چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم؟ (آیفون و اندروید)

چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم؟ اگر از دسته افرادی هستید که بیش‌تر وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی و پادکست می‌کنید، قطعا باید نصب پلتفرم اسپاتیفای را روی گوشی اولویت قرار دهید. اما نحوه فعال‌سازی این نرم‌افزار چگونه است؟

به‌طور کلی باید گفت اسپاتیفای منبعی برای دسترسی به میلیون‌ها موزیک و پادکست جدید و قدیمی است. برای استفاده از این پلتفرم نیازی به پرداخت هزینه ندارید اما امکانات ویژه آن تنها با خرید اشتراک در دسترس قرار می‌گیرند. در ادامه با روش‌های ثبت‌نام و فعال‌سازی پس از خرید اکانت اسپاتیفای  به‌طور کامل آشنا می‌شویم. برای آگاهی از این موارد ما را تا انتهای متن همراهی کنید.

راه های ثبت نام در اسپاتیفای

پیش‌از این‌‌که به بررسی سوال چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم بپردازیم، بهتر است با روش‌های ثبت‌نام در این پلتفرم آشنا شویم تا مراحل آن را به‌طور کامل و بدون اشتباه انجام دهیم.

باید گفت برای این ثبت‌نام ابتدا باید وارد سایت اسپاتیفای شوید. ضمن اینکه ثبت‌نام در این پلتفرم از چند روش قابل انجام است که در ادامه به بررسی 2 راه‌کار رایج آن‌ می‌پردازیم. این موارد عبار‌ت‌اند از:

  • ثبت‌نام در اسپاتیفای از فیسبوک: یکی از روش‌های رایج برای ثبت‌نام در این پلتفرم استفاده از فیس‌بوک است که البته درحال‌حاضر با نام متا شناخته می‌شود. برای این منظور باید ابتدا به ایمیل خود دسترسی پیدا کنید تا امکان ایجاد اکانت برای شما فراهم شود.
  • نصب اپلیکیشن روی گوشی: روش دیگری که برای ثبت‌نام به‌صورت مستقیم و البته با استفاده از ایمیل وجود دارد، نصب پلتفرم اسپاتیفای روی گوشی است. برای این منظور باید پس‌از انتخابSign up وارد بخش Create Account شوید.

ضمن این‌‌که باید اطلاعاتی مانند ایمیل، تکرار ایمیل، رمز عبور و نام کاربری را نیز وارد کنید. همچنین وارد کردن اطلاعاتی مانند تاریخ تولد به میلادی، جنسیت و نام پروفایل که با اسکرول کردن صفحه نمایش داده می‌شوند، ضروی است. در آخر نیز باید روی گزینه Sign up کلیک کنید.

راه های ثبت نام در اسپاتیفای

چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم در اندروید؟

چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم؟ بهتر است بدانید نحوه فعال‌سازی این پلتفرم در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS یکسان نیست. به همین دلیل نیز روش فعال‌سازی در هرکدام را به‌صورت مجزا بررسی می‌کنیم تا با توجه به سیستم‌عامل گوشی خود، از راه‌کار مورد نیاز استفاده کنید.

برای فعال کردن اسپاتیفای در اندروید کافی‌است مراحلی را که در ادامه بیان می‌کنیم انجام دهید. ضمن اینکه برای استفاده از تمام خدمات این پلتفرم، به اشتراک آن نیاز دارید در غیر این صورت به بسیاری از قابلیت‌ها دسترسی نخواهید داشت. در صورتی‌که حین فعال‌سازی اکانت اسپاتیفای یا سایر پلتفرم‌های بین‌المللی به وارد کردن شماره نیاز داشتید می‌توانید برای ایجاد شماره مجازی رایگان اقدام کنید. این سرویس‌ها بدون سیم‌کارت هستند و برقراری تماس در آن‌ها با استفاده از پروتکلVoIP  و در فضای ابری انجام می‌شود.

 

با خرید اکانت اسپاتیفای، امکانات و قابلیت‌های متعددی در دسترس شما قرار می‌گیرد و دیگر حین گوش دادن به موزیک مورد علاقه، تبلیغی برایتان پخش نخواهد شد. به‌طور کلی مراحل فعا‌ل‌سازی اسپاتیفای شامل موارد زیر است:

  • اولین مرحله را می‌توان وارد شدن به اپلیکیشن دانست که برای این منظور باید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.
  • در مرحله دوم به یک کد به نام Redeem نیاز دارید که در سایت‌های مختلف به‌فروش می‌رسد. با خرید کد ردیم لینکی برای شما ارسال می‌شود که باید روی آن کلیک کنید. ضمن این‌‌که می‌توانید با خرید اکانت یا گیفت‌کارت اسپاتیفای از سایت‌هایی مانند ایرانیکارت، تمام این مراحل را به کارشناسان آن‌ها بسپارید.
  • اگر بپرسید که چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم باید بگوییم که مرحله سوم زمان این فرآیند می‌رسد. با انتخاب گزینه ‌ Accept Invite، مراحل تایید حساب و فعال‌سازی آغاز خواهد شد.
  • مرحله چهارم زمان تایید اکانت است که برای این منظور باید روی گزینه This Is My Account کلیک کنید.
  • در مرحله پنجم باید اطلاعاتی درخصوص محل سکونت و آدرس ایمیل وارد شود. با توجه به تحریم بودن ایران، در این مرحله نمی‌توانید آدرس سکونت خود در داخل کشور را وارد کنید.
  • مرحله ششم گام آخر در فعال‌سازی اکانت اسپاتیفای است. در این مرحله علاوه‌بر کد ردیم یک آدرس نیز برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مربوط وارد و ذخیره کنید.
    چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم در اندروید؟

    چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم در ایفون؟

    فعال کردن اسپاتیفای در آیفون کمی نسبت به انجام این فرآیند در سیستم‌عامل اندروید تفاوت دارد، به همین دلیل در ادامه به‌معرفی مراحل فعال‌سازی این پلتفرم در IOS می‌پردازیم. این مراحل عبارت‌اند از:

    • وارد سایت اسپاتیفای شوید.
    • در صفحه‌نمایش گوشی خود، گزینه 3 نقطه وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید.
    • در بین گزینه‌های موجود روی Login کلیک کنید.
    • در این مرحله به یک حساب معتبر نیاز دارید. البته حساب‌های کاربری فیکی نیز برای این منظور به‌فروش می‌رسند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
    • در این مرحله باید وارد کردن نام کاربری و رمز عبور الزامی است.
    • حال باید روی گزینه Account Overview Menu کلیک کنید.
    • در این مرحله یک منوی کشویی به شما نمایش داده می‌شود که با باز کردن آن، به گزینه اشتراک اسپاتیفای دسترسی پیدا می‌کنید.
    • با انجام این کار، پلتفرم استفاده از نسخه رایگان را به شما پیشنهاد می‌دهد.
    • اگر اشتراک خریده باشید در این مرحله می‌توانید با نسخه پرمیوم وارد محیط اسپاتیفای شوید. با اتمام این مراحل به‌خوبی متوجه می‌شویم که چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم.
      چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم در ایفون؟

      استفاده از DNS برای ساخت حساب کاربردی Spotify

      حال که می‌دانیم چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم بهتر است با روش‌های رفع اررو در این پلتفرم پخش موسیقی آشنا شویم. به‌طور کلی باید گفت دی‌ان‌اس‌ها به‌وجود آمدند تا با استفاده از آن‌ها بتوان خطاهای رایجی مانند Something Wrong  یا Spotify Offline را برطرف کرد.

      با اتصال به DNSها پلتفرم نمی‌تواند تشخیص دهد که کاربر از ایران متصل می‌شود، از این‌رو امکان خرید اکانت و گوش دادن یا دانلود فایل‌های صوتی بدون مشکل برای شما فراهم خواهد شد. به همین دلیل نیز دی‌ان‌اس‌ها نامی آشنا برای کاربران این پلتفرم به‌شمار می‌آیند.

      راهنمای تغییر دی ان اس در اندروید

      استفاده از دی‌ان‌اس و تغییر آن‌ها در سیستم‌عامل اندروید بسیار راحت است تنها باید چند dns باقابلیت اتصال در اختیار داشته باشید که برای این منظور نیز می‌توانید کمی در اینترنت به جست‌وجو بپردازید و سپس مراحل زیر را طی کنید.

      • تنظیمات گوشی را باز کنید.
      • با سرچ عبارت Private DNS گزینه‌ای را که نمایش داده می‌شود باز کنید.
      • در مرحله بعد روی گزینه Private DNS provider hostname کلیک کنید.
      • در کادر نمایش‌داده‌شده آدرس DNS را وارد و آن را ذخیره کنید.

      راهنمای تغییر دی ان اس در ایفون

      حال که می‌دانیم در گوشی آیفون چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم بهتر است با نحوه تغییر DNS در این سیستم‌عامل نیز آشنا شویم. البته در IOS امکان تغییر دی‌ان‌اس تنها برای یک شبکه وای‌فای‌ وجود دارد و این تنظیمات روی سرور اصلی اعمال نمی‌شوند.

      برای تغییر دی‌ان‌اس در این موبایل ابتدا باید وارد بخش تنظیمات وای‌فای شوید و روی دکمه‌ای که سمت راست صفحه وجود دارد کلیک کنید. سپس باید روی گزینه Configure DNS که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید. سایر مراحل عبار‌ت‌اند از:

      • با کلیک روی گزینه Manual، دی‌ان‌اس‌های بدون استفاده را غیرفعال و حذف کنید.
      • علامت مثبت سبزی را که در صفحه وجود دارد انتخاب کنید.
      • دی‌ان‌اس‌هایی که می‌خواهید را در کادر مورد نمایش، وارد و در نهایت تغییرات را ذخیره کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments