدا می کنند و بعد از آن گوشت را داخل سس خردل، مایونز، نمک و فلفل می غلتانند. حدود ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا مواد آماده رول شدن شود. بعد از رول کردن اگر مایل بودید پودر پاپریکا اضافه کنید.

نکته قابل توجه این غذا این است که نباید گوشت خرچنگ را زیاد پخت، بخاطر این که گوشت سفت و غیر قابل جویدن می شود. این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای دریایی در کشور کانادا محسوب می شود.

این دسر خوشمزه از انواع روش های مختلف پخت و آماده می شود و شما می توانید با مواد مختلف و خوشمزه ای روی آن را پوشانده و میل کنید. این دسر به طور کامل جزء خوراکی های سنتی کانادا محسوب نمی شود ولی طعمی دلپذیر و ترد دارد.

جهت اخذ پیکاپ ویزای کانادا ان لینک را دنبال نمایید

دسر چومر

دسر چومر یکی از بهترین دسرهای کانادایی است. این کشور دسر های خوشمزه و وسوسه انگیزی دارد و دسر وعده غذایی است که بعد از غذای اصلی صرف می شود.

دسر ها شامل غذاها و نوشیدنی های شیرین مثل کیک، کلوچه، میوه، ژله، بستنی، فالوده و غیره می باشند که بر حسب کشور های مختلف، متنوع می باشند و هر کشور برحسب ذائقه مردم خود دسر های متنوعی را درست می کند.

این دسر در زمان های گذشته به وسیله کارگران زن در کارخانه ها در شهر کبک درست می شد. این دسر مانند کیک است و قبل از خوردن آن را با کارامل داغ یا شربت افرا می خورند.

تورتیور

تورتیور خوشمزه ترین غذای کانادا به حساب می آید و این غذای سنتی فرانسوی، کانادایی است. از سال ۱۶۰۰ تا به امروز در بین مردم طرفدار زیادی دارد و اغلب این غذا در مونترال از گوشت خوک، گوساله و گوشت گاو تهیه می شود.

در حقیقت تورتیو یه نوع کیک گوشت است که در مناسبت ها مانند جشن کریسمس و سال نو درست می شود. برای تهیه این غذا از گوشت گوسفند استفاده می شود و لایه ی رویی و زیرین شیرینی ورقه‌ای می باشد. در این غذا از ادویه هایی مثل دارچین، فلفل فرنگی، میخک و جوز هندی استفاده می کنند.

تارت کره‌ای

تارت کره ای یکی از شیرینی معروف کانادا محسوب می شود که یک دسر لذیذ و خوشمزه می باشد. برای تهیه ی این تارت از موادی مانند کره، شکر، شربت، وانیل، تخم مرغ و کشمش استفاده می کنند که در قالب شیرینی کوچک قرار می دهند.

این دسر خوشمزه به دهه ۱۶۰۰ باز می گردد و در آن زمان در آشپزخانه با تکه های قند و مواد اولیه ای که در دسترسشان بود، این شیرینی را درست می کردند و در سال ۱۹۰۰ دستور پخت این شیرینی به عنوان یک غذای کانادایی شناخته شد. امروزه این شیرینی را در انواع مدل مختلفی درست می کنند و از کشمش و یا آجیل خرد شده نیز استفاده می کنند.

بیورتیلز

بیورتیلز یکی دیگر از غذاهای سنتی کانادا می باشد که از دسته دسر های محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور کانادا می باشد. این دسر خوشمزه اغلب در شیرینی فروشی ها عرضه می شود و در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار درست شده است. این دسر خمیر پخته شده و خوشمزه ای است که پوشیده از موادی وسوسه انگیز مثل کره بادام زمینی و نوتلا می باشد و روی آن را با تکه های میوه مثل موز و توت فرنگی و یا اسمارتیز می پوشانند.پیشنهاد می کنیم حتما سری به مقاله چگونگی اخذ ویزای ایتالیا نیز زده و با شرایط آن آشنا شوید

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments