با آمارکتس و مزیت منحصر به فردش آشنا شوید

با آمارکتس و مزیت منحصر به فردش آشنا شوید

چکیده : بروکر آمارکتس یکی از محبوبترین و قویترین بروکرهای فارکس میباشد که خدمات و پشتیبانی فارسی حرفه ای به ایرانیان ارائه میکند.

 

حتما شما نیز از اهمیت بازارهای مالی در عصر دیجیتال امروز آگاه هستید. این روزها بیشتر افراد با سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، به دنبال کسب سود بیشتر با اطمینان بالاتر هستند. در بازارهای سرمایه‌گذاری معاملات مختلفی بر روی دارایی‌های فیات و دیجیتال انجام می‌شود. آنچه در مورد انجام این معاملات مورد توجه قرار می‌گیرد، وجود واسطه‌هایی است که فرآیند معاملات را شکل می‌دهند و در واقع کاربران می‌توانند به کمک این واسطه‌ها به سرمایه‌گذاری مطمئنی برسند‌. این واسطه تحت عنوان کارگزاری یا بروکر شناخته می‌شود. آمارکتس در حقیقت واسطه‌ای است که در بازارهای مالی نیازهای معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران را مرتفع می‌سازد. برای شناخت آمارکتس باید فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به بررسی هر آنچه به شناخت این بروکر کمک می‌کند، می‌پردازیم.

با آمارکتس و مزیت منحصر به فردش آشنا شوید

بروکر چیست؟

قبل از معرفی آمارکتس که در بین کاربران ایرانی با نام‌های آمارکتس و آ مارکتس نیز شناخته می‌شود، بهتر است به تعریف دقیقی از بروکر برسیم. همان‌طور که اشاره کردیم، بروکر یا کارگزاری واسطه بین فروشنده‌ها و خریدارها در بازارهای مالی است. این واسطه‌گری که با ارائه خدمات متنوعی انجام می‌شود، برای کارگزاری‌ سود مشخصی به همراه دارد. در واقع بروکرها در ازای خدماتی که ارائه می‌دهند، از کاربران خود سود و کارمزد دریافت می‌کنند. با توجه به این که بازار مالی فارکس از قابلیت لیکوئیدیتی برخوردار است، کاربران می‌توانند در هر لحظه به خرید و فروش در این بازار بپردازند‌. بروکرها نیز فرآیند معاملات را برای شما آسان می‌سازند‌. در مورد این کارگزاری‌ها یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها، نمی‌توانند مستقیما با بروکر ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر پیدا کردن یک بروکر مطمئن با خدمات مناسب، بسیار حائز اهمیت است.

بروکر amarkets

این بروکر همان کارگزاری معتبری است که در بین ایرانیان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این کارگزاری در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در جزیره سنت وینسنت قرار دارد. البته نمایندگی آن در کشورهای مختلف دیده می‌شود. اهمیت این بروکر برای کاربران ایرانی در پشتیبانی قوی آن از زبان فارسی است. برای بروکر آمارکتس مزایای بسیاری تعریف شده‌است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم. در تعریف آمارکتس می‌توان گفت یک بستر معاملاتی بسیار ایمن است که در چند سال اخیر خدمات باکیفیتی را به کاربران ایرانی ارائه داده‌است. آنچه سبب محبوبیت بیش از حد آمارکتس شده‌است، اسپرد یا کمیسیون پایین آن و فرآیند آسان برداشت و واریز است. هدف بروکر آمارکتس در پشتیبانی از زبان فارسی طبیعتا جذب معامله‌گران فارسی زبان است؛ هر چند این عمل برای بروکر سود بسیاری دارد، اما به هر حال پشتیبانی از زبان فارسی نیز برای ایرانیان بسیار حائز اهمیت است.

بروکر چیست؟

گذشته از مهم‌ترین مزیت آمارکتس یعنی پشتیبانی از زبان فارسی، این بروکر به داشتن بسته‌های معاملاتی و هم‌چنین سبد معاملاتی سهام معروف است. در شرح محبوبیت و اعتبار این بروکر، همین کافی است که بدانید از ۱۴۲ سهام عمده و معتبر از شرکت‌های مطرح بین‌المللی و ۱۶ شاخص بورس بزرگ دنیا برخوردار است. قبل از هرچیزی بهتر است به یک نکته مهم اشاره کنیم. این که شما به عنوان یک کاربر و تریدر فارسی زبان، صرفا به دنبال بروکری با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی باشید، برای حضور در بازار فارکس کفایت نمی‌کند. مسئله اینجاست که هر کارگزاری در حوزه‌های خاصی فعالیت دارد؛ بنابراین برای استفاده از خدمات بروکر، باید به حوزه فعالیت خود توجه کنید. در این صورت می‌توانید از قابلیت‌ها و خدمات کارگزاری خود بیشترین استفاده را داشته‌باشید. حتما از خود می‌پرسید که بروکر آمارکتس برای چه تریدرهایی مناسب است؟

در پاسخ به سوال بند قبل می‌توان گفت آمارکتس برای تریدرها و معامله‌گرانی مناسب است که به سهام یا دارایی معتبر با ریسک کم و راندمان بالا فکر می‌کنند. با توجه به بازدهی بالایی که این کارگزاری در انجام معاملات مختلف داشته، می‌توان آن را انتخاب ایده‌آلی برای انجام معاملات فارکس معرفی کرد.

مهم‌ترین مزایای آمارکتس

آمارکتس تنها بروکری است که در ایران پشتیبانی بیست و چهار ساعته ارائه می‌دهد. بروکرهای فارسی دیگر از این قابلیت برخوردار نیستند و تنها در ساعات اداری فعالیت دارند. ضمنا اگر با میزان کارمزد این بروکر آشنا شوید، حتما می‌توانید آن را در فهرست مزایای آمارکتس قرار دهید. این کارگزاری سه حساب مجرا برای معامله‌گران در نظر گرفته و برای هر یک از این حساب‌های جداگانه نیز کارمزد و اسپرد مشخصی تعریف کرده‌است. در کل کارمزد آن برای کاربران ایرانی مناسب است‌. از دیگر مزایای آمارکتس می‌توان به قابلیت کپی تریدینگ اشاره کرد. این قابلیت در هر بروکری وجود ندارد. قابلیت کپی تریدینگ یا همان کپی کردن معاملات این امکان را برای کاربران تازه وارد فراهم ساخته که بتوانند عملکرد تریدرهای باتجربه را مشاهده و بررسی نمایند. ضمن این که تریدرهای تازه وارد می‌توانند با معامله‌گران حرفه‌ای به انجام معاملات مختلف بپردازند‌.

کابین شخصی بروکر آمارکتس به عنوان یک مزیت مهم دیگر برای کاربران ایرانی شناخته می‌شود. کار کردن با این کابین که به عنوان یک قابلیت مهم معرفی می‌شود، برای کاربران فارسی زبان بسیار راحت است. به این ترتیب کاربران می‌توانند در لحظه ورود به کابین، تمامی امکانات آن را شخصی‌سازی کنند‌. در واقع کاربران می‌توانند امکاناتی که در سمت راست پنل تعبیه شده را با چند کلیک ساده در اختیار خود قرار دهند. ناگفته نماند که قبل از آن باید مراحل افتتاح حساب معاملاتی را در سایت رسمی این بروکر انجام دهند. همان‌طور که می‌دانید، برای افتتاح حساب در هر کارگزاری باید اطلاعات هویتی خود را در اختیار آن قرار دهید. این در حالی است که کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های حاکم، امکان معامله و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی را ندارند. در نتیجه امکان ثبت نام کاربران در کارگزاری‌ها وجود ندارد.

آنچه سبب تمایز و محبوبیت بروکر آمارکتس شده‌است، عدم نیاز به سند و مدرک و تعیین دقیق محل زندگی در فرآیند احراز هویت کاربران است. بروکر آمارکتس علاوه بر رفع این معضل برای کاربران ایرانی، مشکلات بسیار دیگری را نیز برای آن‌ها مرتفع ساخته‌است. به عنوان مثال: آمارکتس امکاناتی را لحاظ کرده‌است که بر اساس آن مشکل وقفه افتادن در عملیات واریز و برداشت وجه هنگام معامله را برطرف کرده‌است. لازم است بدانید عملیات برداشت و واریز توسط یک صرافی داخلی و محلی ایرانی طرف قرار داد معامله‌گر آمارکتس در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. اهمیت این مزیت زمانی برایتان روشن می‌شود که تأخیر در عملیات واریز و برداشت در انجام معامله با زیان قابل توجهی همراه می‌شود. به عبارتی شما به جای انجام یک معامله با سود کلان، معامله‌ای همراه با ضرر و زیان را تجربه خواهید کرد. تأخیر در انجام معامله، سبب می‌شود که بستن قرارداد معامله به بدترین زمان ممکن در بازار موکول شود.

امنیت بروکر آمارکتس

در کنار تمام مزایایی که برای این کارگزاری برشمردیم، امنیت آن می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین مزیت آمارکتس در نظر گرفته شود. طبیعتا کاربرانی که سرمایه خود را وارد بازارهای مالی می‌کنند، دغدغه و نگرانی بسیاری از بابت امنیت آن دارند و تنها در صورتی می‌توانند به معاملات سودده فکر کنند که از امنیت کارگزاری خود مطمئن باشند‌. در مورد امنیت این بروکر لازم است بدانید که اعتبار و امنیت آن توسط تیم متخصص وبسایت معامله‌گر ایرانی تأیید شده‌است. عملکرد تمامی بروکرهای ایرانی توسط سایتی به نام معامله‌گر ایرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نتیجه اگر بروکری مورد تایید این مرجع قرار گیرد، از امنیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر آمارکتس در لیست کارگزاری‌های معتبر ایرانی قرار دارد و چه بسا به عنوان معتبرترین کارگزاری فعال فارکس در ایران شناخته می‌شود. علاوه بر دریافت رگولاتوری آفشور FSA، این بروکر بیش از ۱۵ سال در سطح جهانی سابقه کار دارد.

جالب‌تر از آنچه تا اینجا در مورد امنیت بروکر آمارکتس بیان کردیم، بیمه حساب کاربران این بروکر است. آ مارکتس به کمک یک نهاد مالی مستقل، حساب کاربران خود را بیمه کرده‌است. اگر عملکرد کارگزاری منجر به ضرر و زیان تریدرها شود، باید غرامتی معادل ۲۰ هزار یورو به تریدرها پرداخت کند‌؛ بنابراین می‌توان گفت این بروکر بسیار معتبر، ایمن و آینده‌نگر است.

امنیت بروکر آمارکتس

نحوه ورود به کارگزاری آمارکتس

برای ورود به این بروکر باید در آن ثبت نام کرده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید. نه‌تنها آمارکتس، بلکه تمامی کارگزاری‌ها برای ارائه خدمات خود باید فرآیند احراز هویت را حین ثبت نام انجام دهند. پیش‌تر گفتیم که آمارکتس برای ثبت نام کاربران ایرانی سخت‌گیری‌های خاصی ندارد؛ بنابراین ایرانی‌ها می‌توانند با وارد کردن اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی و شماره ایمیل در این کارگزاری ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند پس از ثبت نام در آ‌مارکت بیست درصد واریز اولیه خود بونس دریتفت کنند. علاوه بر آن شما می‌توانید بر اساس حجم معاملات خود و مدت زمان فعالیتتان در این کارگزاری، از طرح بونس در سطوح مختلف استفاده کنید. اگر شرایط لازم را داشته‌باشید، می‌توانید به ازای هر لات معامله بونس ۱۴ دلاری قابل ضرر بگیرید. البته این بونس‌ها برای محافظت از ضرر لحاظ شده‌اند و قابل برداشت نیستند‌. شما می‌توانید پس از ثبت نام در آمارکتس، از دو پلتفرم معلملاتی متاتریدر ۴ و ۵ استفاده کنید.

حساب‌های بروکر آمارکتس

این بروکر حساب‌های مختلفی دارد. در کل سه حساب مختلف برای این کارگزاری تعریف شده‌است که شامل حساب با اسپرد ثابت، حساب استاندارد و حساب ای سی ان می‌شود. برای حساب با اسپرد ثابت باید حداقل ۱۰۰ دلار واریزی داشته‌باشید. حداکثر لوریج این حساب نیز ۱:۱۰۰۰ است. واریزی و حداکثر لوریج حساب استاندارد نیز مانند حساب با اسپرد ثابت است؛ اما در حساب ای سی ان حداقل واریزی باید ۲۰۰ دلار و حداکثر لوریج آن ۱:۲۰۰ باشد. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که آیا بروکر آمارکتس حساب اسلامی دارد؟ منظور از حساب اسلامی در واقع نرخ بهره ای است که برای معاملات فارکس در نظر گرفته می‌شود. به این صورت که اگر این بهره خیلی بالا باشد، از نظر اسلام مساوی با رباست. با توجه به این که معاملات بسیاری با حجم زیاد در فارکس انجام می‌شود، مسلمان‌ها نمی‌توانند در این بازار مالی سرمایه‌گذاری کنند.

حساب‌های بروکر آمارکتس

طبیعتا هر چه حجم معاملات فارکس افزایش یابد، نرخ بهره آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. در این میان بروکرهایی هستند که با تعریف استانداردهای معاملاتی، حساب‌های مشخصی را به عنوان حساب اسلامی تعیین کرده‌اند. به این ترتیب مسلمانان نیز می‌توانند به راحتی در فارکس ترید و سرمایه‌گذاری کنند. آمارکتس نیز یکی از بروکرهایی است که از حساب اسلامی پشتیبانی می‌کند. در مورد حساب‌های بروکر آمارکتس و امکانات هر یک از این حساب‌ها یک نکته مهم وجود دارد. اگر هر مشتری حساب خود را تا بیست هزار دلار شارژ کند، جزو مشتریان وی آی پی به حساب می‌آید. در نتیجه امکانات آ مارکتس برای چنین مشتریانی متفاوت است. این امکانات را می‌توان در چند مورد شامل: بونس بیشتر، وی پی اس رایگان، امکان استفاده از تحلیل‌های پیشرفته، افزایش میزان طرح کشبک، رسیدگی بهتر و سریع‌تر به درخواست‌های مشتری و موارد دیگر جای داد.

دارایی‌های قابل ترید در آمارکتس

وقتی از دارایی‌های قابل ترید در آمارکتس صحبت می‌کنیم، منظور آن بخش از دارایی‌های فارکس است که در این بروکر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. بازار فارکس به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان، گستردگی بسیار زیادی دارد و دارایی‌های متنوعی در آن معامله می‌شوند. این در حالی است که تنها بخشی از دارایی‌های این بازار در آمارکتس در دسترس کاربران قرار دارند. از این دارایی‌های قابل ترید در آمارکتس می‌توان به فلزاتی همچون طلا، نقره، مس، پلاتینیوم و آلومینیوم، کالاهایی مانند: نفت خام، نفت برنا، گاز، گندم و غیره، سهام ۱۴۲ شرکت بزرگ دنیا همچون آمازون، اپل، گوگل، تسلا و غیره، جفت ارز فارکس، شاخص بورس‌های آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، روسیه، چین و شاخص دلار، اوراق قرضه آمریکا و آلمان، ارزهای دیجیتال مانند: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک و غیره اشاره کرد.‌

جمع‌بندی

این روزها همه جا صحبت از بازارهای مالی جهانی و سرمایه‌گذاری در این بازارهاست. همان‌طور که گفتیم، برای سرمایه‌گذاری و انجام معامله در بازارهای فارکس باید از یک واسطه کمک بگیرید. این واسطه با اصطلاح بروکر شناخته می‌شود. انتخاب بروکر به نوع فعالیت شما در بازار و همچنین به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما از آنجا که اطمینان در سرمایه‌گذاری و سود و زیان شما در این مسیر به خدمات بروکر و امنیت حساب‌های آن بستگی دارد، باید در انتخاب کارگزاری مناسب دقت کنید. بروکر آمارکتس با داشتن‌ حساب‌های مختلف به خصوص حساب اسلامی، حق بیمه و مزایای فوق‌العاده دیگر، به عنوان معتبرترین بروکر فارسی بهترین انتخاب برای شماست. مزایای این بروکر برای کاربران ایرانی بسیار حائز اهمیت است.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments