علت روشن نشدن کولر گازی ال‌ جی و نحوه رفع ایراد

علت روشن نشدن کولر گازی ال‌ جی و نحوه رفع ایراد

در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن کولر گازی ال‌ جی و همچنین نحوه رفع مشکل روشن نشدن و کار نکردن کولر گازی اسپلیت ال جی می پردازیم.

گاهی اوقات، با وجود مشکل گرمی هوا و نیاز مبرم به دستگاه‌های خنک‌کننده، کولرگازی ال جی روشن نمی‌شود، در چنین شرایطی ابتدا بهتر است دستگاه را ریست کنید اگر مشکل حل نشد، به دنبال پیدا کردن دلیل روشن نشدن و راه‌حل آن باشید. اگر با اقدامات اولیه، کولرگازی ال جی شما روشن نشد، ممکن است مشکل به وجود آمده از داخل کولرگازی باشد؛ بنابراین بهتر است پس از انجام اقدامات اولیه درصورتی‌که کولرگازی ال جی روشن نشد، سریعاً با یک تعمیرکار متخصص و ماهر از نمایندگی تعمیرات کولر گازی ال جی تماس بگیرید.

دلایل روشن نشدن کولرگازی ال جی و راه‌حل آن

معمولاً دلایلی چون خرابی یک قطعه یا قطعی سیم رابط باعث روشن نشدن کولرگازی ال جی می‌شود که به‌سادگی قابل‌رفع خواهند بود. در زیر مواردی که باعث روشن نشدن کولرگازی ال جی می‌شود را بیان می‌کنیم، اگر به دلیل روشن نشدن دستگاه کولرگازی ال جی خود، قصد بررسی آن را دارید لطفاً مراحل زیر را به ترتیب بررسی بفرمایید و اگر در هر کدام از مراحل، مشکلی وجود نداشت به مرحله بعدی بروید.

  • ممکن است جریان برق در پریز مربوط به کولرگازی ال‌جی وجود نداشته باشد. برای حل این مشکل، با رعایت اصول ایمنی، با استفاده از یک‌ فازمتر، وجود برق در کولرگازی ال جی خود را بررسی کنید. اگر لازم شد کنتور برق را نیز بررسی کنید. می‌توانید از یک تکنسین فنی برق کمک بگیرید، مشکل روشن نشدن کولرگازی ال جی، برطرف می‌شود.
  • ممکن است دو شاخه برق یا سیم رابطی که کولرگازی ال جی را به جریان برق متصل می‌کند، دچار اتصال یا قطعی شده باشد، در این حالت، جریان برق وارد کولرگازی ال‌جی نمی‌شود و نتیجتاً روشن نخواهد شد. قطعات دوشاخه و کابل متصل به دستگاه را بررسی کنید و در صورت خرابی، قطعه مربوطه را تعویض کنید، مشکل روشن نشدن کولرگازی ال جی، برطرف می‌شود.
  • ممکن است اتصالات محل انشعاب بین ترموستات و کلید موتور فن کولر گازی ال جی مشکل پیدا کرده است و وجود اتصالی یا قطعی در این مسیر، منجر به روشن نشدن کولرگازی ال جی شده باشد، مسیر اتصالات را بررسی کرده و آن‌ها را تعمیر کنید تا مشکل روشن نشدن کولرگازی ال جی برطرف گردد، البته این کار باید توسط تکنسین فنی و با رعایت اصول ایمنی انجام شود. البته گاهی اوقات، لازم است برای بررسی جریان برق، میزان ولتاژ در ترمینال اصلی کولرگازی ال جی بررسی شود که این کار حتماً باید توسط تکنسین فنی و با رعایت اصول ایمنی انجام شود.
  • ممکن است کلید اصلی کولرگازی ال جی خراب شده باشد. اگر کلید اصلی که کولرگازی ال جی به‌وسیله آن روشن می‌شود خراب باشد، با وجود جریان برق و برقراری اتصالات، باز هم کولر روشن نخواهد شد. در این صورت با تعویض کلید اصلی کولرگازی ال جی، مشکل برطرف خواهد شد. حتماً برای تعویض این کلید، از اهم‌متر استفاده کنید و اگر خودتان مهارتی در زمینه‌های فنی برق ندارید بهتر است از یک تکنسین فنی کمک بگیرید، چون این کلید در مدار اصلی و در مسیر سیم فاز قرار دارد، رعایت اصول ایمنی از ضروریات انجام کار است.
  • ممکن است در مدار اصلی کولرگازی ال جی، سیم بندی قطع شده باشد، با برقراری اتصال درسیم بندی، مشکل برطرف می‌شود.
  • ممکن است در مدار اصلی کولرگازی ال جی، سیم فاز قطع شده باشد، با برقراری اتصال در سیم فاز، مشکل برطرف می‌شود.
  • ممکن است در مدار اصلی کولرگازی ال جی، سیم نول قطع شده باشد، با برقراری اتصال در سیم نول، مشکل برطرف می‌شود.
  • ممکن است برد کولرگازی ال جی سوخته باشد، در صورتی که برد دستگاه، قابلیت تعمیر نداشته باشد، با تعویض آن، مشکل روشن نشدن کولرگازی ال جی برطرف می‌شود. در واقع خرابی برد کولر گازی ال جی، بزرگ‌ترین مشکلی است که می‌تواند در خصوص روشن نشدن کولرگازی ال جی رخ دهد.

روشن نشدن کولر گازی ال جی با توجه به رنگ چراغ یونیت هشدار

روشن نشدن کولر گازی ال جی با توجه به رنگ چراغ یونیت هشدار

محصولات کولرگازی ال جی جدید طوری طراحی شده‌اند که اگر کولرگازی روشن نشود علت روشن نشدن آن، با استفاده از چراغ‌های راهنما نمایش داده می‌شود، به طوری که چراغ یونیت برق کولرگازی ال جی که همیشه خاموش یا روشن بودن دستگاه را نشان می‌دهد، نمایشگر دلیل روشن نشدن دستگاه نیز هست. رنگ چراغ هشداردهنده کولر گازی ال جی، در سه حالت مختلف می‌تواند نوع و علت روشن نشدن کولر گازی ال‌جی را نشان دهد. حالات مختلف چراغ یونیت به‌صورت زیر هستند.

  • چراغیونیت برق که مربوط به خاموش و روشن کردن دستگاه است، خاموش باشد.

در این شرایط، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. اتصالات برق که در بالا گفته شد بررسی کنید.
  2. ورودی و خروجی‌های برق را کنترل کنید.
  3. جعبه‌تقسیم برق را بررسی کنید، اگر کلید فیوز برق باز است ممکن است دچار خرابی شده باشد. کلید فیوز خراب، بدون صدای کلیک و به نرمی بالا پایین می‌رود، باید آن را تعویض کنید تا مشکل روشن نشدن کولرگازی ال جی شما برطرف شود.
  4. چراغ یونیت کولرگازی ال جی را ریست کنید. در حالتی که کولرگازی ال جی به برق وصل است دکمه ریست را فشار دهید. دکمه ریست در قسمت روشن و خاموش دستگاه قرار دارد. سپس دکمه روشن شدن کولرگازی را بزنید. دکمه روشن شدن دستگاه در قسمت کنترل پنل آن قرار دارد. اگر کولر گازی باز هم روشن نشد، از تعمیرکار متخصص تعمیر کولرگازی ال جی از مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز تعمیرات ال جی مانند نمایندگی تعمیرات ال جی دیبا پشتیبان ( lgposhtiban.com ) کمک بگیرید.
  • چراغ یونیت برق که مربوط به خاموش و روشن کردن دستگاه است به رنگ سبز باشد.

در این شرایط، بدین ترتیب عمل نمایید.

  1. ابتدا دوشاخه جریان برق کولرگازی ال جی را از پریز برق خارج کنید.
  2. مجدداً آن را متصل کنید.
  3. سپس دکمه تست که بر روی پریز قرار گرفته است را فشار دهید.
  4. دکمه ریست دستگاه را که بر روی کنترل پنل در کنار دکمه روشن و خاموش کولرگازی ال جی قرار گرفته است را نگه دارید، به عبارتی آن را ریست کنید. اگر با این اقدامات، کولر گازی ال جی هنوز روشن نمی‌شود، ممکن است رله دستگاه که وظیفه روشن و خاموش کردن کولرگازی ال جی را بر عهده دارد، مشکل پیدا کرده است، حتماً با تعمیرکار متخصص ماهر تماس بگیرید.
  • چراغ یونیت برق که مربوط به خاموش و روشن کردن دستگاه است به رنگ زرد یا قرمز یا نارنجی‌ باشد.

در این شرایط، بدین ترتیب عمل نمایید.

  1. ابتدا دوشاخه جریان برق کولرگازی ال جی را از پریز برق خارج کنید.
  2. مجدداً آن را متصل کنید.
  3. دکمه‌ ریست کولرگازی ال جی را که بر روی کنترل پنل آن قرار دارد را نگه دارید، به عبارتی آن را ریست کنید.
  4. عمل ریست کردن را دو تا سه بار انجام دهید. اگر با این اقدامات، رنگ چراغ یونیت هنوز زرد یا قرمز یا نارنجی است، حتماً با تعمیرکار متخصص ماهر کولرگازی ال جی تماس بگیرید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments