چگونه به عنوان یک فریلنسر، پروژه بگیریم؟

چگونه به عنوان یک فریلنسر، پروژه بگیریم؟

این روز‌ها پیدا کردن پروژه‌های دورکاری، به یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای افراد فریلنسر تبدیل شده است. براساس یک نظر‌سنجی انجام شده، حدود ۶۰ درصد از فریلنسر‌ها با مشکل بازاریابی دست و پنچه نرم می‌کنند که این مورد با افزایش تعداد فریلنسر‌ها، روز به روز در حال افزایش است. در این میان بهترین راه‌حل، کار به صورت فریلنسری و پروژه‌ای در ازای قرار‌داد‌های طولانی است که این امکان را به شما می‌دهد تا با شرکت‌های مختلفی کار کنید. ولی با این وجود حتما از خوتان می‌پرسید که چگونه پروژه بگیریم؟

در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر پیدا کردن پاسخ این سوال، بهترین وب سایت برای گرفتن پروژه‌های فریلنسری را به شما معرفی کنیم.

چگونه پروژه بگیریم؟

همان طور که در موارد پیشین عنوان شد، پیدا کردن پروژه مناسب برای فریلنسر‌ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها است. در ادامه به چند روش برای پیدا کردن پروژه‌های فریلنسری اشاره می‌کنیم:

وب‌سایت‌های فریلنسری

یکی از موثر‌ترین روش‌های پیدا کردن پروژه‌های فریلنسری، ثبت‌نام در سایت‌های فریلنسری همانند پونیشا است. در حال حاضر پونیشا به عنوان بزرگ‌ترین سایت فریلنسری در ایران شناخته می‌شود که می‌توانید به راحتی از طریق آن به عنوان فریلنسر فعالیت داشته باشید. این وب‌سایت همانند یک پل ارتباطی بین شما و جامعه‌ی کارفرمایان عمل می‌کند. بسیاری از فریلنسر‌های قدیمی و با‌تجربه نیز کارشان را از این وب‌سایت شروع کرده‌اند.

همچنین فعالیت تعداد بسیار زیادی از کارفرمایان در پونیشا، این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید به راحتی مناسب‌ترین پروژه را با توجه به تخصص خودتان پیدا کنید.

درصورتی که می‌خواهید در این وب‌سایت فعالیت داشته باشید، کافی است تا وارد وب‌سایت پونیشا شده و ثبت‌نام کنید تا در کمترین زمان، پروژه‌های نامحدودی در دسترس شما قرار بگیرند. توجه داشته باشید که قبل از جستجو برای پروژه مد‌نظرتان، نمونه‌کار و مهارت‌های خود را در پونیشا ثبت کنید تا راحت‌تر به پروژه‌های مربوط به تخصصتان دسترسی پیدا کنید. در نهایت از طریق پونیشا بلاگ می‌توانید از اطلاعات تکمیلی و آموزش‌های مختلف برای فریلنسرها و کارفرمایان بهره‌مند شوید.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی همانند تلگرام، اینستاگرام، لینکدین، توئیتر و …، به عنوان محیط‌هایی برای دریافت پروژه‌های جدید در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانید با ساختن اکانت در آن‌ها، به‌صورت مستقیم با کارفرما صحبت کرده و پرو‌ژه‌های مورد نظر خودتان را پیدا کنید. برای دسترسی به تعداد بسیار زیادی از پروژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، لازم است تا علاوه بر قرار دادن محتوای مناسب در این شبکه‌ها، جامعه مخاطبان خود را افزیش دهید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

همچنین امکان یافتن موقعیت‌های شغلی مناسب برای استخدام فریلنسر در شرکت‌های کوچک و بزرگ نیز در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا لینکدین، امکان‌پذیر می‌شود.

وب‌سایت شخصی

در کنار موارد گفته شده، راه‌اندازی یک وب‌سایت شخصی به عنوان یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای معرفی نام و نمونه‌ کار‌های شما محسوب می‌شود. در این راستا شما می‌توانید پروژه‌های انجام شده‌ی خود را در وب‌سایت خود قرار دهید تا کارفرمایان بتوانند از شیوه‌ی کار شما مطلع شوند.

همچنین آپلود مقاله‌های کاربردی و حرفه‌ای، به شما کمک می‌کند تا علاوه بر آشنایی اولیه افراد با شما، راه‌های ارتباطی بیشتری با مشتریان پیدا کنید تا در نهایت کارفرمایان مورد نظر بتوانند شما را پیدا کنند.

معرفی توسط دیگران

در این روش، رضایت مشتریان و کارفرمایان در پروژه‌های پیشین شما، یکی از مهم‌ترین موارد برای پیدا کردن پروژه‌های جدید است.

به همین منظور افرادی که به شما اعتماد دارند و از روند کار شما رضایت داشته‌اند، می‌توانند به عنوان پلی برای معرفی شما به دیگران محسوب شوند تا پروژه‌های بیشتری به شما واگذار شوند.

از آن‌ جایی که در این روش توسط دیگران به کارفرمایان معرفی می‌شوید، اغلب از شما نمونه‌کار و یا رزومه‌ی کامل نمی‌خواهند که همین امر باعث راحت‌تر شدن روند کارتان خواهد شد.

در مجموع اگر دارای سابقه کاری خوبی هستید و روابط خود را با کارفرمایان پیشین به خوبی حفظ کرده‌اید، از این روش به عنوان یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد و انجام پروژه‌ها استفاده کنید.

چرا باید از سایت‌های فریلنسری برای دریافت پروژه استفاده کنیم؟

  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سایت‌های فریلنسری همانند پونیشا، امکان برخورداری از پرداخت امن در آن‌ها است که باعث افزایش اعتماد کارفرما و فریلنسر به یکدیگر می‌شود. به همین دلیل فریلنسر‌ها می‌توانند با تعیین زمان تحویل پروژه، دستمزد خود را دریافت کرده و کارفرمایان نیز مطمئن شوند که پروژه پس از پرداخت به دست آن‌ها خواهد رسید.
  • از دیگر مزایای سایت‌هایی مانند پونیشا، فعال بودن تعداد بسیار زیادی از کارفرمایان است که درنتیجه فریلنسر‌ها می‌توانند ضمن ثبت‌نام در این وب‌سایت‌ها، به انواع پروژه‌های مورد نظر خود به راحتی دسترسی پیدا کنند. همچنین کارفرمایان نیز می‌توانند توسط این وب‌سایت‌ها پروژه‌ی خود را با توجه به قیمت دلخواه و کیفیت مورد نظرشان به مناسب‌ترین فریلنسر‌ها واگذار کنند.

مناسب‌ترین مشاغل برای دریافت پروژه فریلنسری

اگر دوست دارید به صورت فریلنسری فعالیت کنید اما هنوز شروع به کار نکرده‌اید، در ادامه همراه ما باشید زیرا مناسب‌ترین شغل‌هایی که می‌توان به‌صورت فریلنسری انجام داد را به شما معرفی کرده‌ایم.

کپی‌رایتر

کپی‌رایتینگ به عنوان یکی از بهترین و ساده‌ترین مشاغل فریلنسری محسوب می‌شود که افراد می‌توانند در سریع‌ترین حالت ممکن شغل فریلنسری خود را در این زمینه شروع کرده و درآمد بسیار بالایی کسب کنند. کپی‌رایتر‌ها تلاش می‌کنند تا ضمن نوشتن مطالب بازاریابی همانند صفحات فروش آنلاین، اسکریپت‌های ویدیویی فروش و …، موجب جلب رضایت خواننده برای انجام دادن عمل یا اقدامی مانند سفارش یک محصول، ثبت‌نام در وبینار و … شوند.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

با وجود پیشرفت‌های بسیار زیاد در زمینه‌ی تکنولوژی و حضور بیشتر مردم در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از بهترین شاخه‌های فریلنسری محسوب می‌شود. این دسته از افراد می‌توانند ضمن بررسی بازار هدف هر کسب و کار، استراتژی‌های مناسبی را توسط تولید محتوای خلاقانه تولید کرده و مخاطبان بسیار زیادی را جذب کنند تا باعث درآمد‌زایی آن‌ها شود.

متخصص سئو

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی محتوا برای نمایش در رتبه‌های بالا در جست و جو است. به همین منظور افراد متخصص در این حوزه می‌توانند سئو را برای یوتیوب، پلتفرم‌های گوناگون و یا هر کسب و کار کوچک و بزرگی انجام دهند. هرچه متخصصان این حوزه بیشتر باعث پیشرفت کسب و کار‌ها شوند، کارفرمایان نیز مایل به پرداخت دستمزد بیشتری به آن‌ها هستند. البته فراموش نکنید که در این حوزه، قبل از همکاری با هر فرد قیمت هر پروژه را تعیین کنید تا مشکلی برای شما و یا کارفرما ایجاد نشود.

توسعه‌دهنده وب

توسعه وب یکی دیگر از پردرآمد‌ترین مشاغل فریلنسری است. افراد می‌توانند به عنوان یک مهندس نرم‌افزار، پروژه‌های توسعه وب‌سایت را بر‌عهده بگیرند طراحی سایت، ساخت برنامه‌های تلفن همراه، ساخت بازی و… از دیگر پروژه‌های فریلنسری توسعه‌دهندگان وب محسوب می‌شود.

نتیجه گیری

امروزه با بیشتر شدن تعداد فریلنسر‌ها، روند پیدا کردن پروژه مناسب نیز سخت‌تر از گذشته انجام می‌شود. بنابراین لازم است تا روش‌های گفته شده در این مقاله را به دقت بررسی کرده تا در نهایت بهترین را انتخاب کنید.

در این میان پونیشا توانسته ضمن آسان کردن فرایند استخدام فریلنسر در حوزه‌های متفاوت، بزرگ‌ترین حوزه فعالیت فریلنسر‌ها و دریافت پروژه‌های فریلنسری را در ایران به وجود آورد تا هر فریلنسر بتواند با توجه به شرایط و تخصص خود، انجام پروژه از جانب کارفرما را برعهده بگیرد.

در نهایت به عنوان یک کارفرما و یا فریلنسر، اگر نیازمند بهترین تیم با توجه به شرایط پروژه خودتان هستید، می‌توانید به راحتی در پونیشا، فریلنسر مورد نظرتان را استخدام کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments