رژیم غذایی مناسب از روش‌های پیشگیری از آلزایمر

روش‌های پیشگیری از آلزایمر رابطه مستقیم با تغییر سبک زندگی دارد. یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دشوار کمک کند، داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. آلزایمر به نامی آشنا برای همه ما بدل شده است و در این بیماری آسیب شدیدی به حافظه وارد می شود. قوه ادراک تحلیل می رود و حتی ممکن است تا آنجا پیشرفت کند که توان صحبت کردن را از فرد مبتلا سلب کند.

این بیماری علائم زیادی دارد که برای شناخت آن نیاز به تشخیص دقیق و تخصصی پزشک دارد. اما راه‌ها و روش‌هایی وجود دارد که بتوان از ابتلای به آن پیشگیری کرد. مصرف خوراکی‌های با ارزش غذایی بالا می تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری اثرگذار باشد. در ادامه در این باره توضیحات بیشتری آورده شده است.

رژیم غذایی مناسب از روش‌های پیشگیری از آلزایمر

روش‌های پیشگیری از آلزایمر

درباره بیماری آلزایمر

روش‌های پیشگیری از آلزایمر بسیار مهم است. زیرا این بیماری هیچ درمانی ندارد. با هیچ چیز نمی توان روند آسیب به عصب‌های مغز را متوقف یا کند کرد. ولی داروهایی برای حفظ مهارت‌های ذهنی و کم کردن علائم این بیماری وجود دارد. در صورتی که بیمار زود متوجه ابتلا به این بیماری شود و به سرعت درمان را آغاز نماید، ممکن است بتواند از پیشرفت سریع علائم آن جلوگیری کند. برای شناخت این بیماری باید علائم آن شناسایی شود. علائم آن با از دست رفتن اطلاعات و به ویژه اطلاعات کوتاه مدت شروع می شود.

با پیشرفت آن، بیمار قدرت تشخیص زمان را از دست می دهد و افسردگی و ناتوانی در صحبت کردن از دیگر علائم آن است.

در حالت‌های پیشرفته تر بیمار قدرت بلع غذا نخواهد داشت. افراد مبتلا به این بیماری باید برای درمان به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند. اما درمان‌های مکمل هم می تواند کمک کننده باشد. مهم ترین کاری باید انجام شود شناخت روش‌های پیشگیری از آلزایمر و جلوگیری از ابتلای به آن است.

برخی روش‌های پیشگیری از آلزایمر

از مهم ترین روش‌های پیشگیری از آلزایمر می توان به داشتن فعالیت بدنی متوسط اشاره کرد. درست است که هیچ روش قطعی برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری وجود ندارد، اما با اقدام‌هایی می توان احتمال بروز آن را کم کرد.

فعالیت‌های بدنی و فیزیکی برای افراد با سن بالا مفید هستند. افرادی که از نظر ذهنی فعال هستند هم کمتر به این بیمار دچار می شوند. شاید باورش سخت باشد که فعالیت‌های معمول مانند مطالعه کردن، بازی فکری، حل کردن جدول، تماشای تلویزیون و حتی گوش کردن به رادیو می تواند در تحلیل نرفتن مغز اثرگذار باشد. در کنار آنها نمی توان داشتن یک رژیم غذایی مناسب را در ابتلای به این بیماری بی اثر دانست.

روش‌های پیشگیری از آلزایمر

علائم بیماری آلزایمر و راه‌های پیشگیری از آن

رابطه روش‌های پیشگیری از آلزایمر با غذا

از روش‌های پیشگیری از آلزایمر و تسکین دردهای این بیماری می توان پیاده روی و نگهداری از گیاهان را نام برد. حرکاتی که حواس پنجگانه فرد را درگیر کند، می تواند مؤثر واقع شود.

تأثیر مواد غذایی و مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های سالم را نمی توان نادیده گرفت. مصرف قندهای مصنوعی می تواند در نهایت به ابتلا به آلزایمر منجر شود. حتی مصرف نوشیدنی‌های رژیمی نیز می تواند در طولانی مدت آسیب زا باشد. به جای نوشیدنی‌های قند دار و یا رژیمی توصیه می شود که افراد به مصرف بیشتر آب در طول روز روی بیاورند.

اما پزشکان همواره مصرف مواد مغذی و ارزشمند را یکی از روش‌های پیشگیری از آلزایمر بیان کرده اند. برخی از آنها عبارت اند از:

  • مصرف مواد دارای ویتامین C, E که سرشار از آنتی اکسیدان هستند.
  • مصرف ماهی، سبزیجات و مغزها به خصوص مغز گردو به افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند توصیه می شود.
  • مواد غذایی دارای اسید فولیک نقش مهمی در کاهش ابتلا به این بیماری دارند.
  • کاهش مصرف روزانه گوشت یکی دیگر از توصیه‌های پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است. زیرا مصرف گوشت مقدار آهن موجود در بدن را افزایش می دهد. محققان وجود آهن را در پیشرفت این بیماری مؤثر می دانند.
  • مصرف اسیدهای چرب امگا 3 که در برخی از خوراکی‌ها وجود دارد، می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. از جمله مواد مغذی که در آن این اسید چرب یافت می شود، مغز گردو میباشد.

گردو و پیشگیری از آلزایمر

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد؛ مصرف گردو می تواند به طور خاص یکی از روش‌های پیشگیری از آلزایمر باشد. در واقع، امگا 3 موجود در این دانه روغنی می تواند در پیشگیری از این بیماری اثرگذار باشد. بنابراین رژیم غذایی که در آن گردو باشد، می تواند در جلوگیری از ابتلای به این بیماری سخت تأثیر بگذارد.

البته بر روی این مسئله تحقیقات و بررسی‌های زیادی صورت گرفته و نتایجی از آن حاصل شده است. محققان با آزمایش روی موش‌ها توانستند اعلام کنند که مصرف گردو در رژیم غذایی می تواند مانع از پیشرفت این بیماری شود. آنها این نتایج را تأثیر آنتی اکسیدانی دانستند که در گردو وجود دارد. در واقع، آنها نقش آنتی اکسیدان گردو را در جلوگیری از پیشرفت افت فعالیت مغز مؤثر دانستند. متعاقب آن مصرف مواد دارای آنتی اکسیدان مانند رزماری و نعناع را نیز اثرگذار اعلام کردند.

علائم بیماری آلزایمر و راه‌های پیشگیری از آن

پیشنهاد و معرفی منبعی معتبر برای خرید نهال گردو

حالا که با روش‌های پیشگیری از آلزایمر آشنا شدید، شاید علاقه مند شده باشید که درخت گردو برای خودتان تهیه کنید. یکی از مراکز معتبر برای خرید انواع ارقام نهال میوه؛ نهالستان پالیز نهال (paliznahal.ir) است. این مرکز سالیان سال است که فعالیت گسترده خود را آغاز کرده و نهال‌های اصلاح شده، ژنوتیپ یا پایه پیوندی یا بذری را به سرتاسر کشور ارسال می کند. در طی این سالها؛ درختان زیادی در کشور با کمک این مرکز کاشته شده و بار داده اند. از مزایای این مرکز همکاری با افراد آگاه با دانش تخصصی کشاورزی است. که تجربه و دانش کافی برای پرورش نهال‌های مختلف را دارند. همه آنها می دانند که کیفیت حرف اول را در زمان خرید نهال می زند و تلاش خود را کرده اند که بتوانند این امر را محقق کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع نهال گردو پیوندی دیرگل اینجا کنید.

 

برچسب ها : آلزایمر,پیشگیری از آلزایمر,گردو,نهال گردو

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments