نحوه شارژ کاتریج پرینتر لیزری

گاهی در حین انجام کار با پرینتر، با چاپ نامناسب آن مواجه می‌شویم که بیشترین احتمال مربوط به اتمام پودر یا جوهر کارتریج است. به همین منظور می‌بایست نسبت به شارژ کارتریج اقدام کرده تا علاوه بر چاپ صفحات باکیفیت، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود. البته تعداد دفعات شارژ کارتریج بسته به میزان اصل یا طرح بودن کارتریج متفاوت است. در این مطلب ضمن آشنایی با ابزار مورد نیاز برای شارژ کارتریج پرینترهای لیزری و مراحل آن، شارژ کارتریج  HP، شارژ کارتریج Canon و شارژ کارتریج سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

 

ابزار مورد نیاز برای شارژ کاتریج پرینتر لیزری

هر پرینتر لیزری مجهز به یک تونر است که عملیات چاپ روی برگه را ممکن می‌سازد. از وسایل مورد نیاز برای شارژ کردن کارتریج پرینتر لیزری می‌توان به یک پیچ گوشتی چهارسو، یک ابزار نوک تیز، پارچه نرم، کاغذ روزنامه یا برگه باطله و از همه مهم‌تر به بطری تونر، اشاره کرد. قبل از اقدام به شارژ کارتریج، می‌بایست از کیفیت تونر خریداری شده و سازگاری آن با دستگاه اطمینان پیدا کرد، زیرا از اهمیت خاصی در سلامت پرینتر برخوردار است.

 

مراحل شارژ کارتریج

 

در این بخش برای آشنایی بیشتر شما با نحوه شارژ کارتریج لیزری، به بررسی دستورالعمل‌های لازم و مرحله به مرحله آن می‌پردازیم؛ اگرچه اکیداً توصیه می‌کنیم شارژ کاتریج می‌بایست توسط افراد متخصص این حوزه انجام شود تا از آسیب احتمالی به آن جلوگیری شود.

 

  • ابتدا کارتریج را از پرینتر خارج کرده و پیچ پوشش کناری را توسط پیچ گوشتی باز کنید.
  • یک کاغذ روزنامه یا برگه باطله زیر کارتریج قرار دهید تا میز کار شما تمیز بماند.
  • پوشش کناری را برداشته و درام را از بخش سفید (دنده‌های کناری) نگه دارید و به آرامی خارج کنید.
  • بعد از خارج کردن بخش درام، می‌بایست چرخنده‌های PCR را جدا کنید.
  • با استفاده از یک ابزار نوک تیز، میله PCR را اندکی به سمت راست کشیده و سپس مقداری به سمت بالا حرکت دهید و با کمی حرکت به سمت چپ آن را خارج کنید.
  • گیره‌ها یا میخ‌هایی که در هر دو طرف کارتریج است را بیرون بکشید تا بخش ضایعات و تونر از آن جدا شوند.
  • در این حالت می‌توانید بخش خارجی کارتریج را که در حال حاضر معلق شده، جدا کنید.
  • اکنون نوبت آن رسیده تا فنر موجود در کارتریج را از آن جدا کنید.
  • در این مرحله باید دو بخش اصلی کارتریج یعنی بخش ضایعات و تونر را از یکدیگر جدا کنید.
  • حال بخش ضایعات و فنر برداشته شده را مورد بررسی قرار دهید، سپس روکش پلاستیکی را بردارید.
  • پیچ‌های بخش ضایعات را جدا کرده تا وایپر بلید جدا شود و بتوانیدتونر اضافی و مانده در این بخش را خارج کنید.
  • با یک دستمال نرم به آرامی بخش ضایعات و وایپر بلید را تمیز کنید.
  • سپس بخش ضایعات تونر را مجدداً در جای خود قرار دهید و وایپر بلید و روکش پلاستیکی را تنظیم کنید تا کاملاً در شیارها و برش‌ها قرار گیرند. حال فنر را در جای خود ثابت کنید.

 

تا به اینجای کار، باز کردن و تمیز کردن بخش ضایعات انجام شد. حال به بخش اصلی که شارژ کردن تونر کارتریج پرینتر لیزری است، می‌پردازیم.

 

  • با جدا کردن پوشش کناری، می‌توانید یک پوشش پلاستیکی سفید را مشاهده کنید. آن را بردارید و محفظه را از پودر تونر پُر کنید. (قبل از استفاده از بطری پودر تونر، آن را به خوبی تکان دهید)
  • پس از شارژ کردن کارتریج درپوش را محکم ببندید و بخش ضایعات و تونر را همانند قبل به هم متصل کنید.
  • گیره‌ها یا میخ‌هایی که در دو طرف کارتریج قرار داشتند را مجدداً نصب کنید.
  • اکنون بدون وسیله و تنها به کمک دست، میله چرخنده PCR را در جای خود ثابت کنید.
  • در پایان، درام را در جای خود قرار داده و پوشش کناری آن را در جای خود تنظیم کنید.

 

هزینه شارژ کارتریج

 

هزینه شارژ کارتریج با در نظر گرفتن عواملی همچون نوع پرینتر، نوع کارتریج، میزان کارکرد و خدماتی که بر روی آن انجام می‌شود، متفاوت است. به عنوان مثال پرینترهای HP به نسبت سایر پرینترها تخصصی‌ترند و شارژ کارتریج HP نیز نیاز به تخصص ویژه‌ای دارد که افراد عادی قادر به انجام آن نیستند. کارتریج‌های Canon هم دارای محدودیت در تعداد شارژ بوده و پس از 3 الی 4 بار شارژ، می‌بایست تعویض شوند.

کارتریج‌‌های سامسونگ نیز نسبت به سایر کارتریج‌ها قیمت بالایی دارند، بنابراین هزینه شارژ کارتریج سامسونگ نسبت به سایر کارتریج‌ها گران‌تر است. گاهی ممکن است علاوه بر شارژ کارتریج، برخی قطعات آن از جمله درام و … تعویض شود که این خود هزینه‌ای مجزا داشته و به هزینه نهایی افزوده خواهد شد. شرکت … قادر است با دریافت کمترین هزینه، علاوه بر ارائه تمامی خدمات شارژ کارتریج توسط کارشناسان مجرب، خدمات شارژ کارتریج در محل را نیز به شما ارائه دهد.

سخن پایانی

در این مطلب با ابزارهای مورد نیاز برای شارژ کارتریج پرینترهای لیزری آشنا شدیم و دانستیم یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با پرینتر، سرویس شارژ کارتریج است. کارتریج‌ها از لحاظ ساختاری و نوع عملکرد با یکدیگر متفاوت بوده و براساس میزان کارکرد باید مجدداً شارژ شوند. سپس با نحوه شارژ کارتریج آشنا شده و به بررسی دستورالعمل‌های لازم برای شارژ کارتریج پرداختیم. نکته حائز اهمیت آن است که به تأخیر انداختن زمان شارژ یا شارژ کارتریج توسط افراد غیرمتخصص، عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه کرده و در مواردی منجر به آسیب دستگاه خواهد شد. بنابراین بهتر است کار را به متخصصین این حوزه بسپاریم.

 

سوالات متداول

? هزینه شارژ کارتریج چقدر است؟

قیمت شارژ کارتریج‌های مختلف با هم متفاوت است و علاوه بر عواملی همچون نوع پرینتر، نوع کارتریج، میزان کارکرد و … به خدماتی که روی آن انجام می‌شود، بستگی دارد. شارژ کارتریج هزینه‌ای مجزا داشته و در صورتی که نیاز به قطعه‌ای برای تعویض باشد، هزینه‌ قطعه نیز به آن افزوده می‌شود.

 

? آیا شارژ کارتریج در محل نیز امکان‌پذیر است؟

بله، تقریباً بیشتر کارتریج‌ها امکان شارژ شدن در محل مشتری را دارند. برای این منظور می‌توانید با شرکت … تماس گرفته و از خدمات شارژ کارتریج در محل استفاده کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments