سفر به کشورهای خارجی با اتوبوس و خودروی شخصی

به طور معمول انتظار داریم که سفر به کشورهای خارجی، از طریق هواپیما باشد؛ اما جالب است بدانید که برای رفتن به برخی از کشورهای خارجی نزدیک به ایران، می‌توان با اتوبوس و حتی خودروی شخصی، سفری دلچسب و به یاد ماندنی را برنامه‌ریزی کرد. در این مطلب به دنبال آن هستیم تا ببینیم سفر به کدام کشورها، با اتوبوس و خودروی شخصی، مناسب خواهد بود. شما نیز اگر علاقه‌مند هستید که در این باره اطلاعات مناسبی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سفر به ترکیه با اتوبوس یا خودروی شخصی

کشور ترکیه، یکی از کشورهای هم مرز با ایران است و شما می‌توانید با خودروی شخصی یا خرید بلیط اتوبوس، سفری به شهرهای دیدنی و زیبای این کشور داشته باشید. به‌ویژه آن که عدم نیاز به ویزای ترکیه برای ایرانیان، شرایط سفر به این کشور را به مراتب راحت‌تر کرده است. البته به‌خاطر داشته باشید که برای سفر به ترکیه با خودروی شخصی خود، باید حتما پیشتر، گواهی‌نامه بین المللی دریافت کرده باشید. این کاری ساده است که می‌توانید پیش از سفر، حتما انجام داده و بعد از آن با خیال راحت با خودروی شخصی خود به سمت ترکیه رانده و در کشور ترکیه نیز خودروی شخصی خود را در اختیار داشته باشید.

همین‌طور اگر قصد سفر به ترکیه، به‌طور مثال شهر زیبای استانبول را داشته باشید؛ می‌توانید از طریق خرید بلیط اتوبوس، به این شهر، بروید. به‌طور مثال شما می‌توانید از مسیر پایانه بیهقی در تهران یا همین طور پایانه غرب یا آزادی، به مقصد شهر دیدنی استانبول، سفر کنید. اکثر اتوبوس‌های تهران استانبول نیز از نوع VIP هستند و در طول سفر خود، راحتی کامل را تجربه خواهید کرد. این اتوبوس‌ها در مسیر شهرهای ایران به سمت مرز بازرگان حرکت کرده و با عبور از مرز بازرگان، وارد خاک ترکیه و از آن‌جا مقصد شهر استانبول خواهند شد.

سفر به ترکیه با اتوبوس یا خودروی شخصی

به طور کلی همیشه عادت داریم که سفرهای جاده‌ای را درون کشوری انجام دهیم و سفری به طور مثال با بلیط اتوبوس تهران شیراز ، عادی به نظر می‌رسد. اما اگر یک‌بار سفر جاده‌ای به خارج از کشور و با عبور از مرز را تجربه کنید، قطعا عاشق آن، خواهید شد.

سفر به ارمنستان با خودروی شخصی یا اتوبوس

اگر تصمیم داشته باشید که سفری زمینی به کشور ارمنستان را تجربه کنید، امکان خرید بلیط اتوبوس از دو شهر تهران و تبریز، برای شما فراهم شده است. مسیر جاده‌ای از تهران به ارمنستان، چیزی در حدود ۲۰ ساعت بوده و در صورتی که مبدأ سفر شما به این کشور از شهر تبریز باشد، تنها ۱۲ ساعت در راه خواهید بود. به این ترتیب اگر در شهری دیگر به جز تهران و تبریز هستید و قصد سفر به ارمنستان با اتوبوس را دارید، ابتدا باید به یکی از این دو شهر، سفر کنید. به طور مثال از مبدأ رشت، با بلیط اتوبوس رشت تهران، به پایتخت سفر کرده و از اینجا به مقصد کشور ارمنستان، بلیط اتوبوس را تهیه کنید.

سفر جاده‌ای به کشور ارمنستان از ایران، تجربه‌ای عالی خواهد بود که حتما از آن لذت می‌برید. همین طور شما می‌توانید از مبدأ هر یک از شهرهای کشور، به مقصد ارمنستان، سفری با خودروی شخصی خود داشته باشید. در این صورت نیز باید مشابه چیزی که در بالا گفتیم، پیشتر گواهینامه بین‌المللی دریافت کرده باشید. لازم به ذکر است که ایرانیان برای سفر به کشور ارمنستان، نیازی به ویزا نداشته و می‌توانند بدون داشتن ویزا، برای مدت ۹۰ روز در خاک ارمنستان باشند.

سفر زمینی به گرجستان

گرجستان نیز یکی دیگر از کشورهای نزدیک به ایران است که هر سال ایرانیان زیادی به مقصد آن، سفر می‌کنند. البته برای این که بتوانید سفری زمینی به کشور گرجستان را تجربه کنید، لازم است که در مسیر سفر خود به این کشور، از یکی از کشورهای ارمنستان، ترکیه یا جمهوری آذربایجان، عبور کنید. در واقع شما باید از ایران، به مقصد یکی از این کشورها حرکت کرده و پس از توقفی کوتاه، راهی گرجستان شوید.

در صورتی که بخواهید از مسیر ترکیه به گرجستان بروید، بهتر است که از مرز بازرگان وارد ترکیه شده و از آن جا به مرز سارپی و پس از آن، به گرجستان بروید.

برای سفر به گرجستان از مسیر ارمنستان، بهتر است که ابتدا به شهر تبریز و از آن جا به جلفا بروید. پس از آن از طریق مرز جلفا به نخجوان در ارمنستان رفته و به مرز ساداخلو وارد شده و با عبور از آن، به گرجستان برسید.

اما در نهایت برای آن دسته از مسافرانی که ترجیح می‌دهند از طریق کشور آذربایجان، به‌عنوان کشور واسط به گرجستان بروند؛ مرز آستارا پیشنهاد می‎شود. پس از آن نیز باید از مرز تسیتل خیدی، به گرجستان وارد شد. به خاطر داشته باشید که مسیر مربوط به کشور آذربایجان، کوهستانی و در برخی از قسمت‌ها حادثه آفرین است و باید حتما تسلط کافی بر جاده و رانندگی داشته باشید.

سفر زمینی به گرجستان

خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ

اگر تصمیم دارید که سفری خارجی از مسیر جاده‌ای داشته باشید، احتمالا به دلیل طولانی بودن راه، انتخاب شما سفر با اتوبوس خواهد بود. در این صورت، می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس، از طریق اسنپ تریپ اقدام کنید. این فرصتی عالی است که بلیط اتوبوس را در تاریخ مورد نظر خود، با بهترین قیمت و شرایط، انتخاب کرده و نسبت به رزرو آن، اقدام کنید. شما چه کشورهای دیگری را می‌شناسید که برای سفر جاده‌ای با خودروی شخصی یا خرید بلیط اتوبوس، مناسب باشند؟ حتما این موارد را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران وب‌سایت، به بحث و اشتراک بگذارید. همین طور در صورت تمایل، این مطلب را برای دوستان و آشنایان خود، ارسال کنید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments