نکات مهم در خرید قلم نوری

نکات مهم در زمان خرید قلم نوری:

قلم نوری یکی از تجهیزات جدیدی می باشد که از آن برای ورود داده به کامپیوتر استفاده می شود. با توجه به اینکه قلم های نوری کاربر پسند تر می باشند و استفاده از آنها آسان تر است، افراد زیادی به جای ماوس از این مورد استفاده می نمایند. امروزه از قلم نوری در بحث آموزش، تدوین عکس و فیلم، انیمیشن و … استفاده می گردد. اگر شما نیز قصد خرید این قلم ها را دارید، قطعا با نمونه های متفاوتی از آنان در بازار روبرو شده اید از همین رو شاید انتخاب یک قلم مناسب گیج کننده به نظر برسد. با در نظر گرفتن این موضوع، در این مقاله تلاش شده است تا از تجربه پشتیبان های فروشگاه اینترنتی دیدنگار که یک فروشگاه خوش سابقه در زمینه عرضه دوربین عکاسی و تجهیزات الکترونیکی است، استفاده گردد و بهترین قلم های نوری در بازار و نکات مهمی که در زمان خرید باید به آنها توجه شود، عنوان گردد.

نکات مهم در زمان خرید قلم نوری:

اگر قصد خرید قلم نوری خوب و مناسبی را دارید، دیدنگار توصیه می نماید تا به موارد زیر توجه نمایید:

باید در نظر داشته باشید که یک قلم نوری خوب را می توانید در محدوده قیمتی 10 تا 15 دلار تهیه کنید. اما چند فاکتور مهم در زمان خرید وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید :

–       با سیم یا بی سیم: مانند گزینه های متفاوت ماوس، حتی قلم های نوری هم دارای ویژگی بی سیم یا با سیم هستند. گفتنی است، اگر نیازی به جابجایی یا دور شدن از محل کاری خود ندارید، یک دستگاه سیمی انتخاب خوبی است. در غیر این صورت، قلم ماوس بی سیم برای ارائه خوب است.

–       سرعت ردیابی: اکثر قلم های نوری دارای یک حسگر نوری هستند که به شما امکان می دهند سطوح DPI را تنظیم کنید. در صورتی که روی فضای صفحه نمایش بزرگ کار می کنید، DPI بالاتر به شما امکان می دهد سریع تر حرکت کنید. از طرف دیگر، تنظیم DPI کمتر به شما در ردیابی آهسته و دقیق کمک می کند.

–       سیستم سازگار: علاوه بر بررسی مشخصات قلم نوری، باید سیستم ‌های سازگاری که قلم شما با آن‌ها کار می‌کند را نیز بررسی کنید. گاهی اوقات افراد به دنبال یک قلم نوری برای استفاده با تلفن های همراه می گردند. بنابراین، بررسی سازگاری ضروری است.

در حال حاضر دو نوع قلم نوری پرکاربرد در بازار وجود دارند که در زیر به آنها اشاره شده است:

1.   قلم نوری Lychee

وقتی قلم نوری Lychee را با مداد معمولی مقایسه کنید، این حس به شما منتقل می شود که یک قلم ساده را در دست گرفته اید. وزن سبک و طراحی نوک تیز حرکت به مختصات مورد نظر روی صفحه و کلیک کردن روی آن را بسیار آسان تر می کند.

Lychee با تنظیم DPI قابل تنظیم (500 و 1000) از طریق یک دکمه روی قلم، دقت را تغییر می دهد که بسیار کارآمد است. تنظیم این مورد بر روی حد پایین به طور قابل توجهی سرعت مکان نما را کاهش می دهد که ممکن است برای افرادی که دستانشان می لرزد، مفید باشد. آخرین اما نه کم اهمیت ترین ویژگی این مورد می باشد که Lychee بسیار مقرون به صرفه است به عبارت دیگر شما با 15 دلار می توانید این قلم نوری را تهیه کنید.

قلم نوری Lychee

 

2.   قلم نوری Penclic

یکی از نکات منفی که حین استفاده از Lychee با آن روبرو هستید، این مورد می باشد که نیاز به برداشتن مداوم قلم از روی میز بعد از انجام کارهای دیگر مانند تایپ است. البته یک پایه نگهدارنده وجود دارد که با این قلم عرضه می‌شود، اما آنقدر کوچک و ضعیف است که نمی‌تواند به سرعت قلم را بدون هر بار نشانه ‌گیری در خود جای دهد. اگر این کار را صد بار در روز با مدل Penclic انجام دهید، واقعاً از پایه‌ای که بر روی Penclic قرار دارد قدردانی خواهید کرد که بخش قلم را صاف نگه می‌دارد و در یک نانو ثانیه آماده استفاده می‌شود. قلم های Penclic با قیمتی در حدود 70 دلار به بازار عرضه می شوند و بسیار دقیق تر هستند. همچنین سرعت انتقال داده آنها نیز بیشتر است.

کدام قلم بهتر است؟

اگر به دنبال پاسخ واضحی هستید که کدام قلم نوری بهتر است، متاسفانه چنین پاسخی وجود ندارد. هم Lychee و هم Penclic مزایای خاص خود را برای شما به ارمغان می آورند و در عین حال دارای نکات منفی نیز می باشند.اگر فقط به دنبال یک موس قلمی هستید که از ماوس موجود برتری داشته باشد و تنها برخی مواقع از آن استفاده کنید، Lychee انتخاب بهتری است. قابل حمل تر است، بسیار ارزان تر است و استفاده از آن برای مدت کوتاه راحت است.اگر به قلم نوری به عنوان جایگزینی احتمالی برای یک ماوس ارگونومیک معمولی یا برای استفاده طولانی مدت در یک زمان نگاه می کنید، Penclic از نظر ارگونومی بهترین گزینه است. پایه ثابت دامنه بسیار بیشتری از زوایای عملیاتی را فراهم می کند، به این معنی که می توانید قلم را به روش های متنوع تری در بین انگشتان خود قرار دهید. عدم نیاز به برداشتن مدام خودکار پس از تایپ نیز یک مزیت بزرگ است. متاسفانه، دکمه‌های چپ و راست در Penclic خیلی نزدیک قرار گرفته‌اند، که باعث می‌شود به ‌طور تصادفی راست کلیک کنید. همچنین بسیار گرانتر از مدل قبلی است.

قلم نوری Penclic

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا عنوان شد، می توان دریافت که خرید یک قلم نوری مناسب نیاز به آگاهی دارد. فروشگاه اینترنتی دیدنگار آماده است تا همواره به سوالات شما پاسخ داده و محصولاتی را در اختیارتان قرا دهد که بهترین پاسخگویی را برای شما داشته باشند. یکی از مزیت های اصلی خرید از این فروشگاه آن است که شما می توانید برخی اجناس را به صورت اقساطی نیز خریداری نمایید و از اصل بودن آنها مطمئن باشید.

همچنین متخصصین دیدنگار به صورت دوره ای اقدام به برگزاری ورکشاپ ها و دوره های آموزشی نیز می نمایند تا اطلاعات و سطح دانش تخصصی افراد را ارتقا دهند. اگر شما نیز قصد خرید قلم مناسبی را دارید حتما از محصولات فروشگاه فوق دیدن نمایید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments