استفاده از تلفن همراه در سفر به ترکیه

سیمکارت در ترکیه

اگر قصد سفر و یا ماندن در آنتالیا و آلانیا ترکیه را دارید نسبت به یکسری از مسائل درمورد خرید موبایل و نحوه استفاده از خدمات آنجا آشنایی داشته باشید در ادامه همراه ما باشید.
زمانی که برای مدت طولانی در ترکیه می‌مانید، بهتر است یک تلفن همراه در خود ترکیه بخرید و از یک شرکت مخابراتی ترکیه اشتراک تلفن همراه بگیرید. این تقریباً مطمئناً ارزان ترین و ساده ترین راه حل برای استفاده راحت از تلفن همراه در ترکیه است. تماس با تلفن همراه ترکی شما تقریباً هیچ هزینه ای ندارد و شما به راحتی برای دوستان ترک جدید خود در دسترس هستید.

سیمکارت در ترکیه

اشتراک ارزان اما تلفن های همراه کمی گران تر در ترکیه
تلفن های همراه در ترکیه به دلیل مالیات های بالاتر کمی گران تر از اروپا و آمریکا هستند. این امر باعث می شود بسیاری از «مهاجران» وسوسه شوند که در کشور خود یک تلفن همراه بخرند و در ترکیه با سیم کارت ترکیه از آن استفاده کنند. سال ها پیش، با توجه به بسته های اشتراک بسیار مطلوب در برخی از کشورهای اروپایی، حتی یک تجارت نسبتاً پرسود در زمینه تلفن های همراه با منشاء اروپایی در ترکیه بین خارجی ها و شهروندان ترک وجود داشت..

از 40 تا 50 لیر ترکیه، شما در حال حاضر بسته ای با چند گیگابایت اینترنت و هزاران دقیقه مکالمه دارید.

با این حال، دولت ترکیه چندان با این وضعیت سرگرم نبود، زیرا آنها درآمد مالیاتی قابل توجهی را از دست دادند. بنابراین آنها تصمیم گرفتند این شکاف را برطرف کنند. همه اپراتورهای تلفن همراه ترکیه شروع به ارسال سیگنالی کردند که توسط آن مبدا تلفن همراه اسکن شد. اگر سیم کارت ترکیه را در تلفن همراه خارجی (تلفن همراه غیرترکیه) قرار دهید، توسط اپراتور مخابراتی ترکیه به عنوان یک تلفن همراه خارجی شناخته شده و به مرور زمان مسدود شده است. اگر شانس بدی داشتید، این اتفاق فقط بعد از چند روز رخ می داد، اگر فقط بعد از چند هفته خوش شانس بودید. شما می توانید با ارائه پاسپورت خود و با پرداخت مبلغ ناچیزی حدوداً 130 لیر ترکیه، تلفن همراه خود را «بلاک» کنید – مثلاً در گمرک فرودگاه.

در پایان سال 2015، این روش کمی اصلاح شد. تلفن های همراه خارجی هنوز شناسایی و مسدود می شوند، اما این اتفاق اکنون تنها پس از چهار ماه باید رخ دهد. با این حال، تضمین مطلق در مورد این مدت داده نشده است. اگر می‌خواهید یک تلفن همراه خارجی در ترکیه ثبت کنید – برای اینکه مطمئن شوید در صورت استفاده از سیم کارت ترکیه بعد از مدتی مسدود نمی‌شود – هزینه آن اکنون تا 600 لیر ترکیه است. این بدان معناست که منفعت واردات یک تلفن همراه اروپایی یا آمریکایی نسبتاً ارزان به ترکیه و ثبت آن پس از آن تقریباً به طور کامل حذف شده است. همچنین به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید با سیم‌کارت ترکیه از آن استفاده کنید، تلفن همراه خارجی شما باید «بدون سیم‌لاک» باشد.

فروشگاه شیائومی در ترکیه

بهترین راه حل
بنابراین، ما مشتریان خود را تشویق می کنیم – اگر مرتباً به ترکیه می آیید و می خواهید از سیم کارت ترکیه استفاده کنید – اشتراک تلفن همراه را در یک ارائه دهنده ترکیه ای مانند Turkcell، Vodafone یا Avea دریافت کرده و یک تلفن همراه در ترکیه در همان زمان. در انعقاد قرارداد با اپراتور مخابراتی ترکیه، باید پاسپورت، ایکامت و شماره مالیات خود را ارائه دهید. دولت ترکیه خواهان این است که هر کاربر تلفن همراه در رابطه با اقدامات ضد تروریسم به وضوح ثبت شود. مانند اروپا و ایالات متحده آمریکا، در بازار مخابرات ترکیه نیز تعداد زیادی بسته های متعدد توسط اپراتورهای مختلف وجود دارد. بنابراین، پیدا کردن اشتراک تلفن همراه ترکیه که مناسب شما باشد، مطلقاً مشکلی نخواهد بود. از 40 تا 50 لیر ترکیه، شما در حال حاضر بسته ای با چند گیگابایت اینترنت و هزاران دقیقه مکالمه دارید.

نکات کاربردی
برای آن دسته از شما که از اشتراک تلفن همراه ترکیه استفاده نمی کنند – برای مثال، تنها چند هفته در سال در ترکیه هستید – کارت اعتباری ترکیه می تواند راه حلی باشد، اما لطفاً توجه داشته باشید که این کارت ها معمولاً در خارج از کشور کار نمی کنند. اگر قصد دارید حساب بانکی ترکیه خود را از خارج از کشور توسط بانکداری اینترنتی مدیریت کنید، بهتر است اشتراک را انتخاب کنید. به عنوان روش احراز هویت ورود تقریبا همیشه از طریق پیام متنی عبور می کند.
همچنین به خاطر داشته باشید که – اگر از سیم کارت ترکیه در ترکیه استفاده نمی کنید، اما از یک سیم کارت خارجی استفاده می کنید – هزینه رومینگ می تواند قابل توجه باشد. برخی از اپراتورهای مخابراتی خارجی برای استفاده از تلفن همراه در ترکیه هزینه های رومینگ گزافی اعمال می کنند و اشتراک تلفن همراه ترکیه قیمت بسیار مناسبی دارد.

نحوه رزرو و خرید تور آنتالیا، آلانیا و سایر مسیرها

می توانید با تماس با کارشناسان الفبای سفر اطلاعاتی از قیمت تور آنتالیا بدست آورید و اقدام به رزرو تور آنتالیا کنید همچنین می توانید با خرید تور آلانیا لحظات شیرینی را در این فصل پرطرفدار برای خودتان رقم بزنید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments