معرفی سوئیچ سیسکو به صورت خلاصه و مفید

معرفی سوئیچ سیسکو به صورت خلاصه و مفید

سوئیچ سیسکو چیست؟ قیمت سوئیچ سیسکو چقدر است؟ برای خرید سوئیچ سیسکو به کدام مجموعه اعتماد کنیم؟  مطمئنا می دانید سوئیچ چیست و اطلاعات کاملی نسبت به آن در اختیار دارید. سیسکو یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان سوئیچ شبکه در جهان می باشد و در حال حاضر بخش اعظمی از بازار فروش سوئیچ شبکه را به خود اختصاص داده می باشد. سوئیچ های سیسکو توانایی پوشش انواع کسب و کارها با کاربری های مختلف را دارند. به همین علت سوئیچ های این شرکت در کسب و کارهای مختلف استفاده می شوند.

سوئیچ سیسکو چیست؟ قیمت سوئیچ سیسکو

سه نوع سیستم عامل IOS در سوئیچ های سیسکو وجود دارد که عبارتند از:

  1. IOS XE : این سیستم عامل روی لینوکس اجرا می شود. این سیستم عامل دارای کدهای مشابه با دیگر IOS ها می باشد. این سیستم عامل که با نام families هم شناخته می شود، اجازه می دهد تا هر کاربر از یک پایه کد مشابه استفاده کند.
  2. IOS XR: این سیستم عامل مبتنی بر QNX و مانند یونیکس تجاری می باشد. این سیستم عامل از شبکه های نرم افزاری تعریف شده و سیستم های تعبیه شده بازار پشتیبانی می کند. این سیستم عامل که با نام trains هم شناخته می شود، نوعی جدید از نسخه های IOS را ارائه می دهد.
  3. NX-OS: این سیستم عامل برای سوئیچ های اترنت سری Nexus و سوئیچ های شبکه فضای ذخیره سازی کانال فیبر سری MDS استفاده می شود. این IOS مبتنی بر Wind River Linux و با سایر سیستم عامل های سیسکو قابل اجرا می باشد.

وظیفه سوئیچ در شبکه چیست

این وسیله بسیار هم دیتا و اطلاعات را دریافت کرده و از طریق پورت ها، آن ها را به سمت مقصد و پورت خروجی ارسال می کند. این کار باعث اتصال تمامی نودها و مدیریت شبکه می شود. از کاربرد سوئیچ در شبکه می توان به اتصال و ارتباط سیستم ها به یکدیگر اشاره کرد که می توان به راحتی تعداد زیادی کاربر را به هم وصل کرد. همینطور از ترافیک و افت سرعت در انتقال اطلاعات به شدت جلوگیری کرده و سرعت انتقال اطلاعات در شبکه های محلی افزایش پیدا می کند.

انواع سوئیچ های سیسکو

سوئیچ های سیسکو انواع مختلفی دارند و برای کاربردهایی متفاوت طراحی شده اند. برای مثال سوئیچ های کاتالیست برای شبکه های محلی و سوییچ های Nexus برای دیتاسنترها. سیسکو سوئیچ های Catalyst خود را هواره با امکانات جدید، کارایی بیشتر، Density بیشتر و قیمت کمتر به بازار عرضه می کند. سوئیچ های سیسکو با ویژگی هایی چون کارایی بالا، امنیت، دسترس پذیر و قابل توسعه بودن، سوییچ های پرفروش بازار می باشند. 

سوئیچ سیسکو با پیکربندی ثابت

معادل سوئیچ با پیکربندی ثابت، fixed configuration switcges است که برای راحتی، سوئیچ fixed گفته می شود. سوییچ های fixed سوییچ های پرطرفدار در بازار می باشند. انواع سوئیچ ها در دسته فیکس، با داشتن تعداد پورت ثابت برای مثال 8 پورت، 16 پورت و 24 پورت و … در انواع شبکه ها قابل استفاده می باشند. امکان اتصال سوییچ های fixed به هم و استفاده از فیبر نوری در آنها وجود دارد.

سوئیچ سیسکو ماژولار

سوئیچ ماژولار با افزودن ماژول امکان افزودن تعداد پورت سوئیچ وجود دارد پس برای توسعه و ارتقای شبکه کاربرد دارند اما گران تر از سوییچ ثابت می باشند و استفاده از آنها بییشتر در شبکه های سازمانی و انترپرایزها و دیتاسنترها می باشد.

سوئیچ سیسکو مدیریتی

وقتی می خواهیم از بین انواع سوئیچ های سیسکو، سوئیچ مناسب را انتخاب کنیم، باید توجه کنیم که سوئیچ شبکه مدیریتی لازم داریم یا غیر مدیریتی. تفاوت اصلی این دو در میزان کنترلی است که لازم داریم روی تنظیمات سوئیچ داشته باشیم.

سوئیچ های غیر مدیریتی طوری طراحی شده اند که به محض زدن به برق و روشن شدن، کارشان را شروع می کنند و نیاز به انجام کار خاصی نیست و تنظیماتی برای کانفیگ سوئیچ لازم ندارید. این مزیتی بزرگ برای شبکه های کوچک است که فقط نیازهای اساسی رفع شود کافی می باشد.

یکی از مناسب ترین سوئیچ های غیر مدیریتی سیسکو سوئیچ Cisco SG112-24 Compact 24-Port Gigabit Switch است که مصرف برق کمی دارد و قابل نصب در رک می باشد. این سوئیچ 24 پورتی سیسکو همانند دیگر سوئیچ های غیرمدیریتی سری 110 سیسکو، در زمینه سرویس های ویدئویی مبتنی بر پهنای باند مناسب می باشد.

سوئیچ سیسکو غیر مدیریتی

سوئیچ های مدیریتی کاملا قابل کانفیگ می باشند و روی کارایی شبکه تاثیرگذارند. سوئیچ شبکه مدیریتی برای شبکه های بزرگ و شبکه هایی با برنامه های حساس و حیاتی لازمند.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو امکان تنظیم کردن هر پورت برای منظوری خاص را فراهم می کنند. می توانید این سوئیچ ها را مدیریت و پیکربندی کنید و روی شبکه تان نظارت داشته باشید. همینطور می توانید کنترل بهتری روی چگونگی انتقال دیتا روی شبکه داشته باشید و مشخص کنید دقیقا چه کسی این دیتا را دریافت کند و به آن دسترسی داشته باشد.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو مدل 24 پورتی SG300-10MPP-K9-NA و مدل 28 پورتی SG350-28-K9-NA جزو مناسب ترین سوئیچ های مدیریتی می باشد. از نام مدل سوئیچ سیسکو بعضی ویژگی های آن نمایان می باشد.

سوئیچ سیسکو صنعتی

سوییچ های صنعتی سیسکو جزو سوییچ های ماژولار است و همان طور که ار نامگذاری مشخص است، سوئیچ های صنعتی سیسکو در صنعت و محیط هایی که نیاز به مقاومت بالا دارد استفاده می شود. طول عمر بالا، امنیت، کم بودن هزینه های عملیاتی از مزایای این نوع سوئیچ سیسکو می باشد.

تفاوت سوئیچ سیسکو با دیگربرندهای موجود

تفاوت سوئیچ های سیسکو در تکنولوژی هایی است که هر کدام پشتیبانی می کنند. برای مثال:

  1. ماژولار یا مستقل یا Stackable بودن
  2. LANLite یا LANBase بودن
  3. سرعت و تعداد پورت ها
  4. Fast Ethernet یا Gigabit Ethernet بودن
  5. دسکتاپی یا رک مونت بودن
  6. مدیریتی یا غیرمدیریتی یا اسمارت بودن
  7. پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از PoE و +PoE
  8. پشتیبانی از فیبر نوری

برای اطلاع و دریافت لیست قیمت سوئیچ سیسکو ما ما در ارتباط باشید

نت یک، شرکت بزرگ فروش سوئیچ شبکه سیسکو سعی دارد با تامین محصولات اصل و قطعات درجه یک رضایت شما عزیزان را به دست آورد. این مجموعه همه محصولات خود را به همراه ضمانت و اصالت کالا ارسال می کند. کافی است برای دریافت قیمت به روز سوئیچ سیسکو همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما مراجعه کنید. در نت یک علاوه بر فروش سوئیچ سیسکو و تجهیزات دیگر مشاوره رایگان برای خرید مناسب ترین محصولات هم ارائه می شود.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments