علت نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس و نحوه رفع ایراد

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس و نحوه رفع ایراد

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس چیست: رفع 6 مشکل رایج در لباسشویی

برخلاف سایر کارهای خانه اغلب افراد کار با لباسشویی را دوست دارند. این کار تنها با گذاشتن لباس‌های کثیف در ماشین لباسشویی، فشردن یک یا دو دکمه و درنهایت بیرون آوردن لباس‌های شسته و تمیز شده انجام می‏شود. هیچ کاری در خانه آسان‌تر از این کار نیست. درست است؟ البته استثناهایی هم وجود دارد. معمولاً نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس یک مشکل رایج است.

آیا تاکنون این مشکل برای شما رخ داده است که پس از باز کردن درب ماشین لباسشویی، لباس‌ها کاملاً خیس باشند؟ اگر چنین اتفاقی افتاده است، احتمالاً این مشکل به علت نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس شما است. ما در این مقاله بسیار کاربردی که توسط مدرن سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات زیمنس در کرج تهیه شده است قصد داریم به 6 مشکل رایج که مرتبط با نچرخیدن ماشین لباسشویی است، بپردازیم و نحوه رفع مشکل آن‏ها را به شما آموزش ‌دهیم.

چگونه علت نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس را پیدا کنیم و آن را برطرف سازیم؟

در این بخش از مقاله همراه ما باشید تا علت نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس خود را پیدا کنید تا شستشوی لباس‌های خود را به روزهای دیگر موکول نکنید.

  1. وجود لباس اضافی در ماشین لباسشویی

مشکل: همه افراد کار با لباسشویی را دوست ندارند. آن‌ها سعی می‏کنند وقتی به لباس نیاز دارند، لباسشویی را روشن کنند. آن‏ها مقدار زیادی از لباس‌های کثیف خود را به یکباره داخل ماشین می‏گذارند. نتیجه این کار چه خواهد شد؟ درست است ماشین لباسشویی نمی‏چرخد.

راه حل: در این حالت ممکن به دلیل کار اشتباه خود مجبور شوید یک تکه لباس اضافی خیس را بیرون بیاورید و آن را در سبد لباسشویی قرار دهید تا بعداً آن را بشویید. وقتی میزان لباس در لباسشویی به اندازه ظرفیت آن باشد، ماشین به کار خود ادامه می‌دهد. شما مجدداً می‏توانید لباس‌های خیسی را که بیرون آوردید دوباره برای شستشو در ماشین لباسشویی بگذارید.

  1. عدم متعادل وزن وسایل در ماشین لباسشویی

مشکل: دومین علت نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس، وجود عدم تعادل وزن وسایل موجود در آن است، در این حالت ماشین کُند می‏چرخد یا اصلاً نمی‏چرخد. معمولاً این مشکل زمانی رخ می‌دهد که می‏خواهید یک یا دو وسیله حجیم و سنگین مانند کوسن، روتختی یا محل خواب حیوان خانگی خود را برای شستشو در لباسشویی قرار دهید. در این مواقع وسیله شما در یک طرف لباسشویی جمع می‏شود و موجب عدم تعادل آن در هنگام چرخش می‏شود. درنتیجه ماشین لباسشویی نمی‏چرخد یا چرخش آن متوقف نمی‏شود.

 راه حل: برای حل این مشکل درب ماشین را بازکنید (برای ماشین لباسشویی که از جلو باز می‏شود، منتظر بمانید تا قفل آن در پایان چرخش به طور خودکار باز شود) و هر وسیله ای را که داخل آن است با دست بچرخانید تا وزن آن را در محفظه متعادل کرده و از جمع شدن آن در یک سمت جلوگیری کنید.

  1. عدم تعادل در واشر پایه لباسشویی

مشکل: گاهی اوقات حالت قرار گرفتن ماشین می‏تواند در چرخش آن اختلال ایجاد کند. این مشکل به راحتی قابل تشخیص است؛ زیرا ماشین لباسشویی شما به دلیل این مشکل با صدای بلند و لرزش‌های فراوان کار خواهد کرد. حتی ماشین لباسشویی که از جلو باز می‏شود، با این مشکل از جای خود حرکت می‏کند.

راه حل: پایه های کوچک ماشین لباسشویی را طوری تنظیم کنید که موجب تعادل آن متعادل بر روی زمین شوند.

  1. خرابی سوئیچ درب

مشکل: چهارمین علت نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس مربوط به ماشین‌های لباسشویی است که درب آن‌ها از بالا باز می‏شود. درب این ماشین‏ها دارای سوئیچی است که اگر خراب باشد درب بسته نمی‏شود. درنتیجه لباسشویی اخطار می‌دهد و برای امنیت بیشتر نمی‌چرخد.

راه حل: در قسمت زیر درب، برجستگی کوچکی است که با بستن درب، قفل ماشین فعال می‌شود. اگر برجستگی خم شده نیست و موجب قفل شدن درب نمی‏شود، سعی کنید به آرامی آن را خم کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، سوئیچ درب را عوض کنید.

  1. تخلیه نامناسب آب یا عدم تخلیه آب

 مشکل: اگر لباسشویی آب را تخلیه نکند به درستی نمی‏چرخد. این مشکل به دلیل اختلال در عملکرد شلنگ تخلیه است. این شلنگ معمولاً با اشیا کوچک مانند سکه یا دکمه های لباس، پیچ می‌خورد یا مسدود می‏شود.

راه حل: برای اولین حالت یعنی پیچ خوردن، لازم نیست شلنگ را باز نکنید. برای دومین حالت یعنی مسدود شدن، شیلنگ‌های متصل شده به پمپ تخلیه را جدا کرده و تمیز کنید. بهتر است قبل از این کار دستورالعمل‌های شرکت سازنده ماشین را مطالعه کنید.

  1. وجود مشکل در موتور

مشکل: آخرین علت نچرخیدن ماشین لباسشویی زیمنس زمانی رخ می‌دهد که ماشین لباسشویی شما به خوبی کار می‌کند، ممکن است عدم چرخش آن به دلیل خرابی در موتور آن باشد. حتی اگر ماشین شما خوب کار کند ممکن است بعد از مدتی، موتور آن بسوزد.

راه حل: برای حل این مشکل باید شما تجربه زیادی داشته باشید و از تعمیر ماشین لباسشویی نیز مطمئن باشید. در غیر این‏صورت نیاز به یک متخصص برای تعویض موتور دارید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments