بررسی کامل بلاکچین لایه دو شیباریوم | shibariom

بررسی کامل بلاکچین لایه دو شیباریوم | shibariom

بررسی کامل بلاکچین لایه دو شیباریوم | shibariom

 

شیبا یک ارز رمزارز محبوب الهام گرفته از میم است که در ماه های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است و تقریبا با ارزش ترین میم کوین به حساب می آید. با این حال، کارمزدهای بالا و سرعت پایین تراکنش در شبکه اتریوم مانع از رسیدن اکوسیستم شیبا اینو به پتانسیل کامل خود شده است. شیباریوم یک راه حل لایه 2 است که هدف آن رسیدگی به این مسائل و باز کردن پتانسیل کامل ارز دیجیتال شیبا است. در این بلاگ کارشناسان ما در کریپتوباز، شیباریوم چیست، چگونه کار می کند و تاثیر آن بر قیمت SHIB را مورد بحث قرار داده اند.

شیباریوم چیست

شیباریوم چیست ؟

شیباریوم یک بلاک چین لایه 2 است که توسط خالق ناشناس شیبا، ریوشی، در می 2021 پیشنهاد شده است. این راه حل بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و برخی از داده های تراکنش را به زیرساخت لایه 2 اختصاصی بارگذاری می کند، در حالی که اتصال مستقیم به آن را حفظ می کند. این منجر به سرعت تراکنش های سریع تر و هزینه های کمتر برای اکوسیستم شیبا اینو می شود. آن ها همچنین مکانیزمی را برای سوزاندن توکن‌های SHIB معرفی می‌کنند که می‌تواند عرضه ی کل شیبا را کاهش دهد و باعث افزایش قیمت آن شود.

شیباریوم چگونه کار می کند ؟

شیباریوم یک شبکه بلاک چین لایه 2 و ثانویه خواهد بود. در نتیجه تراکنش‌های شبکه اتریوم را کاهش می‌دهد. لایه 2 بودن آن اتصال مداوم به اتریوم را تضمین میکند. این به این معنی است که دارندگان SHIB می توانند به مشارکت در اکوسیستم اتریوم ادامه دهند و همچنان از امنیت آن استفاده کنند. شیباریوم به دارندگان شیبا این امکان را می دهد تا توکن های خود را بسوزانند. همچنین از تکنیک‌های لایه ۲ مانند جمع‌آوری((RollUp یا کانال‌های تراکنش  (State-Channels)استفاده می‌کند تا به کاربران امکان دسترسی به تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر را بدهد.

راه حل لایه 2 یا بلاکچین لایه 2 چیست ؟

در وبسایت آموزشی خبری کریپتو باز به صورت کامل در مورد بلاکچین های لایه 2 بحث شده است اما به صورت کلی راه حل های لایه ۲ ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم به یک چارچوب یا پروتکل ثانویه اشاره دارند که در بالای شبکه اتریوم ساخته شده است. بلاک چین اتریوم به دلیل استحکام، امنیت و ماهیت غیرمتمرکزش شناخته شده است، اما در مورد سرعت پردازش تراکنش و تراکم شبکه محدودیت هایی دارد. راه حل های لایه 2 برای رفع این مسائل و افزایش قابلیت های شبکه طراحی شده اند.

یکی از محبوب‌ترین راه‌حل‌های لایه ۲ ساخته شده بر روی بلاک‌چین اتریوم، پروتکل «Polygon» (شبکه Matic سابق) است که با اجازه دادن به تراکنش‌ها برای تسویه خارج از زنجیره قبل از انجام آن در بلاکچین اصلی اتریوم، تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری را فراهم می‌کند. دیگر مثال ها برای راه حل های لایه 2 شامل Optimism، Arbitrum و zkSync هستند که هر کدام رویکرد منحصر به فرد خود را برای حل چالش های مقیاس پذیری اتریوم دارند.

 

مزایای شیباریوم :

کارمزد کمتر تراکنش: یکی از پیامدهای مهم شیباریوم، ارزان کردن هزینه های بلاکچین برای پروژه های و توکن هایی است که از آن استفاده میکنند. این قابلیت احتمالا میتواند استفاده از این بلاکچین را افزایش دهد.

 

مکانیزم سوزاندن شیبا: به نظر میرسد که شیباریوم دارای مکانیسم‌هایی برای سوزاندن SHIB می باشد که برای افزایش قیمت لحظه ای شیبا میتواند عامل بسیار موثری باشد. فعالیت های بیشتری با توکن SHIB وجود خواهد داشت، که به معنای هزینه های تراکنش بیشتر و توکن های بیشتری برای سوزاندن است.

 

تراکنش‌های سریع‌تر: سرعت تراکنش‌های سریع‌تر یکی از مهمترین خواص بلاکچین های لایه 2 مانند شیباریوم میباشد. در دوره‌های اوج فعالیت، تراکنش‌های اتریوم ممکن است به دلیل ازدحام شبکه مدتی طول بکشد اما بلاکچین شیباریوم سرعت این تراکنش ها را افزایش قابل توجهی خواهد داد

 

عملکرد بهتر: یکی دیگر از اهداف مهم این شبکه، بهبود عملکرد برای همه برنامه های غیرمتمرکز (dApps) ساخته شده بر روی آن است. تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزدهای کمتر، توان عملیاتی بالایی را تضمین می‌کند، که برای بازی‌های شیبا و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز خوب خواهد بود.

 

متاورس شیبا: شیباریوم نقش مهمی در پیاده‌سازی متاورس شیبا دارد و یکی از دلایل به وجود آمد آن این است که از کارایی بیشتر برای کاربردهای  مختلف متاورس اطمینان حاصل کند.

بلاکچین لایه دو شیباریوم

توکن اصلی شیباریوم :

توکن BONE کوین بومی شیباریوم خواهد بود. اعتبار سنج ها در شبکه، BONE را برای ایمن سازی و اعتبارسنجی تراکنش ها در شیباریوم دریافت می کنند. علاوه بر این، هر تراکنش SHIB را میسوزاند، به همین دلیل انتظار می رود عرضه در گردش شیبا پس از راه اندازی شیباریوم کاهش یابد.

 

تاریخ انتشار شیباریوم :

در حال حاضر فقط نسخه بتای شیباریوم راه اندازی شده است و از طریق سایتی که خود تیم شیبا اعلام کرده است میتوانید در نسخه بتا شیباریوم مشارکت کنید و از آن استفاده نمایید. نسخه بتا به نسخه ای میگویند که قبل از راه اندازی پروژه اصلی، برای پر طرف کردن ایرادات پیش بینی نشده اجرا میشود. راه اندازی شیباریوم یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود قیمت SHIB در بلندمدت به 0.1 دلار برسد.

 

تاثیر شیباریوم بر قیمت شیبا

به اعتقاد کارشناسان ما در کریپتوباز انتظار می رود راه اندازی شیباریوم تاثیر مثبتی بر قیمت SHIB داشته باشد. سوزاندن توکن های SHIB از طریق تراکنش های شیباریوم باعث کاهش عرضه در گردش SHIB می شود که می تواند قیمت توکن را افزایش دهد. علاوه بر این، کارمزدهای کمتر و سرعت تراکنش های سریع تر در شیباریوم می تواند کاربران و سرمایه گذاران بیشتری را به اکوسیستم شیبا اینو جذب کند و تقاضا برای SHIB را افزایش دهد.

 

نتیجه :

شیباریوم یک بلاکپچین لایه 2 است که هدف آن پرداختن به هزینه های بالای تراکنش و سرعت پایین اتریوم است. مکانیزمی برای سوزاندن توکن‌های SHIB معرفی می‌کند و سرعت تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزد پایین‌تر را وعده می‌دهد. انتظار می رود شیباریوم تأثیر مثبتی بر قیمت SHIB داشته باشد و می تواند پتانسیل کامل اکوسیستم شیبا اینو را باز کند. راه اندازی شیباریوم بسیار پیش بینی شده است و در حال حاضر نسخه ی بتا آن منتشر شده است و میتوانید از آن استفاده کنید.

Cryptobaz.io یک مرجع برجسته بلاک چین در ایران است که هدف آن افزایش آگاهی و دانش از فناوری بلاک چین، به ویژه در زمینه NFT و متاورس است. کریپتوباز از طریق محتوای تخصصی خود به دنبال آموزش علاقه مندان به کاربردهای فناوری بلاک چین است.

نتیجه گیری شیباریوم

همچنین با محبوبیت فزاینده NFTها، کریپتوباز به عنوان اولین مرجع تخصصی NFT قصد دارد محتوای آموزنده و جذابی را برای کمک به افراد در درک پتانسیل NFTها و نقش آنها در بازار هنر دیجیتال و کلکسیون ارائه دهد. علاوه بر این، همانطور که متاورس همچنان در حال گسترش است، تیم تخصصی ما به دنبال آن است که افراد را در مورد کاربردهای NFTها و نحوه تغییر صنایع مختلف آگاه کند. شما میتوانید آخرین اخبار روز دنیای بلاکچین را به صورت تخصصی در www.cryptobaz.io دنبال کنید.

 

سوالات متداول

 

شیباریوم چیست؟

شیباریوم یک بلاک چین لایه 2 است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. برای پرداختن به مشکل هزینه های بالا و سرعت پایین تراکنش های مرتبط با اتریوم طراحی شده است. Shibarium یک شبکه بلاک چین ثانویه متصل به اتریوم ایجاد می کند که اکثر تراکنش های مربوط به توکن های اکوسیستم شیبا را در آن انجام می دهد.

 

شیباریوم چگونه کار می کند؟

شیباریوم با ایجاد یک شبکه بلاک چین لایه ۲ متصل به اتریوم کار می‌کند که تراکنش‌های شبکه روی اتریوم را کاهش می‌دهد و منجر به تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر می‌شود. این شبکه همچنین دارای مکانیسم‌های سوزاندن SHIB است که به طور موثر توکن‌های SHIB را از گردش حذف می‌کند، کمیابی توکن ها را افزایش می‌دهد و ارزش شیبا را افزایش می‌دهد.

 

سکه بومی شیباریوم چیست؟

توکن BONE کوین بومی شیباریوم خواهد بود. اعتبار سنج ها در شبکه، BONE را برای ایمن سازی و اعتبارسنجی تراکنش ها در شبکه لایه 2 دریافت می کنند.

 

مزایای شیباریوم چیست؟

پاسخ: مزایای شیباریوم شامل کارمزد تراکنش های کمتر، تراکنش های سریع تر، عملکرد بهتر، توسعه DApp برای اکوسیستم Shiba Inu و باز کردن پتانسیل کامل اکوسیستم شیبا است.

 

شیباریوم چه زمانی راه اندازی می شود؟

نسخه بتا شیباریوم به تازگی راه اندازی شده است و همگان میتوانند در آن مشارکت داشته باشند. در وبسایت کریپتوباز لینک این نسخه آمده است.

 

برای مطالعه مقاله کامل شیباریوم در وبسایت کریپتوباز روی لینک زیر کلیک کنید .

https://cryptobaz.io/blog/the-purpose-of-creating-shibarium

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments