آموزش مستثنی کردن یک برنامه از قابلیت Doze در اندروید ۶.۰

قابلیت اندروید 6 android doze

امروزه با تغییر گوشی‌های هوشمند و استفاده از صفحه نمایش‌های بزرگ و قابلیت‌های جانبی در این گوشی‌ها عمر باتری آن‌ها یکی از مشکلات این گوشی‌ها محسوب می‌شود. یکی از قابلیت‌های جدیدی که اندروید 6.0 به همراه داشت Doze نام دارد که باعث افزایش عمر باتری موبایل‌ها و تبلت‌های اندرویدی میشود. این قابلیت به طور خودکار فعال شده و شما امکان فعال یا غیر فعال کردن آن را ندارید. اگر اندروید فکر کند که باتری دستگاه شما نیاز به ذخیره کردن دارد، Doze کارش را شروع میکند. یکی از کارهایی که Doze برای ذخیره باتری انجام می‌دهد، متوقف کردن دریافت نوتیفیکیشن‌های جدید در پس‌زمینه است و هر چند ساعت یک‌ بار عمل دریافت اطلاعات جدید، پیام‌ها، بروزرسانی محتوای شبکه‌های اجتماعی و… انجام خواهد شد. اما اگر می‌خواهید برنامه‌ای را از لیست برنامه‌های تحت تاثیر Doze خارج کنید، در مطلب زیر روش کار را به شما آموزش خواهیم داد. با موبایل کمک همراه باشید.

ابتدا به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود رفته و وارد بخش باتری (Battery) شوید. کلید More (علامت سه نقطه) را بزنید و از لیست باز شده گزینه Battery optimization را انتخاب کنید.
در صفحه Battery optimization از منوی باز شونده بالای صفحه گزینه All Apps را انتخاب کنید تا تمام برنامه‌های موجود در دستگاه اندرویدی خود را ببینید. حال برای مستثنی کردن یک برنامه از این قابلیت آن برنامه را لمس کرده و از پنجره باز شده گزینه Don’t optimize را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات موبایل تهران

قابلیت اندروید 6 android doze

قابلیت اندروید 6 android doze

توجه داشته باشید که برنامه‌های زیادی را از این لیست خارج نکنید چرا که Doze دیگر کارایی خاصی نخواهد داشت. مورد دیگر اینکه Doze اکثرا شب‌ها و مواقعی که دستگاه اندرویدی شما به مدت قابل توجهی بی‌استفاده است فعال میشود، و هنگامی که دوباره از گوشی استفاده کنید بروزرسانی محتوای برنامه‌ها از سر گرفته خواهد شد. با این قابلیت مواقعی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید مصرف باتری به کمترین حالت میرسد.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قیمت گلس آیفون 7

قیمت تاچ ال سی دی A50s

 

تعمیرات موبایل

منبع addictivetips

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments