ردیابی آیفون به وسیله گوگل سرچ (Google Search)

گوگل سرچ (Google Search) به منظور ردیابی آیفون

کمپانی گوگل به تازگی در سرویس گوگل سرچ (Google Search) خود گزینه‌هایی را فراهم کرده که با استفاده از آن کاربران سری آیفون‌های اپل هم می‌توانند دست به انجام اقدامات خاصی زده و به ردیابی آیفون‌های خود بپردازند. این قابلیت پیش از این برای محصولات اندرویدی ارائه شده بود، اما به تازگی گوگل آپشنی با نام “Find My Phone” را به سرویس گوگل سرچ (Google Search) اضافه کرده که مربوط به ردیابی و انجام برخی اقدامات خاصی در آیفون‌های اپل می‌شود. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

هم اکنون اگر در حساب کاربری یا اکانت گوگل خود لاگین شده و به صفحه “My Account” مراجعه کنید، بخشی با عنوان “Find My Phone” را مشاهده خواهید کرد. با کلیک کردن بر روی این بخش لیستی نمایان می‌شود که شامل گزینه‌هایی همچون گوشی‌ها (Phones)، تبلت‌ها (Tablets)، دستگاه‌های اندرویدی (Android Devices) و دستگاه‌های آی او اسی (iOS Devices) می‌شود. در هر یک از این بخش‌ها لیست دستگاه‌هایی ارائه خواهد شد که پیش از این با حساب کاربری گوگل لاگین شده از سوی شما در ارتباط بوده‌اند. اگر در این لیست گزینه با عنوان “iOS Devices” را انتخاب کنید، لیست مجزایی با پنج گزینه زیر نمایان می‌شود:

  • Find and lock your iPhone
  • Try calling your phone
  • Sign out on your phone
  • Reach out to your carrier
  • Reach out for local help

با وجود اینکه تلاش‌های اولیه گوگل به منظور ارائه سرویس‌های نامبرده شده برای محصولات آی او اسی قابل تقدیر است، اما باید اعتراف کنیم که کیفیت عملکرد این سرویس‌های در محصولات آی او اسی به اندازه دستگاه‌های اندرویدی نبوده و این سرویس‌های نسبتا جدید دقت بالایی ندارند. علت این امر هم کاملا مشخص و مشهود خواهد بود. گوگل توسعه دهنده سیستم عامل اندروید است، بنابراین همگام‌سازی سرویس‌های مورد نظر گوگل با دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل به راحتی قابل انجام خواهد بود اما سیستم عامل آی او اس سیستم عامل اختصاصی اپل بوده و گوگل چندان با جزئیات آن آشنایی ندارد. بنابراین سرویس‌های جدید ارائه شده برای محصولات آی او اسی اپل از نظر کیفیت عملکرد در مقایسه با سرویس‌های مشابه ارائه شده برای دستگاه‌های اندرویدی ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

تعمیرات اپل

گوگل سرچ

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

شما با انتخاب گزینه‌ای مانند “Find and Lock My iPhone” می‌توانید آیفونتان را ردیابی کنید، اما ردیابی دستگاه آی او اسی شما در این شرایط به شیوه خاصی انجام می‌شود و مبتنی بر قید و شرط‌های متعددی است. با انتخاب گزینه “Find and Lock My iPhone”، گوگل سعی می‌کند که با سرورهای iCloud.com ارتباط برقرار کند و بدین صورت آیفون شما را ردیابی نماید. در این شرایط اگر آیفونتان ردیابی شود و شما گزینه Lost Mode رو انتخاب کنید، دستگاه به طور اتوماتیک قفل می‌شود. این موضوع در شرایطی است که برای محصولات اندروید روش‌های دقیق‌تر و متفاوتی به کار گرفته شده و قابلیت‌هایی همچون به صدا در آوردن زنگ هشدار در گوشی، برقراری تماس با دستگاه و… ارائه می‌شود. کمپانی گوگل اعلام کرده که به زودی قابلیت جستجو و نمایش محل و مکان دستگاه‌های آی او اسی به شیوه دقیق‌تری ارائه می‌شود. در هر صورت هنوز این سرویس در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و بدون تردید در آینده شاهد پیشرفت‌های زیادی در عملکرد و قابلیت‌های آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

iPhone 11 Pro قطعات

قطعات گوشی سامسونگ A71

ال سی دی سامسونگ A71

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مبینا
مبینا
5 سال گذشته

دوستان من یک ماه بیش کیفمو زدن و یک گوشی ایفون و یک سامسونگ از من دزدیدن . من هیچکودوم از ابلیکشن های گفته شده رو هم نداشتم اما سامانه همیاب با استفاده از شماره سریال گوشی ردیابی گوشیمو انجام داد