تصحیح راحت تر اشتباه تایپی با ترفندی در کیبورد مجازی گوگل

تصحیح راحت تر اشتباه تایپی با ترفندی در کیبورد مجازی گوگل

 

کیبورد مجازی گوگل که در دستگاه‌های اندرویدی نصب شده دارای قابلیت خاصی است که اغلب کاربران از آن مطلع نیستند. با شناخت این قابلیت می‌توانید به شکل آسوده‌تری اشتباه تایپی خود را در حین تایپ متون مورد نظر تصحیح کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

یکی از معضلات و مشکلاتی که تایپ کردن با استفاده از کیبورد مجازی در دستگاه‌های هوشمند موبایلی به همراه دارد مربوط به اشتباه تایپی و فرآیند دشوار تصحیح آن می‌شود. تصور کنید که در حین تایپ متن خاصی هستید و ناگهان متوجه شدید که تقریبا در اواسط متن مورد نظر یک اشتباه تایپی دارید. حال اگر با استفاده از کیبورد مجازی دستگاه خود قصد برطرف کردن اشتباه تایپی ایجاد شده را داشته باشید باید با انگشت خود دقیقا به محل دقیق وقوع اشتباه ضربه بزنید. در این شرایط اغلب کاربران و به ویژه افرادی که انگشت نسبتا پهن‌تری دارند دچار مشکل می‌شوند. اما ترفندی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و اشتباه تایپی ایجاد شده را به شکل سریع‌تر و راحت‌تری برطرف سازید.
راه حل انجام این عمل و تصحیح راحت‌تر اشتباه تایپی در حین تایپ از طریق کیبوردهای مجازی در شناخت قابلیت منحصر به فردی خلاصه می‌شود که صفحه کلید گوگل یا همان Google Keyboard ارائه می‌کند. به موجب وجود این قابلیت، کاربر می‌تواند از دکمه فاصله یا Space کیبورد مجازی خود به منظور حرکت دادن مکان‌نمای تایپ استفاده کند. بنابراین دیگر نیازی به انتخاب دقیق بخشی از متن اشتباه تایپ شده از طریق انگشت کاربر وجود ندارد. متاسفانه اغلب کاربران از وجود این قابلیت در صفحه کلید مجازی گوگل بی‌خبر هستند و در هنگام مواجه شدن با اشتباه تایپی از آن استفاده نمی‌کنند. توصیه ما به شما این است که این ترفند را شناسایی کرده و چند بار از آن استفاده کنید و نهایتا متوجه می‌شوید که فرآیند تصحیح اشتباه تایپی با به کارگیری این ترفند تا چه اندازه ساده‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تلفنی موبایل

اگر قصد دارید که از ترفند مورد نظر استفاده کنید، ابتدا باید صفحه کلید یا کیبورد مجازی گوگل در دستگاهتان نصب شود. خوشبختانه کیبورد مجازی گوگل یا برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس طراحی شده و موجود است. این صفحه کلید مجازی در گوگل پلی استور (Google Play Store) با نام Google Keyboard موجود بوده و در اپ استور (App Store) دستگاه‌های آی او اسی با نام اختصاصی Gboard Keyboard قابل دانلود است. با استفاده از دو لینک انتهای مطلب می‌توانید نسبت به دانلود نسخه اندرویدی و آی او اسی کیبورد مجازی گوگل وارد عمل شوید.

نحوه انتخاب کیبورد مجازی گوگل به عنوان کیبورد پیش فرض در دستگاه‌های اندرویدی و آی او اسی

پس از دانلود نسخه مناسب صفحه کلید یا کیبورد مجازی گوگل در دستگاهتان، آن را نصب نمایید. حال وقت آن می‌رسد که کیبورد مجازی گوگل را به عنوان کیبورد یا صفحه کلید پیش فرض دستگاه خود معرفی کنید. به منظور انجام این عمل در دستگاه‌های اندرویدی مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه شوید.
  • گزینه Language and input یا Language and Keyboard را انتخاب کنید. این گزینه ممکن است در دستگاه‌های مختلف به شیوه متفاوتی نمایش داده شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید.
  • بخش Current Keyboard را انتخاب کنید.
  • حال گزینه Choose Keyboards را انتخاب کنید.
  • در لیست موجود گزینه Google Keyboard را انتخاب نمایید.

اما در دستگاه‌های آی او اسی چگونه می‌توان کیبورد مجازی گوگل یا همان Gboard Keyboard را به عنوان صفحه کلید مجازی پیش فرض دستگاه تعیین کرد؟ بدین منظور پس از دانلود نصب کیبورد مجازی Gboard Keyboard مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا Settings آیفون خود شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Keyboard را انتخاب نمایید.
  • حال باید گزینه Keyboards را لمس کنید.
  • در این مرحله آپشن Edit را انتخاب نمایید.
  • در لیست ارائه شده نام صفحه کلید Gboard keyboard را مشاهده خواهید کرد. انگشت خود را بر روی آن قرار داده و این کیبورد مجازی را به بخش فوقانی لیست موجود انتقال دهید.
  • نهایتا گزینه Done را انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی: چرا باید کیبورد مجازی گوگل (Gboard) را در آیفون خود نصب کنیم؟

بیشتر بخوانید: ادرس نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران

استفاده از قابلیت منحصر به فرد کیبورد مجازی گوگل در دستگاه

حال نوبت به آن رسیده تا از قابلیت منحصر به فرد نامبرده شده استفاده کنید. این قابلیت به راحتی قابل استفاده است. وارد بخشی از دستگاه خود شوید که قابلیت تایپ متن را ارائه می‌کند. سپس در اواسط یا هر بخش از متن تایپ شده خود یک اشتباه تایپی را ایجاد کنید و فرآیند تایپ را ادامه دهید. حال تصور کنید که قصد بازگشت به کلمه و بخش مرتبط با اشتباه تایپی خود را دارید.

آموزش ترفندی خاص در کیبورد مجازی Gboard

به منظور انجام این عمل در کیبورد مجازی گوگل دیگر نیاز نیست تا با انگشت خود دقیقا به بخشی از متن تایپ شده که اشتباه تایپی در آن دیده می‌شود مراجعه کنید. به منظور مراجعه به این بخش و تصحیح اشتباه تایپی موجود کافیست که انگشت خود را بر روی دکمه فاصله یا Space کیبورد مجازی گوگل قرار داده و آن را به سمت چپ و راست بکشید. با انجام این عمل نشانه‌گر یا مکان‌نمای تایپ مطابق با حرکت انگشت شما بر روی دکمه مجازی Space حرکت خواهد کرد و بدین صورت به راحتی می‌توانید دقیقا به اشتباه تایپی ایجاد شده مراجعه کرده و آن را تصحیح کنید. چنانچه در رابطه با این موضوع سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:  تعمیر تاچ ال سی دی

ویدئوی معرفی کیبورد مجازی گوگل Gboard

بیشتر بخوانید: 

خرید موبایل

قطعات گوشی

قطعات گوشی iPhone 6 Plus

قطعات گوشی سامسونگ A8 پلاس 2018

تعمیرات موبایل

Gboard - the Google Keyboard
نام Gboard - the Google Keyboard
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Google Inc
منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments