کتاب ریاضی تگزاس جلد دوم

ریاضی تگزاس جلد دوم

ریاضی یکی از مهم ترین درس های رشته تجربی در کنکور سراسری می باشد. بیشتر دانش آموزان از این درس فراری هستند و به اندازه ی کافی برای مطالعه ی آن وقت نمی گذارند و فکر می کنند که این درس اهمیت زیادی در کنکور ندارد، اما باید گفت که ریاضی یکی از درس هایی است که نوع سوالاتش در کنکور از نظر ساختاری تغییر چشم گیری نداشته است و داوطلبان می توانند با دقت کافی برای این درس به درصد قابل توجهی برسند.

یادگیری درس ریاضی به تست بستگی دارد و داوطلب نمی تواند بگوید که من فقط کتاب را مطالعه می کنم و تست نمی زنم. داوطلب به قدری باید تست بزند و تمرینات را حل کند تا بتواند به سوالات تستی تسلط  کامل داشته باشد و عکس العمل سریع را در حل تست ها به دست آورد.

بنابراین هر دانش آموزی برای کنکور نیاز به یک کتاب کمک درسی دارد کتابی که در این مقاله می خواهیم به شما معرفی کنیم کتاب تست ریاضی تگزاس جلد دوم است که توسط ۲ تن از اساتید بزرگ استاد آریان حیدری که یکی از بزرگترین اساتید ریاضی کنکور هستند و در طی ۱۰ سال گذشته از اساتیدی که جزو پر مخاطب ترین استاد ریاضی کنکور در برترین مراکز تدریس به شمار می روند و هر سال تعداد بی شماری از رتبه های برتر کنکور از شاگردان این استاد هستند.

همچنین استاد حسین کاویانی که با بیشتر از ۲۰ سال سابقه ی تدریس در برترین مراکز کشور هستند و بسیاری از داوطلبان کنکور که رتبه ی بالایی در کنکور کسب کرده اند خودشان را مدیون تدریس این استاد بزرگ می دانند.

این کتاب مانند جلد اول فاقد درسنامه مجزا می باشد و فقط برای تست زدن تالیف شده است در پاسخنامه درس های کتاب درسی بررسی شده است.

ریاضی تگزاس جلد دوم

ساختار فصل بندی کتاب ریاضی تگزاس جلد دوم

۱)مثلثات

۲)حد و پیوستگی

۳) مشتق

۴) کاربرد مشتق

۵) مجموعه ها

۶) شمارش

۷) آمار و احتمال

۸) هندسه

این کتاب دو نوع تست دارد:

۱)تست های دشوار و غیر استاندارد که هیچگاه در کنکور سراسری مشاهده نخواهد شد و خارج از کتاب درسی است.

۲) تست های سختی که استاندارد هستند و مطابق با کتاب درسی است.

تست های این کتاب میکرو طبقه بندی است و هر موضوع از بقیه جدا شده است ، حدود ۲۰۰۰ تست در این کتاب وجود دارد.  بیشتر تست ها تالیفی است و همچنین سبک تست ها از متوسط به سخت می باشد ولی کاملا استاندارد است و مطابق با کنکور سراسری می باشد و دانش آموزان با حل آنها می توانند آمادگی کامل را پیدا کنند.

تعداد تست ها نیز مناسب است و داوطلبان می توانند با هر زمانی که داشته باشند تست ها را حل کنند.

پاسخنامه نیز بسیار کامل و جامع است. مولفان در این کتاب همه ی سوال را برای داوطلبان حل کرده اند و هر جایی که نیاز بوده است گزینه های دیگر نیز بررسی شده است.

داوطلب با مطالعه ی پاسخنامه ی کتاب نه تنها پی به اشتباه خود می برد با نحوه حل سوال هم آشنا می شود و تسلط او بر مطالب و موضوعات بیشتر می شود.

یک ویژگی مهم پاسخنامه وجود کادر هایی به نام جاده خاکی است که در بین پاسخنامه مشاهده می شود، در این کادر ها نویسنده ی کتاب نکات و راه حل های کنکوری و مهم را که می توان با آن به یک سری سوالات سریع پاسخ داد را بیان کرده است. همین ویژگی کمک زیادی به دانش آموزان می کند به همین دلیل توصیه ما به دانش آموزان این است که پاسخنامه  ی کتاب را حتما مطالعه نمایند حتی اگر سوال ها را هم درست حل کرده اند.

 

از ویژگی های مهم کتاب ریاضی تگزاس جلد دوم

۱)مطرح کردن تست های دشوار که مشابه آن را در هیچ کتابی نمیتوان یافت.

۲) ارائه روش های گوناگون و تست های ترکیبی

۳) ارائه کردن روش های گوناگون برای حل کردن سوال های ریاضی تجربی

۴) مطرح کردن راه حل های کوتاه  و تستی برای حل کردن سریع تست ها

در پایان…

همانطور که در مطالب بالا گفته شد کتاب تگزاس یک کتاب تستی می باشد که فاقد درسنامه است. اما تست های این کتاب فوق العاده عالی و استاندارد هستند که همه ی دانش آموزان با هر سطح علمی که باشند می توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند‌ و تسلط کامل در درس ریاضی داشته باشند.

نکته های قسمت جاده خاکی کتاب نیز از مهم ترین ویژگی های این کتاب می باشد که در کمتر کتابی پیدا می شود.

 

برای خرید این کتاب میتوانید به وب سایت تلکتاب به آدرس اینترنتی www.telketab.com مراجعه نمایید و این کتاب را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments